بازدید از کاخ ملی مالزی (ایستانا نگارا)

11 ماه پیش 0 دیدگاه

کاخ ملی مالزی محل اقامت رسمی پادشاه مالزی است. کاخ نشنال پلس در امتداد جالان توانکو عبدالحلیم در سگامبوت، شمال غربی کوالالامپور واقع شده است. این کاخ در سال 2011 افتتاح و جایگزین ایستانا نگارا قدیمی شد که در محوطه دیگری در مرکز کوالالامپور قرار داشت.

مجموعه کاخ ملی در مالزی، دارای مساحت 97.65 هکتار و 22 گنبد است و به سه بخش اصلی که شامل جزء رسمی، جزء سلطنتی و جزء اداری است تقسیم می‌شود.

کاخ ملی در مالزی

تاریخچه کاخ ملی در مالزی

این ساختمان در ابتدا عمارتی بود که در سال 1928 با هزینه حدود 150000 رینگیت ساخته شد و قبلاً محل سکونت یک میلیونر چینی به نام چان وینگ بود. بعدها در دوران حکومت ژاپنی‌ها از سال 1942 تا 1945، این ساختمان به‌عنوان خانه افسران ارتش ژاپن استفاده شد. ژاپن در 15 اوت 1945 تسلیم و این ساختمان به‌عنوان مرکز اداری نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا استفاده شد. به‌دنبال آن، این بنا را دولت ایالت سلانگور خریداری کرد. این بنا پس از بازسازی، از سال 1950 تا 1957 میلادی به‌عنوان کاخ والاحضرت سلطان سر هشام الدین علم‌شاه، سلطان سلانگور استفاده شد.

این ساختمان زیبا را بعدها دولت فدرال به مبلغ 1.4 میلیون رینگیت در سال 1957 خریداری و با هزینه 328000 رینگیت بازسازی کرد تا آن را به قصری مناسب برای اقامت پادشاه یک کشور تازه استقلال‌یافته تبدیل کند. عبدالرحمن توانکو محمد، اولین رئیس دولت مالزی بود که چند هفته قبل از اعلام استقلال در ایستانا نگارا، ساختمانی سفیدرنگ با دو گنبد طلایی، ساکن شد.

سپس این کاخ را معمار بخش فواید عمومی EK Dinsdale دوباره طراحی کرد؛ درحالی‌که بازسازی را پیمانکاری محلی انجام دارد و چهار ماه طول کشید و بر ساختار اصلی ساختمان تأثیری نداشت. بازسازی کاخ مالزی با افزایش تعداد اتاق‌ها از 13 به 20 اتاق با آشپزخانه 100 نفره، سالن پذیرایی، 4 اتاق مهمان، 2 سالن ورودی و 1 سالن غذاخوری انجام شد.

تاریخچه کاخ ملی در مالزی

کاخ ملی مالزی و معماری آن

همان‌طور که اشاره شد این کاخ که یک نمونه معماری اسلامی است، 22 گنبد طلایی در اندازه‌های مختلف و زیبایی بصری بی‌نظیری دارد. داخل کاخ، یک نگهبانی با اعضای متعلق به هنگ سلطنتی مالایی وجود دارد و نگهبانان برای ایمنی کاخ در آن مستقر هستند. همچنین دو پست نگهبانی در نزدیکی ورودی دارد که از نظر ساختاری شبیه کاخ باکینگهام است. این کاخ از همه طرف با دیوارهای مستحکم و ستون‌ها محدود شده است.

معماری کاخ ملی مالزی

فضای داخلی کاخ ملی مالزی

ایستان نگارا یک ساختمان دو بال با یک بال شرقی و یک بال غربی است. بال شرقی، جایی است که تمام اعمال تشریفاتی و رسمی در آن انجام می‌شود، همچنین محل ضیافت‌های مختلف در کاخ است، بهتر است بدانید که بال شرقی همان چیزی است که تصاویر آن را در تلویزیون و عکس‌ها می‌بینید.

از سوی دیگر، بال غربی شامل «Dewan Mengadap» است که در آنجا از همه مهمانان محترم پادشاه پذیرایی می‌شود. «Bilik Permaisuri» اتاقی است که ملکه در آنجا از مهمانان مخصوص خود پذیرایی و مجالس درباری را آنجا برگزار می‌کند.

کاخ نشنال پلس

امکانات کاخ نشنال پلس

از دیگر امکانات این کاخ می‌توان به ساختمان‌های حفاظتی، سالن چندمنظوره، آسانسور، اتاق درمان، سکوی پرواز هلی‌کوپتر، اصطبل اسب، زمین بازی برای بیشتر ورزش‌ها و استخر شنا اشاره کرد. همچنین مسجدی با ظرفیت 1000 نفر برای راحتی و آسایش مهمان‌ها و کارکنان در این کاخ ساخته شده است.

ایستانا نگارا

جاذبه‌های نزدیک کاخ ملی مالزی

بعد بازدید از کاخ ملی مالزی می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی که در اطراف این کاخ قرار دارد دیدن کنید.

  • مسجد ولایت

طراحی این مسجد ترکیبی از سبک‌های معماری عثمانی و مالایی است که به‌شدت متأثر از مسجد آبی در استانبول، ترکیه قرار گرفته است. مسجد دارای 22 گنبد ساخته‌شده از مواد کامپوزیتی از پارچه الیاف شیشه است که با رزین اپوکسی مخلوط شده تا بادوام و سبک وزن شود.

  • مجلس نمایندگان مالزی

مجلس نمایندگان مالزی در 88/1 کیلومتری کاخ ملی مالزی قرار دارد. خانه‌های پارلمان مالزی، مجموعه‌ای ساختمانی است که پارلمان مالزی در آن تجمع می‌کند. این سازه در باغ دریاچه در کوالالامپور، نزدیک بنای یادبود ملی مالزی واقع شده است.

  • بنای یادبود ملی کوالالامپور

 این بنای یادبود که در 09/2 کیلومتری کاخ ملی قرار دارد، مجسمه‌ای است به یاد کسانی که در مبارزات مالزی برای آزادی، عمدتاً علیه اشغال ژاپن در طول جنگ جهانی دوم و وضعیت اضطراری مالایی که از سال 1948 تا 1960 ادامه داشت، جان باختند. این مجسمه در پایتخت فدرال، کوالالامپور واقع شده است. خانه‌های پارلمان مالزی در نزدیکی این بنای تاریخی قرار دارد

  • باغ گیاهشناسی پردانا

 باغ گیاه‌شناسی 72/2 کیلومتری کاخ ملی مالزی قرار دارد. این باغ که در ابتدا باغ‌های دریاچه پردانا، باغ‌های دریاچه و باغ‌های عمومی نام داشت، اولین پارک تفریحی در مقیاس بزرگ کوالالامپور است. این پارک با مساحت 6/91 هکتار در قلب شهر واقع و در سال 1888 تأسیس شده است. این مجموعه شامل باغ‌های حجاری‌شده و آراسته‌شده بزرگ و مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی است.

  • مرکز ملی علوم

مرکز ملی علوم 77/2 کیلومتر از کاخ ملی فاصله دارد.Pusat Sains Negara یا مرکز ملی علوم یک مرکز علمی در کوالالامپور مالزی است. این مرکز که روی یک تپه در 8 هکتار زمین آراسته شده در بوکیت کیارا در حاشیه شمال ‌غربی شهر قرار دارد و به‌طور رسمی در 29 نوامبر 1996 توسط نخست‌وزیر دکتر ماهاتیر بن محمد افتتاح شد. هدف اصلی مرکز علمی، ترویج درک و علاقه بیشتر به علم و فناوری است. این ساختمان شبیه مخروطی کوتاه است که با یک ژئودزیک پوشیده شده است.

جاذبه‌های نزدیک کاخ ملی مالزی

  • پارک پروانه‌های کوالالامپور

پارک پروانه‌های کوالالامپور (kuala lumpur butterfly park) یک باغ‌وحش عمومی بزرگ در کوالالامپور مالزی و همچنین جاذبه گردشگری محبوبی در این کشور است. این هتل در مجاورت باغ‌های دریاچه و پارک پرندگان کوالالامپور واقع شده است.

پارک پروانه‌ها گونه‌های بسیاری را در خود جای داده است که بومی این کشور هستند. این باغ با بیش از 80000 فوت مربع محوطه‌سازی شده با بیش از 5000 پروانه، گیاهان عجیب و غریب، گیاهان میزبان پروانه و سرخس، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جهان است.

با تور دور آسیا آژانس رزآبی سفری فراموش نشدنی به مالزی تجربه کنید.

سخن پایانی

کاخ ملی (Jalan Istana) اقامتگاه رسمی سابق پادشاه مالزی است و هرکسی می‌تواند از آن بازدید کند. بخش جداگانه‌ای نیز داخل کاخ وجود دارد که موزه سلطنتی و نمایشگاه نقاشی‌های هنرمندان ملی در آن کار می‌کنند. از نمایشگاه‌های موزه می‌توان به فضای داخلی کاخ، مبلمان سلطنتی و نقاشی‌های خانواده سلطنتی اشاره کرد. هنگام بازدید از کاخ ملی مالزی، بی‌شک از زیبایی و سادگی این مکان شگفت‌زده می‌شوید. دسترسی به این کاخ نیز بسیار ساده است. شما می‌توانید کاملاً آزادانه به بازدید از کاخ بروید و در آنجا قدم بزنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات