سینمایی‌ترین محله‌ها و خیابان‌های پاریس؛ 18 محله پاریس

6 سال پیش 0 دیدگاه

خیابان‌ها و محله‌های پاریس را بهتر است با دو پای خودتان جستجو کنید تا بتوانید مناظر شهر را ببینید و حس‌وحال شهر را حس کنید. برای دیدن بهترین مکان‌ها، غذاخوری‌ها، گشت‌وگذار و خرید در شهر قدم بزنید تا با سبک زندگی پاریس و زرق‌وبرق و ویژگی‌های عجیب‌وغریب زندگی روزمره‌اش بیشتر آشنا شوید. هریک از محله‌های پاریس دارای روحیه و سبک زندگی منحصربه‌فردی است که همگی مکان‌های دیدنی چشم‌گیر و جذابیت خاصی خود را دارند که آن را از بقیه متمایز می‌کند.

درحالی‌که برخی از آن‌ها تاریخ طولانی و مهمی دارند و تعدادی نیز به دلیل استعداد و جذابیت مدرن خود مشهور هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از کمیاب‌ترین جواهرات شهر را در این محله‌های پاریس پیدا کنید. شما می‌توانید برای سفر به فرانسه و دیدن این جاذبه‌ها تور  فرانسه را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید. 

1. محله لومره پاریس (Le Marais)؛ قلب تپنده هنری شهر

لومره یکی از محله‌ های پاریس است که در منطقه 3 و 4 پایتخت قرار دارد؛ محله‌ای که خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و ساختمان‌های قرن هفدهم و هجدهمی در آن که تاریخ پرحادثه پاریس را روایت می‌کند، می‌تواند شما را به دل اتفاقات گذشته و تاریخ این منطقه ببرد؛ منطقه‌ای که روزگاری محل سکونت اشراف بود، قلب تپنده جریان فکری و هنری شهر به شمار می‌رفت و امروز موزه‌های مشهورش مانند پیکاسو و کارناوالت و گالری‌های هنری و بوتیک‌های مدش توجه‌ها جلب می‌کند!

محله Le Marais مملو از عمارت‌های اعیانی و بالکن‌های زیبا با فرفورژه است. محله لومره پاریس گالری‌های مدرن، شکلات‌فروشی‌های جذاب و آرشیو ملی را در خود جای داده است. همچنین در این مکان می‌توان از قدیمی‌ترین میدان پاریس، زیباترین خیابان‌های پاریس و هتل پر زرق و برق Salé بازدید کرد.

محله لومره پاریس

2. محله لادفانس (La Défense)؛ گران‌ترین محله پاریس

محله La Défense در غرب شهر پاریس، منطقه تجاری مهم در اروپا به شمار می‌رود که میزبان صدها ساختمان بلندمرتبه متعلق به برندهای بزرگ دنیاست. محله لادفانس پاریس با چشم‌اندازی متفاوت از پایتخت فرانسه، بنگاه‌های اقتصادی فراوان و مرکز خرید معروفی به نام Quatre Temps با انواع رستوران‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی و الکترونیکی و... برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود.

به این موارد، سالن بزرگ تئاتر La Défense Arena، اجرای مسابقات و کنسرت‌ها در چند قدمی طاق Grande، دفاتر مرکزی بزرگ‌ترین شرکت‌های CAC 40، بزرگ‌ترین بازار کریسمس در منطقه، برج‌های سر به فلک کشیده و نمایشگاه‌هایی در فضای باز آثار هنری معاصر، میدان‌ها، فواره‌ها و باغ‌های معلق را اضافه کنید تا بیشتر درک کنید چرا لادفانس را در فهرست گران‌ترین محله‌ پاریس قرار داده‌ایم؛ محله‌ای خاص و استراتژیک که از در و دیوارش بوی پول می‌آید!

آدرس: بخش‌هایی از ناحیه 3 و 4 در ریو درویت یا کرانه راست رود سن

محله لادفانس

 3. خیابان شانزلیزه Avenue des Champs-Elysees

به‌جرئت می‌توان خیابان شانزه لیزه پاریس را در صدر فهرست خیابان‌های این شهر قرار داد؛ خیابانی که از طاق پیروزی تا میدان کنکورد هر روزه میزبان انبوهی از جمعیت است. اصالت در طراحی آن نیز مرز هنر، شعر و موسیقی با شهرسازی و معماری را تقریباً از میان برداشته است. جاذبه‌های گردشگری این خیابان هم دلیل دیگری است که گردشگران را به اینجا می‌کشاند؛ جاذبه‌هایی مانند محل رژه سالانه باستیل و سالن‌های تئاتر تا کافه‌ها و فروشگاه‌های معروف دیور و شنل!

لذت قدم زدن در خیابان‌های پاریس مخصوصا خیابان شانزلیزه در شب و زمانی که تمام بخش‌ها نورانی شده‌اند، بی‌شک دوچندان است و تماشای منظره پانوراما از شهر در این هنگام، شما را شیفته پاریس خواهد کرد؛ خیابانی که روزگاری یک مرداب بوده و امروز رؤیای گردشگران سراسر جهان.

آدرس: Avenue des Champs-Elysees

خیابان شانزه لیزه

 4. خیابان ریوولی Rue de Rivoli

خیابان ریوولی از منطقه 1 تا 4 ادامه دارد و محله‌های اطرافش را می‌توان جزء محله ‌های دیدنی پاریس برشمرد. این خیابان برخی از خیابان های مشهور پاریس را در دل خود جای داده است. با بازدید از این خیابان می‌توانید از موزه لوور، برجسته‌ترین موزه جهان، باغ تویلری و سن ژاک تنها در یک روز دیدن کنید.

حتی می‌توانید خارج از روال و برخلاف گردشگران عادی، از گالری 59 Rivoli با ورودی رایگان و آثاری از هنرهای گرافیتی بازدید کنید یا به قصر کاردینال ریشلیو، Jardin du Palais Royal، سر بزنید!

آدرس: Rivoli Street in Central Paris

خیابان ریوولی پاریس

 5. بلوار سن ژرمن Boulevard Saint-Germain

شاید امروزه به‌واسطه صرف پول‌های کلان، زمانی که نام سن‌ژرمن می‌آید همه افراد تیم فوتبالی به همین نام و ستاره‌های مشهورش، نیمار و زلاتان تا مسی و امباپه را به یاد بیاورند، اما روزگاری نه‌چندان دور این بلوار جاذبه‌ای جهانی محسوب  و یکی از خیابان های مشهور پاریس شناخته می‌شد. بلوار سن ژرمن با امتداد 2.1 مایل از مناطق مختلف پاریس چون منطقه 5، 6 و 7 عبور کرده و محله سن ژرمن دِ پرس، گران‌ترین محله پاریس را در خود جای داده است.

از سوی دیگر، مرکز فرهنگ کافه‌های پاریس با کافه مورد علاقه نویسنده‌های بزرگی چون اف. اسکات فیتزجرالد و ارنست همینگوی، Les Deux Magots همچنین سرو غذاهای سنتی فرانسوی نیز می‌تواند توجه بسیاری از گردشگران تور پاریس را به خود معطوف کند؛ البته این تمام ماجرا نیست و کتاب‌فروشی‌های جذاب و قدم زدن در باغ‌های زیبای لوکزامبورگ نیز در خیابان‌های پاریس هوش از سرتان خواهد برد!

آدرس: Boulevard Saint-Germain

 

بلوار سن ژرمن

 

6. خیابان ویکتور هوگو؛ دومین خیابان طولانی پاریس

خیابان ویکتور هوگو در منطقه 16 جزو یکی از بهترین خیابان‌های پاریس شناخته می‌شود. این خیابان که از طاق پیروزی شروع می‌شود تا خیابان هنری مارتین امتداد می‌یابد، بعد از شانزه‌لیزه دومین خیابان‌ طولانی پایتخت فرانسه است.

این خیابان به نام ویکتور هوگو، رمان‌نویس و شاعر فرانسوی نام‌گذاری شده و مجسمه او را در انتهای خیابان، نزدیک تقاطع خیابان هنری مارتین خواهید دید. با وجود تعداد کم بوتیک‌ها و مغازه‌ها این خیابان، مکانی عالی برای گردشی آرام است. همچنین شما می‌توانید از معماری زیبای ساختمان‌های اطراف جدا از انبوه گردشگران لذت ببرید.

آدرس: Avenue Victor Hugo

بهترین محله‌های پاریس

بیشتر بخوانید: بازدید از جاذبه‌های نرماندی فرانسه را از دست ندهید

7. Rue Saint-Rustique یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های پاریس

Rue Saint-Rustique بین دو کافه Le Consulat و La Bonne Franquette واقع شده است. یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های پاریس که سنگ‌فرش شده و گردشگرانی که به یک تور پیاده‌روی در اطراف مون‌مارتر می‌روند، اغلب از این‌جا عبور می‌کنند تا نگاهی اجمالی به زندگی روستایی قدیمی در پاریس داشته باشند. برای گرفتن عکس‌های منحصربه‌فرد از سفر خود، از این مکان بی‌نظیر و زیبا دیدن کنید.

آدرس: Rue Saint-Rustique, 75018 Paris, France

خیابان رزیه پاریس

8. خیابان معروف Rue Montorgueil

Rue Montorgueil یک خیابان معروف پاریس است. پاریسی‌ها بسیاری برای نیازهای روزانه خود در این خیابان رفت‌وآمد می‌کنند و ردیفی از کافه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، غرفه‌های محصولات، ماهی‌فروشی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و نانوایی‌ها وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از قرون گذشته در این خیابان وجود داشته‌اند. Stohrer، شیرینی‌پزی فرانسوی متعلق به سال 1730 و در فاصله کوتاهی، یک مغازه پنیرفروشی به‌نام La Fermette از ویژگی‌های قابل توجه این منطقه است. امتحان کردن لذیذترین غذاهای فرانسوی در این منطقه مانند L'Escargot Montorgueil و Au Rocher de Cancale لذت گشت‌و‌گذار را دو چندان می‌کند.

آدرس: Rue Montorgueil, Paris, France

9.  خیابان سنت دومینیک (Rue Saint-Dominique)

«خیابان سنت دومینیک» در منطقه هفتم پاریس قرار دارد و تعداد فراوان بوتیک‌ها، نانوایی‌ها و فروشگاه‌های تخصصی شیک و لوکس، گردشگران بسیاری را به این خیابان می‌کشاند. اگر به دنبال یک استراحت طولانی پس از یک گشت‌و‌گذار هستید، مناطق  Le Moulin de la Vierge، Le Champ des Delices و Jean Millet می‌توانند نیاز شما را برآورده کنند. در مجاورت رودخانه، موزه Musee du Quai Branly را خواهید دید، تنها موزه پاریس که به هنرهای بومی آفریقا، اقیانوسیه و قاره آمریکا اختصاص دارد. Musee des Egouts، موزه فاضلاب در نزدیکی خیابان سنت دومینیک نیز نظر شما را بسیار جلب خواهد کرد.

آدرس: Rue Saint-Dominique, 75007 Paris, France

کوچه‌های پاریس

10. محله Rue Oberkampf؛ تفریحات شبانه 

Rue Oberkampf یکی از محلات پاریس است که با مجموعه وسیعی از بارهای جذاب و رستوران‌های مدرن، بازدیدکنندگان بسیاری دارد و آن را به محلی برای پاتوق دانشجویان و گردشگران جوان تبدیل می‌کند. زندگی شبانه پاریس را در این منطقه تجربه کنید و از نوشیدنی‌های دست‌ساز لذت ببرید. این خیابان گزینه‌های عالی و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. «RueOberkampf» جدای از صحنه زندگی شبانه پر جنب‌وجوش، به‌‌خاطر هنر شهری‌اش نیز شهرت دارد. درحالی‌که در امتداد خیابان قدم می‌زنید، هنر نقاشی شده روی دیوارها، کرکره‌های فلزی و مبلمان خیابان را خواهید دید که شما را بسیار شگفت‌زده می‌کند.

آدرس: Rue Oberkampf, Paris, France

11. خیابان قدیمی Vieille du Temple

Vieille du Temple یک خیابان قدیمی است که در منطقه Marais واقع شده است. از رستوران‌های کوچک و شیک این منطقه می‌توان به Au Petit fer a Cheval اشاره کرد که بسیار محبوب هستند. یک کافه کوچک که مهمانان می‌توانند در آن بنشینند و از روزنامه صبح با یک اسپرسو در دست لذت ببرند. 

تارت تاتین یا اردک این کافه را از دست ندهید. La Belle Hortense در این منطقه این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا کتابی بردارید و درحالی‌که در حال مطالعه هستید، یک لیوان نوشیدنی لذیذ میل کنید.

آدرس: Rue Vieille-du-Temple, Paris, France

خیابان معروف پاریس در جدول

12. خیابان Rue des Francs-Bourgeois

Rue des Francs-Bourgeois در محله لوماره پاریس قرار دارد و با ردیفی از بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها افراد بسیاری را به‌خود جذب می‌کند. گردشگران و مردم محلی بسیاری برای صرف صبحانه یا قدم زدن آرام در اطراف ساختمان‌های شگفت‌انگیزش به این‌جا می‌آیند. هتل کارناوالت یکی از جاذبه‌های قابل توجه در این منطقه است. معماری مجلل و باشکوه ساختمان‌ها بسیار قابل توجه بوده، هرچند با فروشگاه‌ها و بوتیک‌های تخصصی کوچکی که در سرتاسر محله قرار دارد، در تضاد است. 

یک مکان تاریخی که عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند، موزه Cognacq-Jay با مجموعه‌ای از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، مبلمان، قطعات سرامیکی و سایر مصنوعات متعلق به قرن هجدهم است. درهمین‌حال، طرفداران Les Miserables می‌توانند با گشت‌وگذار در Maison de Victor Hugo درباره این نویسنده، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

آدرس: Rue des Francs Bourgeois, Paris, France

محله لوماره پاریس

بیشتر بخوانید: جاذبه استراسبورگ | با مناطق توریستی فرانسه آشنا شوید

13. کانال سنت مارتین Canal Saint-Martin

کانال سنت مارتین در بهترین محلات پاریس قرار دارد که به رودخانه سن منتهی می‌شود. منطقه اطراف کانال سنت مارتین مملو از کافی‌شاپ‌های تخصصی، رستوران‌های عجیب‌وغریب و فروشگاه‌های مد مستقل است. اگر به فرهنگ نامتعارف علاقه‌مند هستید، از این محله حتما دیدن کنید. 

آدرس: Canal Saint-Martin, Paris, France

محلات پاریس

14. محله لاتین The Latin Quarter؛ قرون وسطا را بازدید کنید

محله لاتین در بخشی از منطقه 5 قرار دارد و تقریبا به عنوان یک منطقه دانشجویی و یا قرون وسطایی شناخته می‌شود! چندین دانشگاه برجسته فرانسوی مانند سوربن در محله لاتین واقع شده‌اند که سابقه آن به قرون وسطی می‌رسد. زمانی که دانشجویان از سراسر قاره برای تحصیل به آن‌جا می‌آمدند و لاتین صحبت می‌کردند، لاتین تنها زبان رایج در این محله بود و این نام از آن گرفته شده است.

برای دیدن  پانتئون به این  محله بروید و در خیابان موفتارد قدم بزنید. در کافهShakespeare & Company یک جرعه قهوه بنوشید و روی پله‌های Saint-Etienne-du-Mont بنشینید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

آدرس: Latin Quarter, Paris, France

15. پیگال جنوبی South Pigalle

زندگی شبانه خنک پاریس در محله Pigalle طرفداران بسیاری دارد. از مولن‌روژ گرفته تا کوکتل بارهای جدیدتر پاریسی، پیگال جنوبی مکانی است که این فرصت را به شما می‌دهد از شب‌های پاریس لذت ببرید. این منطقه به وضوح ریشه‌های خود را فراموش نکرده و در طول روز نیز می‌توانید از موزه زیبای گوستاو مورو دیدن کنید.

آدرس: South Pigalle, 25 Rue Pierre Fontaine, 75009 Paris, France

بهترین خیابان‌های پاریس

16. بللویل Belleville

Belleville در شمال شرقی پاریس قرار دارد. ادیت پیاف قبلا این محله را خانه خود می‌نامید و امروزه این منطقه محل زندگی جامعه هنرمندان پر رونق است. برای تماشای منظره خیره‌کننده برج ایفل، حتما از Parc des Buttes Chaumont بالا بروید و در خیابان Denoyez پیاده‌روی کنید تا نقاشی‌های دیواری هنری عمومی را تماشا کنید.

آدرس: Belleville, 75020 Paris, France

معرفی بهترین محله‌های پاریس

17. باتینول و جذاب‌ترین کوچه‌های پاریس (Batignolles)

باتینول شبیه به یک دهکده‌، جذاب‌ترین کوچه‌های پاریس را دارد. Batignolles، محله‌ای است که نزدیکی مسیر شهر واقع شده که برای شروع کاوش در این منطقه بی‌نظیر، می‌توانید به میدان باتینولز در منطقه هفدهم بروید.

آدرس: Batignolles, 75017 Paris, France

خیابان لامارک rue Lamarck, 18th arrondissement

از گشت‌وگذار در اطراف Parvis de Sacré Coeur و دیدن خانه غرق‌شده مون‌مارتر و امثال آن بسیار لذت خواهید برد. کافه Le Refuge روی پله‌هایی که از بالای تپه مونمارتر به پایین منتهی می‌شود، متعلق به قرن‌های گذشته است. خیابان لامارک به‌خاطر پروفسور جانورشناسی در قرن هجدهم تا نوزدهم نام‌گذاری شده است که می‌توان آن را در نقطه ملاقات تپه مون‌مارتر و حاشیه مون‌مارتر یافت.

آدرس: Rue Lamarck, 75018 Paris, France

18. خیابان سوینیه du Marché Sainte-Catherin

خیابان دو سوینیه در قلب محله لوماره پاریس، مشرف به کلیسایی است که به دستور کاردینال ریشلیو از سه تفنگدار (Église Saint-Louis-Saint-Paul) ساخته شد. سوینیه یکی از زیباترین خیابان‌ها در کل شهر است که به قرن پانزدهم برمی‌گردد، زمانی که به نام خیابان کولچر-سنت-کاترین یا خیابان کوتور-سنت-کاترین شناخته می‌شد، درحالی‌که شمالی‌ترین بخش خیابان سوینیه امروزی بود.

آدرس: Pl. du Marché Sainte-Catherine

75004 Paris, France

آشنایی با بهترین خیابان‌های پاریس

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات