خیابان گران ویا؛ قلب مادرید

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 

خیابان تاریخی گران ویا یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر مادرید و حتی خیابان های اسپانیا است که در مرکز این شهر واقع شده و با معماری منحصربه‌فرد خود چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اگر شما به معماری و عکاسی علاقه دارید، این مکان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هایتان برای سفر است. این خیابان پر از بناهای معروفی مانند ساختمان کاپیتول، ساختمان متروپلیس و... است که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات کاملی درباره سفر به این بخش از شهر مادرید ارائه دهیم تا هنگام سفر به این شهر جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن را از دست ندهید.

معرفی خیابان گران ویا مادرید

خیابان گران ویا مادرید یکی از خیابان‌هایی است که بیشترین تفریحات شبانه مادرید را در خود جا می‌دهد و به‌اصطلاح خیابانی است که هرگز نمی‌خوابد. یکی از دلایل اهمیت خیابان Gran Via این است که تعدادی از معروف‌ترین ساختمان‌های اسپانیا در این خیابان وجود دارد. این خیابان گذرگاهی مهم است که مرکز مادرید را به قسمت شمال شرقی شهر متصل می‌کند.

 

دلیل شهرت گرن ویا

از دلایل شهرت و محبوبیت خیابان Gran Via می‌توان به رستوران‌ها و مراکز خرید فراوان در آن اشاره کرد. علاوه بر آن وجود سینما و سالن‌های تئاتر متعدد این خیابان را به یکی از اصلی‌ترین و پر رفت و آمدترین خیابان‌ها تبدیل کرده است.

بسیاری از برندهای لباس و جواهرات دنیا در این خیابان شعبه دارند؛ البته در سراسر این خیابان برندهایی وجود دارد که خیلی هم لوکس نیستند و عموم مردم توانایی خرید از آن‌ها را دارند؛ بنابراین با هر بودجه و سلیقه‌ای که وارد خیابان گران ویا اسپانیا شوید، دست خالی آنجا را ترک نمی‌کنید.

 

بهترین فروشگاه‌های خیابان گران ویا

خیابان گران ویای اسپانیا یکی از جاهای دیدنی مادرید است که علاوه بر مکان‌های دیدنی، تعداد زیادی مرکز خرید را نیز در خود جا داده مانند: H&M، Zara، Loewe، Sfera، Pull and Bear. علاوه بر لباس و جواهرات شما می‌توانید فروشگاه‌هایی را در این خیابان مشاهده کنید که پوشاک ورزشی، دکوراسیون منزل، کالاهای دست‌ساز و... را به فروش می‌رسانند. البته درصورت استفاده از تور مادرید رزآبی هیچ یک از مکان‌های توریستی این منطقه را از دست نخواهید داد.

خیابان گران ویا مادرید

 

جاهای تفریحی گران ویا

  • صومعه Descalzas Reales؛ صومعه سلطنتی پابرهنه

این صومعه یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی است که در خیابان Gran Via مادرید می‌توانید از آن بازدید کنید. این صومعه یکی از آثار تاریخی مهم اسپانیاست که در سال 1559 توسط خواهر پادشاه اسپانیا تأسیس شد. علت نام‌گذاری عجیب این کلیسا آن است که این کلیسا در یک کاخ سلطنتی واقع شده است.

در حال حاضر این صومعه تغییر کاربری داده و تبدیل به موزه شده و تنها چند راهبه در آن زندگی می‌کنند، اما درب آن همه روزه به روی بازدیدکنندگان باز است. شما می‌توانید هنگام بازدید از این محل قدم به اسپانیای کهن بگذارید و با فرهنگ و روش زندگی مردمان آن زمان به‌خوبی آشنا شوید.

  • میدان پلازا د (Plaza de España)؛ پیاده‌روی در قلب مادرید

یکی از دیدنی‌های مهم شهر مادرید که میدان Plaza de España نام دارد در خیابان گران ویا اسپانیا واقع شده است. این میدان در قلب یکی از تاریخی‌ترین مناطق مادرید قرار دارد. مردم محلی این منطقه نیز معمولاً برای صرف ناهار یا گشت و گذار و لذت بردن از آب و هوا به این میدان می‌روند و در محیط اطراف آن پیاده‌روی می‌کنند.

میدان پلازا

  • کلیسای سن خوزه و پاروکیا (San Jose Church and Parochia)؛ عبادتگاهی ارزشمند

این دو کلیسا که در منطقه خیابان گران ویا مادرید قرار دارند از جمله مکان‌هایی هستند که بسیار ارزش دیدن دارند. کلیسای سن خوزه در سال 1745 ساخته شده و اثر تاریخی به تمام معناست که روبرتو میشل طراحی کرده است. کلیسای پاروکیا سن مارکوس هم کمی بعد از این کلیسا ساخته شده و مانند سن خوزه ارزش دیدن دارد.

کلیسای سن خوزه و پاروکیا

  • خانه هفت دودکش (The house of seven chimneys)؛ آرامگاه جنازه‌ای گمشده!

این خانه که بین سال‌های 1574 تا 1577 ساخته شده درواقع یک قصر خصوصی است! این خانه واقعاً 7 دودکش دارد، اما دلیل شهرت آن مربوط به این دودکش‌ها نمی‌َ‌شود. براساس افسانه‌ای، کاپیتانی به نام زاپاتا با همسر زیبای خود النا در این منزل زندگی می‌کردند. هنگامی که کاپیتان زاپاتا در جنگ کشته شد، بدن بی‌جان او در یکی از اتاق‌های این منزل پیدا شده و چند روز بعد هم ناپدید شد. هنوز هم بعد از گذشت سالیان طولانی معمای از دنیا رفتن کاپیتان زاپاتا حل نشده است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به حل معما و ماجراجویی علاقه‌مندید بازدید از این خانه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • ساختمان متروپلیس (Metrópolis Building)؛ زیبای باریک

ساختمان متروپلیس یکی از بی‌نظیرترین ساختمان‌های اسپانیاست که در بسیاری از عکس‌ها حتی به‌عنوان نماد مادرید نیز شناخته می‌شود. گفتنی است به‌دلیل موقعیت مکانی، معماری خاص و تزیینات داخلی ارزش این ساختمان بی‌شمار است. ساختمان متروپلیس بین سال‌های 1907 تا 1911 ساخته شد. دلیل نام‌گذاری آن نیز باریک بودن این ساختمان است.

هنگامی که ساخت پروژه خیابان گران ویا مادرید آغاز شد ترمیم و بازسازی این ساختمان هم شروع شد. هم اکنون این ساختمان با ارتفاع 45 متری خود یکی از بلندترین ساختمان‌های شهر است. در مرتفع‌ترین قسمت این ساختمان گنبدی بزرگ وجود دارد که با مجسمه‌هایی زیبا تزیین شده است.

کلیسای سن خوزه و پاروکیا

  • ساختمان چمنزار (Grassy Building)؛ موزه ساعت‌های سلطنتی

این ساختمان که همانند ساختمان متروپلیس باریک است بین خیابان گران ویا اسپانیا و خیابان کابالرو د گارسیا (Caballero de Gracia Street) واقع شده است و به دلیل شباهت آن به متروپلیس همواره یادآور ساختمان مجاور خود یعنی متروپلیس است. این ساختمان را اِلادیو لارِدو ساخته است و هدف او از ساخت این بنا ایجاد ارتباط بصری بین دو سازه بوده است.

این بنای به‌یادماندنی در سال 1917 ساخته و بعدها در سال 1950 به‌عنوان ساختمان چمنزار شناخته شد. یکی از دلایل شهرت این ساختمان وجود جواهرفروشی بسیار لوکس در طبقه همکف آن است که در حال حاضر در ارائه ساعت‌های لوکس و نفیس تخصص دارد. همچنین در زیرزمین این ساختمان موزه ساعت گراسی قرار دارد که مجموعه‌ای بسیار باارزش از 500 ساعت متعلق به قرن‌های 16 تا 19 میلادی را در خود جای داده است؛ از جمله ساعت‌های کمیابی که زمانی متعلق به خاندان‌های سلطنتی اروپا بودند.

  • کلیسای مفهوم سلطنتی کالاتراوا (Church of the Royal Conception of Calatrava)؛ نمایانگر قرون وسطی

این کلیسای قدیمی متشکل از دو ساختمان، بین سال‌های 1670 تا 1678 ساخته شده و در سال 1870 و زمانی که صومعه آن تخریب شد در شرف تخریب شدن بود، اما با مداخله ژنرال پریم نجات یافت. درنهایت نیز در آغاز قرن 21 طی بازسازی کلی هم داخل و هم خارج کلیسا ترمیم و برای بازدید عموم افتتاح شد. اگر شما جزء افرادی هستید که به کلیساهای قرون وسطایی علاقه‌مندید قطعاً این مکان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

 

  • سالا آلکالا 31 (Sala Alcalá 31)؛ بهشت هنرمندان

سالا آلکالا 31 مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های معاصر اسپانیاست که در خیابان گران ویا مادرید قرار دارد. در این نمایشگاه می‌توانید انواع آثار فردی و جمعی را مشاهده کنید که هنرمندان بین‌المللی خلق کرده‌اند. این مجموعه بهشت افرادی است که به هنر معاصر علاقه دارند.

علاوه بر موارد بالا در این خیابان تعداد زیادی رستوران وجود دارد که انواع غذاهای اسپانیایی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند؛ البته پیشنهاد ما به شما این است که درصورت سفر به اسپانیا و بازدید از خیابان گران ویا حتماً املت اسپانیایی را امتحان کنید.

 

سخن پایانی

سفر به اسپانیا و بازدید از خیابانی پر جنب و جوش و دارای پیشینه تاریخی مانند گران ویا به یکی از بهترین تجربه‌های شما تبدیل خواهد شد؛ به شرطی که مدیریت سفر خود را به مجموعه‌ای تأیید شده و باتجربه مانند رزآبی بسپارید. برای اطلاع از قیمت تور اسپانیا می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات