جاذبه‌های دیدنی پرتوریا

5 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های دیدنی پرتوریا از بناهای تاریخی گرفته تا ذخایر طبیعی، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. پرتوریا پایتخت اداری آفریقای جنوبی، در بخش شمالی استان گوتنگ قرار دارد و به دلیل وجود تعداد زیادی درخت جاکاراندا، به نام شهر جاکاراندا نیز مشهور است. مکان‌ها و جاذبه‌های زیبای بسیاری در این شهر وجود دارد که به عنوان یک توریست می‌توانید از آنها دیدن کرده و اوقات لذت بخشی را سپری کنید.

پرتوریا با تاریخ ارزشمند خود و به خاطر گذشته آپارتایدی که از سر گذرانده در سراسر دنیا شناخته شده است و مکان‌ها و موزه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده که تاریخ گذشته را به تصویر می‌کشد. این شهر شگفت انگیز نظر بسیاری از افراد را با هرسلیقه ای به خود جلب کرده و تجربه فوق العاده ای را برای همه مسافران فراهم می‌کند. در ادامه با معرفی جاذبه‌های دیدنی پرتوریا همراه ما باشید.

Voortrekker Monument

(بنای یادبود Voortrekker)

برای شناخت گذشته یک مکان، بازدید از بناهای تاریخی راهی عالی محسوب می‌شود. Voortrekker از جاذبه‌های پرتوریا است که بازدیدکنندگان بسیاری دارد. این  بنای یادبود در سال 1949 با هدف ایجاد نمادی برای احترام به خدا ساخته شد. بنای یادبود Voortrekker   معماری شگفت انگیزی دارد و با باغ‌ها و ذخایر زیبا بسیار دیدنی است.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: Eeufees Rd, Groenkloof 358-Jr, Pretoria, 0027, آفریقای جنوبی

 ساعت بلزدید: 8 صبح الی 5 بعد از ظهر

تلفن: +27 12 326 6770

وب سایت: https://vtm.org.za/

 Pretoria Zoo

( باغ وحش پرتوریا)

باغ وحش‌ها فرصتی عالی را برای دیدن حیوانات از نمایی نزدیک فراهم می‌کند. باغ وحش پرتوریا هشتمین باغ وحش بزرگ جهان و به طور رسمی به عنوان باغ وحش ملی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. از جاذبه‌های دیدنی پرتوریا که 85 هکتار مساحت دارد و از مجموعه متنوعی از آبزیان و حتی خزندگان نگهداری می‌کند. یوزپلنگ آفریقایی، زرافه، فیل و دیگر پستانداران آفریقای جنوبی و  پرندگانی مانند امو، پرندگان جغد و بسیاری دیگر از حیوانات و پرندگان شگفت انگیز این باغ وحش به شمار می‌روند.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: 232 Boom St, Daspoort 319-Jr, Pretoria, 0001, آفریقای جنوبی

 ساعت بازدید: 8:30 صبح الی 17:30

تلفن: +27 12 339 2700

وب سایت: www.pretoriazoo.org

 Union Buildings

ساختمان‌های اتحادیه در پرتوریا برای بازدید عموم باز است و شامل مقر رسمی دولت آفریقای جنوبی و دفتر رئیس جمهور آفریقای جنوبی است. این بنا  در نوامبر 1910 با باغ های بزرگی که ساختمان‌ها را احاطه کرده‌اند ساخته شد. باغ‌ها جلوه بسیار زیبایی به ساختمان اتحادیه بخشیده و مجسمه‌ها و یادبودهای بسیاری در آن نگهداری می‌شود. یکی از مجسمه‌ها نمادی از نلسون ماندلا است که به عنوان  یکی از مکان‌های نمادین در پرتوریا، آفریقای جنوبی شناخته می‌شود.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: خیابان دولتی، پرتوریا، 0002، آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 9 صبح الی 5 بعد از ظهر

تلفن: +27 12 300 5200

وب سایت: www.thepresidency.gov.za/content/union-buildings

 Transvaal Museum

( موزه ترانسوال)

از جاذبه‌های گردشگری پرتوریا می‌توان به موزه ترانسوال اشاره کرد. یک موزه تاریخ طبیعی که علاقه مندان بسیاری را که مجذوب تماشای پارک ژوراسیک شدند، به سمت خود می‌کشاند. تماشای اسکلت دایناسورها و غول‌های منقرض شده علاوه بر اینکه بسیار هیجان انگیز است می‌تواند آموزنده نیز باشد. در این موزه همچنین فسیل‌هایی از پرندگان، خزندگان و بی مهرگان به نمایش گذاشته است و خانواده ها میتوانند اوقات لذت بخشی را در این مکان سپری کنند.

بیشتر بخوانید: پارک ملی پیلانسبرگ

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: خیابان پل کروگر 432، پرتوریا مرکزی، پرتوریا، 0001، آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

وب سایت: ditsong.org.za/en/

Freedom Park

(پارک آزادی)

پارک آزادی از جاذبه‌های پرتوریا است که جنگ‌های  تاریخ آفریقای جنوبی را  روایت می‌کند. جنگ‌ها در طول تاریخ خسارات عظیمی به زندگی انسانی و  معماری هر شهر وارد کرده  و پارک آزادی بنای برای زنده نگه داشتن و بزرگداشت افرادی است که در جنگ‌هایی از جمله جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ‌های آفریقای جنوبی جان خود را از دست داده‌اند. اسامی مبارزان آزادی که جان خود را در جنگ‌ها فدا کرده اند در این پارک به تصویر کشیده شده است.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: کوچ خیابان و خیابان هفتم، سالووکوپ، پرتوریا، 0002، آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 9 صبح الی 16 بعد از ظهر

تلفن: +27 12 336 4000

وب سایت: freedompark.co.za

Rietvlei Dam

سد Rietvlei مکانی است بسیار آرامش بخش که می‌توان اوقات لذت بخشی را سپری کرد. این سد در مکانی زیبا با مناظر خیره کننده‌ای از دره ها، کوه ها و رودخانه‌ها از جاذبه‌های گردشگری پرتوریا به شمار می‌رود. برکه‌ای پر از تمساح که علاقه مندان بسیاری را شگفت زده می‌کند. همچنین دوستداران طبیعت در این مکان این فرصت را دارند که ماهیگیری و قایق سواری کنند و به عنوان یک پیک نیک خانوادگی از طبیعت لذت ببرند.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: Rietvallei 377-Jr، Pretoria، آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 6 صبح الی 18 بعد از ظهر

Pretoria Forts

 یکی از هیجان انگیزترین مکان‌ها در پرتوریا که  علاقه مندان بسیاری به تاریخ را به سمت خود می‌کشاند. قلعه پرتوریا قبل از شروع جنگ دوم انگلیس و بوئر توسط جمهوری آفریقای جنوبی ساخته شد. بازدید از قلعه، می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد پیشینه و اهمیت آن منطقه را به شما معرفی کند. قلعه های فورت شانسکوپ، فورت واندربومپورت، فورت کلاپرکوپ قلعه‌های آلمان و فورت داسپورتراند قلعه فرانسوی قبل از شروع جنگ دوم آنگلو-بوئر در اطراف پایتخت پرتوریا ساخته شدند. بازدید از تمام قلعه‌ها برای عموم آزاد است.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: Eeufees Rd, Groenkloof 358-Jr, Pretoria, 0027, آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 8 صبح الی 5 بعد از ظهر

تلفن: +27 12 326 6770

Pretoria National Botanical Gardens

یکی از 9 باغ گیاه شناسی آفریقای جنوبی که بین جاده پرتوریا و خیابان کوسونیا در برومریا در منطقه شرقی پرتوریا قرار دارد. باغ گیاه شناسی از جاهای دیدنی پرتوریا محسوب می‌شود که در امتداد خط الراس سنگی مرکزی که از شرق به غرب کشیده شده است امتداد دارد. ساخت آن در سال 1946 شروع شد و زمین‌های سرسبز مساحتی نزدیک به 76 هکتار را دربرمی گیرد. طیف گسترده‌ای از گونه‌های گیاهی زیبا در باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا وجود دارد که بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. هرباریوم ملی، مرکز تنوع زیستی و مرکز آموزش محیط زیست در قلب پارک از نکات قابل توجه این جاذبه دیدنی است.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: خیابان کوسونیا 2، برومریا، پرتوریا، 0186، آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 8 صبح الی 6 بعد از ظهر

تلفن: +27 12 843 5071

وب سایت: http://www.sanbi.org/gardens/pretoria/

 Church Square

میدان کلیسا با معماری منحصر به فرد، توسط ساختمان‌های مهمی مانند تئاتر کاپیتول قدیمی، اداره پست و بسیاری دیگر احاطه شده است. بازدید از میدان کلیسا، معماری اصلی شهر پرتوریا را معرفی می‌کند و با مجسمه‌های زیادی که در خیابان نصب شده، مکانی ایده آل برای پیاده روی است.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: مرکز تاریخی شهر، پرتوریا

Groenkloof Nature Reserve

یک استراحتگاه خانوادگی عالی که با مجموعه‌ای از فعالیت‌های سرگرم کننده توانسته علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کند. سه مسیر پیاده روی زیبا فرصت ورزش و تناسب اندام را فراهم می‌کند و کوهنوردان حتی می‌توانند شبانه در یک کلبه اقامت کنند. این مکان فعالیت‌های هیجان انگیزی برای کودکان ارائه می‌دهد که می‌توان به اسب سواری اشاره کرد. ذخیره‌گاه طبیعی مکان‌هایی عالی برای پیک نیک است که می‌توانید با اجاره کلبه‌‌ها از طبیعت لذت ببرید. دیدن گورخرها، زرافه‌ها و برخی از حیوانات وحشی بسیار هیجان انگیز و به یادماندنی خواهد بود.  بلیط ورودی براساس هر  نوع فعالیتی که در اینجا انتخاب می‌کنید متفاوت است.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: خیابان کریستینا دی ویت، جاده، پرتوریا، 0027، آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 5.30 صبح الی 19 بعد از ظهر

 Austin Roberts Birds Sanctuary

(پناهگاه پرندگان آستین رابرتز)

این یک ذخیره گاه طبیعی که می‌توانید از گونه‌های پرندگان زیادی دیدن کنید. پناهگاه پرندگان آستین رابرتز از دیدنی‌های پرتوریا به شمار می‌رود که از بیش از 170 گونه پرنده بومی نگهداری می‌کند. مکانی عالی برای بازدید همراه خانواده به خصوص  بچه ها است، زیرا آنها از این مکان بسیار لذت خواهند برد. بسیاری از پرندگان آبزی و دیگر پرندگان از جمله گونه‌های کاکل قرمز، اردک فولو، غاز مصری، اردک صورت سفید، شنبلیله و چغندر جنوبی بسیار دیدنی و شگفت انگیز هستند.

آدرس/ تلفن/ ساعت بازدید:

 آدرس: نبش و، خیابان Roper & Boshoff، Muckleneuk، پرتوریا، آفریقای جنوبی

ساعت بازدید: 7 صبح الی 6 بعد از ظهر

تلفن: +27 12 440 8316

وب سایت: www.tshwane.gov.za/sites/tourism/NatureConservation

Ann van Dyk Cheetah Centre

حدود 45 دقیقه با ماشین از پرتوریا می‌توانید به مرکز یوزپلنگ Ann van Dyk بروید. این مرکز دوستداران حیوانات را به سمت خود میک‌شاند و این فرصت را به آنها می‌دهد از نزدیک با برخی از موجودات باشکوه آفریقایی آشنا شوند. این مرکز غیرانتفاعی با هدف یک پروژه پرورش یوزپلنگ در سال 1971  تاسیس شد. از آن زمان مجموعه‌ای از سگ‌های وحشی آفریقایی، کرکس کیپ و کفتار قهوه ای  در این مرکز نگهداری می‌شوند.

اولین پرورش دهنده یوزپلنگ در این مرکز تاسیس شد و بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر بازدید از مجموعه، در تور آموزشی سه ساعته با یک راهنما شرکت کنند و یا از قبل راهنمای سفر به آفریقای جنوبی را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی را داشته باشید. در این تجربه می‌توانید به حیوانات غذا بدهید و آنها را لمس کنید. همچنین این مجموعه یک فرصت فوق‌العاده برای عکاسی از حیوانات است.  هزینه بلیط به تامین مالی پروژه‌های حفاظتی کمک می‌کند.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: R513, Plot 119 De Wildt, 0251، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 8 تا 17

وب سایت: https://dewildt.co.za/

Melrose House

Melrose House از جاذبه‌های پرتوریا به شمار می‌رود که در سال 1866 توسط تاجر ثروتمند جورج جی هیس ساخته شد. یک بنای یادبود ملی، که می‌توانید سفر  به اواخر قرن 19 را تجربه کنید. در سال 1902 پیمان صلح پایان جنگ آنگلو بوئر در این خانه زیبای ویکتوریایی به امضا رسید.

این خانه نمونه‌ای عالی از معماری ویکتوریایی است که شامل عتیقه‌جات، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، تزئینات چینی، نقاشی‌های هنرمندان بریتانیایی، و شکوفایی‌های معماری پرآذین است. برای راهنمای بیشتر می‌توانید در تور آفریقا شرکت کنید. در این خانه همچنین نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های عتیقه برگزار می‌شود و کافه موجود در باغ با چای و میان وعده از مهمانان پذیرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در پرتوریا

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: 275 Jeff Masemola St, Pretoria Central, Pretoria, 0002، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 10 تا 17

تلفن: +27 12 322 0420

Ditsong Museums of South Africa

موزه ملی تاریخ طبیعی دیتسانگ، در گذشته به عنوان موزه ترانسوال شهرت داشت. مجموعه‌ای خارق العاده از پستانداران، دوزیستان، فسیل‌ها، نمونه‌های زمین شناسی و مواد باستان شناسی در این مجموعه وجود دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. موزه های دیتسانگ آفریقای جنوبی از جاهای دیدنی پرتوریاست و شامل مجموعه‌ای از هشت موزه ملی با مجموعه های فرهنگی قابل توجه می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند بیش از 800 گونه از پرندگان بومی آفریقای جنوبی را در تالار پرندگان آستین رابرتز، مشاهده کنند.

موزه ملی تاریخ فرهنگی با حکاکی‌های صخره‌ای بوشمن، بخش قوم‌شناسی، مبلمان کیپ هلند، نقره و مواد باستان‌شناسی از  دیگر موزه‌های دیتسانگ است. خانه تاریخی سامی مارکس نیز در این مجموعه بسیار دیدنی است. در سال 1885 تا 1909 یک صنعتگر موفق و خانواده اش در این عمارت بزرگ ویکتوریایی زندگی می‌کردند و هنوز هم  بیشتر مبلمان و زیور آلات اصلی دست نخورده باقی مانده است.  پس از گشت و گذار از مجموعه بازدیدکنندگان می توانند از چای و اسکون در باغ لذت ببرند.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: City Hall, 432 Paul Kruger St, Pretoria Central, Pretoria, 0001، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 7:30 تا 16

وب سایت: ditsong.org.za/en/

Hazel Food Market

از دیگر جاهای دیدنی پرتوریا بازار غذای Hazel است که به سبک اروپایی طراحی شده و در روزهای شنبه باز می‌شود. این بازار در مجاورت مرکز دهکده گرینلین در حومه پارک منلو، بیش از 70 غرفه دارد. در این بازار می‌توانید انواع محصولات  از نان های دست ساز گرفته تا میوه‌ها و سبزیجات تازه، گل، محصولات پخته شده، و گوشت‌های محلی مانند بیلتانگ را تهیه کنید. همچنین انتخاب‌های بین المللی از  غذاهای آماده آفریقای جنوبی و جهان  با باربیکیو تایلندی، مکزیکی، هندی و آمریکایی در این بازار وجود دارد.  سوساتی (یک سیخ گوشت باربیکیو) یا کوکسیسترز (خمیر سرخ شده با شربت) در این بازار را حتما امتحان کنید.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

 آدرس: 64 خیابان 14، منلو پارک

ساعت بازدید: شنبه ها 8 تا 14

تلفن: +27 78 593 7716

پرتوریا  با جاذبه‌های دیدنی فراوانی که دارد مقصدی عالی برای بازدید است. سفر به پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی تجربیات منحصر به فرد و شگفت انگیزی را به شما ارائه می‌دهد و در هر سنی می‌توان از فعالیت‌های هیجان انگیزی که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد لذت برد. با خانواده و یا دوستان به پرتوریا سفر کنید. آب و هوا در تمام ایام سال مطبوع و دلپذیر است، اما بهترین زمان برای بازدید آوریل تا اکتبر در نظر گرفته شده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات