غذا در ایتالیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

غذا در ایتالیا به یکی از ویژه‌ترین و نمادی‌ترین جنبه‌های فرهنگ این کشور تبدیل شده و غذاهای بی‌نظیر با رایحه‌ای خاص توجه افراد زیادی را به‌خود جلب کرده است و گردشگران بسیاری را برای امتحان کردن این غذاها به ایتالیا می‌کشاند. عطر ریحان تازه و پنیرهای خوشمزه در کنار ترکیبی از رنگ‌های متنوع که شما را به یاد شاهکارهای بزرگ نقاشی می‌اندازد. ایتالیا به‌عنوان مهد هنر آشپزی با ارائه خوراک‌های سنتی و جدیدش در دنیا زبانزد بوده و از یک برش پیتزا تا یک بشقاب پاستای گرم محبوبیت بسیاری دارند.

دنیای آشپزی ایتالیایی بسیار وسیع است و این غذاها ریشه در فرهنگ آن‌ها دارند به‌طوری‌که عادات غذایی، سبک آشپزی و مواد اولیه محلی در هر منطقه متفاوت است. خوراک‌های دریایی لذیذ مانند لابستر، ساردین، ماهی کولی معمولا در مناطق ساحلی یافت می‌شود و نواحی شمالی از جمله میلان در طبخ ریزوتوهای خوشمزه مهارت دارند. مقصدتان در سفر به ایتالیا هر جا که هست، می‌توانید استارترها و خوراک‌های اصلی را به همراه نوشیدنی‌های لذیذ و دسرهای بی‌نظیر ایتالیایی امتحان کنید و طعم واقعی آن‌ها را بچشید.

سالاد کاپریس با سس پستو  (Caprese Salad with Pesto Sauce)

سالاد گوجه‌فرنگی یکی از خوراک‌های ایتالیایی است که در گرمای تابستان بسیار لذیذ خواهد بود. این سالاد به عنوان یک پیش غذا بسیار اشتهاآور است و از برش‌های گوجه فرنگی، پنیر موزرلای ورقه‌ای و ریحان که با سس پستوی تازه، طعم‌دار شده است، تهیه می‌شود. این پیش غذا در عین سادگی به‌عنوان یکی از استارتر‌های  متفاوت شناخته می‌شود.

غذای ایتالیایی

سالاد سیب‌زمینی و هشت‌پا (Octopus and Potato Salad)

مواد اصلی تشکیل‌دهنده این غذا شامل سیب‌زمینی، هشت‌پا، پیازچه، کنگرفرنگی، جعفری خرد شده، هشت‌پای پخته، لیموترش تازه، روغن زیتون، نمک و فلفل است. سالاد سیب‌زمینی و هشت‌پا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی به‌شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد. 

غذاهای ایتالیا

بیشتر بخوانید: معرفی 8 جاذبه دیدنی و تاریخی شهر ناپل ایتالیا

بروسکتا (Bruschetta)

اگر به دنبال امتحان کردن یک پیش‌غذای متفاوت هستید، بروستکا می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. پیش‌غذایی کلاسیک و هیجان‌انگیز که با نان تست محلی گریل می‌شود و آن را با تاپینگ‌های متفاوت سبزیجات، گوجه‌فرنگی و سیر تازه طبخ می‌کنند. ترکیب آن با پنیر یکی از طعم‌های فراموش‌نشدنی را خلق می‌کند که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

خوراکی ایتالیایی

نان فوکاچیا (Focaccia Bread)

نان فوکاچیا طعمی بسیار لذیذ دارد که به همراه پیاز کاراملی، حلقه‌های گوجه‌فرنگی، دانه‌های زیتون، برگ‌های ریحان تازه و پنیر پارمسان رنده شده، سرو می‌شود. این غذای بی‌نظیر درعین سادگی، بسیار لذیذ و منحصربه‌فرد است.

خوراکی‌های ایتالیا

پولنتا (Polenta)

در کنار غذای اصلی، این پوره سبک می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد که بسیار رایج است. پولنتا متعلق به نواحی شمالی ایتالیا بوده که در سراسر کشور محبوبیت بسیاری دارد.

این پوره معمولا با سس راگو و مقداری پنیر رنده شده و یا با سوسیس، پیاز و فلفل تفت داده شده، تزئین می‌شود. پولنتا را همچنین می‌توان در روغن، سرخ و یا روی حرارت، گریل کرد.

بهترین غذاهای ایتالیا

پاستا کربنارا (Pasta Carbonara)

شهرت این پاستای لذیذ رومی از معدنچیان گرفته شده و برای آماده کردن آن به تخم مرغ، پنیر پارمسان یا پنیر پکورینو و بیکن نیاز دارید. چشیدن طعم پنیری این خوراک یکی از بی‌نظیرترین تجربیات شما در ایتالیا  خواهد بود.

غذاهای خوشمزه ایتالیایی

لازانیا (Lasagna)

لازانیا به‌عنوان یکی از لذیذترین غذاهای ایتالیایی محبوبیت بسیاری در بین مردم دارد که به شیوه‌های متنوعی طبخ می‌شود. لازانیا با سس بلونیزه یکی از محبوب‌ترین‌شان است که مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن، راگو (سس بلونیزه گرفته شده از گوشت)، سس بشامل و پنیر پارمسان است. لازانیای ناپولتا یکی دیگر از پاستاهای معروف بوده که با کوفته‌های قلقلی، سوسیس، پنیر ریکوتا و پارمسان درست می‌شود و در کارنوال‌های نپال سرو می‌شود.

غذای معروف ایتالیا

راویولی (Ravioli)

راویولی نوعی پاستای بالشتی کوچک بوده که طعمی بسیار خوشمزه و متفاوت دارد. این پاستاها با پنیر، سبزیجات، گوشت یا غذاهای دریایی پر می‌شود و سپس با اضافه کردن سس گوجه‌فرنگی یا به همراه استاک آماده می‌گردند.

غذاهای سنتی ایتالیا

پیتزای مارگاریتا (Margherita Pizza)

بسیاری از افراد اعتقاد دارند، مارگاریتا یادآور پرچم ایتالیا است و به همان انداره، قابل احترام و دوست‌داشتنی تلقی می‌شود‌. پیتزای مارگاریتا یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی بوده که در عین سادگی، محبوبیت بسیاری دارد. ترکیب جادویی گوجه فرنگی، ریحان و پنیر موزرلای تازه، طعم این پیتزا را منحصربه‌فرد کرده است.

آشنایی با غذای ایتالیایی

ریزوتو قارچ (Mushroom Risotto)

خوراکی لذیذ و خوش عطری که سرشار از پروتئین است. یک بشقاب پر از ریزوتو حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و پروتئین است و به‌عنوان یکی از مقوی‌ترین غذاهای ایتالیایی شناخته می‌شود. عطر خوش کره و قارچ می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسانی باشد که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

معرفی غذاهای ایتالیا

آرانچینی (Arancini)

آرانچینی به توپ‌هایی برنجی گفته می‌شود که بسیار ترد و دلچسب هستند. داخل این توپ‌ها با راگو (نوعی سس تهیه شده از گوشت)، گوجه‌فرنگی و پنیر مورزلا پر شده و بعد از آغشته شدن به آرد سوخاری در روغن، سرخ می‌شوند. در هر منطقه، شیوه‌های متنوعی برای طبخ آن وجود دارد و مواد داخلی و شکل آن متفاوت خواهد بود و در سیسیلی، طعم اصلی و ویژه آن را می‌توانید امتحان کنید.

لذیذترین خوراکی ایتالیایی

سالتیمبوکا (Saltimbocca)

این خوراکی ایتالیایی لذیذ و جذاب، طرفداران بسیاری دارد و طعم آن را هرگز نمی‌توان فراموش کرد. برای طبخ سالتیمبوکا باید گوشت گوساله و یا گوسفند و یا مرغ را به قطعات نازک، برش و بر روی آن یک ورق ژامبون و مقداری سبزی خرد شده قرار داد و سپس آن را رول کرد.  تهیه این خوراک به تخصص و مهارت نیاز دارد تا به طعم واقعی خود برسد.

بهترین خوراکی‌های ایتالیا

اوسوبوکو (Ossobuco alla Milanese)

 اوسوبوکو از غذاهای معروف ایتالیا محسوب می‌شود که بسیار دلچسب و خوش‌طعم است. مواد اصلی تشکیل‌دهنده این غذا ماهیچه گوساله، استاک گوشت و سبزیجات است که در طبخ سنتی از گرمولاتا با رنده پوست لیمو، سیر و جعفری تهیه می‌شود. این غذای بسیار خوشمزه را می‌توانید در یکی از بهترین رستوران‌های میلان به همراه ریزوتوی زعفرانی سفارش دهید و طعم بی‌نظیر آن را امتحان کنید.

معرفی بهترین غذاهای ایتالیا

فیله ماهی کبابی با سیب زمینی (with sliced potato  Roasted red mullet fillet)

این غذا در ظاهر، ساده به نظر می‌رسد ولی بی‌نهایت خوشمزه و مقوی است که با فیله ماهی قرمز تهیه می‌شود. برای تهیه آن باید تکه‌های سیب زمینی پخته شده را که به وسیله رازیانه و جعفری معطر شده، روی تکه‌های ماهی قرار داد. بعد از طبخ، روغن زیتون و کیپر را نیز اضافه می‌کنند.

آشنایی با غذاهای خوشمزه ایتالیایی

میگوی فرا دیاولو  (Shrimp Fra Diavolo)

این غذا در ایتالیا بین عاشقان طعم‌های تند، طرفداران بسیاری دارد. میگو با استفاده از فلفل زیاد، تند و اسپایسی می‌شود و به همراه روغن زیتون، فلفل قرمز، سیر، پیاز، جعفری و ریحان خرد شده، ارگانو و کنسرو گوجه‌فرنگی طبخ می‌شود. میگوی فرا دیاولو را می‌توان با هر نوع پاستا یا برنجی مخلوط کرد که مزه‌ای خارق‌العاده خواهد گرفت.

بهترین غذای معروف ایتالیا

تیرامیسو (Tiramisu)

تیرامیسو در لغت به معنای «شادم کن» یکی از لذیذترین دسرهای ایتالیایی است که در بین مردم و به ویژه گردشگران، طرفداران بسیاری دارد. دسری کرمی و خوشمزه که به سرعت در دهان آب می‌شود و کافئین موجود در آن، سبب می‌شود طعم فوق‌العاده و لذیذی پیدا کند که بسیار نشاط‌آور است. بیسکوئیت لیدی فینگر، تخم مرغ، قهوه، شکر و پنیر ماسکارپونه از مواد اصلی تشکیل‌دهنده این دسر لذیذ هستند.

انواع غذاهای سنتی ایتالیا

ژلاتو (Gelato)

طعم جادویی ژالاتو در ایتالیا یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌های شما در این کشور زیبا خواهد بود که هرگز نمی‌توان آن را فراموش کرد. تهیه ژلاتو به دوران رنسانس برمی‌گردد و این خوراکی ایتالیایی یکی از قدیمی‌ترین غذاهای این کشور بوده و به‌عنوان یک غذای نمادین شناخته می‌شود. چربی کم و طعم‌دهنده‌های طبیعی از عواملی هستند که ژلاتو را از دیگر بستنی‌ها متمایز می‌کند. روم، فلورانس و بلونیا بهترین ژلاتوها را درست می‌کنند.

محبوب‌ترین غذای ایتالیایی

کاساتا (Cassata)

کاساتا در منطقه سیسیل به شیوه‌های متنوعی طبخ می‌شود و از هیجان‌انگیزترین و بهترین غذاهای ایتالیا به‌شمار می‌رود. این دسر لذیذ از نوعی کیک اسفنجی تهیه می‌شود که میان لایه‌های آن را با آجیل، میوه‌های خشک، پنیر ریکوتا و بستنی پر می‌کنند و با تکه‌های مرکبات، تزئین می‌شود.

دسر و غذاهای ایتالیا

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه‌های واتیکان | کوچکترین کشور دنیا

پاناکوتا (Panna Cotta)

پاناکوتا یکی از دسرهای معروف ایتالیاست که در سراسر دنیا شهرت دارد‌. این خوراکی لذیذ از خامه، ژلاتین و شیر تهیه شده و با انواع چاشنی‌های مختلف مانند وانیل و قهوه آماده می‌شود. پاناکوتای وانیلی با تمشک یکی از بهترین گزینه‌هایی است که  بعد از یک غذای سنگین می‌توانید امتحان کنید.

غذا و خوراکی ایتالیایی

Gnocchi توپ‌های کوچک سیب‌زمینی

gnocchi یکی دیگر از غذاهای معمولی ایتالیایی است که با گرد کردن خمیرهای کوچک سیب‌زمینی تهیه می‌شود. این غذای ایتالیایی هر منطقه به شیوه خاص طبخ می‌شود و اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده آن شامل پنیر، اسفناج، تخم‌مرغ و انواع سس است.

انواع غذا و خوراکی‌های ایتالیا

Pesto alla Genovese پستو

پستو خوراک لذیذی است که از جنوا، لیگوریا می‌آید. برای تهیه سس مخصوص سنتی این غذا شما نیاز دارید 7 ماده ضروری DOP ریحان ژنو، روغن زیتون فوق بکر، ترجیحا از Riviera لیگوریا، پنیر پارمزان، پنیر پکورینو، آجیل کاج، سیر و نمک را  در هاون مرمر با یک دسته چوب بکوبید تا چاشنی واقعی پستو را به دست آورید.

Prosciutto di Parma (پارما ژامبون)

ایتالیا برای طبخ گوشت‌های پخته شده، شهرت بسیاری دارد. در میان مرتادلا، سالامی، کوپا و کولاتلو معروف، ژامبون خام پخته شده بسیار قابل توجه است که معمولا به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود.

شما می‌توانید این غذا را به‌عنوان یک میان وعده و یا به صورت یک ساندویچ در غذای اصلی میل کنید. برش‌های نازک بریده شده ژامبون همراه با piadina"، "gnoccoیا torta fritta"، "tigella"، "grissini"، "focaccia"، "pitta بسیار لذیذ خواهد شد. هر شهر مانند «میچتا»، «مافالدا»، «پارروزو» یا «بیگا» ژامبون مخصوص خود را دارد، اما ژامبون پارما بهترین نوع آن است. این ژامبون یک محصول DOC و دارای علامت تجاری بوده که فقط روی نسخه اصلی وجود دارد و برای تهیه آن باید تست‌های سخت‌گیرانه‌ای انجام شود‌.

لذیذترین و بهترین غذاهای ایتالیا

سوپ Ribollita

منشا ریبولیتا که یک سوپ ساده سنتی است، به منطقه توسکانی برمی‌گردد. این سوپ جزو غذاهای سنتی ایتالیا و نمادی از غذاهای مردم فقیر تلقی می‌شود که قدمت آن به قرون وسطی می‌رسد. در گذشته، خانواده‌های دهقانی بسیار زیاد بودند که توانایی خرید گوشت را نداشتند، بنابراین با موادی که در روستاها وجود داشت به مقدار زیاد، سوپ تهیه می‌کردند و برای افزایش مقدار آن، نان‌های خرده شده هم اضافه کردند. این سوپ در طول هفته چندین بار گرم و مصرف می‌شد. یک غذای اشتها‌آور و آسان برای طبخ که با سبزیجات، لوبیا، سبزی، روغن زیتون و پنیر پارمزان و تکه‌های نان خشک تهیه می‌شود.

معرفی غذاهای خوشمزه ایتالیایی

Bagna Cauda سس تند

Piedmontese، Bagna cauda به معنای سس تند است و برای تهیه آن باید روغن زیتون، آنچوی و سیر را باهم مخلوط کرد که پس از پخت طولانی به سس تبدیل می‌شوند. این سس منحصربه‌فرد در میراث جهانی یونسکو قرار دارد و در فصل پاییز همراه سبزیجات تازه استفاده می‌شود. یک خوراک مقوی که به‌عنوان غذای اصلی و پیش‌غذا نیز سرو می‌شود و در آداب و رسوم مردم ایتالیا به‌عنوان یک آیین که در گذشته همه از یک ظرف سفالی غذا می‌خورند، باقی مانده است.

I formaggi (the Cheeses) پنیرهای ایتالیایی

پنیرهای ایتالیایی در سراسر دنیا شهرت دارد و مرزهای جهان را درنوردیده است. این خوراکی ایتالیایی در هر زمانی در طول روز همراه با بسیاری از غذاها سرو می‌شود‌. پنیرهای موزارلا، پنیر نرمی که در جنوب ایتالیا سرچشمه گرفته و قرن‌هاست تولید می‌شود، از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها هستند. همچنین Gorgonzola که متعلق به میلان است، یک پنیر آبی DOP بوده که از شیر کامل گاو تهیه می‌شود. Parmigiano Reggiano  پنیر دیگری است که از شیر خام گاو، تا حدی بدون چربی و بدون افزودنی به دست می‌آید و در مناطق رجیو امیلیا، مودنا، پارما و بولونیا تهیه می‌شود.

Il tartufo (ترافل)

ترافل ایتالیایی طعم بی‌نظیری به غذاهایی که از گوشت و قارچ تهیه می‌شوند، می‌دهد. این خوراکی لذیذ بسیار منحصربه‌فرد و گران است و طرفداران بسیاری دارد. ترافل سفید موجود در آلبا، پیمونت شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها هستند. این چاشنی به غذاها طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد و برای امتحان کردن آن می‌توانید در جشنواره‌ای که به آن‌ها اختصاص داده شده است، شرکت کنید.

Panzerotto fritto (Fried Panzerotto) پانزروتو

یک قطعه کوچک از خمیر پیتزا پر از موزارلا و گوجه‌فرنگی که به‌عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی شناخته می‌شود. این خمیر از بیرون ترد و از داخل نرم است و می‌توان آن را به‌عنوان میان‌وعده در کوچه‌های ایتالیا و در هر غذاخوری کوچکی در منطقه Puglia خریداری کرد و از آن لذت برد. پانزروتو توسط یک زن خانه‌دار در قرن هفدهم به وجود آمد که با مخلوط مواد کمی که در دسترس داشت، شاهکار لذیذی را خلق کرد.

Fiorentina استیک

هر منطقه، استیک گوشت گاو ایتالیایی خود را طبخ می‌کند و نام شهر خود را دارد. در فلورانس فیورنتینا واقعی از نمونه‌هایی از نژاد Chianina تهیه می‌شود و گوشت باید حدود بیست روز بالغ شود و پس از برش مانند یک استیک T-bone کلاسیک به نظر برسد، بدون اضافه کردن هیچ‌گونه مواد معطر. فقط در انتها نمک درشت اضافه می‌شود. استیک‌ها با وزن و برش بسیار دقیق و همچنین زمان و روش پخت مخصوص آماده می‌شوند و بسیار کمیاب هستند. 

معرفی غذای معروف ایتالیا

Minestrone مینسترون

مینسترون غذایی است که در سراسر کشور از شمال دور تا جنوب گسترش پیدا کرده است و به‌عنوان نمادی از شام ایتالیایی از دهه 1970 شناخته می‌شود. این سوپ با مخلوطی از سبزیجات از منطقه‌ای به منطقه دیگر به شکلی متفاوت طبخ و گاهی همراه با برنج یا ماکارونی سرو می‌شود.  "minestrone" یک وعده غذایی اصیل و مغذی و بسیار لذیذ است.

آشنایی با غذاهای سنتی ایتالیا

Frico املت فریکو

در منطقه Friuli Venezia Giulia طعم واقعی فریکو را احساس خواهید کرد. نوعی املت که در ماهیتابه با پیاز، کره و پنیر مونتاسیو (پنیر نیمه سفت محلی که از شیر گاو) تهیه می‌شود که می‌توان آن را به‌عنوان یک غذای اصلی نیز در نظر گرفت. این غذای معمولی هیزم‌شکن‌ها و کشاورزان بود که وقتی برای کار در مزرعه می‌رفتند، آن را با خود می‌بردند.

غذای ایتالیایی، معرفی انواع غذاهای ایتالیایی

Arrosticini گوشت کبابی

arrosticini یکی دیگر از غذاهای ایتالیایی است که برای تهیه آن، گوشت گوسفندی را در قطعات کوچک برش می‌دهند و روی چوب به سیخ کشیده شده، کباب می‌کنند. خوراکی لذیذی که سریع و راحت تهیه و سرو می‌شود.

Olive Ascolante (Ascoli olives)

این خوراکی ایتالیایی از منطقه Marche می‌آید و برای طبخ آن، زیتون‌های بزرگ را با گوشت پر کرده و سپس آن‌ها را در روغن، سرخ می‌کنند. قدمت این غذا به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی که آشپزهای خانواده‌های اصیل برای مصرف مقادیر زیادی گوشت، آن را خلق کردند.

معرفی انواع غذاهای ایتالیا محبوب

Sardine in Saor ماهی سائور

سائور به معنای طعم و مزه گویای یک چاشنی لذیذ است. یک غذای ساده متشکل از ساردین سرخ شده با  سرکه و پیاز شیرین و ترش که به‌عنوان غذای معروف ایتالیا شناخته می‌شود.‌ در ونیز، ساردین در سائور بسیار شهرت دارد.

Fritto misto piemontese غذای سنتی

Piedmontese یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی ایتالیاست که به‌طور سنتی آن را به‌عنوان یک پیش‌غذا سرو می‌کنند و در طول سال‌ها "تکه‌های" جدیدی به آن اضافه شده است تا به‌عنوان غذای اصلی سرو شود. تهیه این غذا در ابتدا آسان به نظر می‌رسد اما زمان‌های پخت‌ متفاوتی دارد و همه مواد باید به صورت تازه، پخته شده و هنگام سرو، گرم باشند. غذا نباید کمتر از هجده تکه داشته باشد و در نهایت باید به طعمی شور و شیرین برسد. تکه‌های مختلف گوشت مانند گوشت گوساله، سوسیس خوک، گوشت بره به همراه مغز، جگر و نان شیرینی، میوه و سبزیجات نیز به آن اضافه می‌شود.

محبوب‌ترین خوراکی ایتالیایی

BALSAMIC DI MODENA سس بالزامیک

بالزامیک سنتی دی مودنا، یکی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیاست. بالزامیک واقعی توسط خانواده‌های محلی قدیمی در منطقه Emilia Romagna ایتالیا تولید می‌شود. تولید و محصولات نهایی باید از مجموعه مقررات سختگیرانه‌ای که به‌عنوان "تعیین حفاظت شده مبدا" یا DOP شناخته می‌شود، پیروی کنند.

برخلاف سرکه تخمیر شده سنتی، بالزامیک دی مودنا واقعی از پختن انگور به‌دست می‌آید که به آرامی در طول زمان در یک سری بشکه‌های چوبی به نام باتری غلیظ می‌شود. آماده‌سازی این خوراکی ایتالیایی به صورت IGP  از 3 سال تا 12سال و تهیه DOP، 25 سال زمان خواهد برد. هیچ ماده غذایی دیگری به لذیذی آن را پیدا نخواهید کرد و با قیمتی در حدود 1.000 یورو در هر لیتر (1232.00 دلار آمریکا)، یکی از گران‌‌ترین محصولات در جهان شناخته می‌شود. بالزامیک واقعی تنها یک سرکه یا چاشنی نیست و ممکن است روی پنیر یا ژلاتو یا حتی به تنهایی سرو شود.

انواع خوراکی‌های ایتالیا لذیذ

TORTELLINI ماکارونی

این ماکارونی حلقه‌ای شکل کوچک که هم شبیه کلاه اسقف و هم ناف است، از بولونیا و منطقه امیلیا رومانیا سرچشمه می‌گیرد. این ماکارونی یکی از بهترین غذاهای ایتالیا محسوب شده که با پنیر یا گوشت پر شده و در آب مرغ یا گوشت گاو طبخ می‌شود‌. تورتلینی در برودو به سنتی‌ترین روش بولونی آماده می‌شود.

تورتلینی‌های متوسط ​​را تورتلونی می‌نامند. بزرگ‌ترین اندازه، معمولا در حدود 3-4 اینچ، tortellaci نامیده می‌شود. همه آن‌ها را می‌توان با پنیر یا مخلوط پروشوتو پر کرد.

BOTTARGA ماهی

قلیه ماهی شور و پخته شده معمولا از ماهی تن یا کفال خاکستری به‌دست می‌آید و یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی محسوب می‌شود. گاهی‌اوقات از اره ماهی نیز برای طبخ آن استفاده می‌شود و قلیه خشک شده به همان شکلی که ترافل به‌عنوان چاشنی رنده می‌شود، روی بشقاب برش داده می‌شود.

بوتارگا یک غذای سنتی است که در سیسیل و ساردینیا یافت می‌شود، اما در جنوب ایتالیا و بخش‌هایی از توسکانی نیز وجود دارد. عطر و طعم شدید و کمی تلخ، این خوراکی لذیذ را به یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی تبدیل کرده است.

لیست بهترین غذاهای ایتالیا

بیشتر بخوانید: قوانین عجیب‌وغریب کشور ایتالیا چست | آشنایی با قانون‌های عجیب ایتالیا

SQUASH BLOSSOMS شکوفه‌های کدو حلوایی   

این گل‌های نارنجی روشن، آغشته به خمیر در روغن سرخ شده و آن را با غذاهای محلی و غذاهای مورد علاقه فصلی پر می‌کنند. این غذا به شکل‌های متنوع در سورنتو طبخ می‌شود و برخی گل‌ها با پنیر گیاهی و خوش‌طعمی پر شده که خیلی لذیذ هستند. شکوفه‌های کدو حلوایی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که طعم آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

OSSO BUCO استخوان با سوراخ

این غذای که به معنای "استخوان با سوراخ" است، یکی از غذاهای ویژه منطقه لمباردی است و به‌طور سنتی آلا میلانی درست می‌شود. برش متقاطع ساقه گوساله، سبزیجات، گرمولاتا (مخلوط گیاهان خرد شده)، شراب سفید و آبگوشت از مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن هستند. این غذا را همچنین می‌توان با ریزوتو یا پولنتا سرو کرد، که به خوبی با قرمزهای تنومندی مانند Chianti یا Nobile di Montepulciano ترکیب می‌شود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات