مهیج‌ترین جاذبه‌های پاریس برای کودکان

6 سال پیش 1 دیدگاه

جاذبه‌های پاریس برای کودکان با پارک‌های باشکوه، ساختمان‌های رنگارنگ و پیاده‌روهای سنگ‌فرش‌شده وسیع و همیشه دیدنی سن، مقصدی عالی برای گشت‌وگذار است. در اطراف شهر قدم بزنید و از دیدن جاذبه‌های باشکوه شهر نور همراه کودکان خود لذت ببرید و از خوردن شکلات و کرپ در هر نوبت حتی برای صبحانه دریغ نکنید! در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های دیدنی پاریس که کودکان را بسیار هیجان‌زده می‌کند، بیشتر آشنا شوید. چنانچه قصد سفر و تفریح در کشور فرانسه را دارید. می‌توانید تور فرانسه را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری کنید.

دیزنی‌لند؛ سفر به دنیای کارتون‌ها

مگر می‌توان با تور پاریس به فرانسه سفر کرد و دیزنی‌لند جادویی را ندید؟ پاریس برای کودکان در دیزنی‌لند تجربه‌ای است که هرگز نمی‌توان آن را فراموش کرد. این پارک به اندازه دیزنی‌لند آمریکا با ویژگی‌های عجیب‌وغریب اروپایی بسیار سرگرم‌کننده است. با استفاده از یک قطار شهری همراه کودکان خود به این پارک بیایید و لحظات سرگرم‌کننده‌ای را تجربه کنید.

پاریس برای کودکان در دیزنی‌لند

شما می‌توانید با همه افراد از گوفی گرفته تا کاپیتان هوک دیدار کنید و عکس بیندازید. در پاییز، دیزنی‌لند میزبان جشن هالووین و کریسمس است و با دیگر امکانات رفاهی مانند بارها و کلوپ‌های شبانه، هتل‌ها و رستوران‌های متعدد شرایط ایده‌آلی را برای مراجعه‌کنندگان مهیا می‌کند. دیزنی‌لند و استودیوی پارک والت همراه جلوه‌های ویژه و همچنین دهکده سرگرمی دیزنی از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر این پارک است.

بدون شک بهترین سفر خانوادگی دزدان دریایی کارائیب را در سرزمین ماجراجویی پارک دیزنی‌لند می‌توانید تجربه کنید که در آن، یک حمله دزدان دریایی شبح‌وار اتفاق می‌افتد.

استودیو نور یا L'Atelier des Lumières؛ تصاویر غول‌پیکر و زنده

این فضای استودیویی به مساحت 300 مترمربع با نمایش آثار هنری دیجیتال برای بچه‌های کوچک و بزرگسالان، بسیار لذت‌بخش است. این ساختمان در گذشته،  کارخانه ریخته‌گری آهن بود که نزدیک به دو دهه بدون استفاده مانده بود. تا این‌که Culturespaces تصمیم گرفت برای نمایش آثار ون گوگ و کلیمت اولین مرکز هنر دیجیتال شهر را راه‌اندازی کند. برای این کار آن‌ها بر روی دیوارهای ده متری از تجهیزات درجه یک از جمله 140 پروژکتور فیلم با لیزر BARCO استفاده کردند. دیدن این تصاویر رنگارنگ و بزرگ برای بچه‌ها می‌تواند تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش باشد.

L

Musée de la Chasse et de la Nature؛ تاریخچه شکار

برخی از موزه‌های فرانسه نیز برای کودکان بسیار هیجان‌انگیزن؛ خبر خوب آنکه موزه‌های رایگان پاریس کم نیستند. یکی از موزه‌های بسیار مناسب برای کودکان در منطقه تاریخی Marais است. عمارت قدیمی و نمایشگرهای تاکسیدرمی آن بسیار قابل‌توجه بوده و اتاق‌های مملو از انواع تفنگ‌ها، کمان‌ها و سایر وسایل شکار، توجه کودکان را جلب خواهد کرد.

در سال 2007 پس از یک تعمیر اساسی دو ساله، موزه شکار سه طبقه قدیمی افتتاح شد. هنگام بازگشای طرح اولیه و تناسبات دو عمارت مجاور قرن هفدهمی را حفظ کردند، اما بسیاری از نمایشگاه‌ها و ظاهر جدید آن بیشتر برای یک گالری هنری مناسب هستند تا یک موزه. در این موزه، کودکان می‌توانند با تاریخچه شکار و رابطه انسان با دنیای طبیعی آشنا شوند. مجموعه‌ای از طبقه‌های چوبی عجیب‌وغریب که به جغد، گرگ، گراز و گوزن اختصاص داده شده، هرکدام مجهز به جمجمه‌ای سفید هستند. با دوربین‌های دوچشمی می‌توانید حیوانات را در طبیعت تماشا کنید. 

musée de la chasse et de la nature

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره باغ تویلری فرانسه بدانید | راهنمای بازدید از باغ تاریخی تویلری

آکواریوم پاریس - Aquarium de Paris

آکواریوم پاریس که به‌عنوان سینمای آبی (Cinéaqua) نیز شناخته می‌شود، جزء اولین آکواریوم‌های جهان در قاره اروپا و یکی جاهای دیدنی پاریس برای کودکان است. این آکواریوم در سال ۱۸۶۷ میلادی افتتاح شده و بیش از 10 هزار گونه آبزی در آن وجود دارد. این گونه‌های آبزی در بیش از ۴۳ آکواریوم شیشه‌ای در گروه‌بندی‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

در آکواریوم پاریس، امکانات رفاهی ایده‌آلی برای گردشگران در نظر گرفته شده تا بتوانند ضمن بازدید از جانوران دریایی، به صرف نوشیدنی، غذا و استراحت بپردازند. کودکان می‌توانند از بخش غذا دادن به ماهی‌ها در این آکواریوم بسیار لذت ببرند. این آکواریوم نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار جذاب است؛ بنابراین اگر خواهان رفتن به یکی از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان هستید، به آکواریوم پاریس در منطقه 16 این شهر بروید.

آکواریوم پاریس

موزه گروین Musée Grévin؛ عکسای با مدل‌های مومی 

این موزه در نزدیکی گذرگاه‌های سرپوشیده Grands Boulevards، مصادیق فرهنگ فرانسوی را ارائه می‌کند. تماشای مدل‌های مومیایی‌شده همه افراد از ناپلئون گرفته تا سلین دیون، بسیار سرگرم‌کننده است. آخر هفته در کارگاه، کودکان می‌توانند از طریق مانکن‌ها با تاریخ فرانسه آشنا شوند. بازدید از ستارگان مشهور دیگر مانند ستاره فوتبال، زین‌الدین زیدان، براد پیت، جورج کلونی، ملکه و باراک اوباما بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

این موزه یکی از جاذبه‌های دیدنی پاریس برای کودکان است که لحظات بزرگ تاریخی، مانند راه رفتن نیل آرمسترانگ روی ماه در منطقه «عکس‌های فوری قرن بیستم» را می‌توانند تماشا کنند. گالری کوچکی وجود دارد که نشان می‌دهد  چگونه این آثار مومی ساخته می‌شوند و سالن آینه‌ها که توسط آرتورو براچتی طراحی شده،  طلسم فرانسوی را نشان می‌دهد.

 

گشت شهری با کودکان در پاریس

 

بالن سواری با بزرگ‌ترین بالن دنیا - Ballon Air de Paris

بالن‌سواری می‌تواند تجربه‌ای میهج از سفر به شهر پاریس و بازدید از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان باشد. این کار می‌تواند برای کودکان نهایت هیجان را به همراه داشته باشد. یک بالن بزرگ در مرکز شهر پاریس قرار دارد که بیشتر گردشگران از آن بی‌خبرند. این بالن بزرگ‌ترین بالن با طناب در جهان است که می‌تواند به کمک ۶۰۰۰ متر مکعب هلیوم تا ارتفاع ۱۵۰ متر بالا برود؛ بنابراین بالن سواری یکی از سرگرمی‌های مناسب برای کودکان و بزرگسالان در شهر پاریس محسوب می‌شود. با سوار شدن به این بالن می‌توان شهر پاریس را از ارتفاع بسیار بالا تماشا کرد. گاهی بالن سواری در پاریس آنقدر شلوغ می‌شود که باید از قبل برای آن بلیط رزرو کنید تا بتوانید سوار شوید، اما برخی از روزها خلوت است.

بالن سواری در پاریس

پارک جانورشناسی پاریس - Paris Zoological Park

پارک جانورشناسی پاریس که اکنون باغ وحش وینسن (Vincennes Zoo) نامیده می‌شود، یکی دیگر از جاذبه‌های پاریس است که می‌تواند برای کودکان مناسب باشد و یکی از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان است. معمولاً کودکان علاقه زیادی به حیوانات دارند؛ به همین دلیل، بردن آن‌ها به باغ وحش در شهر پاریس می‌تواند برای آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده باشد.

وجود حیوانات مختلف از نقاط مختلف دنیا می‌تواند تا چند ساعت کودکان شما را سرگرم نگه دارد. البته اگر خودتان هم به حیوانات علاقه داشته باشید، این گزینه می‌تواند خاطره خوبی در شهر پاریس برای شما بسازد. باغ وحش وینسن پاریس در مساحتی بالغ بر 14 هکتار، هزاران گونه جانوری مختلف را در معرض نمایش قرار داده است. این باغ وحش یک گلخانه چهار هزار متر مربعی با آب و هوای گرم و معتدل استوایی نیز دارد. باغ وحش وینسن در بین سال‌های 2008 تا 2011 بازسازی شد تا در آن استاندارهای لازم برای رفاه حیوانات برقرار شود.

پارک جانورشناسی پاریس

موزه آر لودیک؛ دنیای ابرقهرمان‌ها (Art Ludique)

موزه آر لودیک یکی از موزه‌های عجیب و نوآورانه شهر پاریس است که برای کودکان علاقه‌مند به ابرقهرمان فیلم‌ها، جذابیت بسیاری دارد و یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان محسوب می‌شود. این موزه در شهر مد و دیزاین پاریس قرار گرفته است. هنرهای کمیک، مانگا، سینما، انیمیشن و بازی‌های ویدئویی در این موزه گنجانده شده است. در این موزه می‌توان اولین کارتون‌ها تا جدیدترین آن‌ها را مشاهده کرد؛ به طوری‌که کودکان می‌توانند با آخرین تکنولوژی‌ها برای ساخت فیلم‌های ابرقهرمانانه آشنا شوند.

آر لودیک در سال 2013 افتتاح شد که موزه‌ای برای هنر معاصر برخاسته از صنعت سرگرمی است؛ بنابراین اگر به موزه‌های قدیمی علاقه ندارید و به دنبال مکانی سرگرم‌کننده از هنرهای مدرن سرگرمی باشید، می‌توانید با کودکان خود به آر لودیک بروید. نمایشگاه پیکسار، ابرقهرمانان مارول و تولیدات استودیو گیبلی آغازگر این موزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان بوده‌اند.

 

موزه آر لودیک

 

شهر علم و فناوری پارک لاویلت

پارک ویلت پاریس (Parc de la Villette) مجموعه‌ای جذاب از جاذبه‌های معماری است. در این مجموعه فضایی به‌نام «شهر علم و فناوری» وجود دارد که جزء اصلی‌ترین جاهای دیدنی پاریس برای کودکان محسوب می‌شود. به‌طوری‌که این فضا برای کودکان زیر 12 سال در نظر گرفته شده است. کودکان می‌توانند در این فضا بازی کنند، آموزش ببینند و با روش‌های مختلف سرگرم شوند. اگر همراهی بچه‌ها در سفر به پاریس شما را کلافه می‌کند، می‌توانید آن‌ها را در شهر علم و فناوری پارک ویلت بگذارید و سپس خودتان به جاهای دیگر بروید. هنگام بازگشت به محل اقامت خود یا هتل نیز می‌توانید بچه‌ها را با خود ببرید. کنسرت ویژه کودکان، فیلم‌سازی، ساختمان‌سازی و موزه دریایی تنها چند نوع از سرگرمی‌های این پارک برای کودکان است. یک زیردریایی قدیمی نیز در این مجموعه قرار گرفته تا کودکان بتوانند از آن بازدید کنند.

پارک علم و فناوری پاریس

پارک بلویل پاریس؛ دنیای شیبدار کودکان

این پارک مکان مناسبی برای کودکان بیش‌فعال و پرجنب و جوش در پاریس است که به‌صورت اختصاصی در زمره جاهای دیدنی پاریس برای کودکان در سفر به پاریس قرار دارد. اگر کودکان شما انرژی بالایی دارند و به مکانی نیاز دارند تا بتوانند انرژی بالای خود را در آن‌جا تخلیه کنند، آن‌ها را به پارک بلویل پاریس (Parc de Belleville) ببرید. این پارک پر از خانه‌های درختی، استحکامات دفاعی، طرحواره کشتی و مواردی است که کودکان بتوانند در آن‌ها ماجراجویی کنند.

فضای پارک برای کوهنوردی، صخره‌نوردی و مکان‌هایی با شیب زیاد است تا کودکان بتوانند خود را برای این نوع از فعالیت‌ها سنجش کنند. برخی از فعالیت‌های این پارک برای کودکان با جایزه نیز همراه است. سراشیبی‌های تند این پارک، کودکان را برای صعود به آن‌ها تشویق می‌کند. پارک بلویل یکی از تفریحات محبوب پاریس است که هرساله هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

پارک بلویل پاریس

بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های کامپیوتری اروپا؛ La tête dans les Nuages

«لا تت دان له نواژ» بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های کامپیوتری اروپا بوده که در شهر پاریس قرار گرفته است و در رده جاهای دیدنی پاریس برای کودکان قرار می‌گیرد. این مجموعه حدود ۱۵۰۰ متر مربع وسعت دارد و به‌تازگی بازسازی شده است. بیش از ۱۰۰ جاذبه مختلف در این مجموعه قرار دارد که برخی از آن‌ها تنها منحصر به کشور فرانسه هستند؛ بنابراین اگر کودکان شما به بازی‌های کامپیوتری علاقه زیادی دارند، می‌توانید آن‌ها را به این مجموعه جذاب ببرید تا ساعت‌ها در آن لذت ببرند.

این مجموعه در قلب پاریس، در فاصله‌ای کوتاه از موزه گروین و گالری لافایت پاریس قرار گرفته است. این فضای اختصاص داده شده به بازی برای همه مخاطبان، اعم از کودکان و بزرگسالان مناسب است. بولینگ، بیلیارد، بازی‌های سه‌بعدی و چهاربعدی، بازی‌های ورزشی و... تنها نمونه‌هایی از سرگرمی‌های موجود در این مجموعه به‌عنوان  یکی از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تماشای این ۸ هنر خیابانی پاریس را از دست ندهید

 

موزه Arts Forains؛ سفر به شهربازی‌های قدیمی

موزه Musée des Arts Forains یک موزه منحصر به فرد در پاریس است که وسایل شهربازی‌های قدیمی را گرد هم آورده است؛ از چرخ‌وفلک گرفته تا ماشین بازی و دستگاه‌های موزیکال. این موزه در منطقه تاریخی باریو ست مارتن قرار دارد که خود به‌تنهایی جاذبه‌ای دیدنی نیست. با دیدن این موزه گویا به شهربازی‌های صد سال پیش رفته‌اید. 

موزه Musée des Arts Forains تعداد محدودی از بازدیدکنندگان را به صورت رزرو شده می‌پذیرد. بنابراین، قبل از رفتن به این موزه، بهتر است تماس یا رزرو آنلاین را انجام دهید تا بتوانید ساعت مشخصی برای بازدید تعیین کنید و از تجربه‌ی خود در این موزه فوق‌العاده لذت ببرید.

پارک و باغ‌وحش Ménagerie du Jardin des Plantes

Ménagerie در Jardin des Plantes یکی دیگر از پارک‌های پاریس برای کودکان است که خانه پستاندارانی مانند میمون‌ها، گربه‌های بزرگ و پانداهای قرمز است. این باغ‌وحش اگرچه بزرگ نیست اما دسترسی بسیار راحتی دارد. پاریسی‌ها در سال 1870 در جریان محاصره پروس، زمانی که منابع پروتئین تازه کمیاب بود، به این باغ‌وحش حمله کردند و بسیاری از مجموعه‌های اشرافی از حیوانات عجیب‌وغریب بدون خانه باقی ماندند. 

از دیگر حیوانات دیگر می‌توان به کرکس‌ها، میمون‌ها، اورانگوتان‌ها، شترمرغ‌ها، فلامینگوها، یک لاک‌پشت صد ساله، به‌علاوه یک لاک‌پشت دیگر نجات یافته از فاضلاب، یک پاندای قرمز ومارها اشاره کرد. کودکان می‌توانند با حیوانات مزرعه سرگرم شوند.  

برج ایفل؛ محبوب پیر و جوان

بچه‌ها عاشق برج ایفل هستند. تماشای برج هنگام گشت شهری با کودکان در پاریس بسیار سرگرم‌کننده است. برای درک بهتر ساختار برج از پله‌ها استفاده کنید، زیرا خطوط کوتاه‌تر و قیمت آن ارزان‌تر است. پله‌ها عریض بوده و فرصت استراحت برای بازدیدکنندگان را مهیا می‌کند و خانواده‌ها به راحتی از کنار یکدیگر عبور می‌کنند. بااین‌حال، پله‌ها فقط شما را به سطح 2 می‌برند. برای رسیدن به سطح 3 (بالا) می‌توانید با آسانسور تمام مسیر را رو به بالا طی کنید یا از پله‌ها به سطح 2 و از آنجا با آسانسور به بالا بروید. 

گشت شهری با کودکان در پاریس | پاریس گردی با کودکان

تماشای کلیسای جامع Chartes در فاصله 80 کیلومتری بسیار دیدنی است و در یک روز خاکستری، برج در ابرهای مه‌آلود  ناپدید می‌شود. بازدید از ایفل در پایان بازدید از پاریس نیز می‌تواند ایده خوبی باشد زیرا بچه‌ها با چشم‌اندازهای مختلف از سراسر شهر آشنا می‌شوند. در زمستان در طبقه اول، یک پیست اسکیت روی یخ وجود دارد؛ به همراه دو رستوران که هر دو برای خانواده مناسب هستند، اما باید از قبل در وب‌سایت رزرو شوند. زمین بازی کوچک و چرخ‌وفلک در انتهای جنوبی Champ-de-Mars کودکان را بسیار سرگرم می‌کند. بهترین منظره برج ایفل از آن سوی رود سن در تروکادرو قابل دیدن است. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات