آشنایی با جاذبه‌های شهر بریزبن | شهری دیدنی در استرالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

سومین شهر بزرگ استرالیا، بریزبن (یا به قول استرالیایی‌ها "بریسی") است‌ جاذبه‌های بریزبن، گردشگران بسیاری را به‌‌خود جذب می‌کند. اگرچه تاریخ این شهر به سال 1824 برمی‌گردد، اما جاذبه بریزبن پس از میزبانی بازی‌های مشترک المنافع در سال 1982 بیش‌تر شد. در سفر به استرالیا و شهر برزین، در کنار جاذبه‌های بریزبن، می‌توانید هنر بومی و خلاقیت‌های مدرن را در کنار آثار استادان اروپایی تماشا کنید. بریزبن نیز تمیز، سبز و ایمن است. پارک‌های سرسبز شهر، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سرتاسر شهر به چشم می‌خورد و تاکید زیادی بر نوآوری و خلاقیت در سراسر شهر دیده می‌شود.

جاذبه دیدنی و معروف شهر بریزین

سفرهای دریایی رودخانه، بهترین راه برای گشت‌و‌گذار در شهر است. بریزبن از میان آبراهه‌ای همنام خود که با پل‌ها به هم مرتبط شده‌اند، می‌گذرد. ساختمان‌های تاریخی زیبا در میان آسمان‌خراش‌های درخشان خودنمایی می‌کنند. برای مرور کلی، سوار یک کشتی دریایی شوید و بعد با پیاده‌روی بر نقاط موردعلاقه خود تمرکز کنید. از جاذبه‌های شهر بریزبن در شرق شهر، آب‌های آبی خلیج مورتون جذابیت بیش‌تری دارد. می‌توانید به سفرهای یک روزه پرارزش از بریزبن به جزایر نیمه گرمسیری بروید. خانواده‌ها از جاذبه‌های رایگان شهر و ماجراجویی‌های مناسب برای کودکان قدردانی می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری بریزبن

بغل کردن یک کوالا در پناهگاه

آیا تا‌به‌حال خواسته‌اید یک کوالا را در آغوش بگیرید؟ در پناهگاه  مخصوص کوالا در شهر بریزبن، می‌توانید این رویای خود را تحقق ببخشید. همچنین می‌توانید از نزدیک با بیش از 70 گونه از دیگر حیوانات دوست‌داشتنی استرالیایی آشنا شوید. با دست به کانگوروها غذا بدهید، با کوکابورا بازی کنید، تماشا کنید که گله‌های لوریکه‌های رنگین‌کمانی کالیدوسکوپیک درحین تغذیه چطور پایین می‌آیند. والابی‌ها، وومبت‌ها، دینگوها، مارها و حتی تمساح‌ها نیز در این پناهگاه جمع‌وجور واقع در رودخانه بریزبن زندگی می‌کنند.

جاذبه بریزبن استرالیا

جای تعجب نیست که بازدید از این جاذبه بریزبن استرالیا، یکی از بهترین کارهایی است که در این شهر با خانواده انجام می‌دهید. علاوه‌بر در آغوش گرفتن نهایی یک عکس کوالا، می‌توانید یک عکس یادگاری از خود با دینگو یا مار نیز به خانه ببرید.

بیشتر بخوانید: بازدید از شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا عجیب‌ترین شهر دنیا

از موزه‌ها و گالری‌های فرهنگی بریزبن دیدن کنید

رودخانه بریزبن، مرکز فرهنگی فهرست شده در ساوت بانک، مقصدی فوق‌العاده و مناسب برای یک روز عالی همراه خانواده است. در این‌جا مجموعه‌ای چشم‌گیر از موزه‌ها، گالری‌ها و مکان‌های اجرا را خواهید دید. معماری بی‌نظیر آن به زیبایی محوطه روی رودخانه در نزدیکی پارک‌های زیبا می‌افزاید.

جاذبه‌های بریزبن در استرالیا

در این‌جا کارهای زیادی برای انجام دادن برای کل خانواده پیدا خواهید کرد. مثلا می‌توانید مجموعه‌های عالی در کتابخانه ایالتی کوئینزلند را مرور ‌کنید؛ بچه‌ها را با موزه کوئینزلند و نمایشگاه‌های تعاملی Sciencentre سرگرم ‌کنید یا در گالری هنری محبوب کوئینزلند و گالری هنر مدرن (QAGOMA) هنرهای برجسته و عالی را تماشا ‌کنید.

مرکز هنرهای نمایشی کوئینزلند (QPAC) که اجراهایی در سطح جهانی از اپرا و باله گرفته تا نمایش‌های کمدی و کنسرت‌های موسیقی معاصر را اجرا می‌کند، درست در همین نزدیکی، South Bank Parklands قرار دارد. جایی که می‌توانید کنار رودخانه و در میان چمن‌زارها و باغ‌های سرسبز استراحت کنید، یا سوار بر چرخ بریزبن شوید.

جاذبه‌های شهر بریزبن

گشت‌و‌گذار در یک کشتی تفریحی در رودخانه

بهترین راه‌ها برای گشت‌و‌گذار درجاذبه‌های بریزبن، سفر دریایی با رودخانه است. رودخانه بریزبن از قلب شهر می‌گذرد که بسیاری از جاذبه‌های شهر در کناره‌های آن قرار دارند و برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند. این یک راه عالی برای به دست آوردن چشم‌اندازی تازه از جاذبه‌های بریزبن است. جاذبه‌هایی مانند پل داستان، صخره‌های نقطه کانگورو، حتی برخی از جاذبه‌های حیات وحش مانند خفاش‌های میوه‌ای که در امتداد جنگل‌های حرا در ساحل رودخانه جمع می‌شوند.

جاذبه‌های شهر بریزبن استرالیا

پیاده‌روی در باغ گیاه‌شناسی شهر بریزبن استرالیا

وقتی صحبت از باغ‌های بریزبن می‌شود، بازدیدکنندگان واقعا سورپرایز می‌شوند. پارک‌ها و باغ‌های سرسبز در هر گوشه شهر قرار دارند و باغ‌های گیاه‌شناسی بریزبن به خاطر مجموعه‌های چشم‌گیر گیاهان نیمه گرمسیری‌شان بسیار معروف هستند.

موارد برجسته این جاذبه بریزبن عبارتند از: باغ‌های زیبای ژاپنی و بزرگ‌ترین مجموعه درختان جنگل‌های بارانی استرالیا در جهان و همچنین بخش‌هایی که به گیاهان معطر، بامبو، کاکتوس، گیاهان بومی و غیره اختصاص داده شده است.

جاذبه‌های شهر بریزبن ، گشت‌وگذار در استرالیا

سفر یک روزه به جزیره موتورن

جزیره مورتون یکی از جاذبه‌های بریزبن است که از طریق کشتی فقط 75 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد، سفر به این جزیره یک سفر یک روزه عالی است. جزیره مورتون به‌عنوان سومین جزیره شنی بزرگ جهان و با بیش از 98 درصد از جزیره به عنوان پارک ملی، یکی از بهترین اسرار کوئینزلند است.

پوشش گیاهی سرسبز، آب‌های نیلگونی، سواحل ماسه‌ای سفید خالص را در بر می‌گیرد. کارهای محبوبی که در این‌جا انجام می‌شود، شامل غواصی در آب کم‌عمق، غذا دادن به دلفین‌های وحشی در ریزورت جزیره تانگالوما، دوچرخه‌سواری چهارگانه و ورزش‌های آبی مانند سفرهای دریایی، تماشای نهنگ، ماهیگیری، کایاک‌سواری در دریا، Sandboarding و ماجراجویی 4WD نیز بسیار محبوب هستند. وقتی این‌جا هستید، سعی کنید از فانوس‌دریایی کیپ مورتون دیدن کنید تا مناظر زیبای اقیانوس را ببینید.

جاذبه‌های بریزبن در استرالیا | دیدنی‌های بریزین

آشنایی با موزه بریزبن

این موزه جذاب که در یکی از ساختمان‌های میراث برتر بریزبن قرار دارد، در سال 2013 بازسازی و بازگشایی شد. این موزه «کوچک از نظر اندازه، داستان‌های بزرگ» سطح بالای تالار شهر را اشغال می‌کند و تاریخ بریزبن و مردم آن را زنده می‌کند. مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های پیشرفته که همه چیز را از تاریخ محکومیت تا سیل بریزبن پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا

نمایشگاه‌های موقت به این معنی است که همیشه چیزهای جدیدی برای دیدن در این‌جا وجود دارد، همه نمایشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازدیدکنندگان در هر سنی را جذب می‌کنند. تماشای مناظر وسیع شهر از برج ساعت باشکوه به این تجربه افزوده است. دیدن این جاذبه برزین رایگان است.

جاذبه بریزبن استرالیا | سفر به استرالیا

گشتی در گمرک

ساختمان باشکوه قرن نوزدهمی که متعلق به دانشگاه کوئینزلند است، یک تجربه فرهنگی و آموزشی به شمار می‌رود. اگرچه این مکان، به‌عنوان یک مرکز کاربردی عمل می‌کند، اما گمرک دارای فضاهای عمومی فراوانی است، از جمله یک رستوران سرپوشیده خارجی که چشم‌اندازهای بی‌نظیر رودخانه و پل داستانی را ارائه می‌دهد. چای روزانه در این‌جا بین مردم محلی و بازدیدکنندگان محبوب است، اما رزرو ضروری است. تورهای رایگان با راهنما در روزهای یکشنبه در دسترس است و کنسرت‌های موسیقی رایگان اغلب در اتاق بلند برگزار می‌شود.

تور استرالیا و جاذبه‌های گردشگری بریزبن

محل اقامت در بریزبن برای گشت‌و‌گذار

برای کسانی که برای اولین بار از بریزبن بازدید می‌کنند و علاقه‌مند به تجربه تمام جاذبه‌های برزین در استرالیا هستند، بهترین مکان برای اقامت در مرکز شهر است. پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و رستوران‌های جنوبی در فاصله‌ای چند قدمی قرار دارند. مرکز فرهنگی با موزه‌ها و گالری‌های آن شامل کوئین استریت مال است.

جاذبه‌های شهر بریزبن استرالیا | سفر به استرالیا

ناقوس شهر بریزبن

میدان عمومی یک مکان ملاقات محبوب روبروی تالار شهر است. برای گرفتن چند عکس از برج ناقوس نمادین بالای ساختمان دولتی و یافتن چیزی برای خوردن، مکان خوبی به شمار می‌رود. شما باید بتوانید یک کافه یا کافی‌شاپ در اطراف میدان پیدا کنید. چیزی برای خوردن یا نوشیدن تهیه کنید و سپس قبل از عبور از خیابان به سمت شهرداری، در اطراف میدان باز بزرگ قدم بزنید. درحالی‌که سفر به تالار شهر ممکن است جالب به نظر نرسد، اما یکی از بهترین جاذبه‌های برزین استرالیاست. این برج، ناقوس عظیمی دارد که می‌توانید از آن بالا بروید و منظره‌ای از جاذبه‌های بریزبن را ببینید.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر بریزبن

گالری هنر

هنری عالی و رایگان کوئینزلند و گالری هنر مدرن (QAGOMA) دو ساختمان مجاور اما متضاد را در امتداد اسکله در منطقه فرهنگی بانک جنوبی اشغال می‌کنند. آن‌ها با هم بیش از 1700 اثر هنری از سراسر جهان را با تمرکز ویژه بر استرالیا، اقیانوس آرام و آسیا به نمایش می‌گذارند. همچنین در داخل این مجموعه، سینماتک استرالیا فیلم‌های مهیج از سرتاسر جهان را به نمایش می‌گذارد و نمایشگاه‌های تعاملی مرکز هنر کودکان هم در این‌جا قرار دارد. قبل از حرکت، به سالن River Lounge گالری بروید و مناظر زیبای شهر را ببینید.

بازدید از جاذبه‌های بریزبن در استرالیا

کاوش در ساوت بانک

از جاذبه‌های برزین در استرالیا، نمایشگاه جهانی در سال 1988است. ساوت بانک جنوبی پر از پارک‌ها، میدان‌ها و تفرجگاه‌هاست. در این مکان مجموعه متنوعی از رستوران‌ها را خواهید دید و محوطه میزبان، محل رویدادهای هیجان‌انگیز بریزبن و نمایش فیلم است. این بهشت ​​کنار رودخانه و دقیقا روبروی CBD قرار دارد و ساحل خیابان‌ها در مرکز آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: باغ لوکزامبورگ پاریس هدیه ناپلئون + نحوه بازدید آن

در روزهای گرم بریزبن، شنا در تالاب، انتخابی محبوب است. دیگر کارهای محبوب برای انجام در ساوت بانک عبارتند از: ورزش در کلاس‌های تناسب اندام رایگان، بازدید از باغ اپیکوریوس، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی. شما همچنین می‌توانید برای میزبانی از برنامه‌ها و تورهای رایگان کودکان نیز ثبت‌نام کنید.

معرفی جاذبه بریزبن استرالیا

به مناسبت جشن 150 سالگی ایالت کوئینزلند، چرخ بریزبن در سال 2008 در این‌جا افتتاح شد. این چرخ‌وفلک غول‌پیکر یکی از برترین جاذبه‌های‌ بریزین استرالیاست و یک سواری هیجان‌انگیز 10 تا 12 دقیقه‌ای را ارائه می‌دهد. منظره‌ای از رودخانه و شهر در طول روز یا شب را می‌توانید از روی این چرخ و فلک تماشا کنید.

 

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بریزبن

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات