مهیج‌ترین جاذبه‌های بوداپست برای کودکان

6 سال پیش 0 دیدگاه

آشنایی شما با جاذبه‌های بوداپست برای کودکان چقدر است؟ بوداپست شهری است که توسط رودخانه معروف دانوب به دو قسمت تقسیم شده است. بوداپست یکی از پایتخت‌های فوق‌العاده در جهان است که چشمه‌های آب گرم خاص خود را دارد. با این حال، اگر با خانواده و کودکان خود به بوداپست سفر می‌کنید ممکن است بخواهید بدانید چه فعالیت‌های خانوادگی برای کاوش با بچه‌ها در اینجا وجود دارد؟ پس مطمئن باشید این مقاله برایتان مفید خواهد بود.

جاذبه‌های دیدنی مجارستان برای کودکان

جاذبه‌های مجارستان متمرکز بر کودکان است. علاوه‌بر انبوه جاذبه‌های اطراف شهر، از پارک‌های ترامپولین گرفته تا تروپیکاریوم پر از کوسه، می‌توان از بسیاری از قسمت‌های شهر با خانواده لذت برد. بسیاری از حمام‌ها، استخرها و اسپاهای بوداپست برای گذراندن یک روز تعطیلات فوق‌العاده، ایده‌آل هستند. اگر با کالسکه هستید، همه ایستگاه‌های خط 4 مترو سبز آسانسور دارند و جابه‌جایی عمدتا توسط وسایل نقلیه طبقه پایین و خطوط اصلی تراموا 4 و 6 انجام می‌شوند. ما فهرست کارها و جاذبه‌های بوداپست برای کودکان را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم تا بتوانید از این تجربه، بهترین استفاده را ببرید!

قلعه بودا و فونیکولار

قلعه بودا از اولین جاذبه‌های بوداپست برای کودکان است و اگر قصد دارید با بچه‌ها بوداپست را کاوش کنید، ما به شدت شما را تشویق می‌کنیم که از این جا شروع کنید. این مجموعه کاخ بالای تپه‌های بودا قرار گرفته است و شما می‌توانید آن‌ها را با فونیکولار به سواری ببرید. این یکی از فونیکولارهای سنتی باقی‌مانده در جهان است که هنوز کار می‌کند. فرزندان شما عاشق سفر به بالای تپه خواهند بود و مطمئنا پیاده‌روی در اینجا برایشان لذت‌بخش خواهد بود.

جزیره مارگارت

جزیره مارگارت در بوداپست که در محلی به نام پارک مارگیتزیگت قرار دارد. یکی از دیدنی‌ترین مناطق فضای باز در بوداپست و از جاذبه‌های مهیج برای کودکان در مجارستان به شمار می‌رود. همچنین مکانی فوق‌العاده برای لذت بردن از هوای تازه و طبیعت با فرزندان‌تان است. پارک شهر جزیره مارگارت، واقع در پل مارگارت و پل آرپاد است که به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می‌توانید به آنجا بروید و کارهای زیادی در آنجا انجام دهید.

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های جزیره مارگارت، فواره موسیقی با جت‌های آبی است که با آهنگ‌های محبوبی مانند بیتلز تنظیم شده است. در شب، جت‌های آب با نورهای رنگارنگ روشن می‌شوند و آن را در هر زمانی از روز دیدنی می‌سازند.  اینجا برخی از بهترین جاذبه‌های مجارستان برای کودکان در جزیره مارگارت، فهرست شده است:

  • زمین بازی و گودال شن و ماسه
  • کرایه گاری دوچرخه
  • باغ‌وحش با اسب‌سواری
  • استخر شنای عمومی
  • رستوران‌ها و بارها
  • مسیرهای پیاده‌روی و دویدن
  • حمام پالاتینوس

 از دیگر کارهایی که می‌توانید در  بوداپست با بچه‌ها انجام دهید، این است که روز خود را در حمام بگذرانید. همان‌طور که در بالا ذکر شد این یکی از معدود شهرهای جهان است که چشمه‌های آب گرم دارد. بنابراین نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. بوداپست به خاطر استخرهای حرارتی‌اش معروف است اما برای کودکان، استخرهای روباز به مراتب، جذاب‌تر است. به همین دلیل است که حمام Palatinus و Lido که در جزیره مارگارت واقع شده‌اند گزینه بسیار بهتری برای انجام فعالیت‌های کودکان محسوب می‌شود.

پالاتینوس بیش از دوازده استخر پر از آب چشمه طبیعی دارد که در دمای سرد، خنک و گرم متفاوت است. این حمام اولین حمام حرارتی در فضای باز بوداپست بود که اکنون هم در فضای داخلی و هم فضای باز قرار دارند و در تمام طول سال نیز باز هستند.

سرسره‌ها و استخر موج مصنوعی در حمام از جاذبه‌های بوداپست برای کودکان است، همچنین برای بزرگسالانی که به دنبال لذت بردن از مزایای آرامش‌بخش بازدید از حمام حرارتی هستند، اسپا و درمان‌های روزانه و امکانات زیاد دیگری وجود دارد.

حمام گلرت نیز به عنوان یک استخر موج روباز برای بازدید با بچه‌ها مناسب است. استخرهای حرارتی گرم برای کودکان زیر 14 سال توصیه نمی‌شود و کودکانی که هنوز آموزش لگنی ندیده‌اند به هیچ وجه اجازه ورود به استخر را ندارند. به همین دلیل است که حمام Palatinus هنوز گزینه بهتری برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

پارک شهر

در حین بازدید از باغ وحش بوداپست، ممکن است آن جا بمانید و از دیگر جاذبه‌های خانوادگی سرگرم‌کننده در بوداپست لذت ببرید. در سیتی پارک، بزرگ‌ترین پارک بوداپست، بیش از اندازه کافی وقت برای پرکردن یک روز کامل با بچه‌ها پیدا خواهید کرد. برخی از جاذبه‌ها در تمام طول سال و برخی دیگر فقط در فصول خاصی از سال باز هستند.

میدان ERZSÉBET

یکی دیگر از کارهای هیجان‌انگیزی که هنگام بازدید از بوداپست با بچه‌ها به شما توصیه می‌کنیم، این است که برای گشت و گذار در میدان Erzsébet وقت بگذارید. این میدان به نام میدان الیزابت شناخته می‌شود و یک جاذبه مرکزی برای کسانی است که به دنبال تفریح ​​هستند. این میذان شامل یک پارک اسکیت، فواره‌های آب، یک چرخ و فلک غول‌پیکر و فضای زیادی برای کاوش کودکان شماست. تعداد زیادی بار و رستوران در اطراف این منطقه نیز وجود دارد. بنابراین مکان عالی برای صرف ناهار یا شام نیز به شمار می‌رود.

موزه MINIVERSUM

این موزه بی‌نظیر که مملو از مدل‌های مینیاتوری است، مکان‌های دیدنی بوداپست، مجارستان، اتریش و آلمان را به تصویر می‌کشد. این مدل‌ها فوق‌العاده است و می‌توانیم با اطمینان به شما بگوییم که هم تخیل شما و هم فرزندان‌تان را مجذوب خود می‌کند. این مکان بیش از یک سال طول کشید تا ساخته شود که بیش از 5000 کاراکتر طراحی شده با دست را برای عموم آشکار می‌کند.

اتوبوسهای هاپ

از دیگر جاذبه‌های بوداپست برای کودکان، سوار شدن در اتوبوس‌های هاپ شهر است. در حین گشت و گذار در شهر، اتوبوس‌ها دارای اطلاعات راهنمای الکترونیکی تور هستند. آن‌ها در بسیاری از محبوب‌ترین نقاط توریستی توقف می‌کنند و مکان‌های زیادی برای پیاده‌روی و کاوش در طول مسیر فراهم می‌کنند. اگر ماشین ندارید این یک گزینه عالی است. بچه‌ها به ویژه نشستن در بالی اتوبوس‌های دو طبقه را دوست دارند.

موزه تاریخ طبیعی مجارستان

موزه تاریخ طبیعی مجارستان، بزرگ‌ترین مجموعه از مصنوعات تاریخ طبیعی مجارستان را در خود جای داده است. این موزه با برخی نمایش‌های دائمی و بسیاری از نمایشگاه‌های جدید و منحصربه‌فرد با زمان محدود، یک تجربه آموزشی سرگرم‌کننده برای همه سنین ارائه می‌کند. بچه‌ها به ویژه نمایشگاه‌های تعاملی را دوست خواهند داشت. به‌علاوه صخره‌های مرجانی زیر کف شیشه‌ای برای تماشا باورنکردنی هستند.

 سفر دریایی در رودخانه

گشت و گذار در رودخانه دانوب یک تجربه نمادین و از جاذبه‌های بوداپست برای کودکان است که باید انجام دهید. بیشتر بچه‌ها ایده سفر با قایق را دوست دارند. برای دیدن مناظر معروف که در شب روشن شده‌اند یک سفر دریایی شبانه ترتیب داده شده است مانند تماشای ساختمان پارلمان مجارستان، قلعه بودا و بسیاری از سازه‌های پل چشم‌گیر که دو طرف شهر را به هم متصل می‌کنند.

مرکز شگفتی‌های علمی

موزه علوم بوداپست CSOCPA در مرکز سرگرمی و غذای بودا برای همه مخصوصا کودکان، سرگرم‌کننده است. از طریق نمایش‌های تعاملی و نمایشگاه‌های آموزشی، همه‌چیز را در مورد جهان بیاموزید. بچه‌ها فرصت‌های یادگیری عملی را در سرتاسر بازدید از این عجایب علمی دوست خواهند داشت و آن را به یک فعالیت فوق‌العاده در بوداپست تبدیل کرده‌اند‌.

موزه راه‌آهن مجارستان

موزه راه‌آهن مجارستان یکی دیگر از مواردی است که باید از آن بازدید کنید. با مجموعه بزرگی از قطارهای تاریخی که کودکان می‌‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. ماکت راه‌آهن مینیاتوری و کوچکی برای کودکان وجود دارد که می‌توانند سوار آن شوند. در روزهای خاص سال نیز می‌توانید سوار بر واگن قطار اسب‌سواری و دیگر وسایل حمل و نقل جدید شوید. موزه در طول ماه‌های زمستان بسته می‌شود. بنابراین حتما وب‌سایت آن‌ها را برای زمان افتتاح و رویدادهای ویژه بررسی کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات