مهیج‌ترین جاذبه‌های برزیل برای کودکان

5 سال پیش 0 دیدگاه

مسافرت‌های بین‌المللی می‌توانند تجربه‌ای به‌یادماندنی برای شما و اعضای خانواده‌تان باشند، اما سؤال اصلی این است که به کجا سفر کنیم؟ پاسخ‌های زیادی برای این سؤال وجود دارد، اما بی‌شک یکی از بهترین جواب‌ها برزیل است. سفر به این کشور به شما امکان بازدید از جاذبه‌های برزیل برای کودکان را خواهد داد.

سفر به برزیل زمانی مهیج و خاطره‌انگیز می‌شود که شما برای لذت‌بردن تمام افراد کوچک و بزرگ خانواده برنامه‌ریزی آگاهانه داشته باشید؛ به‌ویژه اگر کودکانتان در این سفر شما را همراهی می‌کنند. در این مقاله 8 جاذبه مهیج برای کودکان در برزیل را به شما معرفی می‌کنیم تا فرزندانتان بهترین زمان ممکن را در تور برزیل سپری کنند.

1.   بازدید از آکواریوم سائوپائولو را فراموش نکنید

این جاذبه برزیل برای کودکان بسیار مناسب است. در این جاذبه گردشگری طیف شگفت‌انگیز و متنوعی از گیاهان و جانوران دریایی را نگهداری می‌کنند که به فرزند دلبند شما اجازه می‌دهد به کوسه‌ها، تمساح‌ها، نهنگ‌های کوچک دریایی و سمورهای آبی آمازونی نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به برزیل

آکواریوم سائوپائولو یکی از جاذبه‌های دیدنی سائوپائولو است که علاوه‌بر فرصت آشنایی کودکان با گونه‌های دریایی، امکان بازدید از حیوانات مختلف مانند کانگورو، دم‌عصایی‌ها، خفاش‌های غول‌آسا، کوالا و خرس قطبی را نیز به آن‌ها می‌دهد. این حیوانات که در محیطی شبیه‌سازی‌شده به خانه خود سکونت دارند، دائم در حال فعالیت هستند و از تماشاشدن توسط بازدیدکنندگان لذت می‌برند؛ پس چه فرصتی بهتر از این برای پیوندزدن کودکان با طبیعت! بازدید از این آکواریوم پر از شگفتی همه روزه ممکن است و بی‌شک این مکان یکی از بهترین جاذبه‌های برزیل برای کودکان محسوب می‌شود.

پارک مینی موندو

2.   پارک مینی موندو (Parque Mini Mundo) را در صدر دیدنی‌ها قرار دهید

در روی این کره خاکی، مکان‌های بسیار عجیبی وجود دارند که بیشتر شبیه یک سیاره دیگر هستند تا مکانی عادی روی زمین. پارک مینی موندو هم یکی از شگفتی‌هایی است که در لیست تفریحات برزیل برای کودکان قرار می‌گیرد تا کودک شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اسم این پارک که به معنای جهان کوچک است، کاملاً برازنده آن است. علاوه بر تمامی جاذبه‌های خاصی که در این مکان وجود دارد، این پارک نمونه شبیه‌سازی‌شده و مینیاتوری از مناطق و ساختمان‌های مهم برزیل و کشورهای دیگر را در خود جای داده است. اگر کودک کنجکاو و جست‌وجوگری دارید، تماشای این جهان کوچک می‌تواند برای او پر از شگفتی، جذابیت و مطالب تازه‌ای باشد و سبب شود کودک شما ارتباط نزدیکی با جغرافیای جهان پیدا کند. این پارک دارای کافه و زمین بازی هم است که دلبندتان می‌تواند در آنجا بازی کند و از اوقات خود لذت ببرد.

بازدید از باغ‌وحش سائوپائولو

3.   از باغ‌وحش سائوپائولو بازدید کنید

دیدار از باغ‌وحش همیشه روشی خوب برای بیرون‌رفتن همراه با کودکان است. باغ‌وحش سائوپائولو نیز از این قاعده مستثنا نیست و یکی از بهترین جاذبه‌های برزیل برای کودکان محسوب می‌شود. این باغ‌وحش که بزرگ‌ترین نمونه در آمریکای لاتین است، در فضایی بزرگ در جنگل آتلانتیک قرار دارد و بیش از ۳۲۰۰ گونه از حیوانات در آن وجود دارند.

باغ‌وحش سائوپائولو خانه حیوانات کم‌نظیری مانند اورانگوتان‌ها، کرگدن‌ها، کروکدیل‌های مالزیایی و طوطی‌های دم‌بلند نیلی‌رنگ و زیبا از کشور برزیل و دیگر نقاط جهان است. همچنین در این پارک انبوهی از گونه‌های محلی جانوران مانند میمون‌های جیغ‌کش (Howler) و گورکن برزیلی وجود دارند. باغ‌وحش سائوپائولو در جنوب شهر واقع شده و دارای کان‌های متعددی برای صرف غذا، نوشیدنی و استراحت است.

پارک دریاچه سیاه

4.   به پارک دریاچه سیاه (Parque Black Lake) بروید

بی‌شک کودکان شما از رفتن به این پارک استقبال خواهند کرد؛ به‌ویژه اینکه یک دریاچه وسط آن باشد. در برزیل شهری به نام Gramado وجود دارد که یک پارک زیبا برای قایق‌سواری در آن موجود است که می‌توانید چند ساعتی را همراه با خانواده و کودکانتان درحالی‌که زیر سایه‌های درختان در حال استراحت هستید، به تماشای طبیعت آرام و زیبایش بنشینید.

در این پارک می‌توانید قایقی به شکل قو یا کشتی دزدان دریایی اجاره کنید و در دریاچه‌ای که انعکاس درختان بزرگ و زیبا روی سطح آن افتاده است، به‌آرامی پیش بروید و از طبیعت اطرافتان لذت ببرید. بی‌شک یکی از بهترین تفریحات برزیل برای کودکان شما سوارشدن روی این قایق‌ها خواهد بود که سبب می‌شود تجربه‌ای شاد و تکرارنشدنی در این مکان به دست بیاورند.

5.   از مؤسسه بوتانتان و مارهای معروفش بازدید کنید

مؤسسه بوتانتان (Butantan) یکی از مراکز تحقیقی پیشرو در جهان است که جاذبه‌های فراوانی دارد و بازدید از آن می‌تواند روزی فراموش‌نشدنی را برای کودکان شما بسازد. این مؤسسه دارای یک پارک بزرگ و سرسبز، چندین موزه، یک کتابخانه و یک پناهگاه نگهداری از میمون‌های دم‌کوتاه است، اما جاذبه اصلی آن محوطه نگهداری از خزندگان با حضور صدها گونه از مارهایی است که می‌توانید آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. این مؤسسه یک مرجع جهانی برای مطالعه درباره سم مارهاست و کلکسیون بزرگی از خزندگان دارد.

اگر در روز پنجشنبه از این مؤسسه بازدید کنید، می‌توانید شاهد رویداد «مار در دست» باشید. در این روز از هفته مسئولان این موسسه به سؤالات بازدیدکنندگان از جمله کودک کنجکاو شما درباره مارها پاسخ می‌دهند. این موزه در غرب سائوپائولو و نزدیکی ایستگاه مترو بوتانتان قرار دارد و می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی به آن برسید.

6.   تالاب بهشت

دریاچه پارادایس یک دریاچه آبی شفاف بین تپه‌های شنی است؛ منطقه‌ای با شن‌های ساحلی سفید که در آن کلبه‌هایی تعبیه شده است. در این دریاچه مردم محلی و گردشگران قایقرانی می‌کنند یا برای استراحت به این مکان می‌روند. این دریاچه مکانی ایده‌آل برای کسانی است که با کودکان خود سفر می‌کنند.

این دریاچه ساحلی آرام با موج‌های کوچک دارد و شما می‌توانید در حینی که استراحت می‌کنید با لذت به تماشای بازی فرزندتان بپردازید و نگران این نباشید که خطری کودکتان را تهدید کند. این ساحل با ترکیب رنگ آبی دریا و شن‌های سفید ساحل به شما فرصت عکاسی بی‌نظیر را می‌دهد تا بهترین لحظات خودتان را ثبت کنید. رستوران‌های اطراف دریاچه میز و صندلی‌ها را در نزدیکی آب قرار می‌دهند تا مردم بتوانند حتی هنگام غذاخوردن هم استراحت کنند و از منظره زیبای این دریاچه لذت ببرند.

تالاب بهشت

7.   به دیدن موزه کاتاوِنتو بروید

موزه کاتاوِنتو (Catavento) که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده، بهترین موزه تعاملی علوم در سائوپائولو است. همچنین یکی از بهترین جاذبه‌های برزیل برای کودکان به شمار می‌آید. برای رفتن به این موزه می‌توانید از مترو هم استفاده کنید. موزه کاتاونتو با داشتن نمایشگاه‌های آموزشی و تعاملی و جاذبه‌های فراوان مکانی حیرت‌انگیز برای کودک شماست. این موزه به ۴ قسمت اصلی به نام‌های جهان، حیات، فناوری و جامعه تقسیم می‌شود.

در فاصله بین این بخش‌ها اتاق‌های مجزای فراوانی مانند آزمایشگاه تازه به‌روزرسانی شده شیمی وجود دارد که به بچه‌ها و البته بزرگ‌ترها اجازه می‌دهد در برخی از آزمایش‌های هیجان‌انگیز شرکت کنند. یک نمایشگاه واقعیت مجازی با نام «دایناسورهای برزیل» هم در این موزه به چشم می‌خورد که کودکان را با شیوه زندگی این موجودات غول‌آسا در دوران ماقبل تاریخ در برزیل آشنا می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در روزهای شنبه رایگان از موزه دیدار کنند.

پارک ساحلی Fortaleza

8.   به پارک ساحلی Fortaleza بروید

یکی از جاذبه های برزیل برای کودکان که در کلان‌شهر Fortaleza واقع شده و از بهترین تفریحات برزیل برای کودکان است. این پارک با تنوعی که دارد می‌تواند رضایت همه، اعم از کوچک تا بزرگ را به دست آورد. امکانات این پارک شامل استخر، سونا، زمین‌های مخصوص پیاده‌روی و دریاچه‌های مصنوعی است و در بعضی نقاط آب از ارتفاعی به اندازه 14 طبقه به پایین می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های شگفت‌انگیز پارک ملی لینسویز

در تمام وسیله‌های این پارک غریق نجات حضور دارد و امنیت افراد تضمین می‌شود؛ پس می‌توانید با خیال راحت کودکتان را با خودتان به این پارک آبی ببرید. قطعاً این پارک ساحلی یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید همراه با کودکتان لذت ببرید. درباره قیمت باید گفت این پارک در مقایسه با سایر پارک‌های آبی مشابه در برزیل گران‌تر است. اگر می‌خواهید بعد از گشت‌زدن در پارک با خانواده و کودکان خود در مکانی دنج استراحت کنید و از آفتاب گرم لذت ببرید، ساحل آفتابی و زیبایی نیز در مقابل پارک وجود دارد.

جاذبه های برزیل

سخن پایانی

کشوری به بزرگی و زیبایی برزیل، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که ممکن نیست در یک سفر کوتاه بتوانید از همه آن‌ها دیدن کنید. در این مقاله سعی کردیم برخی از بهترین مکان‌های دیدنی این کشور را به شما معرفی کنیم تا هم بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید و هم سفری راحت‌تر داشته باشید. از سوی دیگر جاذبه تفریحی برزیل برای کودکان بسیار زیبا، خاص و به‌یادماندنی هستند؛ پس اگر این کشور را مقصد سفر خود قرار دهید، بی‌شک شما و فرزندانتان اوقاتی خاص و فوق‌العاده خواهید داشت.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات