معرفی کامل موزه‌های اسپانیا+ آدرس

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 اسپانیا یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین کشورهای اروپایی است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از زیبایی‌ها و شگفتی‌های این کشور به اروپا سفر می‌کنند. البته جاهای دیدنی اسپانیا بسیار متنوع و فراوان هستند؛ به‌طوری‌که برای بازدید از همه آن‌ها به صرف زمان زیادی نیاز دارید. از جمله دیدنی‌ترین اماکن این کشور می‌توان به موزه‌های اسپانیا اشاره کرد که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و هرکدام جذابیت‌های خاصی دارند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از موزه‌های اسپانیا را به شما معرفی کنیم که بازدید از آن‌ها سفر شما را جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

 

  1. موزه پرادو مادرید (Museo Nacional del Prado)؛ مهد رنگ و نقش

موزه دل پرادو یکی از جذاب‌ترین موزه‌های اسپانیاست که مجموعه‌ای از آثار هنری بسیار ارزشمند این کشور را در خود جای داده است. نقاشی‌های حیرت‌انگیز موجود در این موزه شامل مصلوب کردن مسیح اثر خوان د فلاندس، ندیمه‌ها اثر ولاسکز، رؤیای یعقوب اثر خوزه دریبرا، باغ خوشی‌ها اثر بوش و تعداد زیادی از آثار خارق‌العاده بهترین هنرمندان اسپانیایی است. نقاشی‌های ارزشمند این گالری نیز به‌حدی زیاد است که برای بازدید از همه آن‌ها در تور مادرید، بیش از یک روز زمان نیاز است.

آدرس: Paseo del Prado, s/n, 28014 Madrid, Spain

موزه پرادو مادرید

2. موزه گونگهایم بیلبائو؛ مشهورترین موزه جهان

اگر به هنر مدرن علاقه‌مند هستید، موزه گونگهایم بیلبائو بهشتی دیدنی برایتان محسوب می‌شود. این موزه در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است و خود به‌تنهایی یک اثر هنری به شمار می‌آید. موزه بیلبائو فرانک گهری، با الهام از صخره‌ها، شکل کشتی‌ها، بال ماهی‌ها و شکل برج‌ها ساخته شده است.موزه گونگهایم بیلبائو با وجود ۱۹ گالری در سه طبقه مختلف، کلکسیونی از دیدنی‌ترین و زیباترین آثار هنری است.

موزه گوگنهایم بیلبائو

3. موزه رینا سوفیا اسپانیا ؛ پیکاسو در بیمارستان مادرید!

موزه رینا سوفیا((Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofí) از جمله موزه‌های معروف اسپانیاست که در گذشته به‌عنوان بیمارستان عمومی مادرید از آن استفاده می‌شده است. این موزه زیبا را آنتونیو فرناندز آلبا ساخته است. همچنین آثار هنرمندان معروفی از جمله پیکاسو، دالی و میرو در آن نگهداری می‌شود و همین مسئله سبب شده است این موزه ارزش بازدید کردن را داشته باشد.

آدرس: Calle de Santa Isabel, 52, 28012 Madrid, Spain

موزه رینا سوفیا اسپانیا4.موزه شکلات اسپانیا (Museu de la Xocolat)؛ شیهه اسب‌های شکلاتی

موزه شکلات اسپانیا، قسمت‌های هیجان‌انگیزی برای بازدیدکنندگان دارد؛ برای مثال شما در این مکان با تاریخچه پیدایش و توسعه شکلات و شکلات‌سازی آشنا می‌شوید. همچنین سازه‌هایی بسیار زیبا و دیدنی از جنس شکلات را خواهید دید. از سوی دیگر، بخش‌هایی آموزشی و سرگرمی برای کودکان در این موزه وجود دارند که فرزندان شما از آن‌ها لذت خواهند برد.

آدرس: Carrer del Comerç, 36, 08003 Barcelona, Spain

موزه شکلات اسپانیا 5. موزه والنسیا؛ همراهی آلکانی با موریلو

موزه هنرهای زیبا والنسیا (Museu de Belles Arts de Valencia) یکی دیگر از موزه‌های معروف اسپانیاست. ساختمان این موزه را اسقف اعظم والنسیا، خوان توماس د روکابرتی در سال 1683 ساخته است. این مکان، ابتدا با سه هدف آکادمی نظامی، مرکز خیریه و انبار تجهیزات ارتش و بیمارستان نظامی استفاده می‌شد، اما بعدها در سال 1946 به‌عنوان موزه هنرهای زیبا کاربرد یافت. آثار موجود در این موزه، شامل آثار هنری قرون وسطی تا به امروز هستند. از جمله آثار هنرمندان معروفی از جمله آلکانی، نیکولا، لوس ریبالتا، اسپینوزا، ویسنته لوپز، موریلو و...

 

آدرس: Carrer de Sant Pius V, 9, 46010 València, Spain

موزه والنسیا6.موزه خوان میرو در اسپانیا؛ بازدید از هنرهای معاصر اسپانیا

از دیگر جاذبه‌های دیدنی که در تور اسپانیا می‌توانید از آن بازدید کنید، موزه معروف اسپانیا یعنی موزه خوان میرو (Fundació Joan Miró) است. با توجه به اینکه در سال 1975، زیرساخت‌های مناسبی برای احداث چنین موزه‌ای در بارسلون وجود نداشت، ساخت این مکان در آن زمان رویدادی بسیار بزرگ تلقی می‌شد. این موزه، محل نگهداری آثار خوان میرو و تعدادی از هنرمندان نوظهور قرن 20 و 21 است.

 

آدرس: Parc de Montjuïc, s/n, 08038 Barcelona, Spain

 

موزه خوان میرو در اسپانیا7. موزه تیسن بورنمیسا اسپانیا؛ زندگی در قرون گذشته

موزه تیسن بورنمیسا (Thyssen-Bornemisza Museum) از جمله موزه‌های اسپانیاست که هنرهای تجسمی را به نمایش می‌گذارد. آثار هنری موجود در این موزه زیبا، مربوط به قرن‌های سیزدهم تا بیستم میلادی است. آثار هنری موجود در این مجموعه شامل آثار هنری دوره‌های رنسانس، باروک، روکوکو، رمانتیسیسم، امپرسیونیسم، فوویسم، اکسپرسیونیسم، هنر مدرن و پاپ است. گردشگران می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 7 عصر از آثار این موزه زیبا بازدید کنند.

 

آدرس: Paseo del Prado, 8, 28014 Madrid, Spain

موزه تیسن بورنمیسا اسپانیا8. موزه سورلا اسپانیا (Museo Sorolla)؛ بازدید از خانواده سورولا

این موزه معروف از موزه‌های مادرید است که آثار هنرمند خواکین سورولا و نقاشی‌های اعضای خانواده او از جمله فرزندش آنا در این موزه زیبا قرار دارد. این موزه در ابتدا خانه شخصی خواکین سورولا بود که پس از مرگ همسرش به موزه تبدیل شد.

آدرس: Paseo del General Martínez Campos, 37, 28010 Madrid, Spain

 9. موزه رمانتیسیسم اسپانیا (National Museum of Romanticism)؛ سفر در دل تاریخ

موزه ملی موزه رمانتیسم اسپانیا یکی از جذاب‌ترین موزه‌های اسپانیاست که با هدف بازسازی و نمایش فضای یک خانه در زمان ایزابل احداث شده است. بررسی زندگی روزمره، مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی است که در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است. این موزه 26 اتاق اصلی دارد که با ورود به هر یک از این اتاق‌ها، روح شما به فضای دوران ایزابل پرواز خواهد کرد. آداب و رسوم اسپانیا در آن زمان و رویدادهای تاریخی مربوط به دوران ایزابل از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در آثار هنری زیبای این موزه به آن‌ها پرداخته شده است.

 

آدرس: Paseo del Prado, 8, 28014 Madrid, Spain

موزه رمانتیسیسم اسپانیا10. خانه موزه موش پرز اسپانیا؛ دوست‌داشتنی‌ترین موزه برای سرگرمی کودکان

موش پرز موشی کارتونی است که در کتاب‌های داستان مربوط به سال 1902 خلق شده است و از مشهورترین شخصیت‌های کارتونی و داستانی اسپانیا محسوب می‌شود. در فرهنگ اسپانیا، کودکان گمان می‌کنند اگر دندان‌های شیری‌ افتاده خود را زیر بالش قرار بدهند، موش پرز، شبانه به اتاق آن‌ها خواهد آمد و دندان را برمی‌دارد. همچنین آن‌ها معتقدند این موش هدایایی را در ازای دندان شیری زیر بالش آن‌ها قرار خواهد داد. بازدید از این موزه (Casa Museo Ratón Pérez) و تماشای مجسمه‌ها و تصاویر کارتونی آن، نه‌تنها برای کودکان اسپانیایی جذاب است، بلکه توجه و نظر دیگر کودکان را نیز به خود جلب خواهد کرد.

آدرس: C. del Arenal, 8, 1º, 28013 Madrid, Spain

 

خانه موزه موش پرز اسپانیا11. موزه دل تراهه (Museo del Prado)؛ بهشت عاشقان مد

موزه دل تراهه از جذاب‌ترین موزه‌های اسپانیا برای علاقه‌مندان به مد و لباس است. در این موزه، تاریخ مد و دوخت لباس در اسپانیا به نمایش گذاشته شده است. 160 هزار لباس در این موزه وجود دارد که به ترتیب تاریخ و مد در زمانه خود قرار گرفته‌اند. آثار نفیس و دیدنی موجود در این موزه، سیر تکاملی مد را در کشور اسپانیا نمایش می‌دهد.

آدرس: Av. de Juan de Herrera, 2, 28040 Madrid, Spain

 

سخن پایانی

در این مقاله، با برخی از موزه‌های اسپانیا آشنا شدید و اطلاعاتی درباره معروف‌ترین و دیدنی‌ترین موزه‌های اسپانیا به دست آوردید. موزه‌ها از مهم‌ترین اماکنی هستند که شما به‌عنوان یک گردشگر می‌توانید در زمان سفر به کشوری دیگر از آن‌ها بازدید کنید؛ زیرا این مکان‌ها، فرهنگ، هنر و تاریخ یک کشور را به نمایش می‌گذارند. همچنین بازدید از آثار هنری و تاریخی همانند پارک گوئل می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و خاطره‌ساز باشد. چنانچه تجربه سفر به کشور زیبای اسپانیا و بازدید از موزه‌های اسپانیا را دارید، لطفاً در قسمت نظرات به ما بگویید کدام یک از موزه‌های نام برده شده در این مقاله توجه شما را بیشتر به خود جلب کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات