جاذبه های دیدنی بیروت

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی بیروت

  

موزه ی ملی بیروت (National Museum of Beirut)

 این موزه که در مکان نوار سبز سابق قرار گرفته است، مهم ترین مرکز و موسسه فرهنگی شهر بیروت است. کلکسیون چشم گیر و با شکوه از دست ساخته های باستان شناسی که در این مرکز وجود دارد، آینه ای تمام نماست از تاریخ کشور لبنان و تمدن هایی که در طول تاریخ آن رخ داده است. از برجسته ترین چیزهایی که در این موزه وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجسمه های برنز درخشان مربوط به فنیقیان که در نزدیکی معبد ابلیسک در شهر بیبلوس دفن شده بودند و سالها بعد پیدا شدند.تعدادی تابوت مربوط به دوره ی فنیقیان که به شکل صورت انسان هستند و یک سنگ قبر نقاشی شده ی رومی.

شما می توانید هنگام ورود پاسپورت خود را تحویل دهید و یک iPad تحویل بگیرید که به وسیله ی آن می توانید برچسب های موارد دیدنی مهم را اسکن کنید و توضیحات مربوط به آن را به صورت شفاهی دریافت کنید؛ پس سعی کنید که یک هدفون به همراه داشته باشید.هم چنین می توانید از نوشته ای که هر یک ساعت یک بار بین ساعت های 9 صبح تا 4 بعد از ظهر در اتاق سمعی بصری نمایش داده می شود، دیدن کنید. این سند حاوی اطلاعات دقیقی از چگونگی حفظ موزه توسط نگهبانان در طول جنگ جهانی و هم چنین چگونگی بازسازی آن به حالت قبلی در طول سالهای بعد از جنگ است. این موزه ی شگفت انگیز که در 3 طبقه طراحی شده است، در هر طبقه جذابیت های زیبایی را به نمایش می گذارد. طبقه ی بالا، طبقه ی همکف و زیرزمین که هریک شما را به گوشه ای از تاریخ هدایت می کند. برای بازدید کامل از این موزه ی زیبا و درک تمام زوایای آن به یک روز کامل نیاز خواهید داشت.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Museum Street, Bayrut, Lebanon

ساعات بازدید : 9AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 9611426703+

موزه ی ملی بیروت

موزه ی ملی بیروت

موزه ی ملی بیروت

موزه ی ملی بیروت

موزه ی ملی بیروت

کلیسای بانوی مقدس ما (Our Lady of Lebanon) 

این مکان یکی از مهم ترین معابدی است که در ستایش حضرت مریم، مادر عیسی مسیح ساخته شده است و مکانی زیارتی در لبنان است. این کلیسای زیبا که در سال 1904 ساخته شده است، با یک مجسمه ی برنز از حضرت مریم به وزن 15 تن و ارتفاع 5/8 متر شناخته می شود که در آن مریم مقدس دست های خود را رو به شهر بیروت گشوده است.این معبد هر ساله میلیون ها فرد مسلمان و مسیحی از سرتاسر دنیا را به خود جذب می کند. وقتی در بالای ساختمان این معبد و زیر پای مجسمه ی حضرت مریم می ایستید، نمای بسیار زیبایی از شهر بیروت و دریای مدیترانه خواهید داشت. برای رفتن به این مکان می توانید از اتومبیل یا تله کابین استفاده کنید. هر چقدر پله ها را به سمت بالا طی می کنید، ازدحام جمعیت بیشتر می شود. اما برای گرفتن عکس های زیبا در بالاترین قسمت کلیسا قرار بگیرید و از نمای نفس گیر و فوق العاده زیبای شهر ساحلی بیروت عکاسی کنید. فراموش نکنید که در هنگام برگشت بلیط های خود را به همراه داشته باشد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Harissa, Lebanon

کلیسای بانوی مقدس ما

کلیسای بانوی مقدس ما

کلیسای بانوی مقدس ما

کلیسای بانوی مقدس ما

کلیسای بانوی مقدس ما

صخره های کبوتر (Pigeon Rocks)

در شهر بیروت دو تکه سنگ غول پیکر و زیبا، ورود شما را به شهر خوش آمد می گویند که به صخره های کبوتر معروف اند. این صخره ها در غربی ترین نقطه ی شهر قرار دارند و هم چون دو محافظ بزرگ در ورودی شهر ایستاده اند. محلی های شهر بیروت عاشق این هستند که هنگام غروب آفتاب در ساحل این صخره ها قدم بزنند. فراموش نکنید که این محل در هنگام غروب خیلی شلوغ است، پس حتما زودتر از این زمان در آنجا باشید تا بهترین مکان را برای تماشای غروب زیبای آفتاب پیدا کنید. هم چنین می توانید در اینجا به تماشای قایق هایی بنشینید که از دل این سنگ ها عبور می کنند. تعدادی رستوران و کافه هم در این محل وجود دارد که نمای بسیار زیبایی از صخره ها دارند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Raouche, Beirut, Lebanon

ساعات بازدید : Open 24 hours

صخره های کبوتر

صخره های کبوتر

صخره های کبوتر

موزه ی نیکولاس سرسک یا سرساک (Nicolas Sursock Museum) 

موزه ی نیکولاس سرسک، موزه ی هنرهای مدرن و معاصر در قلب بیروت است که در سال 1961 با هدف گردآوری، نگه داری و نمایش هنرهای بین المللی و محلی تاسیس شد. این موزه سالیانه بالغ بر 10 نمایشگاه برگزار می کند که در رابطه با نمایش های گروهی موضوعی یا نمایش های انفرادی از هنرمندان نوظهور است که هدف آنها آگاهی دادن و به چالش کشیدن مخاطب به روش های مدرن و دور از انتظار است. این موزه در یک قصر خصوصی واقع شده است و هنر هنرمندان لبنانی و خاورمیانه را به نمایش می گذارد. آثار این هنرمندان شامل نقاشی ها، مجسمه ها و عکس های بسیاری است. خود ساختمان این موزه را هم می توان از جذابیت های این مکان دانست. درآخر باید گفت که بازدید از این مکان یکی از بایدهای سفر به شهر بیروت است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Greek Orthodox Archbishopric Street Ashrafieh, Beirut، Beirut, Lebanon

ساعات بازدید : 10AM–6PM (دوشنبه ها و سه شنبه ها : تعطیل)

وب سایت : sursock.museum

موزه ی نیکولاس سرسک یا سارسک

موزه ی نیکولاس سرسک یا سارسک

موزه ی نیکولاس سرسک یا سارسک

دانشگاه آمریکایی بیروت (American University of Beirut) 

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی و مستقل در بیروت و یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه است. دانشگاه آمریکایی بیروت که قدیمی ترین دانشگاه لبنان است در ابتدا تحت عنوان کالج پروتستان سوریه فعالیت خود را با 16 دانشجو در سال 1866 آغاز کرد. محوطه ی اصلی این دانشگاه از 64 ساختمان مجزا تشکیل شده است. این محوطه که مشرف به دریای مدیترانه است شامل زمین های ورزشی، ساحل اختصاصی، جایگاه پرندگان و محلی برای نگه داری گیاهان و درختچه های محلی و غیرمحلی است. محوطه ی این دانشگاه بسیار زیباست. فضاهای سبز دانشگاه که تعداد زیادی دانشجوی خوشحال در آنها به چشم می خورند، حس سرزندگی و پویایی به شما می دهد. هم چنین تعداد زیادی کافه و فضا برای نشستن در محوطه ی دانشگاه وجود دارد. در این دانشگاه یک کتابخانه بزرگ هم وجود دارد که دست نوشته های خطی و کتاب های قدیمی هم دارد.

شما در بدو ورود باید از دروازه ی اصلی داخل شوید و درخواست یک تور کنید و در آنجا یک دانشجو شما را به داخل دانشگاه هدایت می کند و در رابطه با تاریخچه ی دانشگاه به شما توضیح می دهد. این دانشگاه بزرگ فقط یک مرکز آموزش عالی نیست، بلکه ساختمان های آن نمونه ی اصیل و بارزی از میراث تاریخ شهر بیروت هستند. تلفیق ساختمان های قدیمی و جدید و مجسمه های یادبود کارشده در محیط، سادگی و در عین حال پیچیدگی را به نمایش می گذارند. پیشنهاد می کنیم حتما نصف روز را برای بازدید از این مکان دل نشین در نظر داشته باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس :  Beirut, Lebanon

تلفن : 9611350000+

وب سایت : www.aub.edu.lb

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت

حمام های رومی (Roman Baths)

حمام های رومی بزرگترین مکان واقع در فضای باز در شهر بیروت هستند و تاریخچه ی آنها به روزهایی برمی گردد که این شهر مستعمره  ی کشور روم بود. این حمام ها در دهه ی 1990 بازسازی شدند. صفحه های قرمز رنگ کارشده در این حمام ها هوای گرم را به طبقات سنگی بالا هدایت می کردند و حمام کنندگان در محیطی کاملا آرام و مطبوع از استرس و خستگی رها می شدند. این مکان دارای یک باغ گیاهان دارویی نیز هست. محلی که این     حمام ها در آن واقع شده اند بسیار قابل دسترسی است و نزدیک به به سایر مکان های دیدنی شهر از جمله کلیسای سنت جورج (Saint George) و مسجد ال امین است. این حمام ها یکی از مهم ترین بازمانده های باستانی این شهر هستند که از زمان استعمار منطقه توسط رومی ها به جا مانده اند و این در حالی است که 6 حمام رومی دیگر در شهر بوده اند که چیزی از آنها باقی نمانده است. پیشنهاد می کنیم چند ساعتی را در این مکان سپری کنید و شاهد معماری و سیستم کارکرد خلاقانه ی این حمام ها با وجود قدیمی بودنشان باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Beirut, Lebanon

ساعات بازدید : Open 24 hours

تلفن : .........................
وب سایت :
 ........................

حمام های رومی

حمام های رومی

حمام های رومی

حمام های رومی

حمام های رومی

حمام های رومی

مسجد محمد امین (Mohammad Al-Amin Mosque)

اینجا مکانی برای خلوت کردن است.بیروت، پایتخت لبنان، همیشه و در تمام دوران های خود، چه در زمان فنیقی ها و یا زمانی که این شهر مستعمره ی روم بود و چه حالا، از داشتن این بنای باشکوه به خود بالیده است.بدون شک مکان های زیادی از گذشته های دور در این شهر وجود دارد، اما هیچ کس نمی تواند انکار کند که این بنا شاهکار معماری دینی در شهر بیروت است که نخست وزیر سابق لبنان، رفیق حریری در نزدیکی آن آرمیده است. این مسجد چهار طبقه در مرکز شهر و در ضلع شمال شرقی کلیسای سنت جورج (Saint George) قرار گرفته است و دارای مساحت 10/700 مترمربع است. مناره های سربه فلک کشیده ی آن 72 متر و گنبدی که در وسط قرار دارد 42 متر است. مسجد زیبای محمد امین در فاصله نزدیکی از مدیترانه ی آبی و وسیع قرار گرفته است و در مقابل آن مجسمه های یادبود شهیدان آزادی خواه کشور لبنان به چشم می خورند. مناره های بلند، گنبد آبی رنگ، فضای آرامش بخش درون مسجد که شبیه یک غار به نظر می رسد، همه و همه شما را به این مکان سوق می دهند تا برای چند ساعت آرامش را به خود بازگردانید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : ساحة الشهداء، Lebanon

ساعات بازدید : ............................

تلفن : 9613070821+

وب سایت : www.facebook.com/aminemosque

مسجد محمد امین

مسجد محمد امین

مسجد محمد امین

مسجد محمد امین

مسجد محمد امین

مسجد محمد امین

روستای سیفی (Saifi Village)

روستای سیفی که در مرکز شهر بیروت قرار دارد و مکانی مسکونی است، یکی از مهم ترین مراکز هنری شهر است که بسیاری از گالری های هنری، فروشگاه های عتیقه فروشی، استودیوهای طراحی و بوتیک های زیبا خیابان های آن را آذین داده اند. مکانی در این روستا وجود دارد که به منطقه ی هنر (Quartier Des Arts) معروف است و به سرعت در حال رشد است و هم اکنون به مکانی برای گردهمایی های هنرمندان و علاقه مندان به هنر تبدیل شده است و این هنردوستان را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. معماری ساختمان های این روستا تلفیقی از سبک معماری لبنانی و اروپایی است. گرچه این روستا وسعت چندانی ندارد، ولی تماشای ساختمان های رنگارنگ با آن سبک معماری جذابشان بسیار لذت بخش است و برای یک پیاده روی مکانی ایده آل و رویایی است. رستوران و کافه های دنج و خلوتی در روستا هستند که می توانید در آنها توقف کنید و از نوشیدن یک قهوه ی داغ در این روستای پر از رنگ و تمیز لذت ببرید. حتما چند ساعتی را برای تماشای این مکان زیبا در شهر بیروت صرف کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Said Akel, Bayrut, Lebanon

ساعات بازدید : Open 24 hour

تلفن : 9611962000+

وب سایت : saifivillage.com

روستای سیفی

روستای سیفی

روستای سیفی

روستای سیفی

روستای سیفی

بعلبک (Baalbek)

بعلبک شهری باستانی است که در شرق رودخانه ی Litani و در محل دره ی بقاع کشور لبنان، با فاصله ی 85 کیلومتری از شهر بیروت قرار دارد. این شهر یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. در ابتدای تاسیس و در حدود 9000 سال قبل از میلاد مسیح، بعلبک مکانی برای عبادت بود و به مرور به مهد تمدن باستان تبدیل شد. پس از گذشت سالها هنوز بقایای این مکان در لبنان امروز با ستون های بلند و سر به آسمان کشیده اش یکی از مهم ترین جاذبه های باستانی این کشور محسوب می شود. این مکان مرکز عبادت رومی ها، مسیحی ها و مسلمانان بود که هر کدام میراث خود را در این عبادتگاه به جا گذاشتند. تا حدود 150 سال قبل از میلاد مسیح و در دوره ی فنیقی ها، بعلبک معبدی بود که به Astarte، الهه ی باروری، حاصلخیزی و جنگ تقدیم شده بود، اما در زمان استعمار منطقه توسط رومی ها، معبد به ونوس، الهه ی زیبایی رومی ها اختصاص یافت و بعدها هم بعد از ظهور کنستانتین به مسیحی ها تعلق گرفت. در نهایت در سال 637 بعد از میلاد مسیح، مسلمان ها از این مکان به عنوان یک دژ مستحکم استفاده کردند و یک مسجد هم به این مکان اضافه کردند. دوران نزول و سقوط این معبد همراه با آغاز امپراتوری عثمانی بود و در این دوره این مکان ترک و به خرابه ای تبدیل شد. هم چنین وقوع زلزله ها، طوفان و نیرو های طبیعی منجر به فرسایش بیشتر آن شدند، تا اینکه امپراتور آلمانی، Wilhelm دوم، بعد از بازدید از این مکان دستور بازسازی و محافظت از آن را صادر کرد. بزرگی معابد بعلبک به حدی است که باعث حیرت و شگفتی باستان شناسان است و این سوال همیشه وجود دارد که سنگ ها و ستون های با این عظمت چگونه با این دقت و زیبایی حکاکی شده اند. بعلبک بعد از سالها جاذبه ای زنده برای لبنان و بیروت است که همیشه محل برگزاری جشنواره های موسیقی بوده است. بومی ها و گردشگران در این مکان دور هم جمع می شوند تا شاهد غروب تماشایی آفتاب از پشت این ستون های بلند و ستبر باشند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : City in Lebanon

ساعات بازدید : ..........................

تلفن : .......................

وب سایت : ..........................

حسابدار

بعلبک

بعلبک

بعلبک

بعلبک

میدان شهدا (Place des Martyrs)

در سال 1931، میدان تاریخی شهدا برای بزرگداشت شهیدان جنگ داخلی که به فرمان دولت عثمانی اعدام شدند، تاسیس شد. در دهه ی 1950، این میدان به مکانی مهم و مرکز تجمع سینماها، رستوران ها و کافه ها تبدیل شد. در طول جنگ های داخلی لبنان، میدان شهدا به عنوان مرز بخش غربی و شرقی شهر که با یکدیگر در جنگ بودند شناخته می شد و هم اکنون یکی از مهم ترین مناطق گردشگری و تاریخی شهر بیروت است. این مجسمه ها یادآور روزهای سخت و دردناک جنگ های داخلی هستند و شما حتی می توانید سوراخ های گلوله را بر روی مجسمه های این شهیدان ببینید. پس می توان گفت این میدان از تاریخی ترین مراکز شهر بیروت است که تعدادی از مهم ترین مراکز گردشگری دیگر مثل مسجد محمد امین را در نزدیکی خود دارد. گفته می شود که این مجسمه ها در طول جنگ های داخلی سالهای 1990-1975 تخریب شدند و برای بازسازی به ایتالیا فرستاده شدند. این میدان برای اهالی لبنان معنا و مفهوم و ارزش زیادی دارد و از مناطقی است که در سفر به شهر بیروت حتما باید از آن دیدن کنید تا شناخت بهتری از تاریخ این شهر کسب کنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Beirut, Lebanon

ساعات بازدید : Open 24 hours

تلفن : ............................

وب سایت : ..............................

میدان شهدا

میدان شهدا

میدان شهدا

میدان شهدا

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات