معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در ریودوژانیرو

5 سال پیش 0 دیدگاه

رستوران‌های ریودوژانیرو، خاطره سفر شما را به این شهر ماندگار می‌کنند. این شهر که به خاطر مناظر کارت پستالی‌اش شناخته می‌شود، نه تنها دارای برخی از زیباترین مناظر جهان است، بلکه یک سنت باورنکردنی خوراکی نیز دارد. غذاهای بهترین رستوران‌های ریودوژانیرو با تأثیراتی از پرتغال، آفریقا و مردم بومی، مملو از طعم‌ها و ادویه‌های هیجان‌انگیز است. تاپاس و سایر غذاهای کوچک نیز از مهم‌ترین غذاهای رستوران‌های ریودوژانیرو هستند. رستوران اسپانیایی مدرن Venga مسیری متفاوت را برای صرف غذا در برزیل، در بشقاب‌های کوچک ایجاد کرد‌. در اینجا با Venga و سایر رستوران‌های معروف ریودوژانیرو آشنا می‌شوید.

رستوران آپرازیول

رستوران آپرازیول

یکی از بهترین رستوران‌های شهر ریودوژانیرو، رستوران آپرازیول است که در محله زیبا، هنری و آرام‌ سانتا ترزا واقع شده و منوی آن، شامل انواع غذاهایی است که مهمانان را به سفری از غذاهای خوشمزه در سراسر کشور می‌برد. در واقع، برزیل آنقدر کشور بزرگ و جهانی است که هر ایالت و شهر یک غذای معمولی در آن منطقه دارد. میهمانان رستوران آپرازیول، زیر درختان نشسته‌اند و در حالی که با صدای طبیعت استراحت می‌کنند، غذای خود را در هوای آزاد میل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی ریودوژانیرو

رستوران Urca

بار و رستوران Urca که از غذاهای پرتغالی و برزیلی الهام گرفته است، غذاها و تنقلات خوشمزه‌ای دارد که هر نوع سلیقه‌‌ای را راضی می‌کند. رستوران Urca واقع در ساحل خلیج Guanabara، با تخصص غذاهای دریایی و ماهی است. غذاهای آن شامل غذاهای خوشمزه‌ای مانند میگو، آبگوشت و لوبیا دریایی و ساردین سرخ شده، خورش پرتغالی و خیلی چیزهای دیگر است.

رستوران سی‌تی بوچری

رستوران سی‌تی بوچری

CT Boucherie در یکی از شیک‌ترین محله‌های ریودوژانیرو یعنی Leblon قرار دارد. این رستوران توسط سرآشپز معروف و با استعداد فرانسوی، کلود ترویزگروس تاسیس شد و اکنون توسط فرزندانش اداره می‌شود. برش‌های گوشت اینجا همیشه تازه و لطیف هستند.

رستوران کیچ پالافیتا

رستوران کیچ پالافیتا

در سواحل Lagoa Rodrigo de Freitas، بین Ipanema و Copacabana، Palaphita Kitch، یک غذاخوری سنتی به نام کیچ پالافیتا قرار دارد. مهمانان، می‌‌توانند همراه با انواع غذاهای گرمسیری از کایپیرینای خوشمزه ساخته شده با انواع الکل از جمله کاچا، ودکا، ساکه و با طعم‌هایی مانند رامبوتان، انبه، کیوی، آناناس لذت ببرند.

رستوران سان رمو

رستوران سان رمو

در یکی از محبوب‌ترین مراکز غذایی ریودوژانیرو، Lagoon Gourmet، San Remo – Lagoon قرار دارد، باری که تمام رستوران‌های دیگر مجموعه را به هم متصل می‌کند. نوشیدنی و تاپاس واقع در محیطی باشکوه در ساحل لاگوآ رودریگو د فریتاس، نوشیدنی‌های درجه یک و خدمات بی‌عیب و نقصی را ارائه می‌دهد. این رستوران همچنین دارای فضای سرپوشیده و ایوان زیبا با منظره پانوراما از تالاب است.

رستوران چاکرا

رستوران چاکرا

Gourmet Tropical مرکز غذای چاکارا استوایی است. یکی از رستوران‌های ریودو‌ژانیرو که در محیطی سرسبز واقع و توسط گیاهان زیبا در فضایی بسیار آرام، احاطه شده است. طراحی داخلی آن جذاب است، با مبلمان روستایی و دکوراسیون محلی صنایع دستی و هنرهای محبوب، افراد بسیاری را جذب می‌کند. این رستوران در غذاهای بین‌المللی تخصص دارد اما مهمانان می‌توانند چاشنی‌ها، روغن‌ها و ماکارونی ایتالیایی را برای پختن در خانه بخرند.

رستوران روبرتا

رستوران روبرتا

یکی از مشهورترین رستوران‌ها در ریودوژانیرو رستوران روبرتاست. رستوران روبرتا سادبراک یک رستوران کوچک برزیلی معاصر است که توسط محبوب‌ترین سرآشپز زن ریودوژانیرو اداره می‌شود. این رستوران که در نزدیکی باغ‌های گیاه‌شناسی در محله‌ای بسیار مجلل واقع شده است، حال و هوای محلی دارد. همچنین با دیوارهایی با رنگ روشن، مبلمان چوبی و فرش‌های رنگ قرمز، فضایی آرام و دلنشین دارد. قبل از راه‌اندازی این رستوران، سرآشپز سادبراک به مدت هفت سال در آشپزخانه کاخ ریاست جمهوری کار می‌کرد. منوی هشت غذای سادبراک با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه در بازار غذای محلی، هر روز متفاوت است.

رستوران پرانا گیاهخوار

رستوران پرانا گیاهخوار

یکی دیگر از رستوران‌های ریودو‌ژانیرو، رستوران‌ پراناست. Prana Vegetariano غذاهای خوشمزه و پیچیده گیاهی را ارائه می‌دهد. هر روز، سرآشپز مارکوس فریتاس که یک کاریوکا بومی و عاشق غذاهای سالم است، از خلاقیت خود برای ترکیب انواع طعم‌ها و ایجاد دستور العمل‌های عالی استفاده می‌کند. مزه آبمیوه‌های تازه گرفته شده باورنکردنی هستند.

کافه دوالتو

کافه دوالتو

کافه دوآلتو، یکی از بهترین کافه‌های ریودوژانیرو است. به دلیل سرو غذاهای لذیذ با قیمت‌های منصفانه در محیطی فوق‌العاده رنگارنگ، شهرت خود را به دست آورده است. غذاهای سبک از پانکا تاپیوکا پر از گوجه فرنگی و گوجه‌فرنگی ترش یا گوشت گاو خرد شده گرفته تا انواع شیرینی، میوه و پنیر کشک، در این‌جا یافت می‌شود.

رستوران کوپاکابانا

رستوران کوپاکابانا

رستوران کوپاکابانا که در بین سرآشپزهای خارجی مانند کارلو میرارچی (بلانکا، نیویورک) و ماسیمو بوتورا (Osteria Francescana ، Modena) موردعلاقه و محبوب است. یک اتاق ناهارخوری باریک و غذای مشهور و فضایی پر از میزهای فشرده دارد که در آن، افراد غذاهایی از مرغ آغشته به سس مخصوص و خوشمزه مخصوص سرآشپز، فاروفا تخم‌مرغ (آرد مانیوک سوخاری) و مرغ کبابی را میل می‌کنند.

رستوران ایرجا

رستوران ایرجا

این مکان خودمانی که یکی از رستوران‌های ریودوژانیرو است، در خیابانی آرام در منطقه بوتافوگو واقع شده و جایی است که سرآشپز پدرو آرتاگائو تمام خلاقیت خود را به نمایش می‌گذارد. سرآشپز، منوهای خوشمزه‌‌ای را ارائه می‌دهد که میان آن‌ها، غذاهای کلاسیک قدیمی مانند پیکادینیو (خورش گوشت) یا برنج بسیار برجسته است.

رستوران دو مینیرو

رستوران دو مینیرو

دو مینیرو با موقعیتی عالی در نوار اصلی شهر، با نوشیدنی و غذاخوری در سانتا ترزای سرسبز و هنری از رستوران‌های ریودوژانیرو است. برای میان‌وعده‌های سبک‌تر، بخش‌های «پاستیس» (شیرینی‌های کوچک سرخ‌شده از پنیر، گوشت، لوبیا یا میگو) به‌طور گسترده‌ای جزو بهترین‌های شهر به شمار می‌روند.

رستوران باستانی ریو

 آشپزی در ریودوژانیرو به طور قابل توجهی تحت‌تأثیر غذاهای پرتغالی قرار گرفته است، اما نسبتا تعداد کمی از رستوران‌های ریودوژانیرو وجود دارد که این امر واقعا در آن برجسته است. در Antiquarius، و Leblon، غذاهای پرتغالی و برزیلی با تمام شکوه و عظمت غنی و دلچسب خود ارائه می‌شوند. این رستوران در حالی که جذابیت کمی برای گیاهخواران دارد، اما غذاهای زیادی برای گوشت‌خوارانی که به دنبال غذا خوردن در بشقاب‌های خوش‌طعم هستند، ارائه می‌کند.

رستوران المپ

رستوران المپ

این رستوران فرانسوی درجه یک، مسلما مشهورترین غذاخوری در ریودوژانیرو است و سرآشپز مشهور آن کلود ترویزگروس، از خانواده چند ستاره میشلن ترویسگرا در فرانسه است.‌ این رستوران، غذاهای لذیذی مانند سالمون خام با زنجبیل و تخم‌مرغ ارگانیک با خاویار را ترکیب می‌کند و به غذاهای فرانسوی با افزودن میوه‌ها، سبزیجات و چاشنی‌ها، طعم محلی برزیلی می‌دهد. این رستوران کوچک و دنج و قیمت‌های آن بسیار بالاست.

رستوران Oteque

رستوران Oteque

یکی دیگر از رستوران‌های ریودوژانیرو، Oteque است. آلبرتو لندگراف، آشپزی متولد جنوب برزیل که برای اولین بار نام خود را در سائوپائولو بر سر زبان‌ها انداخت، از زمانی که اتوک را در سال 2018 افتتاح کرد، به سرعت به یک ستاره در ریو تبدیل شد. او در مخلوط کردن مواد به ظاهر متفاوت با نتایج خیره‌کننده مهارت دارد‌. ترکیب ساردین معروف نیگوئیری مانند و فوای گرا روی نان بریوش، یک نمونه از خلاقیت‌های اوست.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در سائوپائولو

رستوران arp

روبرتا سادبراک تا سال 2017 تاج و تخت را به عنوان سرآشپز برتر ریو در اختیار داشت و منوهایی با طعم فوق‌العاده جاه‌طلبانه و مبتکرانه ارائه می‌کرد، تا این که در سال 2017 رستوران خود را تعطیل کرد و به غذاخوری‌های معمولی روی آورد. او اکنون صاحب یک ساندویچ‌فروشی لذیذ در Leblon (دا روبرتا) است که به‌خاطر هات‌داگ‌ها و همبرگرهای استادانه‌اش معروف است.

رستوران Assador Rio

رستوران Assador Rio's

برزیلی‌ها علاقه زیادی به گوشت‌های کبابی دارند، رستوران‌های بزرگ شگفت‌انگیز با انبوه پیشخدمت‌هایی که تعداد بی‌شماری گوشت گاو، بره و خوک را در کنار میز سرو می‌کنند. بیشتر استیک‌خانه‌های سنتی می‌توانند کمی شیک و بی‌نظیر به نظر برسند که مطمئنا در مورد Assador Rio’s صدق نمی‌کند. این یکی از رستوران‌های ریودوژانیرو است که سال گذشته در یک مکان ساحلی خیره‌کننده توسط Jair Coser ، استاد معروف باربیکیو از پامپاهای جنوبی افتتاح شد که این مفهوم را به دولت آمریکا و فراتر از آن صادر کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات