جالب ترین جشن ها و فستیوال های سوئیس

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 6 جشن و فستیوال جالب سوئیس

فستیوال ها و جشنواره های موسیقی سوئیس از معروف ترین و معتبرترین فستیوال های موسیقی دنیا محسوب می شوند:

فستیوال بالن ها یا بادکنک ها  (chateau-d'oex) 

فستیوال بین المللی بالن ها یا همان بادکنک ها همه ساله در ماه ژانویه به مدت 9 روز برگزار می شود که گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سمت خود می کشاند. صدها شرکت کننده با بالن های زیبا و رنگارنگشان، حال و هوای دیگری به شهر می بخشند. پس اگر در ماه ژانویه به سوئیس سفر می کنید طوری برنامه ریزی نمایید تا این فستیوال جالب و زیبا را از دست ندهید.

فستیوال بالن ها یا بادکنک ها سوئیس

فستیوال بالن ها

فستیوال پالئو (Paleo)

این فستیوال که از سال 1976 میلادی با 2 استیج شروع شد، شلوغ ترین فستیوال سوئیس است که همه ساله در ماه جولای و در فضای باز برگزار می شود. شاید برایتان جالب باشد که در سال 2018 در مدت 6 روز 250 کنسرت حرفه ای در این فستیوال اجرا شد. مردم از سرتاسر دنیا آمدند و از شنیدن موزیک های شاد و بلند و دیدن نورافشانی های زیبا لذت بردند. این جشنواره موسیقی در سبک راک در قالب کنسرت های تک نفره و گروهی توسط اشخاص معروف و گمنام در یک فضای باز و مهیج انجام می شود.

فستیوال پالئو

فستیوال پالئو

فستیوال فیلم لوکارنو  (Locarno Film Festival)

فستیوال فیلم لوکارنو همه ساله در ماه آگوست در شهر لوکارنو برگزار می شود. اولین دوره این فستیوال در سال 1946 پس از جنگ جهانی دوم و با نمایش خورشید من در گرند هتل لوکارنو برگزار شد. اگرچه این جشنواره در ابتدا بسیار ضعیف عمل کرد ولی امروزه بدون شک جزء معروفترین و معتبرترین جشنواره های سینمایی دنیاست که جوایز ارزنده اش بسیار معتبر می باشد.

فستیوال فیلم لوکارنو

فستیوال فیلم لوکارنو

فستیوال پشم چینی هات ویل (Sheep Shearing Fest)

فستیوال پشم چینی گوسفندان، همه ساله یک و یا حتی دو بار در شهرستان هات ویل در نزدیکی برن برگزار می شود. پشم چینی جزء قدیمی ترین سنت های سوئیس است که قدمتی 2000 ساله دارد. در این مراسم، دامداران دور هم جمع می شوند، تبادل نظر می کنند و از با هم بودن لذت می برند. تماشای این فستیوال خالی از لطف نیست. حتی می توانید به شخصه، پشم چینی گوسفندان را تجربه کنید.

فستیوال پشم چینی هات ویل

فستیوال پشم چینی هات ویل

فستیوال پائیزه لوگانو (Lugano Autumn Festival)

در فستیوال پائیزه لوگانو که همه ساله در ماه اکتبر برگزار می شود، این شانس را خواهید داشت تا با آداب و رسوم و صنایع دستی شهر ایتالیایی-سوئیسی کشور سوئیس یعنی لوگانو آشنا شوید. لوگانو شهری است که در تمام فصول زیبایی های منحصر به فردی دارد ولی در پایان تابستان و در آغازین روزهای فصل طلایی، مشاهده مناظر رنگارنگ پائیزی لوگانو جذابیت های این فستیوال را دوچندان می کند. در این فستیوال ضمن تماشای مناظر طبیعی بی نظیر لوگانو، می توانید از هنرهای دست ساز هنرمندان شرکت کننده در این فستیوال دیدن کنید. در این فستیوال از انواع غذاهای محلی گرفته تا صنایع دستی هنرمندان سوئیسی جهت نمایش و فروش ارائه می شود. از پنیرهای متنوع آلپاین و عسل های وحشی گرفته تا ژله های خانگی و بافتنی های رنگارنگ و زیبا همگی به معرض نمایش و فروش گذاشته می شوند. پس دیگر نگران خرید سوغاتی نباشید! چرا که می توانید سوغاتی های منحصر به فرد و جالبی را از این فستیوال تهیه کنید.

فستیوال پائیزه لوگانو

کارناوال بازل (فاسناخت) (Carnival Of Basel Fans acht)

بزرگترین کارناوال سوئیس همین کارناوال بازل است که همه ساله بین فوریه تا مارچ برگزار می شود. لحظه شروع فستیوال دقیقا راس ساعت 4 صبح اولین دوشنبه بعد از چهارشنبه خاکستر (ashwednsday) می باشد و تا 72 ساعت ادامه دارد. چهارشنبه خاکستر اولین روز از روزه مسیحیان می باشد. روزه ای که چهل روز طول می کشد و به این دلیل به چهارشنبه خاکستر معروف است که کاتولیک های معتقد با گذاشتن خاکستر بر روی پیشانی اظهار سوگواری و توبه می کنند. شرکت کنندگان در این فستیوال با ماسک های عجیب و غریب و لباس های رنگارنگ موسیقی می نوازند و رژه می روند. این فستیوال جزء 50 فستیوال برتر محلی اروپاست و در واقع یکی از شناسه های شهر بازل به حساب می آید. این فستیوال به خاطر خاص بودن و کیفیت بالایی که دارد در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. همه این امتیازات سبب شده تا مردم محلی نام "بهترین سه روز" را بر این کارناوال برگزینند.

کارناوال بازل

کارناوال بازل

کارناوال بازل

منابع: www.tripadvisor.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات