افراد مشهور در اسلواکی

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 8 فرد مشهور در اسلواکی

دیوید دوبریک (David Dobrik)

دیوید دوبریک پسر خوش مشرب مشهوری است که جذاب و شوخ است و در عین حال فروتن و خوش خو. برخلاف همسالانش، که سرگرم آراستن تصاویر افراد محبوبشان هستند، دوبریک از این که خودش باشد خرسند است. او بی دغدغه، شوخ طبع و منطقی است.اگر او را نمی شناسید، او، یک ستاره ی اینترنتی است. 20 سال دارد و از چهره های درخشان فعال در شبکه های واین (Vine) و یوتیوب (YouTube) با بیش از یک میلیون طرفدار است و شکوفایی او در هنرپیشگی، آینده ای درخشان را برایش رقم خواهد زد. او یکی از پرشورترین جوان های مستعدی است که در سال های اخیر در دنیای مجازی شناخته شد و به شهرت رسید.

دیوید دوبریک

پیتر ساگان (Peter Sagan)

پیتر ساگان از برترین ورزشکاران دنیای دوچرخه سواری رقابتی با آینده ای روشن است. او در شهری کوچک در اروپای شرقی به دنیا آمد و در کانون گرم خانواده بزرگ شد. سنی نداشت که با تشویق خانواده به رقابت در عرصه ی دوچرخه سواری پرداخت و در مدتی کوتاه، در صدر باشگاه محل قرار گرفت.پس از قرض گرفتن دوچرخه از عضوی از خانواده، پیتر ساگانِ اسلواکی، با پیروزی در مسابقات قهرمانی برتر جوانان کشور، مورد توجه همگان واقع شد. دستاوردهای او به زودی مورد توجه جامعه ی جهانی قرار گرفت و او فعالیت حرفه ای خود را با عقد قراردادی پر سود آغاز کرد.خیلی زود، پیتر با نمایش توانایی های خود، به اثبات آن ها پرداخت تا از دوچرخه سواران دیگر، امتیاز بیشتری کسب کند. سپس او صعود شگفت انگیزش را ادامه داد و از حریفان مجرب و قوی خود نیز جلو زد، تا جایگاه خود را در بالای نردبان امتیازات حفظ کند.منتقدان و هواداران، جذب عملکرد بی نظیر او در مسابقات شدند. با استعداد های ذاتی و تلاش های خستگی ناپذیر، پیتر ساگان، اکنون در اوج دوران حرفه ای اش به سر می برد و پیش بینی می شود که در سال های بعد نیز در صدر دنیای دوچرخه سواری باشد

پیتر ساگان

گوستاو هوشاک (Gustáv Husák)

گوستاو هوشاک، سیاستمدار اسلواکی است که از سال 1975 تا 1989، رئیس جمهور چکسلواکی بود. او به عنوان یک کمونیست سرسخت، عضو قدیمی حزب کمونیستِ اسلواکی بود و به دنبال حمله ی بلوک شوروی که «بهار پراگ» را در سال 1968 خاتمه داد، برجسته شد. (بهار پراگ، دوره‌ای از گسترش آزادی‌های فردی و اجتماعی در چکسلواکی بود.)او از ابتدای جوانی، به سیاست علاقه داشت و در سن 16 سالگی كه در مدرسه دانش آموزی می کرد، به «اتحادیه ی جوانان كمونیست» پیوست. با گذشت سال ها، علاقه ی او به سیاست چند برابر شد و او پس از پایان تحصیل در رشته ی حقوق، درگیر فعالیت های کمونیستی زیرزمینی شدو یک ضد فاشیست مصمم بود که در سال 1944 به عنوان یکی از رهبران قیام اسلواکی علیه دولت دست نشانده ی نازی ها برخاست. همچنین به دلیل فعالیت های سیاسی اش دستگیر شد، اما هیچ چیز نمی توانست او را از تلاش برای دستیابی به اهدافش باز دارد که این جوان، با ایمانی راسخ به آرمان های خود وفادار بود.او به دلیل مخالفت با «ژوزف استالین» برای چندین سال به زندان افتاد، اما پس از آزادی، فعالیت سیاسی خود را ادامه داد. برای دو دهه، دبیر کل حزب کمونیست چکسلواکی بود. در سال 1975، رئیس جمهور چکسلواکی شد و تا سال 1989 در این سمت خدمت کرد. دوران ریاست جمهوری او، ​​به دوره ی «عادی سازی» (Normalization) معروف بود.

گوستاو هوشاک

آدریانا اسکلناریکووا (Adriana Karembeu)

آدریانا اسکلناریکووا، مدل و هنرپیشه ی اسلواکی و صاحب پیشین رکورد گینس برای طولانی ترین پا در میان سوپر مدل های زن است. آدریانا که تا پنج سالگی توسط پدربزرگ و مادربزرگش بزرگ شد، تصمیم گرفت که به دنباله روی از مادر پزشکش، رشته ی پزشکی را برای خود برگزیند، اما به واسطه ی حضور در یک مسابقه ی زیبایی که در کالج برگزار شد، وارد صنعت مد شد و زندگی وی به طرز چشمگیری تغییر کرد.

آدریانا اسکلناریکووا

کایلا کول (Kyla Cole)

کایلا کول، مدل جذاب اسلواکی و مجری سابق تلویزیون است. او پس از تحصیل در رشته ی فشن و مد در دبیرستان، به پراگ (پایتخت جمهوری چک) رفت. سپس، برای کار در یک کمپ تابستانی به ایالات متحده سفر کرد و یک جلسه ی عکاسی در آمریکا، زندگی او را برای همیشه تغییر داد. پس از، دو مرتبه حضور در مجلات برتر آمریکایی، کایلا به اوج فعالیت حرفه ای خود در دنیای مدلینگ دست یافت و در مدتی کوتاه چهره ی او، بر جلد مجلات متعددی نقش بست.با بازگشت به میهن، یک برنامه ی محبوب تلویزیونی را به مدت یک سال میزبانی کرد. سپس، در چندین فیلم به عنوان بازیگر زن به فعالیت پرداخت. کایلا کول، با خاتمه دادن به فعالیت حرفه ای خود در زمینه ی مدلینگ، اکنون به عنوان آرایشگر (گریمور) و مربیِ مدل های جوان فعالیت می کند.

کایلا کول

آندری کیسکا (Andrej Kiska)

آندری کیسکا، خَیِّر، کارآفرین و سیاستمدار اسلواکی است که از سال 2014 تا 2019 رئیس جمهور اسلواکی بود. او در رشته ی مهندسی برق تحصیل كرد و به عنوان مهندس طراح مشغول به كار شد، تا این كه شرایط سیاسی در اسلواکی به طور اساسی متحول شد. كيسكا تصميم گرفت كه برای يافتن شغلی بهتر به آمريكا برود، اما موفق نشد و به میهن خود برگشت. پس از بازگشت، کارآفرین شد و خیلی زود مجموعه ای از شرکت ها را به همراه خانواده ی خود تأسیس کرد. با گذشت سال ها، این شرکت ها به سودآوری رسیدند و کیسکا به عنوان یک تاجر، طعم موفقیت را چشید. با این حال، او تصمیم گرفت تا شرکت هایش را رها کرده و با تأسیس سازمان خیریه ای به نام «دابری انیل» (فرشته ی نیک)، خود را غرق در فعالیت های بشردوستانه کند.او همچنین اذعان داشت كه هرگونه تغییر مثبت را می توان از طریق دنیای سیاست حاصل کرد و تصمیم گرفت تا وارد انتخابات سیاسی شود. کیسکا پس از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان رئیس جمهور اسلواکی انتخاب شد و نزدیک به 60٪ از آرا را به خود اختصاص داد. به عنوان رئیس جمهور، یک دوره ی کامل به مدت پنج سال خدمت كرد. او در نهایت تصمیم گرفت با وجود جلب اعتماد مردم و کسب محبوبیت، به رقابت مجدد نپردازد. او به تازگی حزب سیاسی خود با نام «برای مردم» (Za ľudí) را راه اندازی کرده است.

آندری کیسکا

میلان راستیسلاو استفانیک (Milan Rastislav Štefánik)

میلان راستیسلاو استفانیک فیلسوف، ستاره شناس، دیپلمات و سیاستمدار اسلواکی بود. اشتیاق او به سیاست، در زمان تحصیل نجوم و فلسفه در پراگ، فزونی یافت. استفانیک تلاش کرد تا مردم چک و اسلواکی را برای رسیدن به استقلال و جدایی از حاکمیت اتریش-مجارستان متحد کند. این تعصبات، موجب پیوستن او به ارتش فرانسه شد و در آن جا چهار سال را به عنوان خلبان گذراند.

او باقی عمر خود را صرف تلاش برای شکلگیری چکسلواکی کرد. پس از به ثمر رسیدن تلاش هایش، به عنوان نخستین وزیر جنگ چکسلواکی منصوب شد. تلاش های او برای اتحاد مردم چک و اسلواکی، با توطئه ی مرگ او در سقوط هواپیما، لکه دار شد. اگرچه این حادثه نقطه ی عطفی در ایجاد خصومت و بی اعتمادی اسلواک ها نسبت به چک بود، اما اهمیت دستاوردهای دیپلماتیک استفانیک را هرگز نمی توان فراموش کرد. او برای همیشه به عنوان یکی از بنیانگذاران جمهوری چک شناخته شده که مردم خود را از ظلم و ستم شاهنشاهی آزاد کرد.

میلان راستیسلاو استفانیک

لودویت اشتور (Ľudovít Štúr)

لودویت اشتور، سیاستمدار، شاعر و فیلسوف اسلواکی بود که به عنوان رهبر احیای ملی اسلواکی در قرن 19 خدمت می کرد. او همچنین مؤلف زبان معیار اسلواکیایی است که در نهایت منجر به زبان ادبی امروزی اسلواکی شد. او در خانواده ای فرهنگی متولد شد، تحصیلات ابتدایی خود را با تعلیمات پدرش گذراند و سپس به مدرسه ی عالیه ی لوتران رفت.او پس از پایان تحصیل در الهیات، در آن مدرسه ی عالیه ماند و به تدریس تاریخ ادبیات اسلاوی و سرودن شعر پرداخت. وی تاكید داشت كه اسلواکی ها ملتی واحدند و به همین دلیل حق دارند زبان، فرهنگ، مدارس و به ویژه استقلال سیاسی خودشان را در مجارستان داشته باشند. متعاقبا، او به همراه دوستانش تصمیم گرفتند تا زبان معیار اسلواکیایی را بر اساس گویش های اسلواکی مرکزی تدوین كنند، كه حتی امروزه نیز از آن استفاده می شود.

لودویت اشتور

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات