غذاهای کنیا

4 سال پیش 0 دیدگاه

10 غذای محبوب کنیا که نمی‌توانید به آنها «نه» بگویید

 

غذا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. هم خستگی را از تن شما بیرون می‌کند و هم شما را دنیایی جدید از طعم‌ها و مزه‌ها می‌برد.

در کنیا به دلیل اقلیم غنی و سرشاری که دارد، دایره متنوعی از غذاها پیش روی گردشگران قرار داده می‌شود. در تور کنیای آژانس رز آبی این فرصت برای مسافران فراهم است که با فرهنگ و سنن اقوام بومی این کشور آشنا شوند و از خوراکی‌های لذیذ مردم خونگرم کنیا لذت ببرند.

در ادامه 10 غذای محبوب مردم کنیا که هیچ گردشگری نمی‌تواند در مقابل آنها مقاومت کند به شما معرفی می‌شوند؛

 

 

 

                                 

1-اوگالی (Ugali)

اوگالی غذای اصلی کنیاست. این غذا با آرد ذرت درست می‌شود. اگرچه گاهی بجای آرد ذرت از آرد ارزن یا آرد نوعی ذرت خوشه‌ای استفاده می‌شود. آرد ذرت را کم کم به آب جوش اضافه می‌کنند تا خمیری یک‌دست حاصل شود. این غذا بسیار پرقوت و سرشار از آهن است. مردم کنیا اوگالی را در کنار تاس کباب گوشت گاو و خورشت لوبیا می‌خورند. از خوردن آن واقعا لذت می‌برید. حتی اگر کمی کنجکاو باشید می‌توانید از مردم محلی طرز پخت آن را یاد بگیرید و پس از بازگشت به ایران برای دوستان و مهمان‌هایتان به عنوان سوغاتی کنیا درست کنید.

 

2-سوکوما ویکی (Sukuma wiki)

این غذا از نوعی کلم برگ سبز تهیه می‌شود. برگ‌های آن شبیه اسفناج است. می‌توانید آن را با اوگالی بخورید. برای تهیه این غذا، ابتدا کلم سبز را خرد می‌کنند و بعد با پیاز و گوجه خرد شده تفت می‌دهند. غذایی بسیار ساده و سرشار از عطر و طعمی لذت‌بخش است. سوکوما ویکی غذای ارزانی است که هر کسی می‌تواند آن را تهیه کند و از خوردن آن لذت ببرد.

 

3- سالاد کاچومبری (Kachumbari)

کاچومبری نوعی سالاد انرژی‌زاست که از صیفی‌جات و سبزیجات تازه‌ای مانند گوجه فرنگی، پیاز، فلفل تند سبز، گشنیز، آب لیموی تازه و مقدار دلخواهی نمک درست می شود. ترکیب این سالاد با گوشت کبابی بسیار عالی است.

 

4-نیاما چوما (Nyama choma)

نیاما چوما گوشت سرخ شده‌ است و یکی از پرطرفدارترین غذاهای کنیاست. این غذا را معمولا همراه با سالاد کاچومبری و اوگالی سرو می‌کنند و معمولا آن را با دست می‌خورند. برای چاشنی این غذا فقط از کمی نمک و فلفل استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید نهایت لذت را ازخوردن این غذا ببرید، سعی کنید آن را از غرفه‌های خیابانی بخرید. امیدواریم به زودی و در تور کنیای آژانس رز آبی فرصت چشیدن این غذای لذیذ را پیدا کنید.

 

5-چیپس مایایی (Chips mayai)

چیپس مایایی در اصل ترکیبی از سیب‌زمینی سرخ‌شده و املت تخم‌مرغ است. این غذا در واقع نوعی فست‌فود است و تست کردن آن در سفر به کنیا حتما توصیه می‌شود. این چیپس را با سس گوجه‌فرنگی و کاچومبری سرو می‌کنند. چیپس مایایی یکی از آن غذاهایی‌ست که خیلی زود دل‌تان برایش تنگ می‌شود. البته نه به عنوان غذای اصلی بلکه بعنوان یک میان وعده یا عصرانه.

 

6-موتورا(Mutura)

موتورا نوعی سوسیس است که با گوشت تازه درست می‌شود. ادویه و افزودنی‌های خاصی مانند زنجبیل، موسیر یا تره فرنگی، سیر و فلفل قرمز به آن اضافه می‌شود. روده بزرگ یا کوچک گاو یا بز را که درون آن قبلا تمیز شده با مخلوط گوشت تازه و ادویه پخته شده پر کرده و سپس آن را کباب می‌کنند. این وعده غذایی معمولا به عنوان پیش‌غذا و همراه با نوشیدنی سرو می‌شود.

 

7-گیثری (Githeri)

گیثری وعده غذایی است که از ذرت و انواع لوبیا در یک قابلمه درست می‌شود. این غذا را می‌توان هم بدون اضافه کردن چاشنی و هم با پیاز و گوجه فرنگی و دیگر چاشنی‌ها پخت. تهیه آن بسیار آسان است و یکی از غذاهای مقوی مردم کنیاست. خوردن آن بسیار انرژی‌بخش و نشاط‌آور است. گردشگرانی که یک روز طولانی را در سافاری یا ساحل دریا گذرانده‌اند، با خوردن این غذا جانی تازه می‌گیرند.

 

 

8-ماندازی(Mandazi)

ماندازی نوعی پیراشکی آفریقایی است. برای پختن آن خمیر را در روغن سرخ می‌کنند. گاهی برای طعم دادن به خمیر از شیر نارگیل استفاده می‌کنند. برای تهیه خمیر این پیراشکی، آرد، شیر، تخم‌مرغ، خمیرمایه و شکر را با هم مخلوط می‌کنند. این پیراشکی فوق‌العاده خوشمزه با چای می‌چسبد.

 

9-تیلاپیلای سرخ‌شده

تیلاپیلا ماهی‌ای است که در کنیا خیلی خورده می‌شود و بسیار محبوب است. زیرا بی‌درنگ پیدا می‌شود و همیشه در‌دسترس و مقرون به‌صرفه است. این ماهی سرخ‌شده با کاچومبری، اوگالی یا برنج پیلا سرو می‌شود. همچنین سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A ، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است.

 

10-پیلاوو (Pilau)

پیلاوو یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار کنیاست که در اکثر مناسبت‌های جمعی سرو می‌شود. برای تهیه این غذا، برنج را در آبگوشت مرغ یا گوشت چاشنی‌دار و سبزیجات می‌پزند. گردشگران کشورهای مختلف این غذا را به خاطر ادویه‌های مختلفی که در پخت آن استفاده می‌شود دوست دارند. معمولا در هنگام خوردن این غذا، لبخند رضایت روی صورت همه نقش می‌بندد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات