جاذبه های دیدنی بروکسل

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی بروکسل

  

کاخ بزرگ (Grand Palace)

این کاخ درست در قلب منطقه ی قدیمی بروکسل و میدان اصلی شهر قرار دارد و یکی از بهترین نمونه های تاریخی نگهداری شده از دورانهای گذشته است. بخش زیادی از ظاهر مفخر و با شکوه این میدان به سبب وجود Gildehuizen (خانه های صنفی) با آن شیروانی های زیبا، ستون های مستطیلی شکل، سنگهای به دقت تراشیده شده و آذین بندی های نفیسی از طلا است. بیشتر این خانه ها در فواصل سالهای 1696 تا 1700 و به سبک باروک ساخته شده اند. اما تاریخ و قدمت این کاخ به زمان های قدیمیتری باز می گردد. این کاخ در ابتدا در قرن 11 تأسیس شد و به سرعت تکامل یافت و تبدیل به قطب سیاسی و تجاری شهر شد. شاخص ترین ساختمان در اطراف این میدان، ساختمان تالار شهر (Hotel de Ville) است که در سال 1402 با هدف پیشی گرفتن از تالار شهر موجود در بروژ ساخته شد که همیشه برای بروکسل یک رقیب محسوب می شده است. در درون این تالار چندین اتاق بسیار زیبا وجود دارد و یکی از زیباترین ها اتاق ماکسیمیلیان است که ملیله دوزی های معروف بروکسل به وفور در آن دیده می شوند یا اتاق شورا با سقفی دکوراتیو و زیبا که به دست Victor Janssens ساخته شده است. تالار بزرگ ضیافت و تالار ازدواج نیز با نقاشی های دیواری و زیبا، تاریخچه ی شهر بروکسل را به نمایش می گذارند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 1000 Brussels, Belgium

ساعات بازدید : Open 24 hours

تلفن : 3225138940+

وب سایت : www.brussel.be

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ

کلیسای جامع سنت میشل (Saint Michel Cathedral)

این کلیسا که به سنت میشل و سنت گودولا (حامیان مقدس شهر بروکسل) اهدا شده است، کلیسایی است که به سبک معماری گوتیک و در سال 1225 ساخته شد، اما تکامل آن تا قرن 15 نیز به طول انجامید. نمای بیرونی این کلیسا اعجاب برانگیز است و ساختمان کلیسا در بالای پلکانی عریض با غرور قد علم کرده است. دو برج 61 متری هم در دو طرف ساختمان ساخته شده اند که ابهت و زیبایی ساختمان را چندین برابر می کند. فضای داخلی زیبای ساختمان با طول 108 و عرض 50 متر با دقت و به کارگیری تجملی چشم گیر طراحی شده است. شیشه های پنجره ها به دست هنرمند معروف Bernard Van Orley به زیبایی ساخته شده اند.

به قسمت بازویی کلیسا که بروید، بهترین آثار هنری نمایش دهنده ی پادشاه چارلز پنجم و همسرش ایزابلا از اهالی پرتغال و هم چنین زوج سلطنتی مجارستانی، لوییس دوم و ماری را می توانید ببینید. یکی از اصلی ترین قسمت های کلیسا، کلیسای کوچک است که حتماً باید به آن سر بزنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Place Sainte-Gudule, 1000 Bruxelles, Belgium

ساعات بازدید : 7:30AM–6PM

تلفن : ................................
وب سایت : 
www.cathedralisbruxellensis.be

کلیسای جامع سنت میشل

کلیسای جامع سنت میشل

کلیسای جامع سنت میشل

کلیسای جامع سنت میشل

کلیسای جامع سنت میشل

کلیسای جامع سنت میشل

کاخ سلطنتی (Koningsplein)

اینجا مکان مورد علاقه ی دوستداران عکاسی است و یکی از مهم ترین ساختمان های شهر زیبای بروکسل. خاندان سلطنتی کشور بلژیک از این کاخ به عنوان اقامتگاه رسمی خود استفاده می کنند. پرچمی که بر فراز این ساختمان در حال اهتزاز است، نشانگر حضور پادشاهان در اینجاست و گارد سلطنتی هم هر روز رأس ساعت 2:30 بعدازظهر طی مراسمی تغییر شیفت می دهند. در اطراف این کاخ، ساختمان هایی با کارکرد فرهنگی قرار دارند که سبک معماری دوره ی نئوکلاسیک را می توان به وضوح در نمای بیرونی آنها مشاهده کرد. از بهترین نمونه های این ساختمان ها می توان به ساختمان آکادمی سلطنتی علوم و هم چنین کاخ هنرهای زیبا اشاره کرد که در ضلع غربی میدان قرار دارد و در دهه ی 1920 توسط Victor Horta طراحی و ساخته شدند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Place RoyaleBrussels 1000, Belgium

ساعات بازدید : ...............................

تلفن : ...............................

وب سایت : ....................................

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

موزه ی هنرهای زیبای بلژیک (Belgian Royal Museum of Fine Arts)

موزه ی هنرهای سلطنتی کشور بلژیک یکی از بزرگترین و بهترین نمونه های گالری های هنری در سرتاسر دنیاست. این موزه از تکامل مجموعه ای شکل گرفت که برای اولین بار در سال 1797 گردآوری شد و در ابتدا در محل کاخ سابق چارلز لورن (Charles of Lorraine) قرار داشت. این مجموعه در سال 1846 به موزه ی تازه تأسیس Musees Royaux انتقال پیدا کرد. این مجموعه به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

موزه ی هنرهای کهن دارای کلکسیون معروفی از آثار هنری نفیس کشور هلند است و در میان آنها کارهای هنرمندان معروف بسیاری از این کشور به جشم می خورند. مجموعه ی دوم مربوط به هنرهای معاصر است که عمدتاً شامل آثار هنری مربوط به قرن های 19 و 20 کشور بلژیک است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rue de la Régence 3, 1000 Bruxelles, Belgium

ساعات بازدید : 10AM–5PM (جمعه ها : تعطیل)

تلفن : 3225083211+

وب سایت : www.fine-arts-museum.be

موزه ی هنرهای زیبای بلژیک

موزه ی هنرهای زیبای بلژیک

موزه ی هنرهای زیبای بلژیک

موزه ی هنرهای زیبای بلژیک

آتومیوم (Atomium)

در کنار مجسمه ی Manneken Pis، آتومیوم نیز معروف ترین جاذبه ی توریستی شهر بروکسل است که سازه ای عجیب و منحصر به فرد از جنس استیل با ارتفاع 102 متر است و توسط معمار معروف Andre Waterkeyn برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال 1958 طراحی شد. آتومیوم سورئالی ترین سازه ی شهر است. این سازه یک مولکول آهن را نمایش می دهد که 165 میلیون بار از اندازه ی واقعی بزرگ تر شده است و بازدیدکنندگان می توانند وارد فضای داخلی این سازه شوند؛ جایی که 4 کره از 9 کره ی موجود به نمایش موضوع زندگی بشری اختصاص یافته اند. وقتی این 9 توپ استیل بزرگ را از دور می بینید، سازه ی مقابلتان به نظر یکی از عجیب ترین سازه هایی می رسد که در کل زندگی تان دیده اید. این کریستال های آهنی یکی از نمادهای اصلی شهر بروکسل محسوب می شوند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Square de l'Atomium, 1020 Bruxelles, Belgium

ساعات بازدید : 10AM–6PM

تلفن : ..............................
وب سایت :
www.atomium.be

آتومیوم

آتومیوم

آتومیوم

آتومیوم

آتومیوم

مونت دِ آرت (Mont des Arts)

مجموعه ی مونت د آرت به معنی کوه هنر، در فاصله ی سالهای 1956 تا 1958 ساخته شد و فضای بین دو ساختمان مهم یعنی کاخ سلطنتی و کاخ آلبرتین (Place de Albertine) را به خود اختصاص داده است. این مجموعه ی بی نظیر با آن معماری شگفت انگیزش از ساختمان کتابخانه ی آلبرت اول (Bibliotheque Albert I)، سازه ی مدرن کاخ سلسله (Palaise de la Dynastie) و کاخ کنگره (Palaise de Congres) تشکیل شده است. از میدان بین این دو ساختمان به نمای خوبی از بخش پایینی شهر اشراف دارید. ساختمان کتابخانه ی آلبرت اول در دوران بورگوندی تاسیس شد و بیش از 3 میلیون جلد کتاب و مجموعه ی ارزشمندی از دست نوشته های جمع آوری شده از سایر موزه ها در این کتابخانه گردآوری شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 1000 Brussels, Belgium

ساعات بازدید : ..............................

تلفن : ..............................

وب سایت : www.brussels.be

مونت دِ آرت

مونت دِ آرت

مونت دِ آرت

مونت دِ آرت

مونت دِ آرت

مونت دِ آرت

موزه ی آلات موسیقی (Musical Instrument Museum)

فروشگاه لوکس Old England که به سبب ساختمان منحصر به فردش معروف است، در اوخر قرن 19 بازگشایی شد و در همان روزهای اول به محبوبیت زیادی رسید. ورودی ساختمان شاهکاری از معماری به سبک هنر نو است، در حالی که باقی قسمت های ساختمان هارمونی بسیار زیبایی با سبک نئوکلاسیک کاخ سلطنتی دارد. درست در همین الماس درخشان دنیای معماری است که موزه ی آلات موسیقی در ماه ژون سال 2000 خلق شد. شهرت بسیار زیاد این موزه به سبب مجموعه ی عجیب و غریب ابزارآلات موسیقی آن است که دارای تنوع بی نظیری از 7000 نوع سازهای گوناگون است. این موزه هم اکنون در کلاس جهانی مطرح و شناخته شده است. وقتی قدم به داخل موزه بگذارید، یک تور واقعی از دنیای موسیقی برای شما آغاز خواهد شد. بعد از اینکه در این سفر کوتاه از 1500 ساز گوناگون عبور کردید، دیگر تاریخچه ی این سازها نقطه ی رمزآلودی برای شما نخواهد داشت. این موزه جز مکانی برای تجربه ی لذت ناب موسیقی نیست. هر بازدیدکننده هدفونی را دریافت می کند که بتواند در طول مسیر به موسیقی های مختلفی گوش کند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rue Montagne de la Cour 2, 1000 Bruxelles, Belgium

ساعات بازدید : 9:30AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ..................................
وب سایت : 
www.mim.be

موزه ی آلات موسیقی

موزه ی آلات موسیقی

موزه ی آلات موسیقی

موزه ی آلات موسیقی

موزه ی آلات موسیقی

موزه ی آلات موسیقی

موزه ی آلات موسیقی

خانه های ویکتور هورتا (Victor Horta’s Major Town Houses)

نکته ی نه چندان جالب در رابطه با این خانه ها این است که یک بازدیدکننده ی معمولی تنها می تواند از نمای بیرونی این خانه ها بازدید کند. مسئله این است که فضای داخلی یک خانه و اقامتگاه شخصی همیشه از چشم مردم پنهان می ماند. این خانه بهشتی برای ساکنینش می باشد، اما به همان اندازه زیبایی اش را از چشم افراد بیرون از منزل مخفی نگاه می دارد؛ چرا که بازدید از آن برای عموم آزاد نیست. در واقع برای حفاظت از زیبایی بی نظیری که در پشت دیوارهای این خانه پنهان است باید درهای آن برای بازدید عموم بسته بماند. این بدین معنی است که برای افراد علاقمند به معماری سخت است که از فضای داخل این خانه ها و هنری که در آن به کار رفته بازدید کنند. این اتفاق تاسف برانگیز است، چرا که چیزی بیشتر از زیبایی در این فضا در جریان است. در سرتاسر دنیا، از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای کوچک، خانه ها راوی قصه هایی در رابطه با فرهنگ و جوامعی هستند که در آنها ساخته شده اند. این نکته در رابطه با خانه های ویکتور هورتا در بروکسل هم به شدت صدق میکند. این 4 خانه به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو رسیده است. هر 4 خانه توسط معمار معروف Victor Horta طراحی شده اند و مربوط به دوره ی مهمی از معماری شهر یعنی اواخر قرن نوزدهم هستند. ساخت این خانه ها هم زمان با شروع سبک هنر نو در معماری بود و آنها بخشی از این جنبش هستند. این سازه ها دارای ویژگی هایی چون داشتن نقشه ای انعطاف پذیر، انتشار نور، خط هایی خمیده، توجه زیادی به جزئیات در طراحی نما هستند که با ساختار کل ترکیب می شوند. همه چیز از یک پلکان گرفته تا یک دستگیره ی در، یک چراغ کوچک یا یک دیوار؛ همه طوری طراحی شده اند که با کلیت مجموعه در تناسب باشند و هم زمان خود نیز یک اثر هنری منحصر به فرد باشند. پیش تر گفتیم که این خانه ها ملک های شخصی هستند و به همین سبب بازدید از آنها ممکن نیست.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Brussels, Belgium

ساعات بازدید : ...................................

تلفن : ...................................

وب سایت : ........................................

خانه های ویکتور هورتا

خانه های ویکتور هورتا

خانه های ویکتور هورتا

خانه های ویکتور هورتا

موزه ی ویلا امپاین (Villa Empine Museum)

قطب فرهنگی شهر و محل تلاقی و گفتگوی فرهنگ های شرقی و غربی!

بعد از اینکه موزه ی ویلا امپاین مورد بازسازی قرار گرفت، بنیاد بوگوسین دفتر اصلی خود را در سال 2010 در اینجا راه اندازی کرد. این موزه گنجینه ای از معماری سبک هنر نو در شهر بروسکل و مرکز گفتگوی هنر و فرهنگ کشورهای مختلف است. این موزه نقطه ی عطف کشف ها و جهان های تازه، احساسات مشترک میان ملت ها و نشانگر اعجاب موجود در هستی است که درهای آن به روی همه باز است. بنیاد بوگوسیون میزبان یک برنامه ی هنری قوی و منحصر به فرد در تمام طول سال است:

نمایشگاه ها، کنسرت ها، کنفرانس ها، رقص ها، ورک شاپ های مخصوص کودکان، ملاقات های هنری، اکران عمومی فیلم ها و کلاس های یوگا از جمله برنامه هایی هستند که در این موزه در تمام طول سال برگزار می شوند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Avenue Franklin Roosevelt 67, 1050 Bruxelles, Belgium

ساعات بازدید : 11AM–6PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 3226275230+

وب سایت : www.villaempain.com

 

موزه ی ویلا امپاین

موزه ی ویلا امپاین

موزه ی ویلا امپاین

موزه ی ویلا امپاین

مانکن پیس (Manneken Pis) 

یکی از شناخته شده ترین نقاط گردشگری بروکسل Manneken Pis است که معمولا توسط توریست ها محاصره شده است. اگر چه قدمت آن می تواند حداقل به سال 1388 برسد، اما اطلاعات زیادی در مورد منشاء شخصیت این پسر كوچك در دسترس نیست. این پسر "قدیمی ترین شهروند بروکسل" نامیده می شود. با این حال، در رابطه با مانکن پیس افسانه های متفاوتی نقل شده است. گفته می شود این پسر یک کودک شجاع است که از یک آتش سوزی جلوگیری کرده است. مجسمه کنونی در سال 1619 توسط جرمو دووکسونوی ساخته شده است و تاکنون چندین بار به سرقت رفته است، اما همیشه از ابتدا ساخته شده است. در جشن های بزرگ، رویدادها و جشنواره ها در بروکسل، مجسمه به پوشیدن لباس های محلی معروف است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 1000 Brussels, Belgium

ساعات بازدید : ..................................

تلفن : ..................................

وب سایت : www.brussel.be

مانکن پیس

مانکن پیس

مانکن پیس

مانکن پیس

منابع: www.planetware.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات