غذا در لیختن اشتاین

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 3 غذا و خوراکی محبوب لیختن اشتاین

 

تجربیات متنوع آشپزی لیختن اشتاین، از غذاهای سنتی تهیه شده با استفاده از محصولات فصلی گرفته تا ظریف ترین دست پخت ها و از جمله گزیده ای از نوشیدنی های عالی خانگی، از دیگر مشخصه های این کشور است.از آنجا که کشور لیختن اشتاین مابین اتریش و سوئیس واقع شده است، آشپزی آن نیز بیشترین تاثیر را از این دو کشور پذیرفته است. اگر نوشیدنی ها را نیز بیفزاییم، به نظر می رسد که ایتالیا، فرانسه و اسکاتلند نیز بر آن تاثیر گذار بوده اند.امروزه صنعت تولید نوشیدنی در این کشور، بسیار حرفه ای است و محصولات آن از کیفیتی عالی برخوردار است.لیختن اشتاین طیف آشپزی بسیار متنوعی دارد. در مساحتی تنها 160 کیلومتر مربع ، چهار رستوران حرفه ای و امتیار گرفته از مرجع راهنمای رستوران ها با نام گولت میلو (Gault Millau) را می توان یافت. اما همچنین مکان های ساده و سنتی یا رستورانهای بین المللی نیز در دسترس هستند.

بی گمان یکی از جذابیت های هر کشوری برای گردشگرانی که از آن بازدید می کنند، غذاهای بومی آن کشور است؛ اما غذاهای مخصوص لیختن اشتاین کدامند؟

کاسنوفل (Kaesknoepfle)

غذای ملی لیختن اشتاین کاسنوفل است؛ غذایی دلچسب همانند پاستا با پنیر ذوب شده که یکی از ظرافت های آشپزی کلاسیک در این کشور است. این غذا یک خمیر ساده ساخته شده از آرد، تخم مرغ، آب، نمک و فلفل است که اساس این پخت لذت بخش می باشد.برای تهیه این غذا، مواد اولیه را درون یک کاسه می ریزند و با یکدیگر مخلوط می کنند تا به شکل خمیر درآید و بعد آن را 10-20 دقیقه به حال خود می گذارند. سپس خمیر را به اندازه خاصی رنده می کنند و در آب جوش که قبلا به آن مقداری نمک افزوده شده است می ریزند و اجازه می دهند که چند دقیقه ای در آن بجوشد. در مرحله بعد، آنرا آبکش کرده و در کاسه ای می ریزند و مقداری پنیر آپِنزِلِر (Appenzeller) و مقداری هم پنیر ترش به آن می افزایند و خوب مخلوط می کنند. در آخر، حلقه های پیاز را در کره سرخ می کنند تا طلایی شود و آنگاه بر روی غذا می چینند. اکنون غذا حاضر است و می توانید از آن لذت ببرید. به طور سنتی همراه آن، سالاد سبز و سالاد سیب زمینی و سس سیب نیز سرو می شود.

کاسنوفل

رپفیفر میت اسپانزل (Rehpfeffer mit Spätzle)

این غذا نیز چیزی شبیه نوعی نودل به اضافه خوراک گوشت آهو است. برای تهیه این خوراک مقداری سبزی مخصوص و خرد شده را با کمی سیر ریز شده و ادویه مخلوط کرده و داخل یک لیتر شربت انگور و سرکه میوه می ریزند و آن را به جوش می آورند و بعد صبر می کنند تا خنک شود. سپس نیمی از آن را بر روی گوشت که از قبل به شکل خورشتی خرد شده است می ریزند و آن را به مدت یک هفته در یخچال قرار می دهند تا به خورد گوشت برود. بعد از آن، گوشت را خارج کرده و به مدت 2-3 ساعت صبر می کنند تا آب آن کشیده شود.در این مرحله، موادی که گوشت در داخل آن بوده را با یک صافی، صاف می کنند و گوشت را نیز در مقداری روغن و نمک برشته می کنند. سپس سبزیجات سرخ شده را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهند تا گوشت تیره شود. سپس یک چهارم لیتر شربت انگور، مقداری از آن مواد صاف شده و همچنین ادویه و پاپریکا را روی آن می ریزند و اجازه می دهند که تا حدود یک ساعت به آرامی پخته شود.به محض اینکه گوشت نرم شد، آنرا داخل بشقابی می چینند و نهایتا سس مخصوصی با نام سس لِبکُچن (Saucenlebkuchen) را بر روی آن می ریزند.

رپفیفر میت اسپانزل

ریبل (Ribel)

این غذا احتمالا سنتی ترین غذای لیختن اشتاین است. ریبل نام غذایی است که از ذرت و گندم تهیه می شود. هر دوی این مواد در شیر و آب پخته می شوند تا نوعی فرنی درست شود. آنگاه این فرنی باید به آرامی و در مدت زمان طولانی در تابه ای برشته شود. برای داشتن تکه های کوچک و طلایی رنگ باید همواره آن را هم زد. به طور سنتی، این غذا با پوره سیب خورده می شود یا درون شیر و یا قهوه ریخته می شود.برای مدتی طولانی، ذرت یک منبع ارزشمند انرژی در دره راین بوده است و همه مردم امکان دسترسی به آن را داشته اند. سالم و سیر کننده بودن این غذای لذیذ، باعث گردیده که بخش مهمی از رژیم غذایی مردم تهی دست روستایی باشد. این غذا در کشورهای همسایه یعنی سوئیس و اتریش نیز پخته می شود و امروزه برای تزیین آن علاوه بر قهوه و سس سیب از خوراکی های دیگری همچون گیلاس پخته، سس اِلدربری و پنیر ترش استفاده می شود.امروزه مردم لیختن اشتاین بیشتر دوست دارند که غذاهای بین المللی بخورند ولی این باعث نشده که غذاهای سنتی در منوی غذاخوری های این کشور نباشد. خوردنی ها و نوشیدنی های سنتی این کشور همواره جزء ثابتی از منوی کافه ها، رستوران ها و هتل های این کشور است که البته برای گردشگران خارجی جذابیت خاص خود را دارند.

ریبل

منابع: tourismus.li

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات