هر آنچه باید در مورد سوغات پاریس بدانید

8 ماه پیش 0 دیدگاه

پاریس، پایتخت فرانسه، شهری است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند و یکی از مقاصد محبوب گردشگری جهان شناخته می‌شود. این شهر با جاذبه‌های تاریخی، موزه‌های معروف، فرهنگ غنی و آشپزی دیرینه، علاقه‌مندان خود را مبهوت می‌کند. یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر پاریس، متنوع بودن سوغاتی‌هایی است که از سراسر فرانسه به این شهر زیبا آورده می‌شوند. تنوع سوغات این شهر یکی از دلایل رضایت بسیاری از بازدیدکنندگان بعد از سفر به این شهر زیباست. از شکلات‌های لذیذ و خوش‌طعم و کروسان‌های مارپیچ و دلربا گرفته تا پوشاک و وسایل کاربردی. هدف ما در این مقاله این است که انواع سوغات پاریس را بررسی و بهترین آ‌ن‌ها را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

آشنایی با معروف‌ترین سوغات پاریس

  1. ماکارون فرانسوی (Macarons)

این شیرینی‌های کوچک ساخته ‌شده از پودر بادام، سفیده تخم‌مرغ و شکر هستند. در مرحله آخر در بین دو بیسکوییت که قبلاً به گاناش آغشته شده‌اند، قرار می‌گیرند و به یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای فرانسوی تبدیل می‌شوند. قطعاً مقاومت در برابر زیاده‌روی در خوردن شیرینی‌های خوشمزه بسیار دشوار است، اما به‌جرئت می‌شود گفت هر کس بعد از امتحان کردن آن شگفت‌زده می‌شود.

شیرینی ماکارون فرانسه2. پنیرهای خوشمزه و متفاوت فرانسوی

پنیرها همیشه بخش مهمی از فرهنگ غذایی فرانسه بوده‌اند. طعم‌ها، بافت‌ها و عطرهای منحصربه‌فرد پنیرهای فرانسوی، ذائقه‌های گوناگون را جذب خود می‌کنند. از پنیرهای نرم و خوش‌بافت گرفته تا پنیرهای سفت و سخت، هر نوع پنیر فرانسوی دلیل خاصی برای محبوب و مشهور بودنش است.

پنیرهای فرانسوی3. روسری یا شال فرانسوی (Scarf)

کشورهای خارجی کاملاً به روسری‌های فرانسوی غبطه می‌خورند؛ چه روسری‌های ابریشمی و چه روسری‌های گرم‌تر و ضخیم‌تر. همین دلیل سبب شده است قسمت عظیمی از فرهنگ پوشش فرانسوی‌ها به روسری اختصاص داده شود. در پاریس شما می‌توانید با هر بودجه، جنس و شکلی روسری‌ مدنظرتان را پیدا کنید. روسری یک اکسسوری شیک است که در زمستان شما را گرم و شکیل نگه می‌دارد و در عین حال ظاهر باشکوه پاریسی را به شما می‌دهد که همه دوست دارند.

شال فرانسوی

4. لوازم بهداشتی آرایشی

در فرانسه بسیاری از صابون‌ها و محصولات منحصربه‌فرد مراقبت از پوست وجود دارد که در میان مسافران و افراد خارجی محبوب هستند؛ زیرا نمی‌توانند آن محصولات را در کشور خود تهیه کنند. برندهای خاصی مانند بیودرما، اَوِن و لوکسیتان در فرانسه بسیار ساده پیدا می‌شوند، اما در بعضی از کشورها یا نا موجودند یا بسیار گران.

5. عطر یا ادکلن فرانسوی

اگر به دنبال هدیه‌ای بسیار شیک و محترمانه چه برای خود و چه برای عزیزانتان هستید، این گزینه می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و مناسب‌ترین سوغاتی‌های پاریس باشد. برندهای معتبر عطرسازی با رایحه‌های خاصشان دل هر مسافری را می‌برند؛ برندهایی چون شانل، دیور، لاکوست، ژان پل گوتیه و... سبب این اعتبار شده‌اند.

6. شمع معطر 

اگر به عطر و رایحه‌های خوشایند علاقه‌مند هستید که هر فرد را مجذوب خود می‌کند، شمع معطر یکی از مناسب‌ترین سوغاتی‌های پاریس است. این شمع‌ها به لطف بوی طبیعی و جذاب به شما کمک می‌کنند فضای اطراف خود را خوشبو کنید. همچنین در هر مکان قادر به استفاده از آن‌ها هستید. این شمع‌ها به‌دلیل جلوه بصری زیبای خود یکی از کالاهای دکوراتیو به شمار می‌آیند.

شمع‌های معطر فرانسوی

7. کیف دستی لوئیز ویتون (Louis Vuitton Handbag)

شاید بد نباشد سری به خیابان شانزلیزه بزنید و به بوتیک مجلل لوئیز ویتون بروید. معروف‌ترین فروشگاه چرم فرانسوی همیشه با آغوش باز از مسافران و مردم عادی استقبال و با محصولاتش هرکسی را ترغیب به خرید می‌کند. کیف‌های دستی و کیف‌های مسافرتی آن‌ها در سراسر جهان شناخته شده و استفاده می‌شوند. بی‌شک این کیف‌ها یکی از بهترین هدایایی است که می‌توانید به عزیزانتان بدهید.

کیف دستی لوئی ویتون7. جاکلیدی برج ایفل (Eiffel Tower Replica)

بله، ممکن است کلیشه و گزینه‌ای عادی به نظر بیاد، اما به این معنا نیست که آن را نادیده بگیریم. برج ایفل یکی از پربازدیدترین اماکن دنیاست و همه ما آن را می‌دانیم؛ بنابراین شما می‌توانید تجربه ایفل‌گردی خود را با این جاکلیدی‌های کوچک و زیبا با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر دوست دارید از قیمت تور پاریس مطلع شوید، سری به بخش‌ تورهای وب‌سایت رز آبی بزنید.

سرکلیدی برج ایفل8. عتیقه‌ها و کالاهای آنتیک پاریسی

یکی از سوغاتی‌های عجیب پاریس شاید همین گزینه باشد. در این شهر، موارد بسیار زیادی از عتیقه‌ها برای انتخاب وجود دارند که در نوع خود جالب هستند. برای خرید این‌گونه اجناس باید به عتیقه‌فروشی‌های کلاسیک پاریس بروید. مغازه‌های عتیقه‌فروشی حال و هوای خاص و جالب خود را دارند که شما را به عمق ماجرا می‌برند و تجربه‌ای خاص برایتان به ارمغان می‌آورند.

عتیقه های پاریسی

9. خردل دیژون و نمکی

خردل یکی از رایج‌ترین چاشنی‌های دنیاست. با این حال هیچ خردلی نمی‌تواند بهتر از خردلی که از پاریس تهیه می‌کنید باشد. شما می‌‌توانید انواع مختلف خردل را در پاریس تهیه کنید و با خود به کشورتان ببرید. انواع قوی‌تری مانند خردل دیژون و اقسام شیرین‌تری مانند خردل عسلی طعم‌های جالبی هستند که ممکن است تا به حال آن‌ها را امتحان نکرده باشید و بد نیست برای بار اول آن‌ها را بخرید.

10. نمک‌های طعم‌دار و رنگی

در فرانسه انواع بسیار متفاوت و در عین حال به همان اندازه خوشمزه، نمک وجود دارد. نمک‌ها از مناطق مختلف فرانسه و جهان به پاریس می‌آیند و این تنوع را به وجود می‌آورند. سل د گرانده (Sel de Guérande) معروف‌ترین نمک پاریس است. همچنین بسیاری از نمک‌های طعم‌دار یا رنگی در این شهر وجود دارند.

11. ادویه‌جات خاص 

برای بخشیدن طعم‌های خاص به غذای خود می‌توانید هر نوع ادویه یا سبزی معطری را که تا به حال با آن‌ها رو‌به‌رو نشدید در پاریس پیدا کنید. انواع متداول عبارت‌اند از Persillade (جعفری، سیر و روغن زیتون مخلوط شده)، Herbes de Provence (ترکیبی از ریحان، آویشن، برگ مو، رزماری، ترخون و بسیاری از گیاهان خشک دیگر)، Bouquets Garnis (ترکیبی از آویشن خشک، خلیج برگ، مریم گلی، سیر و چند سبزی دیگر) یا ادویه‌‌های دیگر مانند فلفل Espelette که همگی جان تازه‌ای به غذای شما می‌بخشند.

12. چای (Tea)

برای کسانی که از نوشیدن چای یا دم‌نوش لذت می‌برند، فرانسه مکان مناسبی است. درواقع بریتانیایی‌ها تنها مردمی نیستند که چای معطر درست می‌کنند. در پاریس، چای‌خانه‌های فرانسوی عالی وجود دارد که ذائقه‌تان را قلقلک می‌دهند.

13. شیرینی مادلین (Madeleines)

مادلین‌ها شیرینی‌های کوچک و لذیذی هستند که در فرانسه بسیار محبوب‌اند. این شیرینی‌ها شکلی منحصربه‌فرد و طعمی خوشمزه دارند و معمولاً در قالب‌هایی با شکل صدف تهیه و پخته می‌شوند. طعم و بوی وانیلی و دارچینی مادلین‌ها، همیشه یادآور لحظات دلپذیری است که با چای یا قهوه سرو می‌شوند. این شیرینی‌ها علاوه بر طعم لذیذ، ظاهری زیبا دارند و می‌توانند خوراکی‌هایی منحصربه‌فرد در جشن‌ها و مراسم‌های خاص باشند.

شیرینی مادلین14. شکلات (Chocolates)

شکلات‌های فرانسوی از دیگر شاهکارهای فرهنگ غذایی فرانسه هستند. این شکلات‌ها با ترکیبات و کیفیت بالای خود در دل هرکسی که مصرفشان کرده است جا باز کرده‌اند. از شکلات‌های تلخ و تیز گرفته تا شکلات‌های شیرین با بافتی نرم. شکلات‌های فرانسوی معمولاً هدایایی لوکس و ویژه هستند و در جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شوند.

‌ 15. نقاشی پرتره (Portrait Paintings)

یکی از بهترین سوغاتی‌های پاریس پرتره یا کاریکاتوری از خودتان است که هنرمندان و نقاشان خیابانی خلق می‌کنند. این پرتره‌ها می‌توانند یادآور خاطرات سفر خود به پاریس باشند و دارای عناصر غم، طنزپردازی و... هستند.

16. کلاه بِره (Béret)

کلیشه‌های زیادی درباره پوشش فرانسوی‌ها وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها این است که فرانسوی‌ها همیشه کلاه برت می‌پوشند. این کلاه پشمی و بافتنی بیشتر با هنرمندان پاریسی مرتبط است و حتی اگر اغلب فرانسوی‌ها آن‌ها را نپوشند، از آن به‌عنوان هدیه‌ای عالی برای عزیزانشان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌های پاریس تهیه کنید و به‌عنوان سوغاتی تور فرانسه با خود برگردانید.

کلاه بره؛ معروف‌ترین سوغات پاریس

17. مارینیر (Marinière)

مارینیر درواقع پیراهنی آستین بلند است که در اصل تفنگداران دریایی فرانسوی از قرن نوزدهم از آن استفاده می‌کردند. قبلاً رنگ آن آبی و سفید بود، اما از زمانی که کوکو شانل آن را به صنعت مد معرفی کرد، به‌عنوان طرحی جالب محبوب شد. دیگر طراحان مد نیز از این روند پیروی کردند؛ مانند ایو سن لوران و ژان پل گوتیه که کاملاً این طرح را تصاحب کردند تا با اعمال طرح‌های عجیب و غریب سر و صدایی به پا کنند.

پیراهن آستین بلند مارینیر  فرانسوی

18. گل محمدی خشک‌شده (Dried Red Rose Buds)

 غنچه‌های خشک‌شده گل محمدی برای ما ایرانیان آشناست و یکی از جالب‌ترین سوغاتی‌های پاریس است که کاربرد فراوانی دارد. از کاربردهای آن می‌توان به آشپزی، دارویی، تزئینی و دکوراتیو اشاره کرد. یکی از متداول‌ترین روش استفاده از آن‌ها در چای است که به‌عنوان طعم‌دهنده‌ای قوی عمل می‌کنند و سرشار از ویتامین C هستند.

19. ظروف سرامیکی پروونسال (Provençal Ceramics)

این ظروف از جمله صنایع دستی زیبا و مشهور فرانسه هستند و با طراحی‌ها و رنگ‌های زنده‌ای که به تاریخ و فرهنگ فرانسه و منطقه پروونس اشاره دارند، تمامیت فرهنگ و زندگی روستایی پروونس را به تصویر می‌کشند. طرح‌های متنوع از گل‌ها، میوه‌ها و الگوهای هنری روی این ظروف به تنوع و زیبایی آن‌ها افزوده و آن‌ها را به اثر هنری منحصربه‌فردی تبدیل کرده‌اند. ظروف پروونسال نه‌تنها برای تزئین داخل منازل و محیط‌های بیرونی استفاده می‌شوند، بلکه هدایایی مناسب و خاص در انواع مراسم‌ها و جشن‌ها به شمار می‌آیند.

ظروف سرامیکی پرونسال

سخن پایانی

شهر پاریس مملو از سوغاتی‌های مختلف است که در نگاه اول در انتخاب آن‌ها سردرگم می‌‌‌شوید، اما با خواندن کامل این مقاله پی می‌برید چیزهای جالبی برای انتخاب وجود دارد؛ از کروسان و شکلات‌های خوشمزه گرفته تا ماکارون و ظروف سرامیکی که هر کدام شما را به اعماق ژرف پاریس می‌برند. برای خرید انواع تور اروپا می‌توانید روی رز آبی حساب باز کنید. 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات