جالب ترین جشن ها و فستیوال های لبنان

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 7 جشن و فستیوال جالب لبنان

 

فستیوال بین المللی بعلبک (Baalbeak International Festival)                                             

بعلبک شهریست در لبنان که نیاز به معرفی ندارد و معبد زیبای ژوپیتر که تخت جمشید را برای ما تداعی می کند در این شهر قرار دارد و از محبوب ترین مقاصد گردشگری لبنان می باشد.فستیوال بعلبک که اولین دوره آن در سال 1955 برگزار گردید همه ساله در تابستان آثار تاریخی و باستانی به جا مانده از روزگاران کهن را دوباره زنده می کند و شور و هیجان و رنگ و نور و موسیقی را با خود به ارمغان می آورد.این جشنواره که عمری بالغ بر 60 سال دارد مجالیست برای عرضه هنر ،هنرمندان موسیقی های مجاز ، راک ،اپرا ، نمایش شگفت انگیز باله که بسیار چشم نواز و خاطره انگیز است.

فستیوال بین المللی بعلبک

فستیوال بین المللی بعلبک

Beiteddine Art Festival

یکی از معروف ترین جشنواره های خاورمیانه فستیوال هنری بیت الدین است که همه ساله در ماه جولای میزبان ستاره های مشهور دنیا , ستاره های لبنانی است ، اولین دوره این فستیوال در سال 1985 و در بحبوحه جنگ آغاز گردید و طی این سال ها رشد یافته و توانسته تاثیر ژرف هنر را حتی در کشاکش جنگ به رخ بکشد و می توان گفت که قدرت خلاقیت آنها حتی در میان هرج و مرج جنگ انکار ناشدنی است.این مراسم که در کاخ بیت الدین برگزار می شود شامل اجراهای گوناگون اعم از نمایش ها ، آثار نقاشی ، موسیقی ،اجرای کمدین ها و سایر اجراهای هنری بی نظیر است که باعث می شود همه ساله هزاران نفر بازدید کننده را به سمت خود جذب کند ، این جشنواره از سال 1997 عمر دوباره ای گرفت ، تنوع و گوناگونی آثار هنری به اجرا در آمده در این فستیوال از جمله دلایلی است که  مشتاقان را به سمت خود می کشاند ، حتی گاهی اوقات شاهد اجرا های بی نقص گروه های بالیوودی هستیم که بسیار جذاب و مهیج می باشد.حیاط خارجی کاخ برای حدود 50000 نفر بازدیدکننده گنجایش دارد و همچنین این امر منجر گردید که عمده ترین میزان بودجه این فستیوال هنری از محل فروش بلیط ها تامین می گردد. ( چیزی حدود 65 % کل بودجه فستیوال و ما باقی یعنی 20 % از محل حامیان مالی و 15 % از محل کمک های نمادین دولت تامین می شود.

Beiteddine.org

Beiteddine Art Festival

Beiteddine Art Festival

هفته مد بیروت (Beirut Week - BFW)

هفته مد بیروت یکی از بزرگترین رویدادهای بین المللی نه تنها در لبنان بلکه در کل کشورهای عربی است زیرا از استاندارد های بالایی برخوردار است و طراحان تراز اول لبنانی در آن آثار جدید خود را ارائه می نمایند و به همین مناسبت هفته مد بیروت پس از هفته های مد پایتخت های مد بزرگی همچون نیویورک ، لندن ، پاریس و میلان به رسمیت شناخته شده است.

Beirutfationweek.com

BFW

BFW

جشنواره بین المللی جونیه (JIF-Jounieh Festival)

این جشنواره توسط یک تیم محلی جوان که به صورت داوطلبانه اقدام به برگزاری این رویداد نموده اند پایه گذاری شد.چند هفته سرشار از هیجان و جنب و جوش در جونیه منطقه ساحل بسیار زیبای لبنان ارمغان این فستیوال می باشد.آبهای نیلگون خلیج جونیه میزبان بهترین قایق های لبنان می شوند و آتش بازی جزء لاینفک و مهمترین بخش این فستیوال خاطره انگیز است اجرای کنسرت های خوانندگان مطرح عربی شما را مسحور می کند و اجرای داستان های اساطیری که توسط بهترین هنرمندان به معرض نمایش قرار می گیرد بسیار جذاب است.

جشنواره بین المللی جونیه

جشنواره بین المللی جونیه

جشنواره بین المللی جونیه

جشنواره بین المللی فیلم بیروت (Beirut international film festival-BLFF)

این جشنواره که اولین دوره آن در سال 1997 شروع به کار کرد از آن سال تاکنون سال به سال ارتقا یافته و اکنون یکی از جشنواره های معتبر سینمای خاورمیانه است.کشورهایی که در این فستیوال شرکت می کنند کشور های منطقه ی mena هستند.اولین دوره این فستیوال در اواخر سال 97 در چادرهایی که در منطقه مرکزی بیروت در محل پارک ماشین ها در چادرها برگزار شد. این فستیوال نمایش انواع فیلم ها را از جمله فیلم های کوتاه محیط زیستی ، آشپزی و کلیپ های تبلیغاتی و . . . شامل می شود. مراسم بزرگداشت نیز در چادرها برگزار می شود که جذابیت های خاص خودش را دارد و یادآور مراسم های فستیوال فیلم کن است.اسامی تعدادی از کشورهای منطقه  منا که در این فستیوال شرکت می کنند عبارتند از:(لبنان ، سوریه، اردن ، عراق ، کشورهای حوزه خلیج ،مصر ،تونس ،مراکش ، الجزایر، ترکیه ، ایران) و مرحوم عباس کیا رستمی نیز در سال 2000 میلادی به همراه گروه و بازیگرانش در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند.یکی از مهم ترین ارکان حیات این فستیوال این است که حتی برخی در سال هایی که جنگ در لبنان در جریان بود بسیاری از فیلمسازان شجاع خارجی نیز در این مراسم حضور یافتند.این جذابیت انکار نشدنی هنری است که این امکان را ایجاد می کند که به رغم وضعیت سیاسی و امنیتی لبنان این جشنواره در طول آن سالها میزبان مهمانان و دوستداران فیلم از سایر کشورها شود ، کسانی که دوست دارند باز هم به لبنان سفر کنند و دوستان خود را نیز تشویق می کنند تا به بیروت زیبا بروند.

www.beirutfilmfestival.org

جشنواره بین المللی فیلم بیروت

جشنواره بین المللی فیلم بیروت

فستیوال بهاره بیروت (Beirut Spring Festival)

جشنواره بهاری بیروت در سال 2009 راه اندازی شد که جشنواره ای منحصر به فرد می باشد که تنها مخصوص قشر خاصی نیست و عموم مردم را مخاطب قرار می دهد. این جشنواره شامل رشته های گوناگون هنری اعم از تئاتر ، موسیقی ، رقص و . . . است و اجراهای شبانه بسیار زیبائی به مدت 1 هفته در سراسر بیروت برگزار می شود .هدف از راه اندازی این فستیوال حمایت از هنر معاصر بوده است و در واقع باور بر این است که هنر راه نمایش تحمل رنج ها و خشونت ها و بی عدالتی هاست.

www.beirutspringfestival.org

فستیوال بهاره بیروت

فستیوال بهاره بیروت

فستیوال آشپزی بیروت (Beirutcooking Festival)

فستیوال آشپزی بیروت به مدت 3 روز فرصت تجربه ای فوق العاده را با خود به ارمغان می آورد و بیشتر کسب و کار های مربوط به مواد غذائی و نوشیدنی ها اعم از تولید کنندگان کوچک و بزرگ در این رویداد حضور فعال دارند. محل برگزاری این فستیوال SEASIDE ARENA است و بیش از 100 غرفه در بخش های گوناگون به شرح ذیل وجود دارد. متخصصین آشپز خانه، تولید کنندگان تجهیزات سنگین و کوچک آشپزخانه ای، تهیه کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی، رستوران ها، ارائه دهندگان خدمات دوره ای آشپزی بیش از 10 هزار بازدید کننده شاهد پخت و پزهای متنوع در سبک های گوناگون و جذاب و ارائه آخرین محصولات مرتبط به صنایع غذائی قرار می گیرند ، در این جشنواره فضائی نیز مخصوص کودکان در نظر گرفته شده که می توانند انواع شیرینی ها را تزئین کنند.

فستیوال آشپزی بیروت

فستیوال آشپزی بیروت

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات