جاذبه‌های دیدنی سانتورینی

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های سانتورینی شامل غروب‌های باورنکردنی، ساختمان‌های سفید مرواریدی مزین به بوگنویل، کلیساهای گنبدی آبی و آسیاب‌های بادی زیباست. این جاذبه‌های دیدنی سانتورینی را به مقصدی مورد توجه تبدیل کرده است. این بهشت ​​یونانی، زوج‌های جوان را از سرتاسر جهان جذب می‌کند که مشتاق تماشای غروب‌های معروف، شنا در چشمه‌های آب گرم، غذاهای فوق‌العاده و لذت بردن از استراحتگاه‌های مجلل هستند.

دیدنی‌های سانتورینی چیزی بیشتر از مناظر باورنکردنی و سواحل چند رنگ است‌. جاذبه‌های سانتورینی، همچنین دارای مکان‌ها و موزه‌های باستانی است که ارزش کاوش را دارند. برای آشنایی بیشتر با سانتورینی این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

جاذبه‌های گردشگری شهر سانتورینی

جاذبه‌های گردشگری شهر سانتورینی

یک راه عالی برای حس‌کردن جاذبه‌های‌ توریستی سانتورینی، کاوش در جزیره در یک سفر یک روزه با قایق است. به این ترتیب شما فرصتی خواهید داشت که تعدادی از جاذبه‌های سانتورینی را در یک لحظه بررسی کرده و همچنین از آب‌های فیروزه‌ای و آبی زیبای اطراف این جزیره آتشفشانی دیدن کنید.

جاذبه‌های‌ توریستی سانتورینی

نمایش در سینمای آزاد کمری

آیا به نمایش فیلم در فضای باز علاقه دارید؟ سری به سینمای فضای باز کمری بزنید. این سینما در سال 1887 با هدف اجازه دادن به مردم محلی و مسافران برای ادامه سنت یونانی تئاتر در فضای باز ساخته شد. این جا به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها را در فضای باز تماشا کنید. علاوه‌بر فیلم‌ها، این مکان درست خارج از محدوده شهر میزبان کنسرت‌ها، نمایشگاه‌های هنری و نمایش‌های تئاتر سنتی است. باید گفت این یک تجربه منحصر به فرد در سانتورینی است.

نمایش در سینمای آزاد کمری

ساحل پریسا

شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین ساحل سانتورینی در بخش جنوب شرقی، بین روستاهای پریسا و پریولوس قرار دارد. ساحل پریسا در امتداد شش کیلومتری از شن‌های آتشفشانی سیاه و ریز، درختان گز پشت آن قرار گرفته و مجموعه‌ای از میخانه‌ها و کافه‌های غذاهای دریایی مشرف به آن هستند. تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر برای اجاره و امکانات ورزش‌های آبی وجود دارد. این ساحل تقریبا 12 کیلومتر با فیرا فاصله دارد.

ساحل در پریسا

پیرگوس

در سال 1800، پیرگوس، پایتخت جزیره سانتورینی قبل از تصرف فیرا بود. دهکده کوچک Pyrgos در وسط سانتورینی از کلبه‌های سیکلادیک سفیدکاری شده اطراف خرابه‌های یک قلعه قرون وسطایی بالای تپه ساخته شده است. پیرگوس که قبلا شهری خواب‌آلود و فراموش‌شده بود از سال 2004 با افتتاح چندین رستوران کوچک و شیک و هتل‌های بوتیک، شروع به ارائه خدمات گردشگری لوکس کرده است.

پیرگوس

موزه ماقبل تاریخ

موزه ماقبل تاریخ ثیرا، یکی دیگر از جاذبه‌های سانتورینی است که یافته‌های سایت باستان‌شناسی آکروتیری را در یک ساختمان سفید مدرن که نزدیک به کلیسای میتروپلیس دهه ۱۹۵۰ در فیرا قرار دارد، به نمایش می‌گذارد. یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری جزیره سانتورینی، نقاشی دیواری میمون‌های آبی است.

دیگر آثار هنری باستانی به نمایش گذاشته شده عبارت از:

مجسمه‌های مرمری، سرامیک‌های نقاشی شده و ابزار تاریخی. موزه باستان‌شناسی کوچک که نزدیک ایستگاه بالایی تله‌کابین در فیرا قرار دارد، یافته‌هایی از تیرای باستان، از دوره‌های دوریان، هلنیستی، رومی، بیزانسی را به نمایش می‌گذارد. کتیبه‌های مربوط به دوره باستانی تا روم، مجسمه‌های گلی حیوانات و سفال‌های زیبای سرامیکی از جمله یافته‌هایی است که در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه ماقبل تاریخ

ثیرا باستانی

می‌توانید خرابه‌های معابد هلنیستی و پایه‌های ساختمان‌های رومی در اوایل بیزانس را در Thira باستانی، واقع در ساحل جنوب شرقی سانتورینی ببینید. قدمت ثیرا باستان به قرن نهم قبل از میلاد می‌رسد. در میان ویرانه‌ها، مکان‌های مذهبی، تئاتر، سالن ورزشی برای کارآموزان نظامی و ساختمان‌های اداری قدیمی را خواهید دید.

ثیرا باستانی

ساحل سرخ

در نزدیکی Akrotiri، ساحل قرمز معروف را زیر یک دیوار صخره‌ای قرمز تماشا خواهید دید. این ساحل در مسیری از شهر آکروتیری قابل دسترسی است. همچنین می‌توانید از فیرا سوار اتوبوس شوید یا قبل از این که در مسیری صخره‌ای برای رسیدن به ساحل قدم بزنید، در نزدیکی آن ماشین خود را پارک کنید.

این ساحل با قایق از بنادر آکروتیری، کاماری و پریسا نیز قابل دسترس است و در طول تابستان بسیار شلوغ می‌شود، بنابراین سعی کنید حتما زودتر به آن جا بروید تا از نقطه‌ای عالی برای تماشای منظره‌های عالی از صخره‌های قرمز در مقابل آب آکوامارین به آن جا برسید. همچنین توجه داشته باشید که این ساحل، مستعد رانش زمین است.

ساحل سرخ

آثار باستان‌شناسی آکروتیری

نزدیکی روستای آکروتیری مدرن، در 12 کیلومتری جنوب غربی فیرا، سکونتگاه باستانی مینوی آکروتیری در زیر گدازه‌ها و به دنبال انفجار آتشفشانی قرن شانزدهم قبل از میلاد مدفون شد که باعث ایجاد کالدرا شده بود. بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیرهایی در میان بقایای شهر قدم بزنند تا بقایای ساختمان‌های سفالی این شهر پر رونق را ببینند. این شهر مدفون شده، آنقدر به خوبی حفظ شده است که اغلب آن را با پمپئی مقایسه می‌کنند.

این جا دارای بقایای ساختمان‌های چند سطحی، سفال‌ها و سیستم‌های زهکشی است که ثابت می‌کند سانتورینی قبل از فوران، جزیره‌ای شکوفا و پررونق بوده و مردم آن احتمالا از طریق کشتیرانی و تجارت زندگی می‌کرده‌اند. ارتباط سانتورینی با شمال آفریقا را می‌توان از نقاشی‌های دیواری برجسته (که اکثر آن‌ها اکنون در موزه ملی باستان‌شناسی در آتن هستند) استنباط کرد.

آثار باستان‌شناسی آکروتیری

نیاکامنی

آتشفشان بزرگ سانتورینی تقریبا 3700 سال پیش رخ داد و قله جزیره اصلی را منفجر کرد. آب دریا به داخل دهانه آتشفشانی سرازیر شد و تالاب عظیمی را به وجود آورد که به قدری عمیق است که بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی می‌توانند در بندر آن لنگر بیاندازند. دو جزیره کوچک آتشفشانی در مرکز کالدرا وجود دارد. نیاکامنی جزیره‌ای بایر است که روزانه، ده‌ها قایق توریستی از آن بازدید می‌کنند. بازدیدکنندگان از یک مسیر شنی بالا می‌روند تا به بالای دهانه آتشفشانی 130 متری (430 فوتی) برسند.

نیاکامنی

آسیاب بادی

آسیاب بادی معروف اویا یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های سانتورینی است که جذابیت بیشتری به مناظر زیبا می‌افزاید و در هزاران عکس که توسط بازدیدکنندگان از سراسر جهان گرفته شده است، ظاهر می‌شود.

آسیاب بادی

دهانه آتشفشانی

دهانه آتشفشانی حدود 3600 سال پیش توسط انفجار آتشفشانی عظیمی که مرکز جزیره را منفجر کرد، شکل گرفت. این جزیره با ابعاد 12 کیلومتر در هفت کیلومتر، هنوز محل فعالیت‌های آتشفشانی است و در مرکز آن، دو جزیره کایمنی با چشمه‌های آب گرم و انتشار گاز وجود دارد. آژانس‌های مختلف، سفرهای یک روزه کالدرا را با قایق ارائه می‌دهند، از جمله زمانی برای حمام کردن در چشمه‌های آب گرم و سپس صرف ناهار در Thirassia، جزیره کوچکی در سمت غربی کالدرا قرار دارد که چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی از سانتورینی را در سراسر آب ارائه می‌دهد.

دهانه آتشفشانی

تپه گاوریلوس

تپه‌ای به نام گاوریلوس در روستای امپوریو، یکی از جاذبه‌های سانتورینی است. ارتفاع آن تنها 170 متر است و جاده‌ای به بالای تپه با هشت آسیاب بادی تاریخی قرن نوزدهمی در طول مسیر وجود دارد. آن‌ها نمونه‌ای از معماری سنتی روستایی سانتورینی هستند. ارتفاع تپه به 16 متر می‌رسد و با مصالح محلی  از  جمله سنگ‌های آتشفشانی ساخته ‌شده‌اند.  در بالای تپه یک کلیسای کوچک سفید از حضرت الیاس قرار دارد. از حیاط آن منظره زیبایی از قسمت جنوبی جزیره سانتورینی وجود دارد.

تپه گاوریلوس

صومعه خواهران دومینیکن

شاید یکی از جاذبه‌های سانتورینی، صومعه خواهران دومینیکن باشد که در فیروستفانی واقع شده است. یک صومعه کاتولیک که به سنت کاترین اختصاص داده شده و متشکل از خواهران سلطه دومینیکن است. در داخل کاستلی اسکاروس قرار دارد و در صخره، ساخته شده است. این صومعه متشکل از ملیت‌های مختلف است که نماد کلیسای جهانی و آشتی همه اطرافیان مسیح است.

صومعه خواهران دومینیکن

موزه دریایی در اویا

ردپای تاریخ دریایی در سال 1951 توسط کاپیتان آنتونیس داکورونیاس انجام و در سال 1956 موزه دریایی در اویا افتتاح شد. از سال 1990 اویا در یک خانه زیبای کاپیتان قرن نوزدهمی، اهدایی دینا مانولسوس - بیربیلیس، اسکان داده شده است. این موزه دریایی شامل نمایشگاه‌هایی است که به تاریخچه کشتیرانی در جزیره، در قرن نوزدهم اشاره دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات