جاذبه های دیدنی هوشی مین

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی هوشی مین(سایگون)

 

کلیسای جامع نوتردام سایگون (Saigon Notre Dame Cathedral)

کلیسای اعجاب انگیز نوتردام، در شهر سایگون قرار گرفته است. این کلیسا که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، از آجر ساخته شده و معماری سبک اروپایی آن زمان را به روشنی به نمایش می گذارد. در واقع بسیاری از مصالحی که در ساخت این کلیسا مورد استفاده قرار گرفت، مستقیماً از فرانسه وارد می شد. همان طور که فضای بیرونی کلیسا حیرت انگیز است، فضای داخل آن نیز در خور ستایش است. به داخل که قدم گذاشتید، به دنبال شیشه های رنگی و زیبا، کاشی های کنده کاری شده و مجسمه ای از مریم مقدس باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 01 Công xã Paris, Bến Nghé, Quận 1, Quận 1 Hồ Chí Minh, Vietnam

ساعات بازدید : 6AM–8PM

تلفن : ..............................
وب سایت :
btgcp.gov.vn

کلیسای جامع نوتردام سایگون

کلیسای جامع نوتردام سایگون

کلیسای جامع نوتردام سایگون

کلیسای جامع نوتردام سایگون

کلیسای جامع نوتردام سایگون

کاخ استقلال و موزه ی جنگ (Independence Palace & War Remnants Museum)

برای بسیاری از بازدیدکنندگان شهر سایگون دو جاذبه ی بسیار مهم وجود دارد که به هیچ وجه بازدید از آنها را از دست نمی دهند، اما کمی از مرکز شهر دورند و در کنار خیابان Nguyan Thi Minh Khai قرار دارند. کاخ اتحاد مجدد (Reunification Palace) که به "کاخ استقلال" هم معروف است، محل زندگی رئیس جمهور جنوب ویتنام بود. این منطقه بیشتر به خاطر توقف تانک های ویتنام شمالی در 30 آوریل  1975 در آن که به طور رسمی به جنگ پایان داد، شهرت دارد. اینجا مکانی بسیار خارق العاده برای بازدید است که هنوز هم مبلمان های دهه ی 1960 در آن دیده می شوند. در نزدیکی این مکان هم موزه ی بقایای جنگ به چشم می خورد که اگرچه به نظر می رسد موضعی جانب دارانه داشته باشد، اما نمایانگر تصویری است ناراحت کننده از وحشیگری های جنگ و شقاوت هایی که توسط نیروهای آمریکایی در طول دوران لشگرکشی به ویتنام انجام شد.     

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 106 Nguyen Du | District 1, Ho Chi Minh City 700000, Vietnam

ساعات بازدید : .............................

تلفن : ..............................

وب سایت : ...........................

کاخ استقلال و موزه ی جنگ

کاخ استقلال و موزه ی جنگ

کاخ استقلال و موزه ی جنگ

کاخ استقلال و موزه ی جنگ

کاخ استقلال و موزه ی جنگ

اداره ی پست مرکزی (Central Post Office)

اداره ی پست مرکزی سایگون اثری زیبا و به جا مانده از دوران استعمار ویتنام توسط فرانسوی هاست و شاید بتوان آن را بزرگ ترین اداره ی پست جنوب شرقی آسیا دانست. از آنجایی که این بنا در مجاورت کلیسای جامع نوتردام این شهر قرار دارد، می توانید در یک روز از هر دو بنای فرهنگی بازدید کنید و فرصت تصور زندگی در کشور ویتنام را در دوران امپراتورهای هندی-چینی پیدا کنید. طراحی این ساختمان توسط آلفرد فولهوکس انجام شد و هنوز هم پنجره های طاقدار و کرکره های چوبی را از روزهای اوجش در اواخر قرن 19 حفظ کرده است. اداره ی پست مرکزی سایگون در فاصله ی سالهای 1886 تا 1891 ساخته شد و طاق های قوس دار، سنگ های مرمر کف بنا که با دقت طراحی شده اند و کیوسک های آنتیک تلفن در فضای داخلی این بنا نشانگر اهمیت بالای اداره ی پست در روزهای قبل از رونق ایمیل و تلفن های موبایل است. هر چند که معماری بنا کاملاً فرانسوی است، اما پرتره ی بزرگ رهبر انقلابی ویتنام، هوشی مین، که در انتهای تالار و بالاتر از هر چیزی نصب شده است، به یادمان می آورد که اینجا ویتنام است و دوران سلطه ی فرانسوی ها به پایان رسیده است. با اینکه تجربه ی بازدید از اینجا به خاطر بعد تاریخی آن بسیار جالب است، اما نکته ای که به محبوبیت اینجا می افزاید این است که این اداره ی پست هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد و  بازدیدکنندگان را تا جایی بر شوق می آورد که ممکن است گاهی نامه یا کارت پستالی را هم از اینجا برای شخصی پست کنند. این تجربه ی رویارویی با تاریخ زنده و یک نوستالژی شیرین است ؛ وقتی که هنوز حتی برای چسباندن تمبر به پاکت نامه ی تان از ظرف های قدیمی آن روزها چسب برمی دارید و به نقطه ای دور از تاریخ پرت می شوید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 2 Công xã Paris, Bến Nghé, Quận 1, Hồ Chí Minh 710009, Vietnam

ساعات بازدید : 7AM–7PM

تلفن : 842838221677+
وب سایت :
hcmpost.vn

اداره ی پست مرکزی

اداره ی پست مرکزی

اداره ی پست مرکزی

اداره ی پست مرکزی

اداره ی پست مرکزی

بازار بین تای (Binh Tay Market)

بازار بین تای در دهه ی 1880 بود که توسط فرانسوی ها ساخته شد و در مرکز بزرگترین چایناتون ویتنام قرار دارد. بر خلاف بازار بن تان که در منطقه ی 1 قرار دارد، این بازار با در بر داشتن تنوع وسیعی از میوه ها و سبزیجات تازه، ماکیان، گوشت و غذای دریایی از سر تاسر نقاط ویتنام، به طور عمده جایگاه خرید جمعیت بومی شهر است. این بازار که با عنوان بازار چولون (Cholon) محله ی چینی ها هم خوانده می شود، یک ساختمان دو طبقه در حاشیه ی خیابان Thap Moui را به خود اختصاص می دهد. گردشگران هم چنین می توانند مجموعه ای از صنایع دستی و منسوجات را به صورت فله ای در این بازار پیدا کنند. در کنار جنبه ی تاریخی و فرهنگی این مکان، بازار بین تای برای تجربه ی سبک زندگی بومی کشور ویتنام و دیدن ریزه کاری های ظریف و خاص ویتنامی - چینی مکان فوق العاده ای است.     

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 57a Tháp Mười, Phường 2, Quận 6, Hồ Chí Minh, Vietnam

ساعات بازدید : 6AM–7PM

تلفن : 84704487698+

وب سایت : viettravel.info

بازار بین تای

بازار بین تای

بازار بین تای

بازار بین تای

بازار بین تای

بازار بین تای

بازار بین تای

تونل های کوچی (Chu Chi Tunnels)

تونل های کوچی بخشی از موزه ی بزرگ جنگ در شهر سایگون هستند. اینجا مسیری زیرزمینی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد که روزگاری مسیر عبور و مرور هر روزه ی سربازان ویتنامی در سال 1948 بوده است. طول این تونل ها مجموعاٌ به 120 کیلومتر می رسد و جالب است که بخش هایی مثل دریچه ها و روزنه ها، اتاقها، آشپزخانه ها، اسباب نگه داری و ذخیره ی مواد غذایی، اسلحه خانه، بیمارستان و مرکز فرماندهی هنوز در این تونل ها به چشم می خورند. بعد از آغاز جنگ با کشور فرانسه، سربازان ویتنامی این تونل ها را گسترش دادند و سیستم تصفیه ی هوا را نیز به آن اضافه کردند و همین اقدام هم بود که جان آنها را در بمباران کوچی نجات داد. امروزه این غارها یکی از سمبلیک ترین جاذبه های سایگون هستند. در طول بازدیدتان از این تونل ها کلی کار هست که می توانید انجام دهید. یکی از آنها به چالش کشیدن خودتان و دنبال کردن مسیرهای باریکی است که در تونل ها تعبیه شده اند. قبل از ورود به تونل، بازدیدکنندگان فیلمی از این تونل را تماشا می کنند تا بفهمند سیستم کار تونل به چه صورت است. قسمتی از تونل های کوچی، سیمانی و عریض تر شده اند تا عبور از آنها راحت تر از گذشته باشد. در بین راه برای امنیت بیشتر در هر 10 متر یک حفره ی خروج اضطراری تعبیه شده است. در نظر داشته باشید که پیمودن این تونل ها که در 100 متر زیر زمین قرار دارند برای کسانی که مشکل تنفسی دارند، اصلاً مناسب نیست. در این تونل ها یک رستوران زیرزمینی هم هست که سربازان ویتنامی در آن سالها با غذاهای آن رستوران روزگار خود را می گذراندند.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : TL15, Phú Hiệp, Củ Chi, Hồ Chí Minh 733814, Vietnam

ساعات بازدید : 7AM–5PM

تلفن : 842837948830+
وب سایت :
diadaocuchi.com.vn

تونل های کوچی

تونل های کوچی

تونل های کوچی

تونل های کوچی

تونل های کوچی

تونل های کوچی

تونل های کوچی

بتکده ی امپراتور جِید (Jade Emperor Pagoda)

بتکده ی امپراتور جید که به آن بتکده ی لاک پشت هم می گویند، یکی از 5 معبد مهم در سایگون است. این بتکده در اواخر قرن 20 توسط گروهی از کانتونی ها که از ایالت گوانجو واقع در جنوب غرب چین مهاجرت کرده بودند، ساخته شد. اینجا را می توان نماینده و معرف بسیار خوبی از فرقه ی ماهایانیست آیین بودا دانست که در ویتنام بسیار رایج است. تالار اصلی مختص امپراتور Jade Chua Ngoc Hoang یا "خدای بهشت" می باشد. امپراتور به همراهی دو دستیارش تصمیم می گیرند که چه کسی می تواند به این جایگاه از معبد راه پیدا کند. کسانی که از این دروازه عبور نکنند، با خدای سهمگین جهنم ملاقات می کنند که در سمت چپ پاگودا قرار دارد و گناه کاران را به یکی از 10 مرتبه ی جهنم می فرستد. زندگی در برزخ به خوبی و با نمایش دقیق ترس همراه با این موضوع در دیوارهای معبد به تصویر کشیده شده و در این نقاشی ها عذاب هایی که در انتظار گناهکاران هستند، به نمایش درآمده اند. این معبد پر رفت و آمد است و بومیان برای عبادت یا اهدای نذورات خود خیلی به اینجا سر می زنند. فضای داخل بتکده تاریک است و راهروهای باریک آن با بوی عود عطرآگین شده اند.

آبگیری در روبروی معبد هست که تعداد زیادی لاک پشت در آن قرار دارند و پیدا کردن این حیوان در این آبگیر نشانه ی خوش یمنی و از رسومات رایج رفتن به معبد است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 73 Đường Mai Thị Lựu, Đa Kao, Quận 1, Hồ Chí Minh, Vietnam

ساعات بازدید : .............................

تلفن : 842838203102+

وب سایت : ...........................

بتکده ی امپراتور جِید

بتکده ی امپراتور جِید

بتکده ی امپراتور جِید

بتکده ی امپراتور جِید

بتکده ی امپراتور جِید

بتکده ی امپراتور جِید

بتکده ی امپراتور جِید

برج مالی بیتکس کو (Bitexco Financial Tower)

برج مالی بیتکس کو در شهر سایگون و عرشه ی دیدبانی آن در ارتفاع 262 متری از زمین و در مرکز تجاری شهر قرار گرفته است. عرشه ی دیدبانی این برج نمایی بی رقیب از شهر را در مقبال دیدگانتان قرار می دهد. این برج که توسط معمار معروف آمریکایی، کارلوس زاپاتا طراحی شده ، در 68 طبقه واحدهای اداری، فروشگاه ها، رستوران ها و یک هلیپاد را شامل شده است. اخیراً شبکه ی اینترنتی CNN در بین 20 آسمان خراش معروف دنیا، رتبه ی پنجم را به این ساختمان اختصاص داد. سازه ی این بنا هم چنین در سال 2011 از طرف نهاد NCSEA جایزه ی "بهترین مهندسی سازه" را دریافت کرد و هم اکنون 124 امین برج بلند دنیاست. مهم ترین جاذبه ی این برج هم عرشه ی دیدبانی آن است که نماهایی حیرت انگیز از شهر پرهیاهوی سایگون را برایتان به تصویر می کشد. هر چند که 6 طبقه از این برج به مراکز خرید اختصاص یافته، ولی جاذبه ی اینجا مقوله ی خرید نیست بلکه همان نمای پانورامیک شهری است. باسوار شدن بر آسانسور در فاصله ی 35 ثانیه به طبقه ی 29 برج و به این عرشه ی دیدبانی می رسید و نمای حیرت انگیز شهر شلوغ سایگون و رودخانه است که در مقابل دیدگان شما شروع به طنازی می کند. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Bitexco Financial Tower, 7, 2 Hải Triều, Bến Nghé, Quận 1, Hồ Chí Minh 700000, Vietnam

ساعات بازدید : 8AM–11PM

تلفن : ..............................

وب سایت : www.bitexcofinancialtower.com

برج مالی بیتکس کو

برج مالی بیتکس کو

برج مالی بیتکس کو

معبد هندوی ماریامان (Mariamman Hindu Temple)

معبد هندوی ماریامان مکان مقدسی در آیین هندو است که به الهه ی باران، "ماریامان" اختصاص یافته است. این معبد در اواخر قرن 19 توسط تاجرانی که از هند می آمدند ساخته شد و تا کنون به خوبی از آن نگهداری شده است. اینجا تنها معبد هندوی سایگون است و باور عمومی مردم این است که اینجا قدرت معجزه آسایی در بخشیدن شانس و ثروت به بازدیدکنندگانش دارد. دیوار خارجی معبد مجسمه های بسیار جالبی از خدایان و الهه های مختلف مثل ماریامان، ویشنو، براهما و گانشا دارد. تالار اصلی مجموعه در ارتفاع 12 متری قرار دارد و در این فضا مجسمه ای حفاظت شده از ماریامان را می بینید که توسط 2 محافظ از آن نگهداری می شود. برای ورود به این معبد فراموش نکنید که کفش به پا نداشته باشید و لباس مناسب به تن کنید. برای خوشحال کردن الهه ی باران، بهتر است هدیه ای مثل گل نیلوفر یا سوسن با خود به همراه ببرید. ورود به معبد برای عموم رایگان است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 45 Trương Định, Phường Bến Thành, Quận 1, Hồ Chí Minh, Vietnam

ساعات بازدید : .............................

تلفن : ..............................

وب سایت : ...........................

معبد هندوی ماریامان

معبد هندوی ماریامان

معبد هندوی ماریامان

معبد هندوی ماریامان

معبد هندوی ماریامان

تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی (Golden Dragon Water Puppet Theater)

قرن ها پیش عروسک گردان های ویتنامی برای اجرای تئاتر برای اهالی روستای خود تا کمر در آب می رفتند و با این عروسک ها قصه ها و افسانه هایی را در رابطه با تاریخچه ی کشورشان روایت می کردند. تئاتر عروسکی اژدهای طلایی از بازمانده های این سبک از تئاتر است که راه خود را به زندگی مردم هم باز کرده و راهی خوب و مناسب خانواده ها برای کسب شناخت بیشتر از فرهنگ کشور ویتنام است. تئاتر آبی عروسکی به سختی با زندگی روحی و عاطفی مردم ویتنام و به ویژه مردم روستاهای آن عجین شده است. صحنه ای که برای این تئاتر انتخاب می کنند سطح یک استخر است. عروسک گردان ها هنر خود را با کنترل کردن این عروسک ها با میله های بلند بامبو و یک سری رشته ها در زیر آب نشان می دهند. یک گروه موسیقی هم در گوشه ی سالن نمایش قرار دارند و مثل تئاترهای دیگر، صدا و دیگر جلوه های صوتی را به نمایش اضافه می کنند. فراموش نکنید که زودتر از زمان نمایش به محل اجرا بروید تا بتوانید صندلی های بهتر را انتخاب کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 55B Nguyễn Thị Minh Khai, Phường Bến Thành, Quận 1, Hồ Chí Minh, Vietnam

ساعات بازدید : .............................

تلفن : 842839302196+

وب سایت : ...........................

تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی

تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی

تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی

تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی

هیو (Hue)

یکی از تاریخی ترین مناطق سایگون، منطقه ی هیو است که در هر گوشه و کنار آن بقایایی از دوران حکومت امپراتوری قرن 19 Nguyen به چشم می خورد. این امپراتوری عظیم که در کناره ی رودخانه ی زیبای Perfume جا خوش کرده، جاذبه ای با ارزش و با اهمیت است و در میان دیوارهایی قرار گرفته که تا 2.5 کیلومتر امتداد دارند. یکی از بهترین راه های بازدید از این مجموعه از آثار و بناهای تاریخی داخل منطقه، سوار شدن بر کشتی کروز و زدن به دل آبهای رودخانه ی Perfume است. این کشتی شما را به بازدید از مقبره های چند تن از خاندان سلطنتی و تعدادی از بتکده ها می برد. اگر زمان کافی ندارید، مهم ترین مقبره ای که باید از آن بازدید کنید، مقبره ی Tu Doc است و مهم ترین بتکده هم Thien Mu است که برجی به بلندی 21 متر هم در داخل آن قرار دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Nguyen Hue, Ho Chi Minh City 70000, Vietnam

ساعات بازدید : .............................

تلفن : ..............................

وب سایت : ...........................

هیو

هیو

هیو

هیو

هیو

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات