راهنمای سفر به یونان

6 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای سفر به یونان به شما کمک می‌کند تا برای سفر به این کشور زیبا آماده شوید و آن را به یکی از بهترین تجربه‌های خود تبدیل کنید. یونان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می‌شود و میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان برای تعطیلات عالی در تابستان به این کشور سفر می‌کنند.

بهتر است قبل از سفر در مورد پیشینه تاریخی و همچنین بهترین مقاصد، بهترین سواحل، جاذبه‌ها و فرهنگ اطلاعاتی کسب کنید تا سفر ایده‌آلی داشته باشید. Fodor's Essential Greece از جمله کتاب‌هایی است که شما را برای سفر به یونان راهنمایی می‌کند. در این کتاب با حقایق زیادی در مورد آکروپولیس، صنایع دستی یونان، خدایان و قهرمانان یونانی و تاریخ یونان آشنا خواهید شد. 

 بهترین جاذبه‌ها در یونان

بهترین جاذبهها در یونان

در ادامه این مقاله با بهترین جاذبه‌های سفر به یونان آشنا شوید: 

سفر به دلفی (Delphi) 

دلفی از نظر یونانیان باستان مرکز زمین بوده است و امروزه پس از بازدید این گفته را بیشتر درک خواهید کرد. این جاذبه باستانی که در طول قرن‌ها عرفان خود را حفظ کرده در یک محیط طبیعی بی‌نظیر در پای کوه پارناسوس در سرزمین اصلی مرکزی قرار دارد. تماشای گل‌های وحشی در فصل بهار که در سراسر دره شکوفا می‌شوند بسیار شگفت‌انگیز است‌.

سفر به آتن یونان

سفر به آتن یونان

آتن زیباترین شهر اروپا و به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در یونان شناخته می‌شود. آتن با اکثر عمارت‌های نئوکلاسیک زیبا، خیابان‌های وسیع و فضاهای باز بزرگ که با بلوک‌های آپارتمانی، کوچه‌های باریک تاریک و میدان‌ها تغییر پیدا کرده، شبیه به یک جنگل بتنی مدرن است. با این حال در سفر به آتن یونان، پایتخت پرجنب‌وجوش اروپایی بسیاری از جذابیت‌های دیگر را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی آتن

بازدید از آکروپولیس، موزه‌های خارق‌العاده پایتخت، تماشای مناظر خیره‌کننده در تپه فیلوپاپو و رقصیدن شبانه در بارها و کلوب‌های بی‌شمار شهر آتن، بازدیدکنندگان خود را شگفت‌زده می‌کند.

آکروپلیس

Acropolis and beyond in Athens

آکروپلیس بر فراز آتن تقریبا بر همه منظره‌ها تسلط دارد. در سفر به آتن از موزه باستان‌شناسی پارتنون و آتن، حتما دیدن کنید و با گشت و گذار در محله‌های شهر از شلوغی فرار کنید. جزایر یونان گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این کشور می‌کشاند. صدها جزیره در یونان وجود دارد که به شش گروه اصلی تقسیم می‌شوند که پنج تای آن‌ها در دریای اژه قرار دارند. Aegina، Agistri ، Hydra، Poros، Salamina و Spetses از جزایر زیبایی هستند که در نزدیکی آتن قرار دارند. در تور یونان می‌توانید از یک سفر دریایی به برخی از زیباترین جزایر سارونیک نهایت لذت را ببرید.

 جزایر سیکلادز

Cyclades

از معروف‌ترین جزایر یونان است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. از دیدن مکان‌ها و سواحل دیدنی فراوان یونان و شنا در چشمه‌های آب گرم سانتورینی بسیار لذت خواهید برد.

جزایر سیکلادز در سریفوس

جزایر دریای اژه شمالی و دودکانیز در شرقی‌ترین قسمت دریای اژه قرار دارند و این دو جزیره به دلیل تنوع مناظر، فرهنگ و سنت‌ها بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. رودس و جواهرات بی‌سابقه‌ای مانند لمنوس، آستیپالایا و کارپاتوس از جزایر مشهور جهان به شمار می‌روند.

 پلوپونز

پلوپونز از شهرهای دیدنی یونان

پلوپونز از شهرهای توریستی یونان به شمار می‌رود که با تنوع مناظر و سنت‌های قدیمی بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این شبه جزیره شگفت‌انگیز با تاریخ یونان در هم آمیخته شده و در جنوب یونان قرار دارد. نافپلیو ومونومواسیا تا سواحل زیبا، دهکده‌های عجیب در کوه‌ها و عجیب‌ترین جزیره یونان، الافونیسوس و پلوپونز از شهرهای تاریخی و دیدنی یونان هستند.

Epirus

اپیروس (Epirus)

یکی دیگر از متنوع‌ترین جاذبه‌ها و از معتبرترین مکان‌های یونان شناخته می‌شود. اپیروس با مناظر ناهموار و در عین حال باشکوه، تاریخ غنی و معماری سنتی، هرساله میزبان گردشگران بسیاری است. ایوانینا از شهرهای توریستی یونان و زیباترین شهر اپیروس به شمار می‌رود. این شهر پرجنب‌وجوش با دریاچه‌ای زیبا و شگفتی‌های طبیعی‌اش مانند رودخانه‌ها، کوه‌ها، دره‌ها و سواحل شنی طولانی بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

صومعه‌های صدساله متئورا

صومعه‌های صدساله متئورا

صومعه‌های صدساله متئورا که بر روی ستون‌های طبیعی شگفت‌انگیز ساخته شده‌اند به عنوان چشم‌گیرترین چشم‌انداز در سرزمین اصلی یونان شناخته می‌شوند. این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های اصلی یونان محسوب می‌شود. اگر زمان محدودی برای سفر دارید در تور یونان در اقامت یک شبه از بهترین مکان‌های یونان و سفرهای روزانه به متئورا از آتن یا تسالونیکی دیدن کنید.

خرابه‌های باستانی

بهترین کارهایی که میتوانید در یونان انجام دهید‌:

اطراف خرابههای باستانی پرسه بزنید

یونان به عنوان یکی از تمدن‌های جهان محسوب می‌شود و ده‌ها مکان باستانی در سراسر کشور از شمال تا جنوب، از سرزمین اصلی تا جزایر پراکنده شده‌اند. در سفر به این کشور شگفت انگیز، فرصت بازدید از جاذبه‌های باستانی را هرگز از دست ندهید.

پیاده‌روی در یونان

آب و هوای معتدل یونان پیاده‌روی را به یکی از بهترین فعالیت‌ها در تمام طول سال تبدیل کرده است. برای کوهنوردی مسیرهای پیاده‌روی بی‌شماری در تمام سطوح وجود دارد. در میان آن‌ها مسیر 100 کیلومتری آندروس یا مسیر شگفت‌انگیز منالون فوق‌العاده قرار دارد. مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیز این فرصت را به شما می‌دهد تا از حومه زیبای یونانی، پل‌های سنگی، مسیرهای سنگفرش شده و گیاهان و جانوران دیدن کنید.

Mount Olympus

Mount Olympus

هنگام سفر به یونان با صعود به کوه المپ در سرزمین اصلی شمالی اقامتگاه اسطوره‌ای را تجربه خواهید کرد. با دو تا سه روز پیاده‌روی شهر کوچک لیتورو در شرق کوه را برای استقرار انتخاب کنید.

Mount Olympus

از دریا لذت ببرید

دریا در یونان شبیه به یک رویاست و بیشتر مسافرانی که به یونان سفر می‌کنند. برای لمس ماسه‌های زیبا و شیرجه در آب‌های درخشان آن لحظه‌شماری می‌کنند. پیداکردن سواحل بکر با آب‌های شفاف چه در سرزمین اصلی باشید و چه در جزایر کار راحتی است. از امتداد بی‌پایان شن‌های طلایی گرفته تا صخره‌هایی که توسط نیروی امواج تراشیده شده‌اند سواحل بسیاری برای همه سلیقه‌ها در یونان وجود دارد.

جشن محلی در یونان

در یک جشن محلی شرکت کنید

پانیگیرا یا اعیاد محلی یونانی مهم‌ترین جشن‌های یونان شناخته می‌شوند. جشن‌های محلی در تمام طول سال وجود دارد، اما پانی‌گیرا بیشتر در تابستان برگزار می‌شود. در طول یک فستیوال محلی صدای موسیقی سنتی یونانی و غذاهای لذیذ محلی، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. جزیره ایکاریا یکی از مقاصد اصلی یونان برای بازدید از پانیگیریاست که شرکت در این جشن محلی را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

طبیعت یونان

از فضای باز لذت ببرید

در یونان از عطرهای طبیعت، نسیم خنک و فضای باز می‌توانید از بهترین فعالیت‌ها مانند کایاک‌سواری، کایت موج‌سواری و تعداد بی‌شماری فعالیت دیگر، لذت ببرید.

شرایط سفر به یونان

شرایط سفر به یونان

بریتانیا و سایر اتباع اتحادیه اروپا برای سفر به یونان فقط به پاسپورت معتبر نیاز خواهند داشت. ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند، کانادا و اکثر کشورهای غیر اتحادیه اروپا می‌توانند در یک دوره شش ماهه به مدت نود روز به عنوان گردشگر در این کشور اقامت کنند. در حال حاضر به بازدیدکنندگان کشورهای غیر اتحادیه اروپا تمدید ویزای توریستی داده نمی‌شود.

گردشگران باید نه تنها یونان بلکه کل گروه شینگن را تا زمانی که قانون حداکثر 90 روز در 180 برآورده نشود ترک کنند. اگر زمان بیشتری را در این کشورها بمانید هنگام خروج با جریمه هنگفتی روبرو خواهید شد و احتمالا برای مدتی از ورود مجدد منع می‌شوید. هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند شما را از این شرایط خلاص کند مگر این که یک گواهی پزشک نشان دهد که شما در بیمارستان بستری بوده‌اید. 

غذا در یونان

غذا در یونان

غذا در یونان به تنهایی گردشگران بسیاری را به این  کشور می‌کشاند. آشپزی یونانی یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای جهان شناخته می‌شود و  تمام محصولات و دستور العمل‌های تازه محلی قرن‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. اگر به این کشور سفر کرده‌اید از غذاهای شگفت‌انگیز این کشور غافل نشوید. از غذاهای خیابانی گرفته تا کافه‌های سنتی و رستوران‌های شیک طرفداران بسیاری وجود دارد. از غذاهای پرطرفدار خیابانی می‌توان به پای خوشمزه یونانی مانند پای پنیری، پای اسفناج و بوگاتسا اشاره کرد. همچنین لوکوماد، پای پرتقال، باقلوا، گالاکتوبورکو، تسورکی و آیپووریچی از شیرینی‌های محبوب این کشور است.

اقامت و راهنمای سفر به یونان

از دیگر شرایط سفر به یونان برنامه‌ریزی در مورد اقامتگاه است. در یونان اقامت متناسب با هر بودجه‌ای وجود دارد. اگرچه مانند بسیاری از کشورها، قیمت‌ها در هر فصل از سال که سفر می‌کنید متفاوت است. جولای و آگوست و در طول عید پاک، فصل‌های پربازدید به شمار می‌روند و قطعا باید مکانی را برای اقامت از قبل رزرو کرده و در مورد هزینه سفر، فصل‌های پربازید را در نظر داشته باشید. شرایط اقامت در هتل‌ها، هاستل‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و اتاق‌های خصوصی متفاوت است.

ورزش‌های آبی در یونان

بهترین فعالیتها و سرگرمی‌ها در یونان

ورزش‌های آبی در یونان

ورزش‌های آبی از اسکی روی آب و پاراسلینگ گرفته تا قایق‌رانی و موج‌سواری در سواحل یونان وجود دارد. قایق‌های اسکی وقت زیادی را برای یدک‌کشیدن افراد با وسایل بادی صرف می‌کنند، اگرچه معمولا می‌توانید اسکی روی آب یا ویک‌برد را امتحان کنید‌‌. درحالی که پاراسل نیز در تمام استراحتگاه‌های بزرگ ارائه می‌شود. جت اسکی را می‌توان در بسیاری از مکان‌ها نیز اجاره کرد.

موج‌سواری در خلیج‌های یونان

موج‌سواری در خلیج‌های یونان

در تور یونان از موج‌سواری در سراسر جزایر این کشور لذت ببرید. موج‌سواری در خلیج‌های این کشور برای مبتدیان شرایط ایده‌آلی را مهیا کرده و اجاره تخته مقرون‌به‌صرفه است و مربیان معمولا در دسترس هستند.

undefined

کشتیرانی در بندرهای طبیعی

کشتیرانی در بندرهای طبیعی

مناظر زیبای دریایی و بسیاری از بندرهای طبیعی یونان را به مکانی فوق‌العاده برای قایقرانی تبدیل کرده است. انواع سفرهای قایقی شامل قایق‌های کوچک، گربه‌های کوچک و قایق‌های موتوری را می‌توان در بسیاری از استراحتگاه‌ها اجاره کرد. بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای قایق‌سواری خواهد بود. در ماه‌های جولای و آگوست، هزینه‌های سفر به یونان بالاست و لنگرگاه‌های آن شلوغ می‌شود.

غواسی در یونان

غواصی در سرتاسر سرزمین اصلی یونان

دودکانیز، ایونی‌ها، سیکلادس و کرت بهترین مراکز غواصی در سرتاسر سرزمین اصلی است. تعداد زیادی آبزی وجود ندارد اما آب‌های زلال و شگفت‌انگیز و ساحل صخره‌ای غارها و گوشه‌های مخفی زیادی برای کاوش وجود دارد که بسیار شگفت‌انگیز هستند.

دوچرخهسواري در حومه شهر تا سواری در کوه

تعداد فزاینده‌ای از استراحتگاه‌ها، دوچرخه‌های کوهستانی را اجاره داده و بسیاری از مکان‌های کرایه‌ای، سواری‌های سازمان یافته را انجام می‌دهند. گشت و گذارهای در حومه شهر تا سواری در کوه بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. در تابستان گرما می‌تواند شدید باشد اما بهار و پاییز شرایط بهتری برای دوچرخه‌سواری دارد.

هزینه‌های سفر یونان

هزینههای سفر یونان

در نظر گرفتن هزینه‌های معمولی سفر یونان به شما کمک کند تا در مورد مقداری که باید برای بودجه سفر یونان خود کنار بگذارید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. قیمت‌های سفر یونان بسته به مکان و زمان سال می‌تواند متفاوت باشد . هزینه سفر به یونان و قیمت هتل‌ها در هر فصلی به شدت در نوسان است. برای مثال، اقامت در اتاق دو نفره 60 تا 100 یورو در هر شب و اقامت در جزایر یونان 50 تا 80 یورو خواهد بود. همچنین حمل و نقل در آتن در 90 دقیقه تاکسی 1.20 یورو و برای مسیر فرودگاه آتن تا مرکز شهر 40 تا 55 یوروست که باید پرداخت کنید.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند یونان به عنوان یک مقصد اروپایی بسیار گران است. با این حال غذا خوردن در این کشور به خصوص در رستوران‌های و کافه‌های شیک نسبتا مقرون به صرفه خواهد بود. غذاهای یونانی به طور کلی کمتر از کشورهای اروپای غربی بوده و تنوع غذاها و نوشیدنی‌ها بسیار زیاد است. قیمت غذا در یونان در نقاط مختلف کشور متفاوت است. برای مثال در تابستان شهرهای بزرگ مانند آتن و تسالونیکی یا جزایر محبوب غذاها گران‌تر هستند. غذاهای خیابانی مانند کباب، جایرو، سوولاکی مقرون به صرفه‌ترند مثلا ساندویچ از حدود 3.00-4.00 یورو به علاوه حدود 1.5 یورو برای یک نوشابه شروع می‌شود.

گشت و گذار در یونان

گشت و گذار در یونان

قبل از سفر راهنمای سفر به یونان را بررسی کنید و با نحوه رفت و آمد خود در این کشور آشنا شوید. اتوبوس‌ها در سرتاسر یونان در تمام مسیرهای اصلی در رفت و آمد هستند. اسکوتر، موتورسیکلت یا کرایه ماشین می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. رانندگی در یونان در کوهستان‌های دیدنی و جاده‌های ساحلی زیبا می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در همین حال سیستم قطار محدودی وجود دارد و اغلب گزینه آهسته‌تری نسبت به اتوبوس محسوب می‌شود. برای رفتن به جزیره می‌توانید از قایق استفاده کنید. اگرچه گاهی اوقات پروازهای داخلی شما را از آتن به جزایری که می‌خواهید کاوش کنید می‌رسانند.

بهترین زمان برای رفتن به یونان

بهترین زمان برای رفتن به یونان

تابستان‌های یونان بسیار گرم است و در اواسط ژوئیه تا اوت گردشگران بسیاری به یونان سفر می‌کنند. ژوئن و سپتامبر بهترین آب و هوا را دارد و زمان خوبی برای بازدید از یونان به شمار می‌رود. در مورد هزینه سفر به یونان، ماه مه و اکتبر هزینه‌های سفر مقرون به صرفه خواهد بود. کرت و سیکلاد از شهرهای توریستی یونان است که در ماه می گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی یونان

به طور کلی آب و هوا تقریبا غیر قابل پیش‌بینی بوده و در غرب یا در کوهستان ممکن است در ماه اکتبر با طوفان‌هایی مواجه شوید. بسیاری از امکانات رفاهی به ویژه در استراحتگاه‌ها و جزایر در طول زمستان از دسامبر تا مارس تعطیل است. رودس و کرت نیز در جنوب شرقی کشور از گرم‌ترین نقاط برای آفتاب زمستانی خواهد بود.

کشتیرانی در یونان

چگونه به یونان برویم؟

از دیگر شرایط سفر به یونان در نظر گرفتن نحوه سفر به این کشور است. پرواز می‌تواند ساده‌ترین راه برای رسیدن به یونان باشد، زیرا این کشور کمتر از 15 فرودگاه بین‌المللی دارد. مسیرها از طریق بریتانیا یا دیگر کشورهای قطب شمال در اروپا مانند آمستردام یا فرانکفورت مقرون به صرفه‌ترین قیمت‌ها را دارد. اگر از ایالات متحده سفر می‌کنید پروازهای مستقیم به آتن از نیویورک و فیلادلفیا وجود دارد.

اگر با تور یونان به یکی از این جزایر سفر می‌کنید گرفتن اتوبوس یا کشتی می‌تواند مسیر ارزان‌تری نسبت به پرواز مستقیم باشد. هرچند پروازهای مستقیم به برخی جزایر فقط در ماه‌های تابستان انجام می‌شود. همچنین می‌توان با قطار از بریتانیا به یونان رفت. این سفر از لندن به آتن حدود 2 روز طول خواهد کشید و بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

جیب‌برهای یونان

مراقب جیب‌برها باشید

جرایم کوچک مانند جیب‌بری، کیف‌قاپی و سرقت چمدان در یونان وجود دارد و گردشگران اغلب مورد هدف قرار می‌گیرند. گروه‌های سازمان‌یافته از سارقان اغلب از تکنیک‌های حواس‌پرتی استفاده می‌کنند. در جاذبه‌های گردشگری در رستوران‌ها، پاسیوها و بارها در لابی هتل و در وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و قطار مراقب وسایل خود باشید. همچنین در سفر به آتن در فرودگاه بین‌المللی، ایستگاه‌های اتوبوس و راه‌آهن از جمله ایستگاه‌های لاریسا و پلوپونز بیشتر احتیاط کنید.

زمانی که در یونان هستید اطمینان حاصل کنید که وسایل شما از جمله پاسپورت، همیشه امن هستند. پاسپورت و انواع شناسنامه خود را در یک مکان نگه ندارید و یک فتوکپی همراه داشته باشید. بهتر است از حمل مقادیر زیاد پول نقد یا اشیای باارزش غیر ضروری خودداری کنید.

در محیط اطراف خود به خصوص در مناطق شلوغ و توریستی بیشتر احتیاط داشته باشید و پیشنهادات ناخواسته یا توصیه‌های غریبه‌ها از مناطق دورافتاده را نادیده بگیرید. رفتن به پارک‌ها و بارها و رستوران‌های پایین بازار، به خصوص پس از تاریکی هوا ممکن است ایمن نباشد. حملاتی که توسط افراط‌گرایان راست علیه افراد متعلق به اقلیت‌های قومی، مذهبی یا سیاسی انجام می‌شود، غیر معمول بوده اما ممکن است رخ دهد.

راهنمای سفر به یونان و شرایط سفر به این کشور

در سفر به یونان همیشه یک کارت شناسایی مانند فتوکپی پاسپورت خود همراه داشته باشید. استفاده و حمل مواد مخدر غیرقانونی است و می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین و مجازات‌هایی مثل زندان شود. شما همچنین مجاز به عکس گرفتن از سایت‌ها و پرسنل نظامی نیستید. سیگارکشیدن داخل خانه نیز غیرقانونی است. از دیگر شرایط سفر به یونان توجه به این قانون است که اگر دوتابعیتی باشید ممکن است مجبور به انجام خدمت سربازی شوید. اگر اصالتی یونانی دارید و خارج از یونان متولد شده‌اید، قبل از سفر از نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری یونان راهنمایی بگیرید.

موقعیت جغرافیای یونان

موقعیت جغرافیای یونان

یونان جنوبی‌ترین کشور شبه جزیره بالکان به سبب موقعیت جغرافیایی خود، تأثیر زیادی بر توسعه کشور داشته است. یونان بیش از 2000 جزیره دارد که حدود170 آن مسکونی هستند. برخی از شرقی‌ترین جزایر دریای اژه در چند مایلی سواحل ترکیه قرار دارند. آتن پایتخت کشور یونان در نیمه دوم قرن بیستم به سرعت گسترش یافت و حدود یک سوم کل جمعیت کشور را در خود جای داد.

زبان یونانی یکی از زبان‌های قدیمی اروپا

یونان از سال 1981 عضو اتحادیه اروپا و از سال 1952 عضو ناتوست. زبان یونانی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های گفتاری در اروپا شناخته می‌شود و  بیش از 3000 سال است که صحبت می‌شود. یونان حدود 9000 مایل خط ساحلی دارد و اولین بازی‌های المپیک در سال 776 قبل از میلاد در این کشور برگزار شد.

جمعیت و قوانین یونان

جمعیت یونان نزدیک به 11،122،375 نفر است که بر اساس آخرین برآورد سازمان ملل متحد تخمین زده شده و جمعیتی نزدیک به 3،154،52 نفر در آن زندگی می‌کنند. شکل حکومت یونان جمهوری پارلمانی واحد است و دولت مستقیما از طریق فرآیند انتخابات برگزیده می‌شود. هر شهروند یونانی که بالای 18 سال سن دارد طبق قانون موظف به رای دادن است. 

نام رسمی یونان، جمهوری یونان بوده و این کشور همچنین به هلاس یا الادا معروف است. یونان واحد پول رایج اتحادیه اروپا را پذیرفت و واحد پول این کشور یورو است. پیش از آن واحد پول یونان دراخما بود که قدیمی‌ترین واحد پول در اروپا محسوب می‌شود. یک افسانه یونانی می‌گوید که خداوند خاک را از طریق غربال تقسیم کرد و از سنگ‌های باقی‌مانده برای ساختن یونان استفاده کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات