راهنمای سفر به بارسلون؛ صفر تا صد آنچه نیاز دارید

6 ماه پیش 0 دیدگاه

 گاهی یک فرد می‌تواند نقش راهنمای سفر به بارسلونا را بر عهده بگیرد و گاهی نیز مقاله‌ای خوب و باکیفیت هدایتگر گردشگران در سفر است؛ از این‌رو در این مقاله قصد داریم راهنمای سفر به بارسلونا باشیم و تمام جزئیات این سفر را با شما و گردشگران به اشتراک بگذاریم.

در این مقاله ابتدا درباره شهر بارسلونا صحبت می‌شود. سپس اطلاعات ضروری این شهر و راه‌های دسترسی به آن، جاذبه‌های گردشگری، هزینه‌های سفر به بارسلونا و همین‌طور بهترین ایام سفر به این شهر بررسی می‌شود. درنهایت نیز درباره سیستم حمل و نقل این شهر توضیحات لازم داده می‌شود. با ما همراه باشید.

 

معرفی شهر بارسلونا

شهر اعجاب‌انگیز بارسلون که به اسپانیایی (Barcelona) نامیده می‌شود، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اسپانیا پس از مادرید است؛ به همین دلیل نیز به‌عنوان پایتخت این کشور انتخاب شده است. بارسلون در منطقه‌ای با حدود 101،4 کیلومتر مربع قرار دارد و بدیهی است در این وسعت منطقه‌ای جمعیت زیادی نیز باید زندگی‌کنند؛ از این‌‌رو جمعیت بارسلون حدود 1،620،343 است. البته این میزان جمعیت مربوط به حومه شهری و روستاهای اطراف بارسلون می‌شود و جمعیت حومه شهری بارسلون حدود 4،840،000 است.

البته با وجود جمعیت بالای این شهر، نظم و انضباط کاملاً اصولی و حساب‌شده‌ای در آن حاکم است و شما با شهری شلوغ و پرهیایو روبه‌رو نمی‌شوید. حتی افرادی که تجربه زندگی در بارسلونا را دارند، این موضوع را کاملاً تأیید می‌کنند که جمعیت زیاد بارسلون، هیچ تأثیر منفی بر زندگی آنان ندارد.

 

اطلاعات ضروری درباره بارسلون

هر چقدر اطلاعات بیشتری برای سفر به یک شهر یا کشور داشته باشید، سفری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهید داشت. یکی از اطلاعات ضروری برای سفر به بارسلونا در تور اسپانیا این است که ورود به این کشور نیازمند ویزاست. همچنین زبان رسمی مردم بارسلونا اسپانیایی است؛ پس اگر زبان آن‌ها را نمی‌دانید اپلیکیشن این زبان را روی گوشی خود نصب کنید. دین اغلب مردم بارسلونا نیز مسیحیت و واحد پولی آن‌ها یورو است.

از جمله اطلاعات ضروری که لازم است هر گردشگری در بارسلونا بدانید، برخی شماره تلفن‌های ضروری همچون شماره پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس است (شماره 112). همچنین کد تلفن اسپانیا 34 + و کد تلفن بارسلونا هم 93 است.

 

راه‌های دسترسی به بارسلونا

شهر بارسلونا فرودگاهی بین‌المللی به نام آل پرات دارد که در 12 کیلومتری مرکز شهر بارسلونا قرار گرفته است؛ از این‌رو گردشگران برای رسیدن به مرکز شهر و محل اقامت خود در هتل‌های بارسلونا باید از وسایل حمل و نقل مانند قطار، مترو، اتوبوس و تاکسی‌ که در این فرودگاه قرار دارند استفاده کنند. با توجه به نوع این وسایل حمل و نقل، مدت زمان رسیدن به مرکز شهر یا هتل‌های آن متفاوت خواهد بود.

 

جاذبه‌های دیدنی بارسلونا

در ادامه با بهترین مکان‌های دیدنی بارسلونا آشنا می‌شوید تا لحظه به لحظه سفر خود را از قبل تصور کنید. پیشنهاد می‌کنم در تور بارسلونا حتما از مکان‌های دیدنی زیر دیدن کنید:

 

کلیسای ساگرادا فامیلیا (Church Ia Sagrada Familia)؛ تلفیقی از هنر معماری

این کلیسا یکی از شگفت‌انگیزترین کلیساها در دنیاست که ساخت آن را گائودی، معمار صاحب ذوق اسپانیایی در سال 1884 آغاز کرد. بعد از مرگ او در سال 1926 نیز ساخت کلیسا متوقف نشد. گائودی در ساخت این کلیسا از 3 سبک معماری مجزا استفاده کرد و همین امر نیز سبب خاص شدن معماری این کلیسا و ثبت آن در لیست جاذبه‌های گردشگری یونسکو شد. در معماری ساگرادا فامیلیا تلفیق مدرنیستم کاتالانی، گوئیک مؤخر و هنر نوین مشاهده می‌شود.

در واقع با دیدن این معماری، قاعده‌های ذهنی هر فرد جابه جا می‌شود؛ چراکه گائودی معتقد بود، هیچ چیز صاف و یکسانی در این جهان مادی نیست؛ از این‌رو در معماری این کلیسا بیشتر از خطوط منحنی و موجود در طبیعت استفاده شده که همین موضوع نیز سبب خاص شدن این اثر شده است.

از سوی دیگر سقف شیشه‌ای این کلیسا تصویری خارق‌العاده ایجاد می‌کند؛ شیشه‌های رنگی براقی که با تابش آفتاب زیبا می‌شوند و نورهایی با طیف‌های رنگی از لابه‌لای آن‌ها عبور کرده و این زیبایی را بیشتر می‌کنند. افزون بر آنچه بیان شد، مجسمه‌های داخل محوطه کلیسا نیز زیبایی خاص خود را دارند و بسیار باظرافت و هنرمندانه خلق شده‌اند؛ از جمله مجسمه مریم مقدس و حضرت عیسی که نمای بسیار روحانی و آرامش‌بخشی به کلیسا داده‌اند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

 

صومعه پدر البس (De Pedralbes Monestir)؛ باغی بهشتی

این مکان در باغی بهشتی به نام رینا السیندا قرار دارد که برگرفته از نام ملکه السیندا است. صومعه پدر البس در سال 1326 به دستور ملکه السیندا ساخته شد و دارای چندین صومعه مجزا نیز هست. معماری این صومعه بسیار هنرمندانه است و ان را همچون نگینی در میان باغ السیندا برجسته می‌کند. درواقع گردشگران با بازدید از این صومعه هم می‌توانند در باغ زیبا و منحصربه فرد الیسا قدم بزنند و هم از معابد صومعه پدر البس و آثار معنوی متعلق به قرن بیستم بازدید کنند. همچنین این باغ و معبد زیبا سوژه بسیار خوبی برای عکاسی نیز محسوب می‌شود.

صومعه پدر البس

سازه کازا میلا (Casa Mila)؛ سفر در قرن 19

از دیگر آثاری که گائودی، معمار مشهور اسپانیایی از خود به یادگار گذاشته، سازه کازا میلا در بارسلون است. این سازه در حال حاضر یکی از جاذبه‌های دیدنی و وصف‌ناپذیر بارسلون به شمار می‌آید. این سازه زیبا در سال‌های 1905 تا 1910 برای خاندان میلا ساخته شد، اما به‌دلیل زیبایی منحصربه فردی که داشت، چندی بعد در لیست جاذبه‌های گردشگری و در لیست آثار دیدنی یونسکو ثبت شد.

این عمارت نیز مانند دیگر آثار گائودی معماری منحصر به فردی دارد که چشم‌ها را بی‌اراده به خود خیره می‌کند. در قسمت بیرونی این سازه از سنگ‌های خاکستری رنگ استفاده شده است که در هر قسمت از روز زیبایی خاص خود را دارد. درواقع نمای بیرونی این سازه شباهت بسیاری به معدن سنگ دارد و همین امر سبب شده است این سازه با نام لاپدررا هم شناخته شود.

نمای داخلی سازه نیز مانند نمای بیرونی آن زیباست. همچنین به جز نمای سنگ‌چین داخلی، لوازم و تجهیزات داخلی این عمارت بسیار چشم‌گیر است و هر گردشگری را ساعت‌ها در دل خود نگه می‌دارد. در این میان، حتماً برای استراحت از طبقات بالایی این عمارت که کرایه داده می‌شوند هم استفاده کنید و روز خود را به بهترین شکل ممکن بسازید. از سوی دیگر هنگام بازدید از این عمارت از دودکش‌های مرموز این عمارت که در بالای سقف این عمارت قرار گرفته‌اند، بازدید کنید و هیجان‌زده شوید.

می‌توانید آخرین اتاق این عمارت زیبا که تمامی آثار گائودی را به شکل ماکت درون خود حفظ می‌کند نیز مشاهده کنید؛ زیرا حتی تماشای ماکت‌های آثار گائودی نیز جذابیت خاص خود را دارند و نتیجه می‌گیرید که این معمار هنرمند، چگونه از تلفیق چندین معماری متفاوت، سبک جدیدی را در هنر معماری خلق کرده است. مجموعه رز آبی در نقش راهنمای سفر به شهر بارسلونا به شما تأکید کند که برای دیدن این عمارت زیبا، زمان کافی در نظر بگیرید تا بتوانید از تمام قسمت‌های عمارت دیدن کنید و لذت ببرید.

سازه کازا میلا

 

خیابان لارامبلا (Laramblas)؛ همجواری آمفی‌تئاترها با عمارت‌های بزرگ

خیابان لارامبلا از جذاب‌ترین و بهترین جاذبه‌های بارسلون است و کمتر فردی در سفر به بارسلون از این خیابان صرف‌نظر می‌کند؛ چراکه لارامبلا به اندازه تمامی آثار دیدنی بارسلون، مکان‌های دیدنی و تفریحی دارد. در این خیابان که تا میدان معروف کاتالونیا امتداد می‌یابد، معمولاً از وسایل نقلیه استفاده نمی‌شود و گردشگران تمام طول مسیر در این خیابان را پیاده طی می‌کنند؛ زیرا در جای جای این خیابان وسیع، مکان‌های دیدنی خاصی در انتظار گردشگران بارسلوناست. در این خیابان گردشگران می‌توانند آمفی تئاترها، عمارت‌های بزرگ با معماری‌های خاص همچون کاخ کاتالونیا و همین‌طور مجسمه‌ بسیار هنرمندانه کریستف کلمب و تندیس کوچک و زیبای کولوم را مشاهده کنند و لذت ببرند.

به‌عنوان راهنمای سفر به بارسلونا اسپانیا به شما توصیه می‌شود حتماً در طول مسیر پیاده‌روی توقف کنید و عکس‌های یادگاری بگیرید؛ چراکه زیبایی این خیابان، سرسبزی آن و مجسمه‌های متحرک را در مکان‌های دیگری مشاهده نمی‌کنید. کاخ پالائو گوئل هم در این خیابان قرار گرفته است و بی‌شک شما را نیز مانند تمامی گردشگران شگفت‌زده خواهد کرد. این کاخ زیبا را در آنتونی گائودی در سال 1886 ساخته و دارای چندین سالن مجزا برای اجرای کنسرت‌ها و برنامه‌های هنری است.

گشت و گذار در این خیابان اعجاب‌انگیز به زمانی طولانی نیاز دارد؛ از این رو در این خیابان چندین رستوران و کافه قرار دارد تا بتوانید هر غذا یا نوشیدنی باب میل خود را سرو کنید. همچنین این خیابان جذاب ایستگاه مترو نیز دارد؛ از این رو گردشگران می‌توانند از هر نقطه این شهر به‌سادگی خود را به این خیابان برسانند.

پارک گوئل (Park Guell)؛ زیبایی بر فراز تپه آل کارمل

بی‌َشک از مجموعه رز آبی به عنوان راهنمای سفر به بارسلونا انتظار دارید شما را با پارک‌های معروف بارسلون نیز آشنا کند؛ از این رو در ادامه به معرفی یکی از مهم‌ترین و زیباترین پارک‌های بارسلون می‌پردازیم.

پارک گوئل یکی از بهترین پارک‌های بارسلون است که ساخت آن بر عهده معمار معروف اسپانیایی آنتونی گائودی بوده است. این پارک در سال‌های 1900 تا 1914 روی تپه آل کارمل ساخته شد و همین موضوع نیز سبب جذابیت بیشتر این پارک شد.

قدم زدن در این پارک حس و حال عجیبی برای گردشگران دارد؛ چراکه ورودی این پارک تا انتهای آن با مجسمه‌های بسیار زیبایی تزئین شده است؛ مجسمه‌هایی که هر کدام نماد هستند و پیامی مهم را به مخاطب می‌دهند؛ برای مثال مجسمه‌ای که در ورودی این پارک قرار گرفته یک اژدهای عجیب با روکشی از کاشی‌های زیباست. گفتنی است این پارک نیز، مانند دیگر سازه‌های آنتونی گائودی در سازمان جهانی یونسکو ثبت جهانی شده است. این پارک زیبا بامی هم دارد که از بالای آن می‌توانید کل شهر بارسلون را در یک قاب ببینید و لذت ببرید.

باید بدانید که ورود به این پارک زیبا رایگان نیست و لازم است از قبل بلیط تهیه کنید، اما مجموعه رز آبی به‌عنوان راهنمای سفر به بارسلونا اسپانیا به شما می‌گوید که این صرف هزینه ارزشمند است و چندین برابر هزینه‌ای که برای بلیط صرف می‌شود، انرژی مثبت به شما و گردشگران دیگر بازمی‌گردد.

پارک سیتا دلا (Park De La)؛ در آغوش گرفتن دریاچه‌ای نقره‌ای

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که مجموعه رز آبی در نقش راهنمای سفر به بارسلونا به شما پیشنهاد می‌دهد، پارک سیتا دلا است. این پارک زیبا در دل خود دریاچه نقره‌ای زیبایی را جای داده است که گردشگران در آن قایق‌سواری می‌کنند و همزمان از کوه، سرسبزی و زیبایی دریاچه لذت می‌برند. سپس می‌توانند از باغ وحش این پارک بازدید کنند و لذت ببرند. موزه خارق‌العاده این پارک نیز برای گردشگران دلنشین و جذاب است.

به گردشگرانی که قصد دارند چند ساعتی را از هیاهوی شهر و شلوغی آن دور باشند، توصیه می‌شود از این پارک بازدید کرده و چندین جاذبه گردشگری را با هم در این پارک مشاهده کنند. البته در میان این گشت و گذار می‌توانند عکس‌های هنری زیبایی برای یادگاری ثبت کنند.

پارک سیتا دلا

 

  قلعه مونجوییک (Castle Monjuic)؛ هیجان و ترس در هم‌جواری با آثار تاریخی

نام قلعه معمولاً ما را به یاد داستان شوالیه‌ها و افسانه‌های دور می‌اندازد، اما این بار قرار است در بارسلون از قلعه‌ای واقعی را بازدید کنید. به‌عنوان راهنمای سفر به شهر بارسلونا، توصیه می‌شود این قلعه زیبا ولی ترسناک را حتماً ببینید؛ قلعه‌ای که روی تپه‌ای ساخته شده و آرامگاه یهودیان بوده است.

در گذشته‌ها از این قلعه به‌عنوان ورزشگاه هم استفاده می‌شده و حتی در سال 1927 این مکان میزبان مسابقات المپیک بوده است. اگرچه این قلعه بسیار دیدنی است، در اطراف آن نیز آثار تاریخی بسیار با ارزش دیگری قرار دارد که قلعه را خاص‌تر و دیدنی‌تر کرده است. از جمله مکان‌های دیدنی که در اطراف قلعه مونجوییک قرار گرفته است می‌توان به پارک تیبیدو، قلعه نظامی‌ها و موزه ملی هنر کاتالونیا اشاره کرد. همچنین تله‌کابینی بسیار هیجان‌انگیز در نزدیکی این قلعه قرار دارد که گردشگران با سوار شدن به آن می‌توانند نمای قلعه و فضای سرسبز اطراف آن را از ارتفاعات تماشا کنند.

 

هزینه سفر به بارسلونا

معمولاً یکی از شایع‌ترین سؤالات گردشگران بارسلون، هزینه‌های سفر به این شهر رؤیایی است؛ زیرا با آگاهی از این هزینه‌ها، بهتر و دقیق‌تر می‌توان برنامه‌ریزی کرد. البته برخی هزینه‌ها مانند خرید و بازدیدهای مکرر از مکان‌های دیدنی، هزینه‌های شخصی هستند و معمولاً برای هر فردی متفاوت خواهند بود، اما برخی از هزینه‌های سفر به بارسلون عمومی هستند و هر فردی معمولاً این هزینه‌ها را باید بپردازد. به طور کلی میانگین اقامت در هتل هزینه‌ای به معادل 73 یورو نیاز دارد. همچنین برای هر وعده غذایی به‌طور تقریبی باید روزانه مبلغی معادل 23 یورو در نظر گرفت.

هزینه حمل و نقل و جابه جایی با وسایل نقلیه عمومی14 یورو و هزینه تفریحات درون شهری 18 یورو است. برخی از هزینه‌ها مانند انعام به برخی از افراد، جزء هزینه‌های اختیاری هستند که درصورت تمایل می‌توانید 10 یورو را برای این موضوع در نظر بگیرید. چنانچه اولین بار است که قصد سفر به بارسلونا را دارید باید مبلغی را برای اخذ ویزا نیز در نظر بگیرید.

 

بهترین زمان سفر به بارسلونا

امیدواریم تا این قسمت از مقاله از مجموعه رز آبی در نقش یک راهنمای سفر به بارسلونا راضی بوده باشید. بی‌شک سؤال شایعی که در ذهن شماست و انتظار دارید راهنمای سفر به بارسلون آن را برای شما شرح دهد. بهترین زمان سفر به بارسلوناست. شاید کمی اغراق‌گونه به نظر برسد، اگر از افرادی که تجربه زندگی در بارسلونا را دارند بپرسید، می‌گویند تمام فصول سال برای سفر به بارسلون مناسب است؛ چراکه این شهر در تمام ایام سال، آب و هوای معتدلی دارد.

حتی در زمستان‌ نیز هوای بارسلون بیش‌ازحد سرد و غیر قابل تحمل نمی‌شود؛ با این حال می‌توان ماه‌های فصل بهار و اوایل تابستان و دوماهه اول پاییز را از بهترین ایام سال برای سفر به شهر بارسلون دانست. فصل فروردین و ادیبهشت پر بارش‌ترین فصل‌های سال هستند و قطعاً در این فصول پیاده‌روی در خیابان لارامبلا می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

حمل و نقل عمومی بارسلونا

بارسلونا از نظر سیستم حمل و نقل بسیار قوی است و وسایل حمل و نقل بی‌شماری برا در این شهر رؤیایی وجود دارد. از جمله خط‌های متعدد مترو شهری، قطارهای حومه، اتوبوس‌های شهری، تراموا، تاکسی‌های درون شهری، تاکسی‌های آنلاین و... هرکدام از این وسایل نقلیه در سراسر شهر بارسلون یافت می‌شوند و البته هزینه بالایی ندارند؛ از این‌‌رو گردشگران به‌سادگی می‌توانند از این وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به مکان‌های دیدنی استفاده کنند. گفتنی است این وسایل نقلیه عمومی، از 5 صبح تا نیمه‌شب فعال هستند.

 

سخن پایانی

در این مقاله، مجموعه رز آبی به‌عنوان راهنمای سفر به شهر بارسلونا تمام نکات مربوط درباره سفر به این شهر را بیان کرد. بدیهی چنانچه هر گردشگری پیش از سفر در باب جاذبه‌های گردشگری یک کشور، وضعیت حمل و نقل، هزینه‌ها و... اطلاعات بیشتری داشته باشد، بهتر می‌تواند برای سفر خود برنامه‌ریزی کند و سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشد. مجموعه رز آبی با سال‌ها تجربه در زمینه برگزاری تورهای خارجی متعدد بهترین برنامه‌ریزی را برای سفر شما فراهم خواهد کرد. پس فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر با این مجموعه تماس بگیرید تا رؤیایی‌ترین سفر خود را آبی تجربه کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات