رشته کوه دولومیت، تفریحگاهی خیره‌کننده در ایتالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

دولومیت ایتالیا، خانه‌ای برای جذاب‌ترین کوه‌ها، دره‌ها و دریاچه‌های بکر آلپ اروپایی است و در هر قدم شما را مجذوب قله‌های صخره‌ای، چمن‌زارهای مخملی و گردنه‌های کوهستانی فوق‌العاده می‌کند. این رشته کوه زیبا، بین استان‌های ترنتینو، بلونو و تیرول جنوبی قرار دارد و به‌نوعی کل مناطق شمال شرقی ایتالیا را در بر می‌گیرد. مردم این مناطق به زبان‌های ایتالیایی، لاتین و آلمانی تکلم می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از این رشته کوه بین ماه ژوئن تا اواخر اکتبر است و باید در ماه‌های نوامبر و مِی از بازدید اجتناب کرد.

ویژگی‌های اقامتی رشته کوه دولومیت

از ویژگی‌های اقامتی این رشته کوه می‌توان به داشتن آپارتمان‌ها، کلبه‌های کوهستانی، هتل‌ها و اردوگاه‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید در سفر با تور ایتالیا از این رشته کوه شگفت انگیز با همراهان خود دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری رشته کوه دولومیت

  • دریاچه برایِز (Lago di Braies)

این دریاچه خیره‌کننده در تیرول جنوبی قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از آن، اوایل تابستان یا اواسط پاییز است. با پیش‌رفتن فصل تابستان، سطح آب نیز کمتر می‌شود. این مکان زیبا معمولاً اولین جایی است که بازدیدکنندگان می‌خواهند در دولومیت ببینند. در برخی اوقات سال، این منطقه به باغ‌وحشی جذاب تبدیل می‌شود و مردم از آوردن دوربین با خود غفلت نمی‌کنند.

  • فلات پراتو پیاتزا (Prato Piazza)

این فلات، مرتعی مرتفع و کوهستانی است که رشته‌کوهی آن راه احاطه کرده و در منطقه پارک طبیعی فانز سنس برایز قرار دارد. بهترین کاری که می‌توانید در این مکان انجام دهید، پیاده‌روی در قله زیبای پانوراماست که می‌توانید شاهد صحنه‌های شگفت‌انگیزی باشید که تا به حال شاهد آن‌ها نبوده‌اید.

  • وال فیسکالینا (Val Fiscalina)

وال فیسکالینا دره‌ای زیبا در تیرول جنوبی و دروازه‌ای به پارک طبیعی Tree Peaks است. اگر به‌دنبال ماجراجویی‌های ساده و در عین حال چشم‌اندازی زیبا و ملایم هستید، پیاده‌روی در مسیر دره را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین در مسیر دره دو هتل وجود دارد.

  • آلپ دی سیوسی (Alpe di Siusi)

آلپ دی سیوسی بزرگ‌ترین مرتع کوهستانی در کل اروپا است که مساحتی حدود 56 کیلومتر مربع دارد. این منطقه عکاسان، کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و اسکی‌بازان را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از تله کابین و لذت‌بردن از منظره پیش‌رویتان به این فلات مرتفع دسترسی پیدا کنید. فضا پر از کلبه‌های کوچک و زیباست که مکان مناسبی برای ناهار است. در این منطقه می‌توانید غروب و طلوع بسیار زیبای آفتاب را تماشا کرده و بین کلبه‌ها جست‌وخیز کنید و برای یک پیاده‌روی طولانی، پیست ریفوجیو بولزانو را پیاده راه بروید. اقامت در این منطقه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است و می‌توانید نهایت لذت از اقامت خود در این مکان را ببرید.

بیشتر بخوانید: کارهایی که باید در جزیره ساردینیای ایتالیا انجام دهید

  • کوه سِچِدا (Seceda)

سچدا کوهی واقع در پارک طبیعی Puez-Odle است که در تیرول جنوبی قرار دارد. این قله به سبب منظره بسیار چشم‌نوازش یکی از بهترین مکان‌های رشته کوه دولومیت محسوب می‌شود. ساده‌ترین راه برای رسیدن به قله، استفاده از تله‌کابین است.

  • دره وال دی فونس (Val di Funes)

وال دی فونس دره‌ای بسیار زیباست که از دره Valle Isarco تا رشته کوه Odle/Geisler ادامه دارد. تقریباً می‌شود گفت هیچ مکانی نیست که قادر به رقابت با زیبایی افسانه‌ای وال دی فونس باشد. در این مکان، قله‌های خروشان وجود دارند، مراتع و جنگل‌ نیز منظره‌ای عالی را پدید آورده‌اند. برای دیدن بهترین منظره وال دی فونس باید به روستای Santa Maddalena بروید و این مسیر زیبا را تا بالای کلیسای Santa Maddalena دنبال کنید.

  • گذرگاه پاسو دل اِربه (Passo delle Erbe)

این منطقه گذرگاهی کوهستانی‌ است که سن مارتین د تور را در وال بادیا به وال دی فونس و شهر برکسن متصل می‌کند. این گذرگاه بین دو کوه احاطه شده و منظره‌ای زیبا را به وجود آورده است. در مسیر شما با یک هتل و یک رستوران مجلل روبه‌رو خواهید شد. بهترین کاری که می‌توانید در این گذرگاه انجام دهید، پیاده‌روی در مسیر پیست اطراف Sass de Putia است که مسیر 12.8 کیلومتری آن حدود 4 ساعت طول می‌کشد و شما را حسابی خسته می‌کند. این منطقه مکان خوبی برای یک شب اقامت است و می‌تواند تجربه‌ای جالب برای شما به ارمغان بیاورد.

 

  • گذرگاه پاسو گاردنا (Passo Gardena)

این گذرگاه خیره‌کننده کوهستانی وال بادیا را به وال گاردنا متصل می‌کند و نمایی زیبا دارد. شما از گردنه گاردنا می‌توانید به قله‌های Sass da Gran Cir، Ciampac و Cima Pisciadu بروید. در این مکان چندین پارکینگ پولی و یک هتل وجود دارد.

  • پارک طبیعی Puez Odle

این پارک حفاظت شده در تیرول جنوبی قرار دارد و به شما کمک می‌کند از مکان‌های زیبایی مانند فلات‌های Gherdenacia و Alpine Stevia بازدید کنید.

  • مراتع آرمنتارا (Armentara Meadows)

مراتع آرمنتارا در زیر صخره Sasso di Santa Croce واقع شده است. این مکان دلربا در قسمت غربی پارک طبیعی Fanes-Senes-Braies بین 1600 تا 2000 متر گسترده شده و به‌راحتی از Badia یا La Villa در Val Badia در دسترس است.

  • کورتینا دامپتزو (Cortina d’Ampezzo)

این منطقه یک پیست اسکی معروف در دره آمپتزو در استان بلونو ایتالیا در منطقه ونتو است. این منطقه به‌طور خاصی محبوب است؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که در فصل پاییز از این مکان دیدن کنید که ازدحام جمعیت سبب آزار شما نشود. مسیر پیست‌های Tofana di Rozes و Croda da Lago در پاییز فوق‌العاده زیبا هستند.

  • دریاچه فدرا (Lago Federa)

فدرا یک دریاچه کوهستانی بسیار زیبا در زیر دیوار شرقی Croda da Lago در جنوب غربی Cortina d’Ampezzo است. از ساحل شمالی فدرا، Becco di Mezzodi زیبا و خاص به نظر می‌رسد؛ البته وجود فرشی از درخت‌ها هم در این زیبایی بی‌تأثیر نیست. عکس‌برداری از این منطقه بسیار زیبا به نظر می‌رسد؛ به‌ویژه اواسط فصل پاییز که برگ درختان به رنگ زرد درمی‌آیند. شما می‌توانید شب را در کلبه‌های کنار دریاچه بمانید و در اول صبح طلوع آفتاب را تماشا کنید.

  • سه قله لاواردو (Tre Cime di Lavaredo)

Tre Cime di Lavaredo نامی است که به سه قله ماموت در رشته کوه دولومیت ایتالیا داده شده است. این سه قله در مرز بین بلونو و تیرول جنوبی قرار گرفته‌اند و تا سال 1919 بخشی از مرز ایتالیا با امپراتوری اتریش-مجارستان بوده‌اند. در طول جنگ جهانی اول، خط مقدم بین ایتالیا و اتریش- مجارستان از قله‌های Tre Cime di Lavaredo می‌گذشت؛ به همین دلیل شما امروزه قادر به دیدن استحکامات، سنگرها، نردبان‌های آهنی، تونل‌ها و دیگر آثار جنگی آن دوران هستید.

  • کوه‌های Cadini di Misurina

Cadini di Misurina یک گروه از کوه‌های زیبا در استان بلونو است که جنوبی‌ترین گروه کوهستانی Sexten Dolomites را تشکیل می‌دهند؛ همان رشته‌ای که Tre Cime di Lavaredo در آن قرار دارد. بهترین منظره این منطقه Cadini منظره Cadini di Misurina است که اغلب به آن، برج‌های Mordor می‌گویند.

  • دریاچه سوراپیس (Lago di Sorapis)

لاگو دی سوراپیس یک دریاچه یخی بسیار زیبا در بلونو است. این دریاچه حیرت‌آور به‌دلیل رنگ شیری-فیروزه‌ای‌ و موقعیت دراماتیکش در پایه Dito di Dio (انگشت خدا) شهرت دارد و مردم از سراسر جهان برای بازدید و پیاده‌روی به این مکان فوق‌العاده زیبا می‌آیند. اگرچه مکان بسیار زیبا و دل‌انگیز است، گاهی اوقات ممکن است ازدحام جمعیت سبب شود شما تجربه خوشایندی از این دریاچه نداشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که در اواخر هفته‌ها و ماه اوت از بازدید این دریاچه اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: جاده آپیان رم مسیری منحصربه‌فرد و زیبا

  • دره وال وِنِجا (Val Venegia)

وال ونجا یک دره افسانه‌ای است که بین Passo Rolle و Passo Valles در ترنتینو قرار دارد. نزدیک‌ترین شهرها به آن San Martino di Castrozza و Predazzo هستند. راه‌های زیادی برای گذراندن وقت و لذت‌بردن از این منطقه وجود دارد. شما می‌توانید کل مسیر را پیاده‌روی کنید، ناهار را در مالگا (کلبه مرتع کوهستانی) بخورید یا به کوه‌های Pale di San Martino بروید.

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات