افراد مشهور در اسپانیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

افراد مشهور اسپانیایی در سراسر دنیا شهرت دارند و این کشور زیبا زادگاه هنرمندان، دانشمندان و ورزشکاران بسیاری است. از هنرمندان قدیمی می‌توان پابلو پیکاسو، دیگو ولاسکز، خولیو ایگلسیاس و از افراد مشهور امروزی می‌توان رافائل نادال، پنه لوپه کروز و خاویر باردم را نام برد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شخصیت‌های معروف اسپانیا بیشتر آشنا شوید.

ورزشکاران حرفه‌ای اسپانیا

امروزه، فوتبال کشور اسپانیا بیشتر از هرچیز توجه دنیا را به‌خود جلب کرده و تیم ملی این کشور مدت‌هاست که یکی از قوی‌ترین تیم‌های ملی اروپا محسوب می‌شود. اسپانیا 3 بار در رقابت‌های اروپایی، مدعی کسب مدال طلا بوده و در سال ۲۰۱۰ توانسته است جام‌جهانی را از آن خود کند. اسپانیا جولانگاه استعدادهای فوتبال بی‌شماری است و بهترین بازیکنان را به دنیا معرفی می‌کند‌. رائول در رئال مادرید و گواردیولا تا اینیستا ( اف سی بارسلونا)  از شخصیت‌های معروف اسپانیایی هستند.

افراد مشهور اسپانیا

داوید دخیا کوئینتانا

یکی از بهترین و مهم‌ترین بازیکنان اسپانیا، داوید دخیا، دروازه‌بان فعلی منچستریونایتد و تیم ملی اسپانیاست. داوید دخیا کوئینتانا کار خود را با اتلتیکو مادرید آغاز کرد و به یکی از بهترین گلزنان فوتبال اروپا تبدیل شد. تنها بازیکن منچستریونایتد که سه بار پیاپی جایزه بهترین بازیکن سال سر مت بازبی را کسب کرده است و یکی از بازیکنان کلیدی در قهرمانی منچستریونایتد در جام حذفی در سال 2016 بود.

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های اسپانیا

پائو گسول، بازیکن بسکتبال اسپانیایی

پائو گاسول یک بازیکن بسکتبال و از شخصیت‌های معروف اسپانیایی است که به‌دلیل کمک‌هایش به تیم ملی اسپانیا محبوبیت بسیاری دارد. پائو بهترین گلزن و ریباندر تمام دوران توانست برای به‌دست آوردن مدال طلا در جام‌جهانی بسکتبال 2006 و همچنین مدال نقره در المپیک 2012 لندن، نقش مهمی داشته باشد. او در سنت بوی د لوبرگات، خارج از بارسلونا متولد شد.

گاسول در ابتدا جزو تیم بسکتبال بارسلونا بود و توانست در سن 18 سالگی در فصل دوم بازی در سطح حرفه‌ای رقابت کند. اف سی بارسلونا توانست عنوان قهرمانی کوپا دل ری و لیگ ACB را کسب کند و گاسول به‌عنوان MVP هر دو تورنمنت انتخاب شد و توجه بسیاری از پیشاهنگان NBA را به‌خود جلب کرد.

شخصیت‌های برجسته در اسپانیا

رافائل نادال (Rafael Nadal)

از دیگر شخصیت‌های معروف اسپانیایی می‌توان به مرد شماره 2 تنیس جهان اشاره کرد که توانسته چندین دوره عنوان قهرمانی دنیا را به دست آورد. رافائل نادال در سال 1986 در ماناکور در جزایر بالئاریک در خانواده‌ای ورزشکار متولد شد. میگل آنخل نادال، عموی او یکی از بازیکنان حرفه‌ای باشگاه‌های بارسلونا و RCD مایورکا بود. عموی دیگر او، تونی نادال، بازیکن حرفه‌ای تنیس و زمانی که رافا شروع به ورزش کرد، مربی او بود.

رافل نادال دائما جزو بهترین تنیسورهای تاریخ قرار می‌گیرد که توانسته 19 عنوان قهرمانی گرند اسلم انفرادی و یک مدال طلای المپیک را به‌دست آورد. رافا علاوه‌بر زمین‌های خاکی به‌عنوان بهترین بازیکن در زمین‌های چمن و هارد گرند اسلم نیز شناخته می‌شود. رافا از شخصیت‌های معروف اسپانیایی، مایه غرور این کشور و سفیر بزرگی برای ورزش تنیس در سراسر جهان است. رافا چندین مدرسه تنیس جوانان را تأسیس کرده و از طریق بنیاد خیریه خود، بنیاد رافا نادال به کودکان سراسر جهان کمک می‌کند.

هنرمندان و بازیگران معروف اسپانیایی

بازیگران، کارگردانان و دیگر هنرمندان در صنعت سینمای اسپانیا همیشه تاثیرگذار بوده‌اند و جزو پرطرفدارترین افراد معروف اسپانیا محسوب می‌شوند. لوئیس بونوئل، آلمودوار و آنتونیو باندراس از شخصیت‌های برجسته در اسپانیا هستند که رابطه طولانی و پرباری با «صفحه نمایش بزرگ» داشته‌اند. بسیاری از تولیدات مهم هالیوود در اسپانیا اتفاق می‌افتد. این کشور هر ساله میزبان مشهورترین و معتبرترین جشنواره‌های بین‌الملی است که از میان آن‌ها می‌توان به جشنواره فیلم سن سباستین و جشنواره فیلم سیجس اشاره کرد.

شخصیت‌های معروف اسپانیایی

پنه لوپه کروز 

پنه لوپه کروز از افراد مشهور اسپانیا بوده که ده‌ها فیلم اسپانیایی و هالیوودی بازی کرده است. (جمون، جمون) محصول سال 1992 جزو اولین فیلم‌های بلند پنه‌لوپه کروز محسوب می‌شود که با خاویر باردم، همسر کنونی خود همبازی بود. کروز توانست برای بازی در فیلم‌های «نه» و «ولور» نامزد جایزه گلدن گلوب شود و در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

پدرو آلمودوار موفق‌ترین فیلمساز اسپانیایی

پدرو آلمودوار کابایرو فیلمساز، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده اسپانیایی که در سال 1988 پس از ساخت کمدی-درام «زنانی در آستانه فروپاشی عصبی» به شهرت بین‌المللی رسید و توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شود. آلمودوار یکی از موفق‌ترین فیلمسازان اسپانیایی در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. هر دو فیلم «همه‌چیز درباره مادرم» محصول سال 1999 و فیلم «با او صحبت کن» در سال 2002 توانست هر دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را به‌دست آورد‌.

سبک خاص کارگردانی‌، انتخاب بازیگران خاص و افراد خلاق و روایت‌های پیچیده از ویژگی‌های آثار او هستند. از دیگر افتخارات او می‌توان به پنج جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، دو جایزه گلدن گلوب، چهار جایزه از جشنواره فیلم کن و شش جایزه فیلم اروپا اشاره کرد. آلمودوار همچنین در انقلاب فرهنگی موویدا مادریلنا نقش مهمی داشته و در بین مردم، محبوبیت بسیاری دارد.

معرفی افراد مشهور اسپانیا

دیگو ولاسکز استاد بزرگ دوره باروک

دیگو ولاسکز استاد بزرگ دوره باروک و یکی از مشهورترین هنرمندان پرتره تاریخ است که در سویا، اندلس به دنیا آمد. او نقاش دربار پادشاه فیلیپ چهارم بود و در طول زندگی خود حدود 120 بوم نقاشی کرد. ولاسکز هنرمند بسیار تأثیرگذاری بود. ادوارد مانه که بسیار تحت‌تأثیر آثار این نقاش اسپانیایی قرار گرفته بود، او را «نقاش نقاشان» توصیف کرد. (لاس منیناس) از نقاشی‌های معروف او در موزه پرادو در مادرید نگهداری می‌شود.

آنتونی گائودی معمار برجسته اسپانیایی

آنتونی گائودی‌ای کورنت، معمار برجسته اسپانیایی متولد 1852 از افراد مشهور اسپانیا محسوب می‌شود. او به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرنیست کاتالان شناخته شده و سبک آئودی طراح‌های او بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است. بسیاری از مهم‌ترین آثار او در کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا نگهداری می‌شود.

معماری، طبیعت و مذهب در همه آثار او از سرامیک گرفته تا شیشه‌کاری، آهن‌کاری و نجاری مشخصه‌های اصلی کار او هستند. سبک گائودی به sui generis معروف است و همچنین پیشگام تکنیک‌های جدیدی مانند ترنکادی بود که قطعات سرامیکی شکسته را با تغییر کاربری، قابل استفاده می‌کرد. گائودی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به‌عنوان بخشی از جنبش مدرنیستی در اسپانیا بسیار شهرت یافت. هفت اثر گائودی در میراث جهانی یونسکو قرار دارد و ساگرادا فامیلیا که هنوز تکمیل نشده است، پربازدیدترین بنای تاریخی در سراسر اسپانیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کشور اسپانیا و سفر به آن 

سالوادور دالی (Salvador Dali)

از آثار معروف این هنرمند می‌توان به "تداوم حافظه: The persistence of memory" اشاره کرد. سالوادور دالی که در سبک سورئالیسم، نقاشی می‌کرد به‌عنوان فیلم‌ساز و طراح نیز شهرت دارد. سالوادور دالی در سواحل کاتالونیا در دهکده زیبای کاداکس متولد شد که به‌عنوان یکی از مشهورترین نقاشان و شخصیت‌های دوران مدرن شناخته می‌شود. سبک سوررئالیستی و تصاویر عجیب‌وغریب دالی در Real Academia de las Bellas Artes مادرید بسیار شهرت یافت و در آن‌جا به یک نقاش فنی ماهر تبدیل شد. او از سبک‌های نقاشی سنتی و کهن الگوها استفاده کرد تا به سبک آوانگارد خود برسد. دالی همچنین مجسمه‌ساز، فیلم‌ساز و عکاس بود. برخی از مهم‌ترین آثار او را می‌توان در موزه رینا سوفیا در مادرید پیدا کرد که در تور مادرید می‌‌توانید از آن بازدید کنید.

شخصیت‌های برجسته در اسپانیا، سالوادور دالی

پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) هنرمند مشهور اسپانیا

پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) از افراد مشهور اسپانیا محسوب شده و از آثار ارزشمند او می‌توان به نقاشی "گرنیکا" و "دوشیزگان آوینیون" اشاره کرد. کوبیسم، سیمبولیسم و سورئالیسم از سبک‌های معروف کارهای او هستند. پیکاسو همچنین به‌عنوان شاعر، پیکرتراش، سرامیک‌کار و طراح دکور نیز شناخته می‌شود.

پیکاسو در مالاگای اندلس به دنیا آمد و مانند دالی به‌عنوان یک هنرمند بسیار تکنیکی شروع به کار کرد. هنگامی‌که توانست سبک خود را ایجاد کند، به یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم تبدیل شد. پیکاسو، خالق سبک Cubisim و از مجسمه‌سازان مشهور اسپانیاست. خلاقیت‌های او و همچنین کنجکاوی‌اش در کشف حرکات و تکنیک‌های هنری مختلف، در طول زندگی حرفه‌ای طولانی‌اش باعث خلق آثار شگفت‌انگیزی شد. دوره آبی، دوره رز، دوره تحت تأثیر آفریقا و کوبیسم بر خلق آثار او اثر گذاشته و از مشهورترین نقاشی‌های او، "ال گرنیکا" که در موزه رینا سوفیا در مادرید به نمایش گذاشته شده است را می‌توان نام برد. پیشنهاد می‌کنیم که در تور اسپانیا، بازدید از این موزه را نیز در برنامه خود قرار دهید. 

خولیو ایگلسیاس

Julio José Iglesias de la Cueva مشهورترین و موفق‌ترین خواننده و آهنگساز اسپانیایی است که در سال 1943 در مادرید متولد شد و به‌عنوان یک ستاره بین‌المللی شناخته می‌شود. خولیو ایگلسیاس در دوران جوانی از بازیکنان حرفه‌ای ورزش فوتبال بود و برای تیم مزرعه رئال مادرید به‌عنوان دروازه‌بان بازی می‌کرد. یک سانحه رانندگی به دوران ورزشی جولی پایان داد. تصادف رانندگی، او را برای بیش از یک سال، نیمه فلج کرد و او به این فکر می‌کرد که آیا هرگز می‌تواند دوباره راه برود. در این زمان بود که یکی از پرستارانش یک گیتار به او هدیه داد و خولیو ایگلسیاس جوان شروع به یادگیری نحوه نواختن و نوشتن آهنگ کرد و توانست رتبه چهارم در رقابت موسیقی یوروویژن 1970 را به دست آورد.

آشنایی با شخصیت‌های معروف اسپانیایی

او در سال 2013 به پرفروش‌ترین هنرمند اسپانیایی تبار با فروش بیش از 300 میلیون سی‌دی از آثارش و موفق‌ترین هنرمند اروپایی تا به امروز شناخته شد. 80 آلبوم خولیو ایگلسیاس به 14 زبان مختلف منتشر شده که 2600 رکورد طلایی و پلاتین را به‌دست آورده و پرفروش‌ترین هنرمند موسیقی در تاریخ اسپانیا به‌شمار می‌رود. 

میگوئل د سروانتس (Miguel de Cervantes)

از شخصیت‌های برجسته در اسپانیا می‌توان به میگوئل د سروانتس (Miguel de Cervantes) رمان‌نویس معروف اشاره کرد. "دون کیشوت" اثر این رمان‌نویس بوده که از شاعران و نمایشنامه‌نویسان مشهور اسپانیا نیز به‌شمار می‌رود.

آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) 

جوزه آنتونیو دومینگز باندرا معروف به آنتونیو باندراس که به‌عنوان بازیگر شهرت بسیاری دارد، از خوانندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان معروف اسپانیاست. (1960 میلادی)

بیشتر بخوانید: ۵ سوغاتی معروف از اسپانیا که حتماً باید بخرید | بهترین سوغات اسپانیا 

فدریکوگارسیا لورکا (Federico García Lorca)

فدریکوگارسیا لورکا از شخصیت‌ها و نویسندگان برجسته در اسپانیا بوده که "عروسی خون" و "یرما" از آثار برجسته او شناخته می‌شود و همچنین به‌عنوان شاعر، تئاترگردان و نوازنده پیانو فعالیت داشت. (1898 میلادی)

افراد مشهور اسپانیا،  فدریکوگارسیا لورکا

خاویر باردم (Javier Bardem)

از هنرپیشه‌های معروف اسپانیا می‌توان به خاویر باردم اشاره کرد که در سال 2007 موفق به کسب جایزه اسکار و در فیلم "جایی برای پرمردها نیست" در مراسم گلدن گلوب به‌عنوان بهترین نقش مکمل مرد انتخاب شد. (1969 میلادی)

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات