دیدنی های رتردام

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 11 جاذبه دیدنی رتردام

  

کلیسای سنت لارنس (Grote of Sint- Laurenskerk)

لارنسکرک یا کلیسای سنت لارنس در ابتدا در کناره های رودخانه ی Rotte جا خوش کرد و نقطه ی قرارگیری اولیه ی این کلیسا را می‌توان محل اصلی تولد روتردام یا رتردام دانست.سنت لارنس کلیسایی با ابهت است که در فاصله ی سال‌های ۱۴۴۲ تا ۱۵۲۵ ساخته شد و تنها کلیسای ساخته شده به سبک گوتیک در رتردام است که تا به امروز دوام آورده است. بعد از بمبارانی که در طول جنگ جهانی دوم در رتردام اتفاق افتاد، وضعیت کلیسای سنت لارنس تصویر کوچکتری از خرابی‌ها و ویرانی‌هایی بود که در طول این جنگ برای شهر رخ داد. امروزه کلیسای قرون وسطایی سنت لارنس به عنوان المانی به جای مانده از روزهایی بسیار دور در میان موج وسیع معماری مدرن شهر خودنمایی می کند. این کلیسا هنوز هم از جمعیت مردم، توریست ها، کنسرت ها و نمایشگاه ها، سخنرانی ها و ملاقات‌های رسمی پر و خالی می شود. نمایشگاه دائمی کلیسا مکانی مناسب برای گردشگران است. همچنین برای تجربه نمایی خارق العاده از مرکز شهر رتردام ، باید به بالای برج کلیسا بروید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Grotekerkplein 27, 3011 GC Rotterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–5PM (یکشنبه ها و دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : .............................

وب سایت : www.laurenskerkrotterdam.nl

کلیسای سنت لارنس

کلیسای سنت لارنس

کلیسای سنت لارنس

کلیسای سنت لارنس

آسیاب های بادی کیندر دایک (Kinder dijk's Windmills)

آسیاب های بادی کیندر دایک که به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو هم رسیده اند، نمونه ی بارز و منحصر به فردی از شیوه ی اداره و کنترل منابع آبی کشور هلند هستند. تمامی تلاش ها و چالش های بشر با مقوله آب و ذخایر آبی در این آسیاب ها مشهود است. مجموعه ی منحصر به فردی از ۱۹ آسیاب بادی در یک طبیعت اصیل هلندی منظر ه ای چشمگیر و خیره کننده ساخته است. موزه ی آسیاب بادی نِدِروارد (Nederwaard) به این موضوع پرداخته است که خانواده‌ها در حدود سال ۱۹۰۰ میلادی در اطراف این آسیاب ها چگونه کار یا زندگی می کردند و یا در موزه ی آسیاب بادی بلاک ویر (Blokweer Museum) می توانید به عنوان یک آسیابان کار کنید. در سالن مولتی مدیا می توانید به تماشای فیلم هایی جالب بنشینید، بر عرشه کشتی برقی سوار شوید و از روی عرشه نظاره گر این آسیاب ها باشید در حالی که وزش باد و بوی آب را حس می کنید و به صدای چرخش آسیاب ها گوش می دهید. بازدید از این جاذبه در تمام طول سال انجام می شود. از آنجایی که این آسیاب ها را می توان یکی از سمبل های شهر رتردام در نظر گرفت، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این جاذبه را هرگز از دست ندهید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Molenkade Nederwaard 1, 2961 AS Kinderdijk, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–4:30PM

تلفن : 31786912830+
وب سایت : 
www.kinderdijk.nl

آسیاب های بادی کیندر دایک

آسیاب های بادی کیندر دایک

آسیاب های بادی کیندر دایک

آسیاب های بادی کیندر دایک

آسیاب های بادی کیندر دایک

آسیاب های بادی کیندر دایک

بندرگاه قدیمی  و موزه ی مارین (The Old Harbour & Marine Museum)

این بندرگاه ، رودخانه ای را در آغوش گرفته است که پر از قایق های قدیمی بازسازی شده می باشد و بسیاری از این قایق ها خانه قایقی هایی هستند که صاحبانشان در آنها زندگی می کنند.در یک روز که هوا متعادل است می توانید در یکی از کافه های اطراف اسکله بنشینید یا در اطراف آن قدم بزنید و قایق ها را تماشا کنید که در حال رنگ یا تعمیر شدن هستند. نشانه ها و تابلوهایی در اسکله هستند که سن قایق ها را نمایش می دهند و عکس هایی هم وجود دارند که روزهای اوج این مکان را به عنوان یک بندر و لنگرگاه بازرگانی به نمایش می‌گذارند. با اندکی پیاده‌روی از اینجا به موزه ی دریایی رتردام برمی‌خوریم که در سال ۱۸۷۳ تاسیس شد و زاویه ی دید بسیار خوبی را از ارتباط شهر با دریا و راه های آبی فراوان آن برای شما فراهم می کند. موزه ی عظیم موجود در این موزه به تاریخچه ی دریانوردی و کشتیرانی پرداخته است که در آن میان می توان به مدل های مختلف کشتی ها، بازسازی یک کشتی ۲۰۰ ساله و تعداد زیادی تابلوهای نقاشی با موضوع دریانوردی اشاره کرد. جاذبه ی گردشگری دیگری که مربوط به این موضوع است، موزه بندرگاه (Harbour Museum)  است که تشکیلاتی واقع در فضای باز است و اجسامی مانند بافل (Buffel)) ، یک کشتی آهنی بازمانده از قرن ۱۹ و کشتی‌های فانوس دار قدیمی در آن نگه داری می شوند و می توانید از آنها بازدید کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Leuvehaven 1, 3011 EA Rotterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–5PM ( دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 31104132680+

وب سایت : www.maritiemmuseum.nl

بندرگاه قدیمی  و موزه ی مارین

بندرگاه قدیمی  و موزه ی مارین

بندرگاه قدیمی  و موزه ی مارین

بندرگاه قدیمی  و موزه ی مارین

خانه های مکعبی (The Cube Houses)

رتردام خانه ی بسیاری از نمونه‌های عالی معماری مدرن است که بخش زیادی از آن به دلیل قرار گرفتن این شهر در بافت ساحلی و کنار دریا و دلیل دیگر ،خرابی های به جای مانده از جنگ جهانی دوم و بازسازی های انجام شده به دنبال آن ، می توان گفت اوج جلوه ی معماری مدرن شهر رتردام در خانه های مکعبی نمود پیدا کرده است. این ردیف از خانه ها که توسط معمار هلندی Piet Blom طراحی شده اند، با سقف های مکعبی شان در طول یک پیاده روی در کناره ی اسکله هم به راحتی قابل مشاهده هستند. یکی از این خانه ها که به آن Show Cube می‌گویند برای بازدیدکنندگان تعبیه شده و جلوه های طراحی و تاریخچه خانه ها در آن نمایش داده شده است. الماس دیگری که در روی انگشتر معماری شهر رتردام می‌درخشد، کاخ سفید ( (White House) است که روزی بلندترین ساختمان اروپا محسوب می‌شد. این سازه ی 10 طبقه ای خارق العاده که در سال ۱۸۹۸ به سبک هنر نو ساخته شد، یک میراث ملی است و نماهای فوق‌العاده‌ای از شهر را در آخرین طبقه اش برای شما فراهم می کند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Overblaak 70, 3011 MH Rotterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–6PM

تلفن : 31104142285+
وب سایت :
..................................

خانه های مکعبی

خانه های مکعبی

خانه های مکعبی

خانه های مکعبی

خانه های مکعبی

خانه های مکعبی

خانه های مکعبی

سالن بازار (Market Hall)

یکی از شلوغ ترین اماکن رتردام و محل گرد آمدن مردم شهر این بازار فوق العاده است که در سال ۲۰۱۴ بازگشایی شده است. سقف بسیار بلند و قوسی شکل این بازار با نقاشی های بسیار بزرگ از انواع سبزیجات، ماهی ها و سایر خوراکی ها پوشیده شده است و خود بازار هم به نوعی شهر فرهنگی محسوب می‌شود که انواع و اقسام گوشت ها، سبزیجات و غذاهای آماده در آن به فروش می رسند. فست فودها و رستوران های بسیاری در این بازار وجود دارند که به عرضه ی انواع و اقسام غذاها مثل غذاهای مورد علاقه مردم کشور هلند، بشقاب های اسپانیایی و غذاهای هندی می‌پردازند. برای حس کردن نبض واقعی زندگی در شهر رتردام و لذت چشیدن و کشف طعم های تازه  فراموش نکنید که سر زدن به این بازار را در لیست کارهای خود قرار دهید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Grotekerkplein 27, 3011 GC Rotterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–5PM (یکشنبه ها و دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ............................

وب سایت : www.laurenskerkrotterdam.nl

سالن بازار

سالن بازار

سالن بازار

سالن بازار

سالن بازار

سالن بازار

خیابان کول سینگل (Coolsingel)

درست در مرکزیت خیابان کول سینگل، اصلی ترین خیابان واقع در مرکز شهر رتردام، تالار شهر (Town Hall) دیده می شود که به سبک معماری دوره ی رنسانس ساخته شده است. این ساختمان به طور معجزه آسایی از بمباران و ویرانی های حاصل از جنگ جهانی دوم مصون مانده است. شایان ذکر است که شما به تنهایی نمی‌توانید از فضای داخلی مجلل و باشکوه داخل تالار دیدن کنید، اما تورهای بازدید برای شما تعبیه شده اند و از طریق دفتر گردشگران قابل رزرو کردن هستند. در مقابل ساختمان تالار شهر میدان شهر بازی قرار دارد. این بنا یک یادگاری از جنگ است که طراحی آن توسط Mari Andriessen انجام شده است. از دیگر جاذبه‌های با اهمیت این خیابان مرکز تجارت جهانی (World Trade Center) است که ساختمانی بلند با نمایی از شیشه های آبی متمایل به سبز  می باشد. فروشگاه چند منظوره Bijenkorf هم در همین خیابان قرار دارد که در سال ۱۹۵۵ ساخته شده است همچنین دو محله ی مخصوص به خرید به نام های Koopgoot وLijnbaan هم در همین خیابان قرار دارند. در فاصله ی چند صد متری از Bijenkorf به تالار شهر و مرکز کنگره ی De Doelen می رسید که در سال ۱۹۶۶ بازسازی شد. این سالن ظرفیت ۲۲ هزار نفر را دارد و کیفیت صدای آکوستیک بی‌نظیری دارد. Coolsingel را می‌توان اصلی‌ترین خیابان رتردام دانست، پس حتماً در طول سفرتان به آن سری بزنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : in the Cool district

ساعات بازدید : ...........................

تلفن : ...........................

وب سایت : ...........................

خیابان کول سینگل

خیابان کول سینگل

خیابان کول سینگل

خیابان کول سینگل

خیابان کول سینگل

باغ وحش بلیج دورپ (The Royal Zoo)

این باغ وحش که در سال ۱۸۵۷ تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین باغ وحش های کشور هلند است و به خاطر برنامه های پیشرفته ی مربوط به تولید مثل و توسعه ی نسل حیوانات شهرت دارد. از ویژگی های برجسته ی این باغ وحش، وجود تعدادی از فیل های جوان به علاوه ی یک گونه ی نادر از پاندای قرمز و همچنین موجودات خارق العاده دیگری هستند که می توانید از آن ها بازدید کنید. این گونه ها را در محیط‌های حفاظ بندی شده اما بسیار بزرگی نگهداری می کنند تا هرچه بیشتر شبیه به زیستگاه‌های اصلی شان باشند. زیستگاه های بومی و طبیعی از مهمترین جاذبه‌های این جا هستند: بخش مربوط به قاره ی آسیا شامل یک جلگه وسیع، غار خفاش ها، یک باغ چینی، بی شمار موجود بومی در منطقه و یک جنگل انبوه با دو فضای بزرگ مخصوص پرندگان است که پرنده های خارجی در آنها نگهداری می شوند. محل دیگری که حتماً باید از آن بازدید کنید، آکواریوم بزرگی است که در آن موجودات آبزی کشور آمریکا نگهداری می شود. این باغ وحش را می توان محل گردهمایی شگفتی های زیادی دانست و به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتماً از این دنیای شگفتی ها بازدید کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Blijdorplaan 8, 3041 JG Rotterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 9AM–5PM

تلفن : ...............................
وب سایت : 
www.diergaardeblijdorp.nl

باغ وحش بلیج دورپ

باغ وحش بلیج دورپ

باغ وحش بلیج دورپ

باغ وحش بلیج دورپ

باغ وحش بلیج دورپ

باغ وحش بلیج دورپ

برج یوروماست (The Euromast)      

یکی از برجسته ترین نقاط شهر رتردام این برج است که در ورودی شمالی تونل ماس ( (Maas Tunnel) قرار گرفته است. این برج ۱۸۵ متری در سال ۱۹۶۰ احداث شد و دو رستوران با نماهای فوق العاده از شهر رتردام در آن قرار گرفته اند که هر کدام از آنها در ارتفاع ۹۲ متری از زمین قرار دارند. برای ماجراجویان و طرفداران هیجان و کسانی که به دنبال چیزی بیشتر از تماشای مناظر اطراف از بالای برج هستند، امکان سقوط آزاد از برج هست و کسانی هم که می‌خواهند می توانند شب را در یکی از دو سوییت واقع در ارتفاع ۱۰۰ متری از دریا اقامت داشته باشند. راهنماهای تور انگلیسی زبان هم در برج حضور دارند که می توانند برای پاسخگویی به هر سوالی به شما کمک کند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Parkhaven 20, 3016 GM Rotterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–10PM

تلفن : 31104364811+

وب سایت : www.euromast.nl

برج یوروماست

برج یوروماست

برج یوروماست

برج یوروماست

برج یوروماست

ناحیه ی دلفشاوِن (Delfshaven)

منطقه قدیمی دلفشاون که بر خلاف بسیاری از نقاط رتردام از حملات ناشی از جنگ جهانی دوم این مانده است، یکی از محبوب ترین مناطق این شهر پر هیاهو و شلوغ است. این نقطه از شهر مورد احترام و تکریم هلندی ها است؛ از آن جهت که محل تولد یک شخصیت افسانه‌ای هلندی به نام Piet Hein، از شخصیت های دوران قرن شانزدهم هجری است که در طول جنگ طولانی کشور هلند با اسپانیا نقش بسزایی را ایفا کرده است. آمریکایی‌ها نیز این نقطه را با کلیسای قدیمی اش (The Old Church) می شناسند که آخرین بار درهای خود را در سال ۱۶۲۰ به روی افرادی باز کرد که راه کشف دنیای جدید و شهر ماساچوست بودند. در این منطقه همچنین بازدید از موزه ی (Dubbelde Palmboon) از ضروریات است. موزه ای که در یک انبار متعلق به قرن ۱۹ قرار گرفته و شامل یک انبار حاوی اشیاء زیادی با موضوعیت تاریخچه ی شهر رتردام است؛ مانند یافته های باستان شناسان، حکاکی ها و تجهیزات جنگی قدیمی که بازدید از آن ها هر علاقمند به تاریخی را بر سر شوق می آورد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Municipality in the Netherlands

ساعات بازدید : .................................

تلفن : .................................

وب سایت : .................................

ناحیه ی دلفشاوِن

ناحیه ی دلفشاوِن

ناحیه ی دلفشاوِن

ناحیه ی دلفشاوِن

ناحیه ی دلفشاوِن

تالار هنر رتردام (Kunsthal)

نمونه ی دیگری از معماری مدرن و در عین حال کاربردی شهر رتردام تالار هنر این شهر است. این گالری مدرن و امروزی در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد و مجموعه ی متنوعی از نمایشگاه های مربوط به جلوه‌های بصری، طراحی، معماری و فرهنگ از سرتاسر دنیا در آن برگزار می‌شوند. گالری مهم دیگر این مجموعه موزه چابوت (Chabot Museum)  است  که آثار نقاش و مجسمه ساز هلندی، هنک چابوت (Henk Chabot) در آنها به نمایش گذاشته شده است. این موزه در یک ویلای سفید بسیار زیبا که در سال ۱۹۳۸ ساخته شده قرار دارد و علاقه مندان به حوزه ی عکاسی باید حتماً از موزه ی عکاسی هلند دیدن کنند که مجموعه ی نفیسی از تصاویر تاریخی گرفته شده توسط عکاسان هلندی در آن نگهداری می  شود. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Museumpark, Westzeedijk 341, 3015 AA Rotterdam, Netherlands

ساعات بازدید : 10AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 31104400300+

وب سایت : www.kunsthal.nl

تالار هنر رتردام

تالار هنر رتردام

تالار هنر رتردام

تالار هنر رتردام

تالار هنر رتردام

یورو پورت (Europoort)

بندر بزرگ نوتردام نیمی از مساحت کلی ۲۴۷ کیلومتر مربعی شهر را به خود اختصاص می دهد و در این میان بخش بزرگی از این فضا توسط یورو پورت اشغال شده است. یوروپورت مجموعه عظیمی است که به عنوان دروازه ی ورودی به اروپا شناخته می شود در کنار کشتی های بزرگ بیشماری که در این بندر قرار گرفته اند، قدم به قدم اسکله ها و تجهیزات رفاهی و خدماتی را می بینید که برای ارائه ی خدمات به مسافرین شلوغ ترین بندر دنیا تعبیه شده اند. نمایی که در این بندر از شهر رتردام دارید نمایی نفسگیر است. اگر بخواهید تورهای قایقی را سوار شوید، پیشنهاد می کنیم که سری به بندر یوروپورت زده و توسط یکی از این تورها به قایق سواری در شهر بپردازید. این سد که در سال 1997 پس از چندین سال ساخت به پایان رسید ، به عنوان بخشی از یک پروژه زیرساختی در مقیاس بزرگ که توسط دولت هلند آغاز شده بود ، به عنوان راهی برای بازسازی کل خط ساحلی در کنار دلتای راین تصور می شد. اکثر جمعیت هلند در این دلتا و یا در اطراف آن زندگی می کنند. یوروپورت به عنوان بخشی از یک تور قایقرانی، محیط جذابی برای دیدنی های رتردام است و حرکت با قایق از نقاط مختلف رتردام، غالبا در ادامه تورهایی در دیگر نقاط شهر، از جمله گزینه های توریستی است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Seaport in the Europoort, Netherlands

ساعات بازدید : ................................

تلفن : ................................

وب سایت : ................................

یورو پورت

یورو پورت

یورو پورت

یورو پورت

یورو پورت

منابع: www.planetware.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات