راهنمای سفر به ایتالیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

اگر اولین باری است که به ایتالیا سفر می کنید دانستن موارد زیر، قبل از سفرتان بسیار مفید و چاره ساز خواهد بود در ادامه به راهنمای سفر به ایتالیا و قیمت تور ایتالیا می‌پردازیم:

|| راهنمای سفر به ایتالیا

  1. هزینه کوپرتو، کلاهبرداری نیست! در بسیاری از رستوران های ایتالیا، مبلغی به عنوان کوپرتو (coperto) گرفته می شود و در اصطلاح عامیانه به معنی پول میز به ازای هر نفراست. این مبلغ معمولا بین 1 تا 5 یورو است و شامل خدماتی مثل نان برای میز شماست. اصطلاح "حق سرویس" در ایران چیزی شبیه به آن است. پس اگر در صورت حسابتان مبلغ اضافه ای احساس کردید عصبانی نشوید و چنین تصور نکنید که رستوران دار می خواهد چوب در چشم شما فرو کند!

پول

حرکت قطارها در ایتالیا بسیار دقیق و دراصطلاح، آن تایم است از طرفی قطارها به صورت کامل پر نمی شوند مخصوصا اگر بلیطی که تهیه کرده اید پرمیوم باشد پس اگر نگران جا ماندن از قطار هستید بلیط خود را کمی زودتر به صورت آنلاین تهیه کنید. همچنین می توانید بلیطتان را از کانتر فروش یا دستگاه های خودپرداز در ایستگاه قطار تهیه نمایید.

قطار ایتالیا

  1. یکی از مهمترین نکات سفر با قطار در ایتالیا تایید اعتبار کردن بلیط است. شما می توانید این کار را از طریق یکی از دستگاه های تایید اعتبار در ایستگاه قطار انجام دهید. شما عموما باید بلیط خود را برای صندلی ای که رزرو نشده است تایید کنید، ولی بهتر است برای اطمینان بیشتر همه بلیط ها را تایید اعتبار کنید.

بلیط قطار

  1. همه قطارها شبیه هم ساخته نشده اند. درایتالیا دسته بندی متفاوتی از قطارها وجود دارد. از قطارهای ساده و معمولی گرفته تا قطارهای لاکچری و تجملی. بسته به کلاس قطاری که سوار می شوید، ممکن است با یک اسنک، چای و یا قهوه پذیرایی شوید. همچنین در همه قطارها، سرویس های بهداشتی تمیز و اینترنت وای فای وجود دارد. پریزهای برقی هم تعبیه شده اند که در صورت نیاز می توانید از آن ها اسفاده کنید.

پذیرایی در قطار

  1. به هزینه کردن برای سرویس های عمومی عادت کنید! پس حتی اگر در ایستگاه های قطار برای استفاده از یک سرویس عمومی مجبور شدید هزینه ای بپردازید، مراقب باشید غافلگیر نشوید.  

توالت

  1. شما مجبور نیستید در شهری که بازدید می کنید اتاق رزرو کنید. در فصل های خاصی از سال که توریست بیشتر است، قیمت اتاق در هتل ها می تواند به میزان قابل توجه ای بیشتر شود خصوصا اگر بخواهید از شهرهای دیدنی تری نظیر ونیز دیدن کنید پس دلیلی برای اقامت در هتل های گران‌قیمت وجود ندارد. درواقع یکی از مهمترین رازهای سفر به ایتالیا این است که بهترین مکان ها برای اقامت، گاهی اوقات شهر نزدیک و همسایه است که اغلب ارزان تر و خلوت تر هستند و البته اتاق های بزرگتری هم دارند.

هتل

  1. بلند صحبت کردن در ایتالیا به منزله نزاع و دعوا نیست. مردم ایتالیا بسیار پرشور هستند و بلند صحبت کردنشان بدین معنی نیست که آن ها عصبانی هستند. مدتی زمان خواهد برد تا گوشتان به فریاد کشیدن رانندگان و حتی فروشنده ها عادت کند!

صحبت کردن

  1. برای جابجایی در سطح شهرهای ایتالیا، نیاز چندانی به وسیله های نقلیه ندارید چراکه می توان در بیشتر شهرها به صورت پیاده رفت و آمد کرد. پس بهتر است کفش های راحتی همراه خودتان داشته باشید. با این کار به جای هزینه کردن برای جابجایی ها، پولتان را صرف خرید سوغاتی خواهید کرد.

پیاده روی

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات