جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های اسپانیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

جشن‌های اسپانیا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده و هر ساله، افراد بسیاری از سراسر دنیا برای شرکت در این جشن‌ها مشتاق سفر به اسپانیا هستند. این فستیوال‌ها در سطح بین‌المللی بسیار شهرت دارند و همچنین در شهرها و روستاهای کوچک و دور افتاده نیز اجرا می‌شوند که بسیار بی‌نظیر و زیبا هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با جشن‌ها و فستیوال‌های زیبای اسپانیا بیشتر آشنا شوید.

La Tamborrada (جشنواره درام)

این فستیوال این فرصت را به گردشگران می‌دهد که در فصل زمستان به اسپانیا سفر کنند و شاهد یکی از جشنواره‌های معروف این شهر باشند. La Tamborrada یکی از فستیوال‌های معروف کشور اسپانیا و یکی از پرسر‌وصداترین جشنوار‌ها در این کشور است. اگر عاشق طبل و صدای آن هستید، در این فستیوال از این ساز بسیار لذت خواهید برد. شروع جشن در آغاز سال جدید است که رژه‌های بزرگ مردان، زنان و کودکان در خیابان‌ها در طول شبانه‌روز به مدت 24 ساعت بر طبل می‌کوبند. یک سمت جشنواره دارای موکب‌های سازماندهی شده است و در طرف دیگر همه می‌توانند به‌طور رایگان از طبل‌ها استفاده کنند.

جشن‌های اسپانیا

جشنواره Feria Del Caballo (Horse Fair)   

نمایش‌های فلامنکو، غذاهای اندلسی و نمایش اسب‌های زیبا یکی از فستیوال‌های معروف اسپانیایی بوده که توجه افراد زیادی را به‌خود جلب کرده است. این نمایشگاه که یکی از جشنواره‌های مهم اسپانیا شناخته می‌شود، هر ساله در ماه مه برگزار شده و تجربه‌ای فراموش نشدنی از رژه اسب‌ها در کنار تاپای لذیذ (که در بیش از 250 غرفه وجود دارد) را به ارمغان می‌آورد. مردم در تمام فستیوال‌های اسپانیایی با لباس‌های محلی می‌رقصند و سنت‌های فرهنگی خود را جشن می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی جزایر قناری

 

Feria De Abril (نمایشگاه آوریل سویل)

نمایشگاه آوریل سویل رویدادی است که گردشگران را عاشق فرهنگ این کشور می‌کند. این نمایشگاه با نورپردازی سنتی ورودی محوطه نمایشگاه در نیمه شب آغاز می‌شود و با سرگرمی‌ها، رنگ‌ها و بهترین هنرهای اندلس مانند فلامنکو به مدت یک هفته برگزار می‌شود. اگر در این ایام به اسپانیا سفر کردید، لباس محلی بپوشید و به نمایشگاه بروید و از هر لحظه، لذت ببرید. پس از حضور در این جشنواره، این فرصت را دارید که از مکان‌های دیدنی سویا بازدید کنید‌.

جشن‌های معروف اسپانیایی

فستیوال هیجان‌انگیز Boloencierro  

Boloencierro بعد از توماتینا جز معروف‌ترین جشن‌های اسپانیا شناخته می‌شود که در آن، یک توپ غول‌پیکر به وزن 150 کیلوگرم و قطر 3 متر به‌عنوان یک گاو نر در نظر گرفته می‌شود که مردم به جای یک گاو، آن را تعقیب می‌کنند. کودکان نیز با بازی با توپ‌های رنگارنگ و کوچک از این فستیوال، بسیار لذت خواهند برد. 

Haro Wine Festival (جشنواره انگور اسپانیا)

شرکت در این مراسم عجیب‌وغریب، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در اسپانیا انجام داد. شهر کوچک هارو در استان لاریوجا در شمال کشور واقع شده که هرساله یکی از جشن‌های عجیب اسپانیا در آن برگزار می‌شود. این مکان دارای چندین تاکستان بوده و به دلیل تولید نوشیدنی‌های مرغوب خود بسیار شهرت دارد. هر تابستان، این فستیوال نوشیدنی برگزار می‌شود که به یکی از هیجان‌انگیزترین جشنواره‌های اسپانیا تبدیل شده است.

جشن‌های عجیب اسپانیا

جشنواره Benicassim

از بین تمام فستیوال‌های موسیقی اسپانیایی، Benicassim رویداد چهار روزه‌ای است که شرکت در آن شما را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد. این جشنواره موسیقی اسپانیایی در سواحل شرقی اسپانیا در منطقه  Benicassim  بین والنسیا و بارسلونا برگزار می‌شود و همه گروه‌ها و هنرمندان محبوب در آن، برنامه اجرا می‌کنند. 

اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید و همیشه آرزو داشتید به اسپانیا سفر کنید، ماه جولای فرصت مناسبی است  تا از جشنواره موسیقی اسپانیا لذت ببرید. مردم محلی این مراسم را با نوشیدن و رقص و آواز جشن می‌گیرند.

فستیوال‌های معروف اسپانیا

San Fermin (Pamplona Bull Run) فستیوال محبوب گاوبازی

جشنواره اسپانیایی San Fermin یا Pamplona Bull Run یکی از بهترین جشنواره‌های اسپانیا بوده که هرساله در ماه جولای به مدت یک هفته برگزار می‌شود. این فستیوال محبوب گاوبازی در اسپانیا یا «دویدن گاوها» هر روز ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و شجاع‌ترین و ماجراجوترین افراد را با دویدن در جلوی گاوهای خشمگین به چالش می‌کشد. این صحنه بسیاری از گردشگران را شگفت‌ زده خواهد کرد. اگر به اسپانیا سفر کردید، از این فستیوال هیجان‌انگیز حتما دیدن کنید. 

Sónar Barcelona جشنواره موسیقی

شهر زیبای بارسلونا با جاذبه‌های شگفت‌انگیزش هرساله میزبان مسافران بسیاری از سراسر دنیا بوده است. این جشنواره موسیقی به‌عنوان یکی از جشن‌های معروف اسپانیا شناخته می‌شود و این فرصت را برای  هنرمندان مهیا می‌کند تا هنر خود را به نمایش بگذارند. در این جشنواره، علاوه‌بر اسپانیا کشورهای مختلف دیگر مانند مکزیک و آتن نیز شرکت می‌کنند.

فستیوال معروف Amorevore Food & Arts Festival

Amorevore از فستیوال‌های معروف اسپانیاست که  علاقه‌مندان به هنر و عاشقان غذا را بسیار به‌خود جذب کرده است‌. این جشنواره با زمینه‌های هنری از غذا و موسیقی گرفته تا فیلم و نقاشی در جشن‌ها و فستیوال‌های زیبا برگزار می‌شود. هدف اصلی این جشنواره، ارائه دیدگاهی نوآورانه در مورد مسائل جهانی غذا و محیط زیست بوده و سرآشپزهای مشهور جهان را از گوشه و کنار جهان گرد هم می‌آورد. این جشنواره با ایجاد عشق و هنر  یک جامعه غذا و فرهنگ و هنر را تشکیل می‌دهد.

فستیوال سنتی La Feria De Abril

Feria de Sevilla دو هفته پس از Semana Santa  برگزار می‌شود و شادی و هیجان را به پایتخت منطقه اندلس می‌آورد. این فستیوال سنتی اسپانیایی به عنوان یکی از بهترین جشن‌های اسپانیا شهرت بسیاری دارد و بیش از یک میلیون نفر را از سراسر جهان برای رقصیدن، نوشیدن و معاشرت به این کشور می‌‍‌کشاند‌.

آشنایی با بهترین جشن‌های اسپانیا

نمایشگاه آوریل در زمین نمایشگاهی عظیم Real de la Feria برگزار و با ردیف‌هایی از کاستا پوشیده می‌شود. چادرهایی با ارائه تاپاس‌ها و نوشیدنی‌های لذیذ از مهمان‌ها پذیرایی می‌کنند. برخی کازتاها خصوصی بوده و متعلق به خانواده‌های برجسته سویل است و تعداد کمی از آن‌ها عمومی هستند. این مکان همچنین شامل یک پارک تفریحی به نام Calle de Infierno است که بیش از 500 فعالیت مختلف در آن اجرا می‌شود و از امکانات دیگر آن می‌توان به غرفه‌های غذا، سواری‌های هیجان‌انگیز مانند چرخ غول‌پیکر، ماشین‌های سپر و ترن هوایی اشاره کرد.

پس از یک هفته پر جنب‌وجوش مهمانی‌ها، رژه‌های کالسکه و اسب و اجرای فلامنکو، جشنواره در نیمه‌شب یکشنبه با نمایش یک آتش‌بازی تماشایی بر فراز رودخانه گوادالکیویر با صدای بلند به پایان می‌رسد.

بهترین جشن‌های معروف اسپانیایی

بیشتر بخوانید: زیباترین جزایر اسپانیا | معرفی ۱۰ جزیره اسپانیا برای گردشگری و تفریح

جشنواره سنتی Romería de Santa Marta de Ribarteme

هر ساله در 29 ژوئیه یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های زیارتی در اسپانیا به افتخار سانتا مارتا، قدیس حامی شهر در As Neves برگزار می‌شود. بر اساس سنت کاتولیک، سانتا مارتا - خواهر لازاروس - توسط عیسی مسیح از مرگ بازگردانده شد و اکنون مردم اعتقاد دارند که لاس نیوز را از شر محافظت می‌کند. در این رویداد که به‌عنوان جشنواره تجربیات نزدیک به مرگ شناخته شده و راهپیمایی گسترده‌ای در آن انجام می‌شود، چندین تابوت با یک فرد زنده واقعی داخل آن به سمت نزدیک‌ترین گورستان می‌روند. در بالای صفوف تصویری از سانتا مارتا به چشم می‌خورد که نماد بازگشت او از دنیای مردگان است.

معرفی جشن‌های عجیب اسپانیا

هفته مقدس (Semana Santa)

در هفته ‌های پایانی ایام روزه‌داری که به عید پاک ختم می‌شود، اسپانیایی‌ها جشن‌ها و مراسم مذهبی بسیاری را برگزار می‌کنند که به آن، هفته مقدس می‌گویند. هفته مقدس یکی از جشن‌های معروف اسپانیا شناخته می‌شود که به‌خاطر زیبایی‌ها و مراسم شگفت‌انگیز آن، توجه افراد زیادی با هر سلیقه و تفکری را به‌خود جلب کرده است. این مراسم در مالاگا و سویل برگزار می‌شود و جزو ده فستیوال برتر اسپانیاست که کلیساها، ماه‌ها برای برگزاری آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

در این کارناوال‌ها صف‌های طولانی از مردان و زنان در خیابان راهپیمایی کرده و نشانه‌ها و مجسمه‌های حامیان قدیس کلیسای‌شان را حمل می‌کنند. هزاران شمع در گوشه و کنار خیابان‌ها روشن شده و فضای شهر بسیار زیبا و دیدنی می‌شود. مردم شهرها و روستاها به خیابان‌ها رفته و در کنار خانواده از دیدن این کارناوال‌های زیبا لذت می‌برند و اوقات دلنشینی را تجربه خواهند کرد.

کارناوال (Carnival)

این فستیوال یکی از رنگارنگ‌ترین و شادترین جشن‌های اسپانیا محسوب می‌شود و گردشگران بسیاری را در این ایام به اسپانیا می‌کشاند‌. یکی از پرشورترین مهمانی‌های دنیا که در سراسر اسپانیا برگزار می‌شود و مردم با رقص و موزیک، آن را جشن می‌گیرند. این فستیوال در شهر تاریخی کادیز و تنریف در جزایر قناری به عنوان یکی از معروف‌ترین جشن‌های اسپانیا شناخته شده و بسیار باشکوه و زیبا برگزار می‌شود.

مردم  شهر تنریف در تمام ماه فوریه مشغول جشن و پایکوبی هستند به همین دلیل این شهر به "پایتخت کارناوال اروپا" شناخته شده است. جزیره، فضایی بسیار بانشاط و رنگارنگ پیدا می‌کند و با برگزاری مسابقات گوناگون و نمایش‌های شگفت‌انگیز، روح آندلسی شهر را دوباره زنده کرده و به شهر، احساس نشاط و سرزندگی بیشتری می‌دهد.

جشنواره لاس فالاس والنسیا (The Fallas Of Valencia)

فستیوال لاس فالاس والنسیا یکی از منحصربه‌فردترین جشن‌های اسپانیاست که گردشگران را بسیار شگفت‌زده می‌کند. این فستیوال که در نیمه ماه مارچ (15 تا 19 ماه مارچ) برگزار می‌شود، یکی از جشن‌های عجیب اسپانیا به‌شمار می‌رود که توانسته در میراث جهانی سازمان یونسکو قرار گیرد. تمام شهر با مجسمه‌های عظیم‌الجثه و رنگارنگ پر می‌شود و بعضی از آن‌ها با شمایل طنزگونه وقایع سیاسی سال گذشته را بازگو می‌کنند.

مجسمه‌های افراد مشهور سیاسی و یا حتی هنرپیشه‌ها و ورزشکاران در لباس عروسک در این کارناوال‌ها وجود دارد. این فستیوال یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر والنسیا محسوب می‌شود که با قدم زدن در سطح شهر به زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن پی خواهید برد. اگر در این ایام به اسپانیا سفر کردید، از ساعت 2 بعدازظهر این نمایش‌ها و موزیک‌ها در سراسر والنسیا درحال برگزاری است و می‌توانید هنگام شب شاهد یکی از پر‌رنگ‌ترین بخش فستیوال باشید که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

درباره فستیوال‌های معروف اسپانیا

در قرون وسطی آتش و نورافشانی نشانه تمام شدن زمستان و آمدن بهار بوده است و هنرمندان و صنعتگران در گذشته، ضایعات چوب‌های مورد استفاده خود را در پایان زمستان آتش می‌زدند. در این فستیوال، هنگام شب تمام عروسک‌ها را آتش می‌زنند و شهر، بسیار نورانی شده تا به نحوی این سنت را دوباره زنده کنند.

بیشتر بخوانید:  آداب و رسوم در اسپانیا

     

La Tomatina (جشن توماتینا)

این فستیوال در توماتینا یکی از جشن‌های معروف اسپانیا بوده که همه‌ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست برگزار می‌شود. این مراسم در هفتاد سال پیش آغاز شد که در آن، هزاران نفر به سمت یکدیگر گوجه پرتاب می‌کنند و به شادی و رقص می‌پردازند. جشن توماتینا بعد از یک هفته رژه و جشن و برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های خیابانی شروع می‌شود و به نوعی اختتامیه جشن‌های این ایام است.

تنها 20 هزار نفر در این مراسم می‌توانند شرکت کنند که به‌دست آوردن بلیط آن، کار راحتی نیست چرا که تعداد متقاضیان بسیاری دارد. این فستیوال هیجان‌انگیز در شهر بونول برگزار می‌شود و علاوه‌بر پرتاب گوجه، نفر اول این مسابقه برنده یک ژامبونی دودی می‌شود که بر سر یک نیزه لغزنده در میدان اصلی شهر قرار گرفته است.

فستیوال پاسیو کوردوبا (Festival De Los Patios In Cordoba)

شهر کوردوبا در ماه می، میزبان یکی از جشن‌های معروف اسپانیاست که با نمایش جشنواره گل به یکی از زیباترین فستیوال‌های اسپانیا تبدیل شده است‌. در این مراسم همه پاسیوهای با باز کردن درب حیاط خود به روی عموم گل‌ها و گلدان‌های زیبا را به نمایش می‌گذارد که به شهر، فضایی زیبا و رنگارنگ می‌بخشد. گردشگران بسیاری از این جشنواره دیدن می‌کنند که عاشقان طبیعت را بسیار هیجان‌زده خواهد کرد.‌

جالب‌ترین جشن‌های اسپانیا

نمایشگاه آگوست مالاگا (The August Fair In Malaga)

این جشنواره  در مرکز شهر  مالاگا و خطوط ساحلی به یکی از بهترین جشن‌های اسپانیا تبدیل شده است. این فستیوال، اولین بار در سال 1491 در قرن پانزدهم میلادی برگزار شد و هرساله برای ادای احترام به مردم مالاگا برگزار می‌شود که در آن، مردم مالاگا  توانستند در 19 آگوست 1487 میلادی، کاتولیک‌ها را شکست دهند. این فستیوال هرساله تکمیل‌تر و باشکوه‌تر برگزار می‌شود و بین مردم بسیار محبوب است به‌طوری‌که از یک مراسم رژه ساده و مذهبی به یک فستیوال عمومی در منطقه ساحلی تبدیل شده است.

شروع این مراسم از کلیسای جامع مالاگا بوده و در آخر با دعا و عبادت در کلیسای سانتیاگو به اتمام می‌رسد‌. یک بخش مراسم در طول روز و خیابان کاله لاریوس در مرکز شهر و بخش دیگر در منطقه El Cortijo De Torres شب هنگام برگزار می‌شود. محل برگزاری این نمایشگاه، متراژی 500 هزار متر مربعی دارد و نزدیک به 3 میلیون نفر را در خود جای می‌دهد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات