جشن روز ملی اسپانیا؛ اسپانیا چطور روز ملی خود را جشن می‌گیرد؟

7 ماه پیش 0 دیدگاه

 هرساله در زمان مشخصی، مردم اسپانیا جشن روز ملی اسپانیا یا فستیوال ملی اسپانیا (The Fiesta National de Espana) را با برنامه‌های خاص و هیجان‌انگیزی برگزار می‌‌کنند. این روز که به روز ملی کشور (Spain National Day) نیز معروف است، برای مردم این کشور، به‌نوعی روز همبستگی و اتحاد هم محسوب می‌شود. برنامه‌هایی که در جشن روز ملی اسپانیا تدارک دیده می‌شوند نظم و ترتیب فوق‌العاده‌ای دارند و نه‌تنها برای مردم این کشور، بلکه برای سایر افرادی که اهل اسپانیا نیستند و حتی فلسفه این جشن را هم نمی‌دانند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

مردم اسپانیا هرسال این روز را باشکوه‌تر از سال قبل جشن می‌گیرند و این امر به‌دلیل وجود تاریخچه این روز است. درواقع مردم اسپانیا با برگزاری این جشن هرساله به‌نوعی قصد نمایش همبستگی و اتحاد خود را دارند. در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که روز ملی اسپانیا چه روزی است، سپس تاریخچه این روز بررسی می‌شود. درنهایت نیز درباره جشن روز اسپانیا و کارهایی که در این روز مردم این کشور انجام می‌دهند صحبت می‌شود تا اگر با تور اسپانیا به این کشور سفر کردید، این روز را بهتر بشناسید.

 

روز ملی اسپانیا چه روزی است؟

 12 اکتبر به روز ملی کشور اسپانیا (Spain National Day) معروف است و در آن جشن بزرگ و باشکوهی در اسپانیا برگزار می‌شود. این روز مهم در اسپانیا به نام The Fiesta National de Espana (فستیوال ملی اسپانیا) نیز شناخته می‌شود و درواقع جزء تعطیلات عمومی مردم اسپانیا محسوب می‌شود.

تمام ادارات، شرکت‌ها و مراکز عمومی اسپانیا در این روز تعطیل هستند. حتی جالب است بدانید اگر این روز با یکشنبه مصادف شود، جشن به دوشنبه موکول می‌شود و بدین‌صورت مردم اسپانیا دو روز را برای خود به تعطیلات و برگزاری جشن اختصاص می‌دهند.

 

تاریخچه روز ملی

سرآغاز نام‌گذاری روز ملی کشور اسپانیا (Spain National Day) به 12 اکتبر سال 1892 برمی‌گردد که مصادف با ورود کریستف کلمب به آمریکایی جنوبی بود. او دریانورد ماجراجوی ایتالیای بود که در 3 آگوست سال 1492، سفر خود را با هدف رسیدن به هندوستان آغاز کرد. به‌دنبال این تصمیم، پادشاهان اسپانیایی کاستیل یعنی ایزابلا و فردینالد آراگون از این دریانورد ماجراجو حمایت مالی کردند.

کریستف کلمب سفر خود را آغاز کرد، اما در آن زمان هرگز تصور نمی‌کرد این سفر، قرار است تا چه اندازه او را شگفت‌زده کند. 2 ماه بعد از آغاز این سفر، او به جزیره‌ای قدم گذاشت که تا آن زمان، فرد دیگری آن را ندیده بود؛ جزیره‌ای که کلمب آن را New World نامید. درواقع هدف او یافتن راهی برای رسیدن به هندوستان بود، اما سرنوشت او را به آمریکا رساند. این قاره بزرگ تا آن زمان برای مردم اروپا کاملاً عجیب و ناشناخته بود، ولی پس از اینکه کریستف کلمب آن را کشف کرد، اکتشافات و جست‌وجوها در این سرزمین آغاز شد.

سال‌ها بعد کشف قاره آمریکا، در سال 1935 برای اولین بار و در سالگرد کشف آمریکا، جشنی در مادرید برپا شد. این جشن در سال‌های دیگر نیز تکرار شد تا اینکه بالاخره در سال 1981، این روز در تقویم کشور اسپانیا تعطیل رسمی اعلام شده و به نام روز ملی کشور اسپانیا مشهور شد. از آن پس هرساله، جشن روز ملی اسپانیا یا همان فستیوال ملی اسپانیا The Fiesta National de Espana)) در این تاریخ، بسیار باشکوه و با تشریفات خاصی برگزار می‌شود.

جشن روز ملی اسپانیا

 

چگونه روز اسپانیا جشن گرفته خواهد شد؟

جشن روز ملی اسپانیا از جمله جشن‌هایی است که حتی توصیف آن نیز حس خوبی را در هر فرد ایجاد می‌کند و بی‌شک حضور در این جشن می‌تواند بسیار خاص و خاطره‌انگیز باشد. از جمله مهم‌ترین برنامه‌های جشن روز ملی اسپانیا این است که در این روز، پرچم ملی اسپانیا در مرکز مادرید و خیابان‌های معروف اسپانیا برافراشته می‌شود؛ درحالی‌که پادشاه اسپانیا نیز بر این موضوع نظارت می‌کند. پس از برافراشتن پرچم که با آداب و احترام خاصی صورت می‌گیرد نوبت به رژه نظامی می‌رسد. این رژه به رهبری پادشاه و نخست‌وزیر اسپانیا آغاز می‌شوند و به‌نوعی نمایش قدرت نظامی این کشور است.

از سوی دیگر در بالای سر نظامیانی که به‌طور منظم رژه می‌روند، هواپیماهای نظامی نیز به‌ترتیب در یک ردیف قرار می‌گیرند و با دودهای زرد و قرمز به نشانه پرچم اسپانیا، رنگ خاصی به جشن روز ملی اسپانیا می‌دهند. این رخدادهای مهم و باشکوه، از تمام شبکه‌های خبری کشور اسپانیا به‌صورت زنده پخش می‌شود و نوعی حس غرور و افتخار را در دل مردم اسپانیا زنده می‌کند.

جشن اسپانیا

درواقع جشن روز ملی اسپانیا بهانه‌ای است برای اینکه جوانان اسپانیا انرژی خود را تخلیه کنند. معمولاً در این روز جوانان روی صورت خود پرچم اسپانیا را نقاشی می‌کنند و افراد مسن‌تر با در دست داشتن پرچم اسپانیا یا بر دوش انداختن آن، به میدان‌های شهر می‌روند و خوشحالی خود را ابراز می‌کنند. در جشن روز ملی اسپانیا هم‌زمان در چند نقطه اسپانیا پرچم این کشور برافراشته می‌شود. مردم نیز از خانه‌های خود خارج می‌شوند و درحالی‌که پرچم اسپانیا را در دست دارند به برافراشته شدن آن ادای احترام می‌کنند.

در این زمان هم‌زمان با برافراشته شدن پرچم اسپانیا، سرود ملی این کشور نیز از طریق بلندگوهای بزرگ پخش می‌شود و مردم یک صدا سرود ملی اسپانیا را می‌خوانند. درواقع این روز برای مردم اسپانیا، نوعی پیمان همبستگی فرهنگی و مذهبی نیز محسوب می‌شود.

معمولاً برنامه‌های جشن روز ملی اسپانیا برای گردشگران نیز بسیار جالب و دیدنی است؛ حتی برخی گردشگران تاریخ سفر خود به اسپانیا را در این روز مشخص می‌کنند. همچنین در این روز معمولاً مردم اسپانیا در سطح شهر خوراکی‌های خوشمزه پخش می‌کنند و هر فرد به‌نحوی خوشحالی خود را نشان می‌دهد.

 

سخن پایانی

در این مقاله، فلسفه و تاریخچه جشن ملی اسپانیا بررسی و درباره برنامه‌های خاص و باشکوه آن نیز مفصل صحبت شد. این روز برای مردم اسپانیا روزی خاص است و درواقع مردم اسپانیا با برگزاری هرساله این جشن قصد دارند اتحاد و همبستگی خود را به تمام مردم دنیا نشان دهند. بدیهی است برنامه‌های این روز باشکوه در اسپانیا، در هیچ روزی از ایام سال در این کشور تکرار نمی‌شوند؛ از این‌رو افرادی که قصد سفر به اسپانیا را دارند بهتر است در برنامه‌ریزی برای سفر خود حتماً این موضوع را مدنظر داشته باشند تا بتوانند در این روز خاص در اسپانیا حضور داشته باشند و از برنامه‌های منظم مردم اسپانیا در جشن روز ملی اسپانیا استفاده کنند. برای خرید تور مادرید یا تور بارسلون می‌توانید به صفحه اصلی رز آبی سر بزنید. 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات