پارک جنگلی انتابنی

5 سال پیش 0 دیدگاه

در معرفی آفریقای جنوبی می‌توان گفت که استان لیمپوپو در آفریقای جنوبی، بهترین تفریحگاه‌ها و استراحت‌گاه‌های سافاری را در خود جای داده است. این منطقه چندین پارک ملی همراه با گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع و دیدنی دارد و همیشه مورد توجه و علاقه توریستان بوده است. این پارک‌های ملی بهترین مناظر و حیات وحش را تداعی می‌کنند و شامل مناظر طبیعی دیدنی، امکان تماشای حیوانات وحشی در محیط زندگی خودشان، پیاده‌روی‌های طولانی و طبیعت‌گردی و استراحت‌گاه‌های جذاب است. این سفر می‌تواند یک انتخاب خوب برای خانواده‌ها و زوج‌ها باشد. در ادامه قصد داریم با پارک جنگلی انتابنی در آفریقای جنوبی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

آشنایی با پارک جنگلی انتابنی

انتابنی به معنی مکان کوهی است که می‌رود تا جایگاه خودش را در اعماق میران جهانی واتربرگ در لیمپوپو توصیف کند. در پارک جنگلی انتابنی مهمانان می‌توانند طیف وسیعی از گونه‌های جانوری شامل پستانداران، پرندگان و گونه‌های مختلف گیاهی را ببینند. کره واتربرگ اولین منطقه در قسمت شمالی آفریقای جنوبی است که توسط یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

این منطقه  4170 کیلومتر مربع مساحت دارد و تعدادی از مناطق حفاظت شده مانند بیابان لاپاللا ، سنگ لمسی و کولاتا را شامل می‌شود. برای رسیدن به پارک جنگلی انتابنی کافی است از ژوهانسبورگ در مسیر شمال 3 ساعت رانندگی کنید تا به منطقه 250 کیلومتر مربعی بوش‌وولد با چمنزارهای باز و باشکوه و تالاب‌های شنی برسید که به طرز حیرت‌انگیزی زیبا و بکر و دیدنی هستند.

بازدید از پارک جنگلی انتابنی

در پارک جنگلی انتابنی چه چیزی خواهید دید؟

پارک جنگلی انتابنی 5 اکوسیستم مختلف را در یک منطقه جمع کرده است که گردشگران می‌توانند با مراجعه به آن‌جا و دیدن از آن ساعت‌ها سرگرم شده و از شگفتی زندگی حیوانات و گونه‌های گیاهی لذت ببرند. در پارک جنگلی انتابنی به جز تماشای گیاهان و حیوانات کارهای دیگری هم هست که بتوانید انجام دهید و سرگرم شوید.

در پارک جنگلی انتابنی در آفریقای جنوبی می‌توانید علاوه‌بر تماشا حیوانات گیاهان و کسب اطلاعات جالب در خصوص آن‌ها، از مسیرهای اسب‌سواری استفاده کنید، از پروازهای هلیکوپتر و گردش در منطقه و بازدید از یک روستای محلی لذت ببرید.

لازم به ذکر است که این منطقه پشه مالاریا ندارد پس نگرانی از این بابت نخواهید داشت. همچنین مناظر کوهستانی زیبایی دارد که یک جاذبه مهم و دوست داشتنی برای توریستان و افراد محلی است. این منطقه از صدها سال پیش محل زندگی حیوانت وحشی مانند زرافه، شیر، کفتار، بوفالو و فیل بوده است که به خاطر شکار و شروع کشاورزی مردم محلی در این منطقه از بین رفته یا فراری شدند. اما امروزه با تلاش‌های محیط بان‌ها این حیوانات به خانه طبیعی خودشان برگشته و مناطق بزرگ زیست‌کره واتربرگ دوباره ساخته شده است.

در پارک‌های جنگلی که در تورهای سافاری وجود دارد، شما می‌توانید به صورت گروه‌های چندنفره به صورت پیاده‌روی یا با جیپ منطقه را بگردید و در حین این که از تماشای حیوانات و زیستگاه‌ آن‌ها لذت می‌برید، اطلاعات جالبی هم در خصوص آن‌ها دریافت کنید. بازدید از حیوانات وحشی تجربه‌ای است که روزانه در این پارک به دست خواهید آورد. در این پارک جنگلی شما با حیواناتی مانند شیر، کرگدن، بوفالو، زرافه و فیل برخورد می‌کنید؛ این حیوانات به 5 بزرگ یا 5big هم معروف هستند.

البته تماشای حیوانات تنها کاری نیست که در پارک جنگلی انتابنی آفریقای جنوبی انجام می‌دهید؛ مسئولین در این پارک کارهایی دیگری برای سرگرمی توریستان در نظر گرفته‌اند که در تورهای سافاری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کارهایی مانند رصد کردن ستاره‌های آسمان کویری در شب، آب گرم درمانی، بازدیدهای فرهنگی از دهکده‌های محلی اطراف، گشت با هلیکوپتر و تماشای منظره پارک از نمای بالا، فرود آمدن با طناب از بلندی، چهارچرخه‌سواری و سفرهای آبی با کشتی کروز در دریاچه از دیگر کارهایی است که می‌توانید برای گذراندن وقت‌تان انجام دهید.

جاذبه‌های پارک جنگلی انتابنی

تورهای گردشی در پارک جنگلی انتابنی

در تورهای سافاری در پارک جنگلی انتابنی، برنامه‌های مختلفی وجود دارد. شما از شهر با هواپیما یا ماشین، خودتان را به پارک جنگلی انتابنی می‌رسانید. بعد از صرف وعده غذایی و پذیرایی می‌توانید طبیعت‌گردی را شروع کنید و به دیدن حیوانات وحشی در این پارک جنگلی بروید. این پارک هم‌پوشانی جالبی از زندگی پستانداران را به تصویر می‌کشد که در آن می‌توانید شکار و شکارچی را در کنار هم ببینید و زندگی طبیعی آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید.

بسته به زمانی که به این پارک جنگی بروید، شاید شانس دیدن کوچ پرندگان مختلف یا پوشش‌های گیاهی متنوع و فصلی را هم در این پارک داشته باشید. شما روزانه تورهایی در مسیر پارک انجام می‌دهید که می‌تواند به صورت پیاده یا با جیپ باشد. در مسیر راهنما اطلاعاتی در خصوص حیوانات و منطقه به شما می‌دهد و اگر سوالی داشته باشید، پاسخ می‌دهد. هر شب بعد از صرف غذا می‌توانید در استراحتگاه‌هایی که برای شما در نظر گرفته‌اند، بمانید.

بیشتر بخوانید: غذا در آفریقای جنوبی

در تور آفریقا داخل پارک جنگلی انتابنی گزینه‌های متنوعی به عنوان استراحت‌گاه وجود دارد که شامل کلبه‌های کوچک یا استراحت‌گاه‌های لوکس است. در شب برنامه‌های بازی‌های دسته جمعی یا رصد ستارگان برگزار می‌شود و برنامه‌های تفریحی دیگری برای تنوع در این منطقه وجود دارد که می‌توانید انتخاب کرده و استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید خانوادگی و با کودکان خودتان به این پارک جنگلی بروید، باید بدانید که تنها ورود کودکان بزرگ‌تر از 12 سال آزاد است و در صورت همراه بردن کودک کاملا باید مراقب آن‌ها باشید؛ چرا که در این پارک جنگلی هیچ حصار و جداکننده‌ای بین شما و حیوانات وحشی وجود ندارد. جالب است بدانید که پارک جنگلی انتابنی برای مردم بومی هم جذاب است و آن‌ها برای کمپ‌های خانوادگی به این منطقه می‌روند. پس در جریان سفرتان احتمالا با مردم بومی هم برخورد داشته و معاشرت خواهید کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات