جالب ترین جشن ها و فستیوال های هند

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 25 جشن و فستیوال جالب هند

 

Taj Mahotsav

فستیوالی رنگارنگ در اویل فصل بهار در آگرا

شاید بهترین فرصت برای خرید سوغاتی در این فصل و شرکت در این جشنواره است .در جشن تاج که طی 10 روز هندی ها مشغول رقص و آواز و نمایش هنرهای دستی خود هستند ،کودکان هم می توانند از فیل سواری و شتر سواری همراه با موسیقی هندی لذت ببرند.

Taj Mahotsav

Taj Mahotsav

Taj Mahotsav

Bateshwar Fair

این جشنواره در ماه های اکتبر و نوامبر در سراسر هند برای حمد و ستایش خداوندشان شیوا جشن گرفته می شود. در آگرا هم در معابد مختلف مردم به ستایش خداوند می پردازند و در آخر برای پاک کردن گناهان و زشتی ها خود را در رودخانه ی یامونا غسل می دهند.

Bateshwar Fair

Bateshwar Fair

جشن رام بارات (Ram Barat)

یک تئاتر موزیکال خیابانی

در این جشن بیش از هزاران نفر لباس های سنتی عروسی بر تن می کنند ، تاج گل بروی سرشان می گذارند و بازی جالبی به نام ازدواج سلطنتی را در سطح شهر مثل تئاتر بازی می کنند و در سراسر جشن مردم می رقصند و پایکوبی می کنند.

Ram Barat

Ram Barat

Kailash Fair

جشنی که در 12 کیلومتری آگرا برای حمد سپاس خدای بزرگشان شیوا در ماه های آگوست تا سپتامبر انجام می شود اسم این جشنواره به دلیل این است که این مراسم در معبد کایلاش انجام می شود.

Kailash Fair

Kailash Fair

جشنواره بین المللی بادبادک ها (International Kite Festival)

جشنواره بین المللی بادبادک ها یکی از جشنواره هایی است که در مناطق شمالی هندوستان به ویژه جیپور برگزار می شود. جشنواره ای رنگارنگ و سرگرم کننده که هرساله در 14 ژانویه و در راستای جشن ماکار سانسرتانی به وجود آمده است. ماکار سانسرتانی در باور هندی ها به معنی پایان زمستان و شروع فصل بهار است. دلیل محبوبیت این فستیوال بین المللی، تجمع بادبادک های رنگارنگ در گوشه و کنار این نواحی و سپس به نمایش درآوردن آن ها در آسمان است. از شروع تا پایان این فستیوال، آسمان به شکل رنگین کمانی هزار رنگ است که هر بیننده ای را محو تماشا می کند.

جشنواره بین المللی بادبادک ها

جشن هولی (جشنواره ی رنگ ها) (Holi Festival)

افسانه های مختلفی در مورد این جشن هست، اما افسانه اصلی اینگونه نقل شده که هولی به خاطر پیروزی خوبی بر شیطان است ، چون در این روز هنگامی که هولیکا سعی کرد پرهالد را بسوزاند، خودش آتش گرفت و سوخت.هندی ها شب قبل از فستیوال رنگ، برای دفع بدی ها در مقابل آتش می ایستند و دعا می کنند. صبح روز بعد کارناوال واقعی شروع می شود: شرکت کنندگان در خیابان ها و پارک ها جمع می شوند و با پاشیدن پودرهای رنگی و گاهی پرتاب بالن ها و بادکنک های پر از آب به سمت یکدیگر به جشن و پایکوبی می پردازند و این فستیوال قدیمی را با شور و هیجان خاصی برگزار می کنند.

جشن هولی

جشن هولی

جشن هولی

جشن دیوالی(جشنواره نور و روشنایی)(Diwali festival)

هند سرزمین جشنواره ها است.جشنواره نور یکی دیگر از جشن های زیبا و محسور کننده هند است.این فستیوال در ماه اکتبر یا نوامبر برای بازگشت پرودگارشان راما پس از 14 سال تبعید به خانه ی خود برگزار می شود.دختران و زنان دست های خود را با طرح های زیبا حنا می گذارند و در کل شهر و خانه هایشان فانوس و شمع و نور روشن می کنند و همه جا را با گل تزیین می کنند.در گوشه و کنار شهر، رقص نور و گاها آتش بازی را می توان دید. پیشنهاد ویژه برای تماشای یک جشن نور عالی در هند ، رفتن به یکی از هتل های خوب شهر است. با این کار با یک تیر دو نشان می زنید: شام خوشمزه و تماشای جشن.

جشن دیوالی

جشن دیوالی

جشن دیوالی

شیتالا آشتامی (Sheetala Ashtami Basoda)

این فستیوال همراه با رقص و موسیقی زنده و با شور و شوق خاصی برگزار می شود. مردم راجستان بر این باورند که برگزاری این جشن، آن ها را از چندین بیماری مصون می دارد. در این جشن راجستانی ها چوبدستی هایشان را که شبیه عصا است به شکل خاصی نگه می دارند تا خدای بزرگشان "شیتالا آشتامی" را ستایش کرده و از او تشکر کنند.

شیتالا آشتامی

شیتالا آشتامی

Gangaur fair

این فستیوال در واقع یک جشن قدیمی و خانوادگی است که در طول آن بت های سفالی ساخته می شود. در این مراسم، زنان متاهل برای سلامتی و تندرستی همسرانشان دعا می کنند.

Gangaur fair

Gangaur fair

Gangaur fair

Teej

این جشنواره در ماه ژانویه تا اوت برگزار می شود. فستیوالی که توسط زنان متاهل برای شکرگزاری از زندگی شاد و خوب متاهلی خود برگزار می شود .

Teej

Teej

جشن فیل ها (Elephant Festival)

جشنواره Elephanta به عنوان ترویج فرهنگ گردشگری و میراث فرهنگی بمبئی در کنار غارهای elephant همراه با رقص و موسیقی برگزار می شود. در این جشن، فیل ها را با گلها و گیاهان زیبایی تزئین کرده و به شکلی پر زرق و برق رنگ آمیزی می کنند. جاذبه اصلی این فستیوال، مسابقاتی است که در بین فیل سواران برگزار می شود. علاوه بر این مسابقات، رقص های محلی راجستان اجرا می شود که جذابیت جشن را دوچندان می کند. در پایان به گروه برنده، فیل سواری بر روی فیل های تزیین شده تعلق می گیرد.

جشن فیل ها

جشن فیل ها

جشن فیل ها

جشن سیتلا (جشن باسودا)(Sheetla Mata Fair)

این فستیوال در معابد مختلف جیپور با عنوان "سیتلا : الهه جنگ" جشن گرفته می شود. مردم محلی این جشنواره در میان مردم محلی به جشن باسودا نیز معروف است.

جشن سیتلا

جشن سیتلا

Chaksu Fair

این فستیوال سالانه برای "چیتلامات : الهه ریه های کوچک" برگزار می گردد که نمایش درخشانی از رنگ است و با فروش انواع محصولات مانند ظروف، خوراکی ها، لباس، ابزارهای کشاورزی و غیره اجرا می شود و در آن مردم برای الهه ی خود نماز می خوانند و دعا می کنند.

Chaksu Fair

Donkey Fair

هدف از برگزاری این فستیوال، خرید و فروش نژادهای گوناگون الاغ است! جشنواره شادی که مردم الاغ هایشان را با گل، گیاه، کلاه و عینک تزیین می کنند. در کنار این خرید و فروش، مسابقه و رقص محلی نیز برگزار می شود.

Donkey Fair

Donkey Fair

Donkey Fair

Ganesh Chaturthi

در بین خدایان هندی ها گانش پسر خدای بزرگشان شیواست . در مجسمه هایی که از گانش ساخته شده می بینیم که این خدا سرش مانند فیل و بدنی مثل انسان دارد و با ۴ دستی که دارد ، سوار بر یک موش کوچک است ، این خدای هندوها در هر کدام از دستهایش چیزی دارد (داس- طناب-شیرینی) که هر کدام معنای خاصی را دارند. یک دستش را هم به صورت صاف نگه داشته که به معنی بخشندگی این خداست.جشن گانش از روز تولد گانش شروع می شود و به مدت ۱۰ روز این مجسمه ها را که هر کس با توجه به این که وضعیت مالی اش چگونه باشد(می تواند بزرگ یا کوچک باشد) در خانه نگه دارند و روی آن گل می ریزند و عود روشن می کنند. غروب روز دهم  آن را به رودخانه یا دریا می برند و به آب می اندازند تا به جایگاه اصلی خودش به آسمانها برگردد. هندوها اعتقاد دارند در شبی که این مجسمه ها را به آب می اندازند نباید به ماه نگاه کنند چون برایشان بد شانسی می آورد.

Ganesh Chaturthi

Ganesh Chaturthi

Ganesh Chaturthi

Ganesh Chaturthi

Navratri

پس از Ganesh Chaturthi، Navratri با شور و شوق زیادی در بمبئی جشن گرفته می شود. این فستیوال که به عنوان یکی از جشن‌های مقدس هندوها معروف است برای احترام دورگا مادر الهی هند برگزار می شود. ناواراتی به معنی نه شب است و در طول این نه شب که در ماه سپتامبر و یا اکتبر برگزار است ،هندوها لباسهای سنتی زیبا و رنگی به تن می‌کنند و به مدت نه شبانه روز ، به رقص و پایکوبی می‌پردازند.

Navratri

Navratri

Navratri

Navratri

Navratri

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی (Mumbai International Film Festival)

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی (MIFF) جشنواره ای است که هر ساله در بمبئی مرکز ایالت مهاراشترا در کشور هند برگزار می‌شود، در سال ۱۹۹۰ بنیان گذاشته شد.شیام بنگال کارگردان سرشناس سینمای هند، رئیس این جشنوراه معتبر است. جالب است بدانید که اصغر فرهادی کارگردان ایرانی ریاست هیئت داوران بخش «طلای هند» پانزدهمین دوره این جشنواره را که از ۱۷ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۱۳ برگزار شد را بر عهده داشت.

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی

Kala Ghoda Festival

یکی از برجسته ترین رویدادهای فرهنگی در بمبئی، جشنواره کال هاتا توسط انجمن کال آباد برگزار می شود. این جشن فرهنگی که درماه فوریه به مدت 10 روز برگزار می شود ، دارای بخش های مختلف هنری ، از جمله موسیقی، رقص، تئاتر و همچنین شامل سمینارها و کارگاه های مربوط به هنر است.این جشنواره اولین بار در سال 1999 برگزار شد و امروزه با شوق و شور خاصی هر ساله برگزار می شود.

Kala Ghoda Festival

Kala Ghoda Festival

Kala Ghoda Festival

Kala Ghoda Festival

Eid

عید از جشنواره های اصلی مسلمانان است و دوبار در سال جشن گرفته می شود، یکی از آنها عید قربان و دیگری به نام عید فطر مشهور است. عید قربان اهمیت مذهبی زیادی برای مسلمانان دارد و در این جشن گوسفندها را قربانی می کنند و گوشت آن را بین مردم پخش می کنند و مردم بر این باورند که با قربانی کردن تمامی دروغ ها و زشتی ها از بین می رود . عید دیگر مسلمانان هند ، عید فطر  است کهه بعد از ماه رمضان جشن گرفته می شود. در این عید دعاهای ویژه می خوانند و به هم هدیه می دهند و یک دسر معروف هم به نام "Sewaiyan"  در طول این عید درست می کنند.

Eid

Eid

Eid

Eid

Navratri and Dussehra

این جشنواره ای است که برای نه روز جشن گرفته می شود، در هر روز یکی از الهه های دورگا پرستش می شود و بعد از مراسم حمد و ستایش مردم گجراتی برنامه های رقص محلی را برگزار می کنند. در روز نهم مردم دختران کوچکشان را  عنوان الهه دورگا در خانه هایشان پرستش می کنند.روز دهم هم عکس هایی از شیاطین به نام Ravana – Kumbhakarana- Meghnatha را می سوازنند و این کار برایشان سمبل پیروزی خیر بر شر است.

Navratri and Dussehra

Navratri and Dussehra

Navratri and Dussehra

Navratri and Dussehra

Durga Puja

در سراسر دهلی، Durga Puja در شش روز جشن گرفته می شود.هر روز، Ma Durga  که یکی از الهه های هند است با احترام زیادی حمد و ستایش می شود.در طول این 6 روز بت های تزئین شده ی زیادی رو می توانید در سرتاسر منطقه پارک CR ببنید. مردم از روزهای چهارم به بعد این فستیوال را با غذا خوردن و مراسم مختلف فرهنگی جشن می گیرند و در روزهای آخر خداوندشان را با احترام به آب رودخانه می فرستند تا سال بعد که مجدد برگردد.

Durga Puja

Durga Puja

Durga Puja

Durga Puja

Guru Nanak Jayanti

Guru Nanak Jayanti به مناسبت تولد سالگرد گورو ناناک دیو، بنیانگذار مذهب سیک جشن گرفته می شود. این مراسم  از صبح زود شروع می شود و مردم در طی این جشن در Gurudwara که یک مکان مذهبی است به دعای مذهبی shabad kirtan گوش می دهند و خانه های خود را با گل و شمع تزئین می کنند .

Guru Nanak Jayanti

Guru Nanak Jayanti

Independence Day

این جشن یکی از جشن های ملی هند است .15 آگوست روزیست که هند از زنجیرهای طولانی مدت حکومت سرکوبگر انگلیس آزاد شده و به عنوان روز استقلال هند معروف است. در این روز که هند تعطیل است رژه های پلیس و نیروهای مسلح در کل شهر دیده می شود و برای کل مردم هند بسیار با ارزش است .

Independence Day

Independence Day

Independence Day

Christmas

همه ساله تولد حضرت مسیح در گوا و سایر شهرهای هند جشن گرفته می شود. مردم خانه هایشان و شهر را با درخت کریسمس تزیین می کنند و در شهر مراسم آتش بازی و رقص و شادی به پا می شود.

Christmas

Christmas

Christmas

Christmas

 Momo Carnival

 این کارناوال در ماه فوریه طی 4 روز برای ستایش پادشاهی با نام مومو که صلح و همرنگی و یکدلی را در گوا به ارمغان آورده جشن گرفته می شود و مردم لباس های عجیب و غریب می پوشند و در شهر به رقص و شادی می پردازند.

 Momo Carnival

 Momo Carnival

 Momo Carnival

 Momo Carnival

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات