جاذبه‌های دیدنی توکیو

5 سال پیش 0 دیدگاه

ژاپن یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آسیای شرقی است. در این کشور در کنار پیشرفت و گذر زمان، تاریخ و سنت به بهترین شکل ممکن حفظ شده‌اند. امروز قصد داریم شما را با توکیو پایتخت ژاپن آشنا کنیم؛ شهری که به‌دلیل قلعه‌های باستانی و آسمان‌خراش‌های زیبایش مشهور است و لقب گران‌ترین شهر جهان را دارد. توکیو شهری است که می‌تواند در کنار زیباترین جاذبه‌های تاریخی جهان، جدیدترین تکنولوژی‌های جهان را نیز به شما نشان دهد.

شهری شلوغ طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را داراست و شما می‌توانید با سفر به این شهر تجربه‌ای فوق‌العاده داشته باشید. جاذبه‌های دیدنی در سفر به توکیو به‌قدری زیاد است که نمی‌توان به همه آن‌ها اشاره کرد؛ پس در ادامه سعی کرده‌ایم زیباترین جاذبه‌های دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم.

موزه ملی توکیو (Tokyo National Museum)

موزه ملی توکیو یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر است که تاریخ احداث آن به سال 1872 بازمی‌گردد. این موزه بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه‌های هنری و آثار باستانی ژاپن را در خود جای داده است و بیش از 100.000 شیء منحصربه‌فرد در آن نگهداری شده و در هر زمان تنها 4000 آیتم از مجموعه دائمی موزه به نمایش گذاشته می‌شود. در این موزه شما می‌توانید از گنجینه‌های ملی ژاپن که شامل ابزار، لباس‌های سنتی، آثار باستانی، سلاح‌های جنگی و... است، بازدید کنید. علاوه بر آثار ملی ژاپن، در این موزه آثاری از نقاشان معروف جهان مانند پیکاسو، ونگوگ، مونه و بسیاری دیگر نیز به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: موزه جبیلی ژاپن

موزه ملی توکیو به شش بخش مختلف تقسیم شده است که هرکدام را می‌توان یک موزه جداگانه در نظر گرفت. هریک از این بخش‌ها یک موضوع خاص را پوشش می‌دهند. در بخش اصلی موزه که Honkan نام دارد، آثار باستانی ژاپن تا قبل از قرن 19 به نمایش گذاشته شده است. در سمت چپ ساختمان اصلی، ساختمان Hyokeikan وجود دارد که آثار مربوط به امپراتوری تایشو را در خود جای داده است.

در سمت راست بخش Toyokan را داریم که در سال 1968 طراحی شده و در آن آثار هنری قاره آسیا به نمایش گذاشته شده است. در پشت ساختمان اصلی موزه ساختمان Heiseikan قرار دارد که تقریباً جدید است و به یادآوری مراسم ازدواج امپراتور Naruhito و Masako Owada اختصاص داده شده است. دو ساختمان دیگر هم وجود دارند که تقریباً جدید هستند و در آن‌ها گنجینه Horyuji و آثار هنری مربوط به Kuroda و دیگر هنرمندان نگهداری می‌شود.

ساعت بازدید از موزه: همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر.

برج اسکای تری توکیو

برج اسکای تری توکیو (Tokyo Skytree)

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های دیدنی توکیو برج اسکای تری است. ارتفاع این برج که بلندترین ساختمان ژاپن به شمار می‌‌آید، 634 متر (تقریباً 5/1 برابر برج میلاد) است. این برج دارای دو تراس دارد که شما می‌توانید با ایستادن در آن‌ها تمام توکیو را تماشا کنید و نمایی خیره‌کننده را در خاطره خود حک کنید. این برج در سال 2011 ساخته شد و در پایین آن یک آکواریوم و مرکز خرید بزرگ قرار گرفته است. شب‌ها نیز نورپردازی زیبای آن می‌تواند ساعت‌ها شما را مسحور کند.

اسکای تری مرتفع‌ترین سازه کشور و سومین برج بلند مخابراتی دنیا بوده و در معماری آن از ترکیب معماری مدرن و سنتی استفاده شده است. در این برج سکوهای استوانه‌ای با ارتفاع‌های 350 تا 450 متر استفاده شده است. در بعضی از بلندترین طبقات آن زیر پای شما تنها یک شیشه قرار دارد؛ درنتیجه بازدید از این قسمت مخصوص افراد باجرئت است. برای دسترسی به برج اسکای تری می‌توانید به‌کمک قطار سریع‌السیر مستقیم به محوطه برج بروید.

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۹ شب

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو (Tokyo Imperial Palace)

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی ژاپن، کاخ سلطنتی توکیو است که در محله چیودای توکیو قرار دارد و یکی از اولین مکان‌هایی است که در سفر به توکیو باید از آن دیدن کنید. این کاخ که وسعتی 3.5 کیلومتری دارد، توسط یک سری خندق از شهر توکیو جدا شده است و قدمت ساختمان اصلی آن به قرن 17 بازمی‌گردد. این کاخ بی‌نظیر از گذشته تاکنون توسط خاندان سلطنتی ژاپن (یکی از طولانی‌ترین پادشاهی‌های موروثی جهان) استفاده می‌شده است. همچنین بخش‌های مختلفی دارد که موزه سلطنتی یکی از این بخش‌هاست.

قصر امپراتوری در سال ۱۴۵۷ به‌عنوان یک قلعه نظامی ساخته شد و ورودی آن پل نیجوباشی است. این سازه به معنای دو پل است که به دلیل بازتاب تصویر پل روی آب این اسم روی آن گذاشته شده است. همچنین اطراف کاخ با دیواری به ضخامت دو متر احاطه شده و بیشتر باغ‌های این قصر برای بازدید همگان آزاد و رایگان است. با گشت و گذار در پارک‌های سرسبز این ناحیه از درختان گیلاس لذت خواهید برد.

شکوفه‌های درخت گیلاس در ماه آوریل دیده می‌شوند؛ بنابراین بهترین زمان برای گشت و گذار همین ماه است. کاخ امپراتوری ورودی‌های بسیاری دارد و شما باید براساس محل اقامت خود مسیرتان را برای دسترسی به کاخ انتخاب کنید. با توجه به اینکه این کاخ در محله شیودا واقع شده است، باید با قطار خط شیودا بروید. سپس در ایستگاه نیبوباشیمه پیاده شوید و بعد از ده دقیقه پیاده‌روی به کاخ برسید. برای بازدید از محوطه داخلی قصر، باید در ۲ ژانویه یعنی سال نو و ۲۳ دسامبر که مصادف با سالگرد تولد امپراتور است، به این قصر باشکوه سفر کنید.

ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها، از ۹ صبح تا 11:15 و از 1:30 ظهر تا 2:45 ظهر.

معبد میجی

معبد میجی (The Meiji Shrine)

این معبد زیبا در میان جنگل واقع شده است و بیش از 100000 درخت و ۱۲۰ هزار نوع گیاه دارد. بیشتر این درختان درواقع هدیه مردم ژاپن به این معبد بودند که زمان ساخت معبد کاشته شدند. در ژاپن آیین روح‌پرستی یکی از رایج‌ترین آیین‌هاست. معبد میجی نیز به پرستش ارواح مقدس امپراتور میجی و همسرش شوکن اختصاص یافته است و یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی توکیو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفریحات رایگان اطراف ایستگاه توکیو

اگر دوست دارید در محیطی با معماری اصیل ژاپنی قدم بزنید و آرامش خاص آن را حس کنید، ما به شما این معبد زیبا را پیشنهاد می‌کنیم. در کنار این معبد زیبا، پارک Yovogi قرار گرفته است که یک دریاچه زیبا در وسط آن وجود دارد که بی‌شک از قدم‌زدن در کنار آن لذت خواهید برد. ساخت ساختمان زیبای این معبد در سال 1915 آغاز شد و در سال 1926 به پایان رسید. متأسفانه در زمان جنگ جهانی دوم ساختمان معبد تقریباً به‌کلی نابود شد، اما پس از مدت‌زمان کوتاهی در سال 1958 بازسازی دوباره آن صورت گرفت.

برای ورود به محوطه معبد باید از زیر یک دروازه عظیم گذر کنید که به آن torii می‌گویند. دروازه‌های torii نوعی دروازه به سبک ژاپنی هستند که معمولاً در ورودی معابد و اماکن مقدس ساخته می‌شوند و سمبل ورود از دنیایی مادی و سطحی به دنیایی معنوی و مقدس به شمار می‌آیند.

ساعت بازدید: ۵ صبح تا ۶ عصر

جاذبه‌های توکیو

سخن پایانی

توکیو پایتخت ژاپن و یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های سیاره زمین به شمار می‌آید که سرشار از تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های دیدنی گوناگون است. در این مقاله، تنها تعدادی از این جاذبه‌های زیبا را به شما معرفی کردیم، اما فهرست مکان‌هایی که باید در سفر به توکیو از آن‌ها دیدن کنید، بسیار طولانی است. در ادامه لیست تعدادی از جاذبه‌های دیدنی را بیان کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به توکیو را دارید، حتماً از این مکان‌های خاص دیدن کنید.

  • مجسمه هاچیکو (‌Hachiko Statue)
  • پارک شینجوکو گیوئن (Shinjoku Gyoen Park)
  • تئاتر کابوکی زا (Kabuki-za Theater)
  • قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace)
  • قصر سلطنتی کاتسورا (Katsura Imperial Villa)
  • معبد سنسوجی (Senso-ji Temple)
  • کوه فوجی (Mount Fuji)
  • پل رنگین‌کمان (Rainbow Bridge)
  • دیزنی لند توکیو (Tokyo Disneyland)
  • قصر تاریخی شیروساگی (Historic Shirasagi Castle) 

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، توکیو می‌تواند انتخابی فوق‌العاده باشد؛ به‌ویژه اگر به تاریخ، سنت و فرهنگ این کشور علاقه‌مند هستید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات