پل افسوس ونیز، پلی میان کاخ و زندان!

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 ونیز، شهری رؤیایی در کشور ایتالیاست که بسیاری از گردشگران آرزوی سفر به آن و بازدید از جاهای دیدنی ونیز را دارند. در این میان، پل افسوس ونیز تنها پل سرپوشیده این شهر زیباست که داستانی شنیدنی و جذاب دارد. همین داستان، بازدید از این پل را برای شما شیرین‌تر خواهد کرد. شهرت و محبوبیت این پل زمانی بیشتر شد که لرد بایرون، شاعر انگلیسی، در اشعار خود اشاره کرد که این پل، آخرین مکان برای زندانیان محکوم به اعدام است؛ زیرا از آنجا می‌توانستند شهر ونیز را تماشا کنند.

اگر قصد دارید در سفر خود با تور ونیز از پل افسوس ونیز یا پل آه ونیز بازدید کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

پل افسوس ونیز کجاست؟

پل افسوس ونیز راهی برای رفتن از زندان دولتی شهر به دل کاخ دوک است. همچنین پل افسوس ‌ها ونیز در نزدیکی اماکن دیدنی مختلفی از جمله میدان سن مارکو و کلیسای سن مارکو قرار دارد. در نزدیکی آن نیز بازارها و رستوران‌های جذابی وجود دارند. بهتر است بدانید امکان بازدید از پل افسوس ونیز به شکل مستقیم وجود ندارد، بلکه شما می‌توانید با کمک گاندولا از زیر پل عبور کنید و این اثر تاریخی را ببینید. برنامه‌هایی نیز توسط کاخ دوک برای بازدید از این پل برگزار می‌شوند که شامل بازدید از سلول‌های زندانیان و اتاق‌های مخصوص شکنجه است.

تاریخچه پل افسوس ونیز؛ آخرین وداع زندانیان محکوم به مرگ با شهر

پل افسوس ‌ها به دستور آنتونیو کانتین Antonio Contin در سال‌های ۱۶۰۰ تا ۱۶۰۳ ساخته شد. این پل، طاقی به عرض یازده متر است که حد فاصل بین کاخ دوک و زندان دولتی قرار دارد. در زمان‌های قدیم، کاخ دوک محل محاکمه و بازجویی برخی زندانیان بوده است. آن‌ها از طریق پل افسوس در ایتالیا از زندان دولتی به کاخ دوک و بالعکس جا‌به‌جا می‌شدند. این پل با معماری فوق‌العاده و ظاهر زیبای خود یکی از دیدنی‌ترین تجربه‌های شما از تور ونیز است؛ با این حال در گذشته‌های دور، نظاره‌گر آخرین نگاه‌های سرشار از حسرت زندانیان و محکومان به شهر زیبای ونیز بوده است. در یک سوی این پل، دوک ونیز در نهایت آسایش روزگار می‌گذرانده و در سوی دیگر، مجرمان در انتظار گذر از پل و رسیدن به جزای اعمال خود، روز را شب می‌کردند.

 

پل افسوس‌ها در ایتالیا

علت نام‌گذاری پل افسوس؛ زندانیان یا عاشقان!

دو نظریه اصلی درباره نام‌گذاری پل افسوس ونیز یا پل افسوس‌ ها در ایتالیا وجود دارد. نظریه اول به این موضوع اشاره می‌کند که زندانیان و محکومان در زمان عبور از این پل، فرصتی کوتاه داشتند تا از فراز این پل بلند و زیبا، تمام شهر ونیز را برای آخرین بار زیر پای خود ببینند. آن‌ها هنگام عبور از این پل و تماشای ونیز زیبا، به حال روزهای خوش آزادی خود افسوس می‌خوردند و آه می‌کشیدند. این آه با علم بر این بود که تا سال‌های سال قادر به دیدن دوباره شهر زیبایشان نخواهند بود یا شاید هم دیگر هرگز فرصتی برای دیدن ونیز یا گشت و گذار در آن نداشته باشند.

نظریه دوم به داستان اسیران در دام عشق اشاره می‌کند. براساس این افسانه، عاشقانی که در زمان غروب آفتاب و هم‌زمان با به صدا درآمدن ناقوس کلیسای سن مارکو سوار بر گاندولا هستند، اگر از زیر پل افسوس ونیز گذر کرده و عشقشان را به یکدیگر ابراز کنند، عشق میان آن‌ها ابدی خواهد شد.

جاهای دیدنی نزدیک پل افسوس ونیز؛ جاذبه‌های شناور

جاذبه‌های دیدنی مختلف شهر روی آب ونیز بازدید از آن را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند. اگر از پل افسوس ونیز یا پونته دی سوسپیری دیدن می‌کنید، بهتر است از این اماکن دیدنی زیر که در همین محدوده قرار گرفته‌اند، دیدن کنید:

 

  1. کاخ دوک (Doges Palace)؛ سیاست در میان آب‌ها

این کاخ که زمانی بالاترین مقام جمهوری ونیز یعنی دوک در آن زندگی می‌کرده است، در سال ۱۹۲۳ میلادی به‌عنوان یکی از موزه‌های معروف ونیز میزبان گردشگران این شهر شد. این کاخ عظیم در میدان شلوغ سن مارکو قرار دارد. دادگاه حکومتی ونیز هم با فاصله کمی از آن دیده می‌شود؛ مکانی که در قرن ۸ میلادی ساخته شد. اتاق‌های مجلل این کاخ با وجود تزیینات بسیار خیره‌کننده، شما را مجذوب و مسحور خواهد کرد، اما لازم است بدانید کاخ دوک، نمای بیرونی بسیار زیبا با معماری خارق‌العاده‌ای دارد؛ بنابراین بهتر است از تماشای این زیبایی‌ها غافل نشوید.

  1. باسیلیکای سنت مارک ( Mark’s Basilica) عبادت روی آب‌های درخشان

این بنا، از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین بناهای ونیز است که در نزدیکی پل افسوس ونیز واقع شده است. این مکان، یک کلیسای معروف و از اصلی‌ترین اماکن مذهبی شمال ونیز به شمار می‌آید که در سال ۱۰۹۲ ساخته شده است. معماری و تزیینات فوق‌العاده این بنا، در کنار نقاشی‌های بی‌نظیر، تزیینات و مجسمه‌ها بسیار زبانزد است.

باسیلیکای سنت باسیل

  1. میدان سن مارکو ( Mark’s Square)؛ گردش در میان آب و رنگ

این میدان، یکی از معروف‌ترین و اصلی‌ترین میدان‌های ونیز است که اطراف آن، ساختمان‌هایی با طراحی زیبا و پیاده‌روهای طاقی فوق‌العاده قرار گرفته است. تعداد زیادی از اماکن دیدنی ونیز از جمله پل افسوس ونیز در نزدیکی این میدان زیبا قرار گرفته‌اند؛ درنتیجه اگر می‌خواهید ماجراجویی خود را در ونیز آغاز کنید، میدان سن مارکو نقطه شروع خوبی خواهد بود.

  1. کانال بزرگ (Grand Canal)؛ گذرگاهی برای اتصال نقاط مهم شهر

ونیز، شهری رؤیایی روی آب است که نقاط مختلف آن به‌وسیله کانال‌های آبی به یکدیگر متصل می‌شوند. کانال بزرگ یا گرند کانال، اصلی‌ترین نقاط شهر را به هم متصل می‌کند و به همین دلیل مهم‌ترین کانال آبی ونیز است. این کانال حدود چهارصد سال قدمت دارد و در حاشیه آن، ساختمان‌هایی قدیمی ساخته شده‌اند که قدمت برخی از آن‌ها به قرن سیزدهم میلادی می‌رسد. اگر از پل افسوس ونیز دیدن می‌کنید، بهتر است از کانال بزرگ که در همان نزدیکی قرار دارد نیز بازدید کنید.

کانال بزرگ در نزدیکی پل آه ونیز

  1. برج ناقوس سان مارکو (San Marco Campanile)؛ بازدید از ونیز بر روی بلندی‌ها

این برج، بزرگ‌ترین برج ونیز است و حدود ۹۸.۶ متر ارتفاع دارد. بنای اصلی این برج در سال ۱۹۰۲ فرو ریخت. برج ناقوس سان مارکو کنونی، یک بنای بازسازی‌شده است که بنای اصلی آن در قرن نهم به‌عنوان برج دیده‌بانی استفاده می‌شد. این برج ظاهری ساده و قرمز رنگ دارد که در قسمت بالایی، طاق‌ها و سنگ‌کاری‌های زیبایی رؤیت می‌شود. در بالاترین قسمت این بنا نیز مجسمه‌ای از جبرئیل قرار دارد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

بهترین زمان بازدید از پل افسوس

بهترین زمان برای بازدید از پل افسوس ونیز ماه فوریه است؛ زیرا هوا بسیار معتدل و مطلوب بوده و دمای هوا نیز حدود ۸ درجه سانتی‌گراد است. توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌وجه در فصول بارانی به ونیز سفر نکنید؛ زیرا ممکن است وضعیت آب و هوا در روزهای بارانی برای قایق‌سواری مناسب نباشد.

سخن پایانی

در این مقاله پل افسوس ونیز یا Bridge of sighs را به شما معرفی کردیم. ونیز شهری با اماکن زیبا و جاذبه‌های خارق‌العاده و دیدنی است که در سراسر شهر روی آب شناورند. با این حال توصیه می‌کنیم بازدید از پل افسوس ونیز را حتماً در لیست برنامه‌های سفر خود بگنجانید. همچنین اگر تجربه سفر به کشور زیبای ایتالیا و شهر فوق‌العاده ونیز را دارید، لطفاً تجارب خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از قیمت تور ایتالیا، به تورهای رز آبی مراجعه کنید. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات