عجایب پارک ملی دریاچه ناکورو | دریاچه‌ای با حیوانات مختلف

2 سال پیش 0 دیدگاه

دریاچه ناکورو نام یک دریاچه زیبا در آفریقاست که با جنگل‌ها و چمنزارها احاطه و نواحی اطرافش را پاک ملی دریاچه ناکورو تشکیل داده است. این دریاچه در شرق قاره آفریقا در کشور کنیا واقع شده است و دلیل اصلی معروفیت آن، هزاران فلامینگو صورتی رنگی است که روی سطح آب جمع می‌شوند. این دریاچه به خاطر این پرندگان صورتی زیبا و خوش‌رنگ معروف شده است هرچند حیوانات دیگری هم در این دریاچه وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با عجایب پارک ملی دریاچه ناکورو در سفر به کنیا بیشتر آشنا شویم.

معرفی پارک ملی ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو، محوطه اطراف دریاچه است که در طی سال‌ها رشد و کم کم به خاطر گونه‌های حیوانی مختلفی که در این پارک جمع می‌شدند، شهرت پیدا کرد. مسافرانی که از این پارک دیدن می‌کنند، علاوه بر این که با تماشای حیوانات از فاصله نزدیک سرگرم می‌شوند، می‌توانند کمپ بزند و از هوای آزاد و مناظر طبیعی این پارک استفاده کنند.

تاریخچه پارک ملی دریاچه ناکورو

این پارک برای اولین بار یک منطقه حفاظت شده برای پرندگان از جمله فلامینگوها بود که تنها بخش کوچکی از محیط اطرافش را احاطه می‌کرد. هدف از ایجاد یک منطقه حفاظت شده، کمک به حفظ زندگی فلامینگوها و در مقابل کمک به سالم نگه داشتن دریاچه و کاهش آلودگی دریاچه بود.

پارک ملی ناکورو

این پارک ملی در سال 1968 به عنوان یکی از پارک‌های ملی کنیا شناخته شد و وسعت بیشتری پیدا و به 188 کیلومتر افزایش پیدا کرد. همچنین در کنار آن، چندین پستاندار هم به پارک اضافه شدند تا پارک ملی ناکورو دیگر فقط مختص فلامینگوها نباشد.

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی کیپ تاون

در این پاک کم کم زرافه‌ها و کرگدن‌ها در معرض خطر، به این مجموعه اضافه شدند. برای محافظت بیشتر از جمعیت حاضر در این پارک، دولت کنیا یک حصار 188 کیلومتری در اطراف پارک ملی ناکورو ایجاد کرد تا هم حیوانات را داخل محوطه پارک نگه دارد و هم شکارچیان غیر مجاز را دور کند. بعد از ساخت موفقیت‌آمیز همین حصار بود که دولت کنیا رسما پارک ملی دریاچه ناکورو کنیا آفریقا را به عنوان پارک ملی معر فی کرد. این پارک در طول سال‌ها رشد و توسعه پیدا کرد و به شکل امروزی خود رسید.

دریاچه ناکورو

دریاچه ناکورو، میزبان فلامینگوهاست در حالی که اطراف آن حیات‌وحش متنوع و جالب دیگری هم وجود دارد و چشم‌اندازهای طبیعی و بکر و دست نخورده چشم هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند. همه این‌ها و این خصوصیت که پارک دریاچه ناکورو شانس دیدن حیات وحش را از نزدیک به افراد می‌دهد، باعث شهرت این مجموعه شده است.

پارک ملی دریاچه ناکورو آفریقا

حتما شما هم مثل هزاران توریست دیگر هدف‌تان از سفر به کنیا، دیدن پارک‌های ملی این کشور است. پارک‌هایی که بهشت سافاری و تماشای حیات‌وحش آفریقا هستند. در کنیا بهترین پارک ملی که می‌توانید پیدا کنید، پارک ناکوروست. این پارک تا نایروبی پایتخت کنیا تنها 140 کیلومتر فاصله دارد و همین فاصله کم باعث شده است که بیشتر گردشگران و توریستان، به این پارک هم سری بزنند.

از طرفی وسعت کم این پارک طوری است که می‌توانید در نصف روز تمام آن را ببینید و از تماشای حیوانات متنوع که آزادانه در این پارک زندگی می‌کنند، لذت ببرید. دریاچه ناکورو که نقطه قوت این پارک ملی است، یک پناهگاه برای فلامینگوها و پرندگان رنگارنگ دیگر است که اهمیت این موضوع تا حدی است که در سال 1960 دریاچه ناکورو به عنوان حفاظت‌گاه پرندگان و در سال 1968 به خاطر وجود حیوانات دیگر به پارک ملی تبدیل شد.

این دریاچه حدود یک سوم از مساحت این پارک را تشکیل داده است که به خاطر وجود جمعیت باکتری‌ها و جلبک‌ها ظاهری سبز آبی و زیبا دارد. ناکورو جزو دریاچه‌های کم عمق و قلیایی است که تعداد زیادی فلامینگو در آن زندگی می‌کنند به طوری که زمانی که به آن نگاه کنید، گویی سطح آب صورتی رنگ شده است. حجم این دریاچه بسته به میزان بارندگی معمولا بین 5 تا 30 کیلومتر مربع است.

پارک ملی دریاچه ناکورو کنیا

این دریاچه گونه‌های زیادی از پرندگان را در خود جای داده است به طوری که می‌توان تعداد گونه‌های پرندگان در این پارک ملی را تا 400 گونه برآورد کرد. درختچه‌های‌ اطراف دریاچه محلی برای فرار حیوانات از گرمای روز مناسب است؛ به طوری که اگر ظهر به این پارک بروید، می‌توانید زیر درختان حیوانات مختلف را در حالی که چرت می‌زنند، تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: پارک ملی تیبل ماونتین مشهورترین جاذبه آفریقای جنوبی

هرچه به دریاچه نزدیک‌تر شوید، تعداد و تراکم جمعیت فلامینگوهایی که می‌بینید، بیشتر می‌شود. در بازدید از این دریاچه چیزی که بیش از همه توجه‌تان را جلب می‌کند، تراکم صورتی رنگی است که روی آن سایه انداخته است؛ به طوری که رنگ خود دریاچه دیگر مشخص نیست.

این دریاچه، تغذیه فلامینگوها را تامین می‌کند و به میزان غذایی که در این دریاچه وجود دارد، تعداد فلامینگوها هم کم یا زیاد می‌شوند.

هرچه دریاچه جلبک بیشتری داشته باشد، فلامینگوها غذا بیشتری دارند و در نتیجه تعداد فلامینگوها هم بیشتر می‌شود. در فصول خشک سال، تعداد فلامینگوها و پلیکان‌ها روی سطح آب جمع می‌شوند که مناظر زیبا و چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند. زمانی که سطح آب دریاچه بالا می‌آید، فلامینگوها دیگر به جلبک‌ها دسترسی ندارند و تعدادشان در این حوالی کم می‌شود.

 دریاچه در احاطه جنگل‌ها و آبشارها قرار دارد و در طول سال، حیواناتی مانند گرگدن، زرافه، شیر، پلنگ و غیره به آنجا می‌آیند. بخش جنوبی ناکورو بهترین مکان برای دیدن حیوانات است. در این قسمت می‌توانید حیوانات بزرگ‌تر را هم به راحتی ببینید.

در صورتی که عازم سافاری کنیا بودید، حتا به پارک ملی ناکورو کنیا آفریقا بروید و حیات‌وحش زیبا و شگفت‌انگیز آن را تماشا کنید. این دریاچه در تمام آفریقا از بهترین محل‌ها برای تماشای کرگدن‌های وحشی است. چرا که در اینجا تمام کرگدن‌ها در کنار هم جمع شده‌اند و این پارک ملی عملکرد موفقی برای ایجاد پناهگاه برای این حیوانات داشته باشد.

دریاچه ناکورو

شکار شیرها و پلنگ‌ها را از نزدیک ببینید

اگر دوست دارید از نزدک صحنه‌هایی از شکار شیر و پلنگ را ببینید، می‌توانید در اوایل ساعت صبح که خنک‌تر است، به پاک مراجعه کنید. این ساعت‌ها بهترین زمان برای شکار این حیوانات است. حتی ممکن است که یک کفتار را هم از نزدیک ببینید که منتظر شکار یا دزدیدن غذاست.

یکی دیگر از گونه‌های جالب جانوری این پارک، مارها هستند. پارک ملی ناکورو مارهای پیتون بزرگی دارد که معمولا زمانی می‌توانید آن‌ها را ببینید که می‌خواهند از جاده عبور کنند یا این که از درختان آویزان شده‌‌اند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات