حمل و نقل در آفریقای جنوبی

5 سال پیش 0 دیدگاه

حمل و نقل در آفریقای جنوبی را می‌توان با ترکیبی از دریا، هوا و راه‌آهن مشخص کرد که بیشترین کارکرد را در این قاره دارند. فرودگاه‌های آفریقای جنوبی با بیشترین جابه‌جایی مسافران کشور از عناصری مهمی هستند که افراد را جابه‌جا می‌کنند. خطوط هوایی Mango برای سفرهای داخلی در آفریقای جنوبی یک شرکت حمل‌ونقل محلی‌تر است. در سفرهای درون شهری یا بین شهری قطارها نیز به رفت‌وآمد کمک می‌کنند. آفریقای جنوبی از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است و به سبب طبیعت و همچنین حیات وحش منحصر به فرد خود هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است.

گردشگران و مسافران بسیاری از شبکه بزرگ راه آهن این کشور  استفاده می‌کنند و قطار آبی، یکی از محبوب‌ترین این قطارها به شمار می‌رود. صنعت اتوبوس‌های رفت‌وآمدی یارانه‌ای و بدون یارانه، نیز از جمله سیستم دو اتوبوس سریع (BRT) در ژوهانسبورگ و کیپ تاون، و صنعت رو به رشد مینی‌بوس تاکسی 16 نفره از دیگر سیستم‌های حمل‌ونقل در این کشور است. در ادامه با معرفی شیوه حمل‌ونقل در آفریقای جنوبی همراه ما باشید.

حمل و نقل عمومی در آفریقای جنوبی

 مردم آفریقای جنوبی بیشتر ترجیح می‌دهند از تاکسی‌ها و مینی بوس غیررسمی به عنوان وسیله اصلی حمل‌ونقل خود استفاده کنند.BRT در برخی از شهرهای آفریقای جنوبی، خدمات حمل‌ونقل عمومی رسمی‌تر و ایمن‌تری را ارائه می‌دهد. شبکه حمل‌ونقل عمومی به خوبی سازماندهی شده و سفر در اکثر مناطق آفریقای جنوبی با وجود مسافت زیاد، نسبتاً ساده است. این کشور طیف وسیعی از شرکت‌های کرایه اتومبیل، بهترین سیستم جاده‌ای در آفریقا و جامع‌ترین شبکه پروازهای داخلی این قاره را دارند. 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

حمل و نقل با هواپیما

 اگر زمان محدود باشد، پروازهای داخلی بهترین گزینه برای رسیدن به مقصد است. همچنین در مقایسه با سایر سیستم‌های حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی و توقف در مسیر، استفاده از هواپیما مقرون‌به‌صرفه‌تر است‌. ایرویز (Airways) آفریقای جنوبی (SAA) دارای بزرگترین ایرلاین پروازهای داخلی و بعد از آن SAA، British Airways Comair است. همچنین از خطوط هوایی ارزان‌قیمت می‌توان به Kulula، Velvet Sky و Mango، اشاره کرد، هرچند شبکه‌های محدودتری نسبت به خطوط هوایی بزرگ دارند.

حمل و نقل در آفریقای جنوبی با هواپیما

حمل و نقل با قطار

آفریقای جنوبی دارای 20964 کیلومتر ریل راه آهن است که سالانه 530 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند که بزرگترین و شلوغ‌ترین شبکه در آفریقا به شمار می‌رود. بیشتر مسافران ریلی در آفریقای جنوبی در یکی از پنج شبکه ریلی مسافربری سفر می‌کنند. حمل‌و‌نقل با قطار در آفریقای جنوب تقریباً کندترین راه برای رفت‌وآمد است. برای مثال، سفر از ژوهانسبورگ تا کیپ تاون 29 ساعت طول می‌کشد، در حالی که این زمان با اتوبوس تنها  19 ساعت طول خواهد کشید. با این حال، حمل‌ونقل با قطار راحت‌تر از اتوبوس است و میزان هزینه را بسیار کاهش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید از جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون بازدید کنید قطار انتخاب مناسبی است.

خانواده‌ها همراه فرزند خود می‌توانند کوپه خصوصی دریافت ‌کنند و همچنین هزینه سفر برای کودکان زیر 5 سال رایگان است. سفرهای توریستی در قطار امکانات ویژه‌ای مانند دستشویی‌های اختصاصی و صندلی‌های راحتی که به تخت تبدیل می‌شوند را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. تعداد انگشت‌شماری از قطارهای لوکس نیز در آفریقای جنوبی وجود دارد که امکان سفری مجلل را برای شما فراهم می‌کند.  

حمل و نقل با تراموا

وزارت حمل‌ونقل آفریقای جنوبی بر اکثر روش‌های حمل‌ونقل در این کشور، از قطار گرفته تا تاکسی نظارت می‌کند. درواقع، آفریقای جنوبی شلوغ‌ترین شبکه راه‌آهن آفریقا را دارد. در سال 1856 درنزدیکی دوربان، اولین راه‌آهن در کشور آفریقای جنوبی به شکل واگن‌های چوبی The Bluff راه‌اندازی شدند. بعدها در سال 1860 اولین راه آهن عمومی استاندارد مسافران را بین دو شهر Durban و The Point جابه‌جا می‌کردند.

حمل و نقل با تراموا

امروزه سیستم راه آهن کشور با شرکت‌های ریلی Shosholoza Meyl،  Gautrainو راه‌آهن‌های لوکس‌تری چون Shosholoza Meyl Premier Classe ، Blue Train و Rovos Rail از امن‌ترین و قابل اعتمادترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند.

آژانس راه‌آهن مسافری آفریقای جنوبی (PRASA) تقریباً کلیه خدمات ریلی مسافری در این کشور را در مدیریت می‌کند. PRASA خود دارای سه بخش خدمات ریلی در آفریقای جنوبی است. خدمات  بین شهری توسط شوشولزا میل انجام می‌شود. به طور کلی، بیشتر مسیرها از ژوهانسبورگ منشعب می شوند. مقاصد اصلی قطارهای شوشولزا میل عبارتند از کیپ تاون، دوربان، شرق لندن، کومی پورت، موسینا و پورت الیزابت.

حمل و نقل با خودرو

زمانی که با یک تور آفریقا سفر می‌کنید، ماشین تنها راه دسترسی به پارک‌های ملی و مناطق دورافتاده ساحلی، است. از آنجایی که اتوبوس‌ها فقط در مسیرهای اصلی تردد می‌کنند، جابه جایی با ماشین این فرصت را به شما می‌دهد به برخی از جالب‌ترین مکان‌های خارج از مسیر پرتغالی دسترسی داشته باشید. رانندگی در آفریقای جنوبی بسیار ایده آل است و شبکه ای از بزرگراه‌ها به خوبی نگهداری  شده و بسیاری از جاده‌ها شرایط خوبی دارند و می‌توان با سرعت بالا رانندگی کرد.

بیشتر بخوانید: پارک ملی تیبل ماونتین

اجاره یک وسیله نقلیه قیمت بالایی ندارد و گزینه خوبی برای جابه‌جایی در شهر محسوب می‌شود. پمپ بنزین‌ها در مسیرهای اصلی کشور معمولاً 24 ساعته باز هستند. همچنین به راحتی می‌توان جای پارک پیدا کرد و به دلیل سطوح بالای سرقت خودرو، مهمانداران و یا "نگهبان خودرو" در مراکز خرید، از ماشین محافظت می‌کنند.

حمل و نقل با خودرو

حمل و نقل با دوچرخه

 دوچرخه سواری در آفریقای جنوبی بسیار محبوب است. با وجود جاده‌های خوب و بدون ترافیک به راحتی می‌توانید به مقصد برسید و بسیاری از شهرها دارای فروشگاه‌های دوچرخه مناسب برای لوازم یدکی و تجهیزات هستند. تعداد بسیاری از هاستل‌های کوله گردی دوچرخه‌های کوهستان را با قیمت‌های معقول اجاره می‌دهند.

مسیرها در آفریقای جنوبی فراز و نشیب بسیار دارد و برای دوچرخه سواری باید بدن ورزیده‌ای داشته باشید. آب‌وهوا نیز می‌تواند دوچرخه سواری را با مشکل روبه‌رو کند. در هوای گرم احتمال باران کم است و سعی کنید، مایعات زیادی همراه داشته باشید. در جاده‌های اصلی بین شهری، دوچرخه سواری  توصیه نمی‌شود.

حمل و نقل با دوچرخه

حمل و نقل با اتوبوس

 سفر با اتوبوس‌ها  ایمن، با ارزش و راحت‌تر از سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی است. اتوبوس‌ها معمولاً به تهویه هوا و توالت  مجهز هستند. با توجه به مسافت طی شده و زمان سال کرایه‌ها متفاوت است و با تعطیلات مدرسه کرایه‌ها افزایش می‌یابند. Greyhound، Intercapeو Translux سه شرکت تاسیس‌شده اتوبوس بین‌شهری آفریقای جنوبی هستند که به اکثر شهرهای کشور دسترسی دارند.

برای مسافرت‌های مقرون به‌صرفه، اتوبوس باز  یک سیستم بسیار مفید شناخته می‌شود که با هدف مسافران کوله‌پشتی و مسافران مقرون به‌صرفه راه‌اندازی شده‌اند. برای خرید بلیط علاوه‌بر وب سایت، می‌توان از طریق هاستل‌ها یا دفاتر باز در دفاتر گردشگری مرکزی کیپ تاون و دوربان نیز اقدام کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات