پارک ملی کروگر

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| پارک ملی کروگر

  

هیجان انگیزترین مقصد سافاری در آفریقای جنوبی!

کروگر آمیخته ای از افسانه و تاریخ، مهم ترین پارک از پارک های ملی آفریقای جنوبی است که در گوشه ی دیگری از دنیا نشسته و انتظار شما را می کشد تا بروید و مناظر تمام نشدنی و منحصر به فرد و یا حیات وحش بی بدیل و تکرار نشدنی اش را کشف کنید.اگر بخواهیم در رابطه با آفریقا صحبت کنیم، باید از یک تنوع زیستی بی بدیل سخن برانیم که در مساحتی بالغ بر دو میلیون هکتار پراکنده شده است. وقتی این تنوع وسیع با جاذبه های تاریخی و باستان شناسی در هم می آمیزد، پدیده ای را خلق می کند که ذات حقیقی قاره ای همچون آفریقاست و بهشت گمشده ی کسانی است که از گوشه و کنار به سمت این دنیای وحش روانه می شوند.

در میان گستره ی بی مرز این قاره ی عجیب و غریب، مکانی جا خوش کرده که ماهیت این زیبایی بی حد و حصر و این گوناگونی حیات وحش را در خود نهادینه کرده است و به آن پارک ملی کروگر می گویند؛ جایی که منتهای حس ماجراجویی در این کره ی خاکی است. تجربه هایی که در این پارک پیش روی شما قرار دارند، یقیناً خاص ترین و تکرارنشدنی ترین لحظات زندگی شما را رقم خواهند زد. اولین موضوعی که در رابطه با این پارک باید به آن پرداخت، عنوان "5 حیوان بزرگ آفریقا" است که اصطلاحاً به آنها “Big 5” می گویند. "فیل، شیر، کرگدن، پلنگ و بوفالو" پنج حیوانی هستند که ذیل این عنوان قرار گرفته اند.

پارک ملی کروگر

این پارک ملی یکی از بزرگ ترین ها در آفریقاست و در انتهایی ترین بخش شمال شرقی آفریقای جنوبی واقع شده است. این پارک در ایالت های Mpumalango و Limpopo گسترده شده است و مساحت آن به 19633 کیلومتر مربع می رسد. دلیل وسعت زیاد این پارک این است که اقامتگاه های شخصی اطراف این پارک، حفاظ های خود را برداشته اند و زمین آنها به محوطه ی این پارک افزوده شده است. این موضوع کروگر را تبدیل به جایی کرده که شبیه به هیچ جای دیگری نیست و بی سبب نیست که زیبایی اینجا به محض مشاهده و بازدید از آن در عمق روح افراد نفوذ می کند. این پارک افسانه ای زیستگاه گونه هایی است از قبیل :

  • 147 حیوان از گونه ی پستانداران
  • 114 حیوان از گونه ی خزندگان
  • 507 گونه از پرندگان
  • 34 حیوان دوزیست
  • 336 گونه از درختان

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

تاریخچه ای از پارک کروگر

پارک ملی کروگر در ابتدا و در سال 1898 توسط رئیس جمهورِ Transvaal (ترنسوال)، پائول کروگر تأسیس شد. در آن زمان نیاز به مراقبت از حیوانات این نقطه از آفریقا پررنگ شد. در سال 1884 منطقه ی بین دو رودخانه ی Sabie و Crocodile به عنوان منطقه ی ممنوعه برای شکار تعیین شد. اتفاق خارق العاده و تحول آمیز در رابطه با این پارک در سال 1898 و زمانی به وقوع پیوست که منطقه ی بازی Sabie تآسیس شد که بعدها به پارک ملی کروگر تغییر نام یافت. وقتی درسال 1902 اولین نگهبان پارک James Stevenson Hamilton که اسکاتلندی الاصل هم بود انتخاب شد، این پارک هنوز هم منطقه ی بازی Sabie خوانده می شد. این منطقه در سال 1927 با منطقه ی بازی دیگری به نام Shinwedie ادغام شد و پارک ملی کروگر تشکیل شد. اسناد تاریخی مربوط به روزهای اولیه ی پارک در کتابخانه ی یادبود Stevenson در شهر Skukuza موجود است. این کتابخانه گنجینه ی گرانبهایی از کتابهای گرایش های زیست محیطانه، نقاشی ها و یادگاری ها از آن دوران است که برای یک گردشگر با علایق تاریخی قطعاً جذابیت خواهد داشت. مساحت پارک 19633 کیلومتر مربع است و این پارک میزبان بیش از 753 گونه ی جانوری و 1982 گونه ی گیاهی است. تعداد 254 اماکن میراث فرهنگی در پارک وجود دارد که در میان آنها 130 اثر هنری سنگی دیده می شوند.

شواهد حاکی از این است که حدود 500 هزار سال قبل، نئاندرتال ها در این پارک رفت و آمد می کرده اند و مجموعه ای از آثار باستانی فرهنگی مربوط به 30 تا 100 هزار سال قبل نیز در این مکان یافته و تأیید شده اند. بیش از 300 یافته ی باستان شناسی از بشر عصر حجر در این مکان یافته شده و اینجا را تبدیل به نقطه ای تاریخی و باارزش کرده اند.

پیشتر در رابطه با منطقه ی بازی در این پارک سخن گفتیم، اما شاید باید به این بپردازیم که منظور ما از "بازی" در این پارک چیست؟

کلمه ی بازی در رابطه با پارک کروگر ارتباط تنگاتنگی با عنوان "پنج حیوان بزرگ آفریقا" دارد. این بدین معنی است که در این بازی، افراد به گروه هایی تقسیم می شوند و هر گروه با هدایت و راهنمایی یک لیدر مجرب و مسلح به صورت پیاده یا در جیپ هایی به دنبال این پنج حیوان در محوطه ی وسیع پارک می گردند و هر گروهی که زودتر یکی از اینها را پیدا کند برنده ی مسابقه خواهد بود.

بدعت این بازی در سال 1957 در این مکان و توسط Ian Player (برادر گلف باز آفریقایی معروف، گری پلیر) و دوست و مربی اش، Magquba Ntombela گذاشته شد. دکتر Player به خاطر تلاش در زمینه های زیست محیطی و نقش جهانی اش در حفاظت از حیات وحش معروف است.

این اقدامات دکتر Player به همراه سافاری هایی به این شکل در دهه های 1950 و 1960 در آفریقای جنوبی و توسط طرفداران حفظ منابع طبیعی و افراد آینده نگر پایه گزاری شد و پارک ملی کروگر را به محبوبیت و زیبایی فعلی اش رساند که ما امروزه از این پارک افسانه ای سراغ داریم.   

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : National park in South Africa

ساعات بازدید : 6AM–5:30PM

تلفن : 27137354000+

وب سایت : www.sanparks.org

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات