افراد مشهور در ژاپن

6 سال پیش 0 دیدگاه

می‌خواهیم درباره تعدادی از بزرگ‌ترین افراد مشهور در ژاپن مانند نویسندگان، موسیقی‌دانان، کارگردانان و متفکران بیشتر بدانیم. می‌دانید که ژاپنی‌ها همچنین به خاطر انعطاف‌پذیری، سخت‌کوشی، صداقت، هوش و منظم بودن شهرت دارند. این کشور از چندین جزیره در اقیانوس آرام تشکیل شده است. مردم این کشور به دلیل مشارکت در فرهنگ، علم و فناوری، مذهب و فلسفه، هنرهای زیبا و ادبیات شناخته شده‌اند. ژاپنی‌ها علی‌رغم زندگی در کشوری که مکررا دچار زلزله و سونامی می‌شود، شجاع هستند و هیچ چیز آن‌ها را از رسیدن به رویاهایشان باز نمی‌دارد.

افراد برجسته ژاپن

معرفی افراد مشهور در ژاپن

ژاپن متفکران، هنرمندان، نویسندگان، آهنگسازان، سامورایی‌ها و سازندگان بسیاری را پرورش داده که مشارکت آن‌ها نه تنها تاریخ و فرهنگ این کشور را ارتقا داده بلکه بر کل جهان نیز تأثیر گذاشته است.

کارگردان انیمیشن؛ هایائو میازاکی

میازاکی یکی از افراد معروف ژاپن و یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان انیمیشن است. او در خلق توطئه‌های سرگرم‌کننده، شخصیت‌های جذاب و انیمیشن‌های نفس‌گیر در فیلم‌هایش عالی است. همین امر باعث شده است که او از سوی منتقدان و همچنین عموم مردم ژاپن به رسمیت شناخته شود. هایائو همچنین یکی از بنیانگذاران Studio Ghibli، یک استودیوی فیلم و یکی از بنیان‌گذاران انیمیشن بود.

بیشتر بخوانید: معرفی ژاپن

یک استودیو در ژوئن 1985 توسط هایو، تاکاهاتا، توکوما و سوزوکی تاسیس شد. آن‌ها توسط توکوما شوتن تامین مالی شدند. اولین فیلم آن‌ها Laputa: Castle in the Sky بود که در سال 1986 منتشر شد. طراحی‌های میازاکی برای سکانس‌های فیلم‌هایش از معماری یونانی و الگوهای شهری اروپایی الهام گرفته شده بود.

کن واتانابه

کن واتانابه؛ بازیگر

کن یکی از افراد مشهور در ژاپن است. او به خاطر بازی در شخصیت‌های قهرمان تراژیک مانند ژنرال تادامیچی کوریبایاشی در نامه‌هایی از ایوو جیما و لرد کاتسوموتو موریتسوگو در آخرین سامورایی مشهور است. این نقش‌ها برای او نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به همراه داشت.

او دو بار در سال 2007 برای خاطرات فردا و در سال 2010 برای فیلم شیزومانو تایو برنده جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم ژاپن شده است. کن در ریبوت گودزیلا در نقش دکتر ایشیرو سریزاوا در سال 2014 و همچنین در دنباله آن بازی کرد. او همچنین در اولین حضورش در تئاتر لینکلن سنتر در سال 2015 در برادوی برای بازی در تئاتر «شاه و من» حضور داشت.

هیروکی سانادا؛ بازیگر

یکی دیگر از افراد مشهور در سفر ژاپن به شما معرفی می‌کنند هیرویوکی ساناداست. او در 12 اکتبر 1960 در توکیو به دنیا آمد. اولین حضورش در فیلم شانس زمانی بود که 5 سال داشت. او خود را به عنوان بازیگری تثبیت کرده است که در ایفای نقش‌های مختلف مهارت دارد. سانادا ابتدا به عنوان یک بازیگر جدی در فیلم فال ماهجونگ هوروکی به کارگردانی ماکوتو وادا مورد توجه قرار گرفت. هیرویوکی کار خود را به عنوان یک ستاره اکشن آغاز کرد اما اکنون به عنوان یکی از با استعدادترین بازیگران ژاپنی شناخته می‌شود.

هاروکی موراکامی؛ نویسنده

موراکامی یک نویسنده پرکار و از شخصیت‌های معروف ژاپنی است. تمام کتاب‌ها و داستان‌های او در ژاپن و همچنین در سطح بین‌المللی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده‌اند. این کتاب‌ها همچنین به 50 زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه در خارج از کشور به فروش رسیده است.

هاروکی جوایز متعددی مانند جایزه جهانی فانتزی، جایزه بین‌المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر، جایزه فرانتس کافکا و جایزه اورشلیم را نیز دریافت کرده است. از برجسته‌ترین آثار او می‌توان به تعقیب گوسفندان وحشی، چوب نروژی، تواریخ پرنده باد، کافکا در ساحل و 1Q84 اشاره کرد. علاوه‌بر این، موراکامی چندین اثر غیرداستانی نوشته است. پس از زلزله هانشین و حمله گاز سارین متروی توکیو در سال 1995، او با قربانیان بازمانده و همچنین اعضای فرقه مذهبی مسئول مصاحبه کرد.

شینجی کاگاوا

شینجی کاگاوا؛ فوتبالیست

اگر از طرفداران فوتبال به خصوص لیگ برتر هستید شینجی کاگاوا برای شما غریبه نیست. او یک فوتبالیست حرفه‌ای و از افراد مشهور در ژاپن است که در سال 2010 برای بوروسیا دورتموند بازی کرد و سپس از سال 2012 تا 2014 قراردادی 2 ساله با منچستریونایتد امضا کرد. کاگاوا اولین بازیکن ژاپنی است که برای این باشگاه بازی کرده است. او هافبک تهاجمی است و در تیم ملی فوتبال ژاپن نیز بازی می‌کند. او رکورددار بیشترین تعداد بازی و بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن ژاپنی در رقابت‌های باشگاهی یوفاست.

یوکو اونو؛ هنرمند

یوکو به دلیل ازدواج با جان لنون که خواننده اصلی گروه بیتلز بود مشهور است. یوکو اونو یک فعال صلح، هنرمند مفهومی و یک نوازنده آوانگارد است. اونو در سال 1933 در توکیو به دنیا آمد اما پس از جنگ جهانی دوم به همراه خانواده‌اش به نیویورک مهاجرت کرد. او به تلاش برای صلح و استفاده از فعالیت‌های خود برای حمایت از کنترل اسلحه و مبارزه با شکستن سلاح ادامه می‌دهد. یوکو از مضامین فمینیستی در موسیقی خود استفاده کرده است تا بر نوازندگان مختلفی مانند B-52s و Meredith Monk تأثیر بگذارد. همکاری او با همسرش، Double Fantasy، تحسین تجاری و منتقدان و همچنین جایزه گرمی آلبوم سال را در سال 1980 به همراه داشت.

ماری کوندو

ماری کوندو؛ نویسنده

ماری کوندو یکی از افراد مشهور ژاپن با چندین کتاب و نمایش نتفلیکس به موفقیت بین‌المللی دست یافته است. او به دلیل مهارت‌های سازماندهی و بی‌نظمی‌اش محبوب است. کوندو با استفاده از روش KonMari خود رویکرد کاملا ژاپنی خود را برای سفارش اعمال می‌کند. کتاب او با عنوان «جادوی متحول کننده زندگی مرتب کردن: هنر ژاپنی تمیز کردن و سازماندهی» به 30 زبان ترجمه شده است. او همچنین میلیون‌ها نسخه از این کتاب را فروخته است.

ماری اوزاکا

ماری اوزاکا؛ تنیسباز حرفه‌ای

ماری اوزاکا یک تنیس‌باز حرفه‌ای است که برای تیم ژاپن بازی می‌کند. او و خواهرش نائومی اوزاکا را با سرنا و ونوس ویلیامز مقایسه می‌کنند. ماری اولین بازی خود را در انجمن تنیس زنان در مسابقات حرفه‌ای Bank of the West Classic انجام داد. او در 18 سالگی با مارینا شامایکو شریک شد. دوران حرفه‌ای او در تنیس به دلیل آسیب‌دیدگی‌ها کند شد و به این ترتیب او را از برنده‌شدن در هر تورنمنتی محروم کرد.

نائوکو تاکوچی؛ هنرمند مانگا

 تاکوچی یک هنرمند مشهور مانگاست که به خاطر ساخت مجموعه مانگا "ماه ملوان" مشهور شده است. این سریال یکی از محبوب‌ترین کمیک‌های مانگا در تمام دوران است. او برخی از بهترین مانگاهای تمام دوران را خلق کرده است. علاوه‌بر این او شعر برخی از محبوب‌ترین آهنگ‌های انیمه را نیز نوشته است.

  آکیرا کوروساوا

آکیرا کوروساوا؛ کارگردان فیلم

آکیرا کوروساوا کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما بود که 30 فیلم را در مدت 57 سال کارگردانی کرد. او را یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینما می‌دانند. کوروساوا پس از مدت کوتاهی به عنوان نقاش، کار خود را در صنعت فیلم ژاپن در سال 1936 آغاز کرد. او اولین کار خود را به عنوان کارگردان در طول جنگ جهانی دوم با فیلم اکشن محبوب Sanshiro Sugata انجام داد.

نائومی اوزاکا؛ تنیس‌باز حرفهای

 اوزاکا در 3 سالگی ورزش تنیس را آغاز کرد. اگرچه در ایالات متحده به دنیا آمده و بزرگ شده، اما اصالتا ژاپنی است. بنابراین نماینده ژاپن (مادرش ژاپنی است، پدرش از هائیتی) است. اوزاکا که می‌تواند با سرعت 120 مایل در ساعت بازی کند، اولین تنیسور آسیایی به شمار می‌رود که به رتبه 1 دست یافته است. او همچنین اولین بازیکن ژاپنی است که قهرمانی گرند اسلم را به دست آورد.‌ اوزاکا به طور مداوم برای ژاپن بازی کرده است. او فکر می‌کرد که انجمن تنیس ژاپن می‌تواند مفیدتر از انجمن تنیس آمریکا باشد‌.

یوزورو هانیو

یوزورو هانیو؛ اسکیت‌باز

یوزورو هانیو یکی از افراد مشهور ژاپن در رشته اسکیت نمایشی رقابت می‌کند. هانیو که به عنوان یکی از بهترین اسکیت‌بازان مرد در تمام دوران شناخته می‌شود. او دو مدال طلای المپیک متوالی را در سال‌های 2014 و 2018 کسب کرد و دومین اسکیت‌باز تاریخ شد. علاوه‌بر این، در مسابقات قهرمانی چهار قاره 2020 مقام اول را به دست آورد که او را به اولین اسکیت‌باز مرد تبدیل کرد.

کییچی تانامی

وقتی نوبت به نوازندگان پاپ پس از جنگ در ژاپن رسید، تانامی پیشتاز بود. درحالی که توکیو زمانی که او تنها 9 سال داشت، بمباران شد. سال‌های اولیه او با سردرگمی و آشفتگی همراه بود. او هنرمندی چند ژانر هست که به خاطر کارهای خلاقانه و تفکربرانگیزش شهرت دارد. آثار هنری او اغلب تفاوت بین زندگی و مرگ را به تصویر می‌کشد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات