آداب و رسوم در سوئیس

6 سال پیش 0 دیدگاه

فرهنگ و آداب و رسوم سوئیس متشکل از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌های بی‌شماری است. سوئیس در بین بسیاری از همسایگان اروپایی بزرگ‌تری قرار دارد، برای مسافرانی که قصد سفر به این کشور کوهستانی را دارند، رعایت نکات و آداب معاشرت در سوئیس بسیار مفید خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، سوئیس به‌خاطر مناظر خیره‌کننده و شکلات‌های لذیذ در سراسر دنیا شهرت دارند. هرچند آداب و رسوم و عادات مردم مؤدب سوئیسی کمتر شناخته شده است. آداب معاشرت در سوئیس از احوالپرسی گرفته تا فضای شخصی و فرهنگ کسب و کار به شما کمک می‌کند سفر بهتری به این کشور داشته باشید. چنانچه قصد شما سفر به سوئیس را دارید، می توانید  تور سوئیس را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

در ادامه با معرفی فرهنگ مردم سوئیس با ما همراه باشید.

 

زبان و مذهب جامعه سوئیس

فرهنگ‌های مختلف با چهار زبان مردم سوئیس وجود دارد. 63٪ از جمعیت به زبان آلمانی، 23٪، فرانسوی و 8٪ و0.5٪ به ایتالیایی و رومانش مسلط هستند. در این کشور، آزادی مذهبی یک حق تضمین شده در قانون اساسی است و اکثر مردم سوئیس مسیحی هستند.

فرهنگ مردم سوئیس

با‌این‌حال، نزدیک به یک چهارم جمعیت هیچ وابستگی مذهبی ندارند و کمتر از 7 درصد از جمعیت به ادیان دیگری مانند اسلام و یهودیت اعتقاد دارند. بردبار بودن و بی‌طرف بودن در تمام جنبه‌های جامعه در آداب معاشرت سوئیس امر بسیار مهمی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روز ملی سوئیس و جشن‌های معروف آن

سوئیس؛ کشوری مهاجرپذیر

مردم سوئیس تمایل چندانی به خرج کردن بیش از حد یا اقلام زرق‌وبرق دار ندارند، بنابراین تشخیص افراد ثروتمند دشوار است. سوئیس، مهاجران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. هرچند مهاجران غیراروپایی با چالش‌ها و تبعیض‌های بسیاری روبرو هستند. همچنین این قوانین اجتماعی برای بسیاری از مهاجران سوئیسی سودمند خواهد بود که برای سازگاری در سوئیس باید با آن‌ها آشنا باشند.

ملاقات و احوالپرسی با مردم در سوئیس

آشنایی با آداب مردم سوئیس و برخی اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا سفر بهتری به این کشور زیبا داشته باشید. مردم سوئیس بسیار مودب هستند که باید مراقب باشید در همه‌جا به آن‌ها احترام بگذارید. هرجا که می‌روید، حتی به خواربار فروشی، حتما برای احوالپرسی از کلمات Salü ، Hoi ، Grüetzi یا Ciao استفاده کنید.‌ در هر منطقه از کشور این رفتار، بسیار مؤدبانه تلقی می‌شود. اگر برای تور اروپا تابستان 1403 خود برنامه‌ریزی کرده‌اید، می‌توانید کلمات اولیه را قبل از سفر تمرین کنید. 

 

آداب مردم سوئیس

مردم وقت‌شناس سوئیس

وقت‌شناسی در مهمانی‌ها از آداب معاشرت مهم در سوئیس محسوب می‌شود. سعی کنید به موقع در مهمانی حضور پیدا کنید و  اگر قرار است دیر کنید، از قبل تماس بگیرید و به میزبان خود اطلاع دهید.

اگر با کسی برای اولین بار ملاقات می‌کنید، سعی کنید رفتار کاملا محترمانه و رسمی داشته باشید. اگر شما را معرفی می‌کنند، محکم به آن شخص دست بدهید و تماس چشمی خود را حفظ کرده و حتما با نام خانوادگی آن‌ها را خطاب کنید. اگر فرد آلمانی زبان است، تا زمانی که از شما بخواهند که با Du غیررسمی او را صدا بزنید، از Sie  استفاده کنید. برای دوستان یا همسالان غیررسمی‌تر، می‌توانید سه بار گونه شخص را ببوسید. بردن یک هدیه کوچک به مهمانی مانند (تعداد فرد) گل یا هرچیز دیگر بسیار توصیه می‌شود. همچنین برای بچه‌های میزبان، هدیه‌ای تهیه کنید و برای رفتن به مهمانی مطمئن باشید که میزبان منتظر شماست.

آشنایی با فرهنگ مردم سوئیس

 

مکالمه و ارتباطات در سوئیس

مردم سوئیس در مواجهه با افراد غریبه در ابتدا مودب، محتاط، مستقیم و کمی مراقب هستند. در محیط‌های کاری، آداب معاشرت رسمی حفظ می‌شود.

در بیشتر حوزه‌ها از نام‌های خانوادگی استفاده کنید، نام کوچک سوئیسی بیشتر برای دوستان نزدیک و خانواده استفاده می‌شود. به‌طورکلی در ملاقات‌های اول از موضوعات بیش از حد شخصی اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد مکالمه ناخوشایند شود. شما می‌توانید با خیال راحت در مورد غذا، ورزش، اقتصاد و رویدادهای جهانی صحبت کنید. یکی از نکاتی که در فرهنگ و آداب و رسوم سوئیس وجود دارد، توجه به این نکته است. سعی کنید از مواردی مانند بی‌طرفی سوئیس در اتحادیه اروپا، بحث در مورد ارتش و موضوعاتی مانند مهاجرت اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کشور سوئیس و سفر به آن

زبان بدن در سوئیس

جمعیت زیادی در کشور سوئیس زندگی می‌کنند. بنابراین، فضای شخصی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اگر در خیابان کسی به شما برخورد کرد یا در قطار شما را در آغوش گرفت، آن را به عنوان یک تفاوت فرهنگی در نظر بگیرید. سوئیسی‌ها بسیار مودب هستند و تقریبا همیشه در جواب، بی‌وقفه می‌گویند «ببخشید».

در آداب مردم سوئیس هنگام مکالمات، مردم معمولا به اندازه یک دست از هم فاصله می‌گیرند و در مناطق ایتالیایی سوئیس فاصله کمتر است. دوستان نزدیک و خانواده اغلب هنگام صحبت کردن، یکدیگر را لمس می‌کنند، اما این کار در محل کار یا با آشنایان رایج نیست. حفظ وضعیت بدنی خوب از دیگر نکات آداب معاشرت در سوئیس است. خم شدن یا دراز کشیدن در جمع اصلا مودبانه نیست.

غذا خوردن در آداب مردم سوئیس

اگر کسی شما را به شام دعوت کرد، مطمئن شوید که قوانین آداب معاشرت  را رعایت می‌کنید. برای مثال در رستوران‌ها، تکان دادن دست برای پیشخدمت‌ها مودبانه نیست. اگر آلمانی زبان هستید، مردم را با اصطلاحات Herr Ober (مرد) و Fräulein (مونث) خطاب کنید.

در رستوران منتظر بمانید تا میزبان اولین نان تست را بردارد و تماس چشمی خود را حفظ کنید. قبل از شروع به غذا خوردن، صبر کنید تا همه غذای خود را جلوی‌شان داشته باشند و مطمئن شوید که همه چیز را در بشقاب خود میل می‌کنید، به‌خصوص اگر در مهمانی هستید. در طول وعده غذایی مچ دست خود را روی میز و آرنج خود را خارج از میز نگه دارید، چنگال را در سمت چپ و چاقو را در دست راست خود بگیرید. در انتها چاقو و چنگال را کنار هم روی بشقاب قرار دهید.

آداب مردم سوئیس در هنگام غذا خوردن

معاشرت در فرهنگ مردم سوئیس و صمیمی شدن با افراد جدید کمی زمان‌بر است. با‌این‌حال، همیشه این فرصت را دارید تا به عنوان یک دوست صمیمی در نظر گرفته شوید. یکی از راه‌های دوستی با مردم سوئیس، اشتراک منافع مشترک است. مردم سوئیس به کلوپ‌های سرگرمی، باشگاه‌های ورزشی، باشگاه‌های آتش‌نشانی بسیار علاقه‌مند هستند.

ارتباطات و فرهنگ مردم سوئیس

برای شناخت مردم سوئیس می‌توانید بعد از کار، آن‌ها را به یک نوشیدنی دعوت کنید. این محیط غیررسمی یک روانکاری اجتماعی محسوب شده و می‌تواند به صمیمی شدن روابط کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ سوغات سوئیس که حتما باید بخرید

سنت‌های عروسی در سوئیس

آداب و رسوم ازدواج در سوئیس بسیار شگفت‌انگیز است. در هر کشوری، عروسی مراسمی برای نشان دادن تعهد میان زن و شوهر به یکدیگر است که زندگی مشترک خود را در یک ازدواج بگذرانند و در روزهای خوب یا بد در کنار یکدیگر باشند. با‌این‌حال، عروسی تا همین اواخر جشنی برای عشق نبود، بلکه هدف از آن فرزندان بیولوژیکی بودند. بیشترین مراسم عروسی در سوئیس بین ژوئن تا سپتامبر است که تقریبا 20000 عروسی در سال در این چهار ماه برگزار می‌شود.

آشنایی با آداب و رسوم ازدواج در سوئیس

در این دوره، قلعه‌ها، عمارت‌ها و رستوران‌های کنار دریاچه از ژنو تا سنت گالن با مراسم عروسی، پر جنب‌وجوش می‌شوند و همچنین صاحبان لیموزین، ماشین‌های عتیقه و کالسکه‌های اسب‌کشی در سراسر شهر دیده می‌شود. آداب و رسوم ازدواج در سوئیس به این شکل است که عروس و داماد  قبل از این که در کلیسا سوگند رد و بدل کنند، طبق قانون موظفند ابتدا در یک اداره، ثبت ازدواج کنند. سپس با مدارک لازم می‌توانند در هرجایی که می‌خواهند، مراسم خود را برگزار کنند.

آداب و رسوم ازدواج در سوئیس

زوج‌هایی که تمایل دارند به صورت غیر مذهبی ازدواج کنند، می‌توانند برای برگزاری مراسم در هر نقطه‌ای، یک کارمند مستقل ثبت‌نام کنند. اما حتی در آن صورت، آن‌ها ابتدا باید یک عروسی مدنی را تکمیل کنند و سند رسمی مبنی بر این که از نظر قانون ازدواج کرده‌اند را در دست داشته باشند. برای ازدواج در سوئیس باید بالای 18 سال سن داشته باشید. همچنین کسانی که سرپرست قانونی دارند، باید قبل از ازدواج رضایت سرپرست خود را کسب کنند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات