جاذبه های دیدنی آمستردام

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی آمستردام

  

موزه ی ملی (Rijksmuseum)

این موزه یکی از محبوب ترین جاذبه های آمستردام و بی شک مهم ترین و بزرگ ترین موزه و گنجینه ی هنری این شهر است که در سال 1809 تأسیس شد تا مجموعه ی عظیمی از اشیاء کمیاب و آنتیک کشور هلند را در خود جای دهد. این مجموعه ی بی نظیر و خیره کننده متشکل از هفت میلیون اثر هنری نفیس می باشد که در میان آنها 5000 تابلوی نقاشی از هنرمندان مختلف و مطرح در 250 اتاق این ساختمان عظیم خودنمایی می کنند. علاوه بر این نقاشی ها، دارای یک کتابخانه ی نفیس نیز می باشد که 35000 جلد کتاب و دست نوشته در آن وجود دارند و برخی از آنها در رابطه با ارتقاء فرهنگ و هنر در این کشور نوشته شده اند. یکی از مهم ترین جذابیت های این موزه دست سازه ی های سنتی و قدیمی، مجسمه های مربوط به دوران قرون وسطی و سبک های هنری مدرن آن است. در ضمن تورهای مختلفی از موزه به زبان انگلیسی برگزار می شوند. لازم به ذکر است که یکی از دلایل اصلی شهرت این موزه به خاطر آثار نقاشان هلندی از جمله ورمیر و رامبراند است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 9AM–5PM

تلفن : ..........................

وب سایت : www.rijksmuseum.nl

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه ی ملی آمستردام

موزه خانه ی آنه فرانک (The Anne Frank Museum) 

این موزه در ابتدا خانه ای قدیمی متعلق به یکی از نویسندگان کشور هلند به همین نام بوده است. اینجا محل اختفای خانواده ی فرانک است ، زمانی که از دست نازی ها می گریختند و هم اکنون تبدیل به موزه شده است. ساختمان موزه روی کانالی معروف به نام پرینسنگراشت (Prinsengracht) قرار دارد. موزه ی آنه فرانک به زندگی بسیار کوتاه یکی از معروف ترین قربانیان فاجعه ی هولوکاست اختصاص یافته است. روزگاری خانواده ی فرانک در این خانه سکونت داشتند. آنها پناهندگانی یهودی بودند که از شهر فرانکفورت در آلمان به آمستردام آمده بودند و درست در همان دوران و در همین خانه بود که آنه داستان زندگی خود و خانواده اش را در قالب خاطراتی روزانه نوشت و همین خاطرات تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب ها در سطح جهانی شد. اما آنه تنها چند سال بعد از این اتفاق و در سن 15 سالگی از دنیا رفت، در حالی که فقط 2 ماه به پایان جنگ جهانی دوم مانده بود.

هم اکنون بیشتر قسمت های این خانه از آن زمان دست نخورده باقی مانده اند و یادآور لحظاتی تلخ و غم انگیز از تاریخ این کشور است.در مجاورت موزه ی آنه فرانک، کلیسای West Church آمستردام دیده می شود که یکی از محبوب ترین کلیساهای شهر است. این کلیسا که در سال 1630 افتتاح شد، به سبب داشتن جلوه های گوتیک در فضای داخل و خارج معروف است و به همین دلیل از کلیساهای دیگر شهر برجسته تر است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Westermarkt 20, 1016 GV Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 9AM–10PM

تلفن : ..........................

وب سایت : www.annefrank.org

موزه خانه ی آنه فرانک

موزه خانه ی آنه فرانک

موزه خانه ی آنه فرانک

موزه خانه ی آنه فرانک

موزه خانه ی آنه فرانک

موزه خانه ی آنه فرانک

محله ی جردن (Jordaan Neighborhood) 

جردن معروف ترین محله ی آمستردام است که به سبب تلفیق و ترکیب مناطق مسکونی با باغ ها و باغچه های پرگل، بازارهایی زنده و شلوغ و بوتیک ها و غذاخوری های دست اولش شهرت دارد. گردشگران می توانند یک روز کامل را در این خیابان تماشایی قدم بزنند؛ هرچند که این خیابان پر از فعالیت های سرگرم کننده است. خیلی ها این محله را با موزه ی آنه فرانک می شناسند، اما موزه های کوچک دیگری چون Wooboots هم در همین خیابان قرار دارند. در صبح روزهای شنبه بازار Lindengracht که در این محله قرار دارد، تبدیل به بازاری شلوغ و پر رفت و آمد می شود که در آن می توان صنایع دستی محلی، گل و چیزهای دیگری نیز پیدا کرد. در روزهای دوشنبه هم بازار دیگری در این محله تشکیل می شود که بازار Westerstraat نامیده می شود. بازاری که 200 غرفه ی متعلق به دست فروشان را در خود جای می دهد. رستوران ها و کافه های این محله پاتوق بسیاری از افراد هستند که در آنها می نشینند و از موسیقی محلی هلندی لذت می برند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Amsterdam, The Netherlands

ساعات بازدید : ............................

تلفن : 31207708953+

وب سایت : www.iamsterdam.com

محله ی جردن

محله ی جردن

محله ی جردن

محله ی جردن

محله ی جردن

محله ی جردن

پارک وندل (Vondel Park)

اینجا بزرگترین و پربازدیدترین پارک آمستردام است که مساحتی بالغ بر 116 هکتار را به خود اختصاص می دهد و جاذبه های زیادی برای بازدید و فعالیت های مهیج بسیاری برای انجام دادن دارد. در کنار فضای سبز وسیعی که با آبگیرهایی آرام و پیاده روهای بسیار احاطه شده اند، این پارک به داشتن باغ گل های رز معروف است؛ باغی که بیش از 70 گونه از گل ها را می توان در آن مشاهده کرد. تنوع بسیار خوبی از مجسمه ها، زمین های بازی و امکانات تفریحی دیگر در پارک تعبیه شده اند. از این امکانات تفریحی می توان به غلتک های اجاره ای و تئاتر فضای باز این پارک اشاره کرد که از ماه می تا سپتامبر محل برگزاری اجراهای موزیکال و پرده ای است. اگر برای نهار چیزی به همراه نداشتید، نگران نباشید؛ چرا که تعداد زیادی کافه و رستوران در پارک هستند که می توانند با یک وعده غذای سبک یا کامل از شما پذیرایی کنند. مانند هر شهر بزرگ دیگری، بازدید از این پارک بعد از ساعات تاریکی توصیه نمی شود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : ............................

تلفن : ..........................

وب سایت : www.hetvondelpark.net

پارک وندل

پارک وندل

پارک وندل

پارک وندل

پارک وندل

پارک وندل

کاخ سلطنتی (The Royal Palace)

این کاخ که قبلاً محل قرارگیری تالار شهرداری بود، اکنون به هنگام حضور پادشاه در شهر به عنوان اقامتگاه سلطنتی او شناخته می شود. ساخت این کاخ مأموریتی بسیار بزرگ و مهم بود که در سال 1648 آغاز شد. در سازه ی این بنا 13659 ستون به کار رفته است و این تعداد از ستون لازم بود تا بتواند این بنای عظیم را سر پا نگه دارد. نمای بیرونی سازه بر اساس معماری رم باستان ساخته شده و سبکی کاملاً کلاسیک دارد، در حالی که فضای داخلی به شدت دکوراتیو و مجلل است و آپارتمان های آن با حجاری های برجسته، تزئینات لوکس، مجسمه های سنگی، قرنیزهای طلایی و نقاشی های سقفی به جا مانده از هنرمندان معروف آراسته شده اند. از نقاط برجسته ی دیگر در این کاخ می توان به یکی از زیباترین مجموعه های اسباب و وسایل منزل در دنیا اشاره کرد. این اتاق به گنجینه ی شهر (City Treasure’s Room) معروف است که شومینه ای از جنس سنگ مرمر و نقاشی های سقفی آن را زینت داده اند. بزرگ ترین و مهم ترین اتاق این کاخ تالار شورا (Council Hall) است که به طرز خیره کننده ای آراسته شده و یکی از زیباترین تالارها در کل اروپا است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Nieuwezijds Voorburgwal 147, 1012 RJ Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ..........................
وب سایت :
www.paleisamsterdam.nl

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

موزه ی ون گوگ (The Van Gogh Museum)

این موزه که یکی از مهم ترین جاذبه های آمستردام است، در سال 1972 افتتاح شد و مکانی است که اهالی هنر و تاریخ حتماً باید از آن دیدن کنند. موزه ی ون گوگ به زندگی معمولاً پر فراز و نشیب و سبک هنری خیره کننده و عجیب یکی از شناخته شده ترین هنرمندان کشور هلند، ون گوگ اختصاص یافته است و بزرگترین مجموعه ی نقاشی ها و صنایع دستی اوست که بیشتر این آثار ، توسط برادرش تئو و خانواده ی او به موزه اهدا شدند. این مجموعه ی نفیس شامل 200 تابلوی نقاشی، 500 نمونه از قلم زنی و طراحی و 7000 نامه است که دوستان و خانواده ی ون گوگ با او مکاتبه کرده اند. این آثار مربوطه به دوره های مختلفی از زندگی هنری ون گوگ هستند:

آثار رئالیستی (1887-1880) او که در میان آنها می توان به نقاشی معروف سیب زمینی خورها (The Potato Eaters) اشاره کرد. دوره ی امپرسیونیستی ون گوگ که سالهای 1887 تا 1890 را شامل می شود، بهترین و معروف ترین اثر این هنرمند، گل های آفتابگردان (Vase with Sunflowers) را به خود دیده است. اگر زمان کافی داشتید، می توانید در ورک شاپ های نقاشی یا عکاسی که در این موزه برگزار می شوند نیز شرکت کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Museumplein 6, 1071 DJ Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 9AM–6PM

تلفن : ..........................

وب سایت : www.vangoghmuseum.nl

موزه ی ون گوگ

موزه ی ون گوگ

موزه ی ون گوگ

موزه ی ون گوگ

موزه ی ون گوگ

موزه ی ون گوگ

میدان دام (Dam Square)

میدان دام ، میدانی به شکل مستطیل در مرکز شهر آمستردام است؛ که یکی از مراکز مهم و شلوغ  این شهر محسوب می شود. دام کلمه ای هلندی به معنای سد می باشد به همین جهت است که به آن میدان سد نیز گفته می شود. طبق شواهد موجود این میدان در قرن 13 میلادی ساخته شده است. این میدان امروزه به غیر از قدمت تاریخی که دارد، به علت نزدیکی به ایستگاه مرکزی و اتصال دو خیابان مهم شهر به نام های دامراک و روکین اهمیت بسیاری پیدا کرده است به همین دلیل بسیار غیر ممکن می باشد که توریستی به این شهر سفر کند و این میدان را نبیند. کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف این میدان جا خوش کرده اند و دست فروش های زیادی را در گوشه و کنار این میدان می بینید که در حال فروختن خوراکی و سوغاتی هستند. در اطراف میدان یک چرخ فلک هست که گردشگران می توانند با سوار شدن بر آن نمای متفاوتی از شهر را تجربه کنند و زندگی جاری شهر را از بالا ببینند. مثل گروه های مختلفی که موسیقی خیابانی اجرا می کنند یا فستیوال های مختلف موسیقی.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : AmsterdamNetherlands

ساعات بازدید : ............................

تلفن : ..........................

وب سایت : ..........................

میدان دام

میدان دام

میدان دام

میدان دام

میدان دام

میدان دام

دوچرخه سواری در آمستردام (Cycling  in Amsterdam)

هنگامی که برای اولین بار وارد آمستردام شوید، تعداد زیادی دوچرخه می بینید که توجه شما را به خود جلب می کند؛ به طوری که ممکن است برخی جاها تعداد دوچرخه ها از تعداد انسان ها یا ماشین ها پیشی بگیرد. بدون شک یکی از جنبه های فرهنگی منحصر به فرد هلند، همین استفاده بسیار زیاد و همگانی مردم از دوچرخه می باشد. آمستردام لقب دوچرخه دوست ترین شهر دنیا را به خود اختصاص داده است. در این شهر شما شاهد کمترین تصادف دوچرخه، مسیر های ویژه برای دوچرخه سواران، علائم و چراغ های راهنمایی بسیار برای دوچرخه سواران و مراکز و غرفه های متعدد اجاره دوچرخه می باشید.

در این کشور بیش از 30 درصد از جابه جایی ها با دوچرخه صورت می گیرد و تمام کودکان شهر با دوچرخه به مدرسه می روند. با این وجود نمی شود به آمستردام سفر کرد و سوار دوچرخه نشد. البته به غیر از حس جالب استفاده از دوچرخه در این شهر، هزینه جابه جایی شما در شهر نیز بسیار کم می شود. برای اجاره دوچرخه در آمستردام تنها لازم است به فروشگاه های دوچرخه شهر که با نام fiet قابل تشخیص هستند بروید و دوچرخه ای را برای چند ساعت اجاره کنید. به طور معمول یک دوچرخه تنها برای 3 ساعت اجاره داده می شود، البته گاهی و برخی از فروشگاه ها یک روزه نیز اجاره می دهند و میانگین هزینه روزانه اجاره در حدود 8 تا 10 یورو می باشد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : ............................

تلفن : ..........................

وب سایت : ..........................

دوچرخه سواری در آمستردام 

دوچرخه سواری در آمستردام 

دوچرخه سواری در آمستردام 

دوچرخه سواری در آمستردام 

دوچرخه سواری در آمستردام 

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام (Botanical Garden & Zoo) 

آمستردام جایی است که طبیعت را در قلب شهر ارائه می دهد. Hortus Botanicus  باغ گیاه شناسی شهر می باشد که یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در جهان است. این باغ در سال ۱۶۳۸ تاسیس شد و به عنوان یک باغ با گیاهان دارویی برای مصارف پزشکی و داروسازی آغاز به کار کرد. باغ گیاه شناسی در آمستردام ، مبدل به یکی از جاذبه های مهم توریستی آمستردام شده است. این باغ تقریبا در سال 1987 ، زمانی که دانشگاه آمستردام پرداخت هزینه های خود را متوقف کرد ورشکسته شد، اما جامعه ای از حامیان فردی مانع از تعطیلی آن شدند. امروزه این باغ توسط شورای شهر آمستردام پشتیبانی می شود. باغ گیاه شناسی، امروزه دارای گیاهان و درختان نادر، گل های عجیب و غریب و زیبا و بزرگترین گلخانه ای است که گیاهان مناطق مختلف گرمسیری را پوشش می دهد. باغ گیاه شناسی آمستردام، امروزه شامل بیش از شش هزار درخت و گیاه  گرمسیری و بومی است. هم چنین کاخ یاد بود (نخل خرما) در این باغ، که در  سال 1912 تاسیس شد، برای مجموعه بی نظیر سرخس های خود مشهور است. همه گیاهان موجود در این باغ بسیار نادر هستند. این باغ فاصله ی کمی با باغ وحش دارد و با پنج دقیقه پیاده روی به باغ وحش می رسید. در این باغ وحش شما با موجودات گوناگونی از سرتاسر جهان رو به رو می شوید که به نمایش گذاشته شده اند. موزه ی موجود در این باغ که در سطح جهانی شناخته شده است، در یک باغچه با ساختمان های تاریخی قرار دارد و دارای موزه ی جانور شناسی، حشره خانه، پایلیون پروانه و افلاک نما می باشد. در آکواریوم این باغ شما می توانید در مورد سیستم صخره های مرجانی یاد بگیرید. همچنین دو سالن در باغ وجود دارد که در حال حاضر برای کنفرانس ها و مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه در واقع، برای برخی از درختان و گیاهان خود که برخی از آنها در فهرست خطر انقراض می باشند مشهور است، همچنین گیاهان و درختان معروفی مانند درخت ایرانی دمیر آغاسی که در هلند به عنوان  Perzische Parrotia شناخته شده است را می توان در این باغ یافت.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Plantage Middenlaan 2a, 1018 DD Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–5PM

تلفن : 31206259021+
وب سایت : 
www.dehortus.nl

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

کلیسای قدیمی (Oude Kerk)

همان طور که از نامش پیداست، کلیسای قدیم قدیمی ترین کلیسای قلمرو آمستردام در هلند است که در سال 1306 توسط اسقف اوترخت ساخته شد و سنت نیکولاس به عنوان شخص مقدس و حامی آن شناخته شد. این کلیسا تا به امروز بازسازی های انجام شده توسط 15 نسل از شهروندان آمستردام را به خود دیده است. کلیسای قدیمی به مدت نیم قرن قبل از تغییرات اولیه کاملاً سالم باقی مانده بود. راهرو طولانی و پیچیده در اطراف سالن گروه کر در یک نیم دایره برای پشتیبانی از ساختار ساخته شده بود. در اوایل قرن پانزدهم، جناح کلیسایی شمال و جنوب به این کلیسا اضافه شد.

کار بازسازی در سال 1460 تکمیل شد. هر چند این احتمال وجود دارد که پیشرفت این بازسازی تا حد زیادی توسط آتش بزرگی که این شهر را در سال های 1421 و 1452  محاصره کرد، متوقف شده باشد. این کلیسا مساحتی بالغ بر 3300 متر مربع را پوشش می دهد و بر روی یک تپه مصنوعی قرار گرفته است. سقف کلیسا بزرگترین طاق چوبی قرون وسطی در اروپا است که تاریخ آن به سال 1390 بر می گردد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Oudekerksplein 23, 1012 GX Amsterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–6PM

تلفن : 31206258284+

وب سایت : www.oudekerk.nl

کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی

 

منابع: www.planetware.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات