راهنمایی بازدید از شهر داروین استرالیا+ جاذبه‌ها

11 ماه پیش 0 دیدگاه

نخستین بار در قرن هفدهم، دریانوردان بریتانیایی این منطقه را کشف و به نام داروین به افتخار دانشمند معروف چارلز داروین نام‌گذاری کردند. شهر داروین یکی از شهرهای بندری و فوق‌العاده زیبای استرالیا محسوب می‌شود. داروین از شمالی‌ترین شهرهای استرالیاست که کوچک‌ترین و مرطوب‌ترین مرکز ایالتی در این کشور به شمار می‌آید.

داروین برای هزاران سال زیستگاه بومیان استرالیا بوده است. به‌دلیل موقعیت گرمسیری این شهر جایی عالی و آرامش‌بخش از هر لحاظ است. اطراف این شهر پر از مناظر طبیعی است که در کل جهان بی‌نظیر است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره شهر داروین با شما به اشتراک بگذاریم.

آب و هوای شهر داروین

شهر داروین دارای آب و هوای ساوانایی گرمسیری یا همان اقلیم گرم دشتی است. این شهر دارای فصول بارانی و خشک متمایزی است که هرساله نوسان دمایی ثابتی دارد. در طول سال نیز دارای آب و هوای معتدل و ثبات نوسانی دمای بین 23-32 درجه سانتی‌گراد است. میزان بارندگی این شهر در کل سال 1811 میلی‌متر است همچنین در این شهر بالاترین دمای سالیانه 32 درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین دمای آن 19 درجه سانتی‌گراد است.پ

جمعیت و بافت فرهنگی شهر داروین

براساس آخرین آمارها، جمعیت این شهر 140 هزار نفر است که با توجه به مساحت آن دارای چگالی جمعیت 46 نفر در ازای هر کیلومتر مربع است. داروین شانزدهمین شهر پرجمعیت استرالیاست؛ درحالی‌که احداث شهر با جمعیت 135 نفر شروع شده است. جمعیت شهر داروین از بعد جنگ جهانی دوم با تحولات زیادی روبه‌رو شده که رو به افزایش بوده است.

در ابتدا بیشتر مهاجران یونانی و ایتالیایی را جذب خود کرده است و سپس از دیگر کشورهای اروپایی از قبیل آلمان و هلند مهاجر پذیرفته است و همچنین در چند سال اخیر بیشترین مهاجران آن از آسیا و به‌ویژه از کشور تیمور شرقی بوده است. جمعیت استرالیا از نظر ملیت به‌ترتیب به این صورت است: استرالیایی، انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، بومیان استرالیا، آلمانی، فیلیپینی، چینی، یونانی، هندی، هلندی، اندونزیایی و نیوزلندی.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا

زبان و مذهب در شهر داروین

زبان غالب در این شهر انگلیسی است و زبان‌های دیگر مردم این شهر به‌ترتیب جمعیت به دین عبارت است از: زبان تاگالوک، یونانی، ماندارین، نپالی، اندونزی، بومی استرالیایی، مالایالم، ویتنامی، کانتونی، ایتالیایی، پرتغالی و تامیلی. از نظر دینی 5/49 درصد مردم این شهر مسیحی هستند و دیگر ادیان شهر داروین به‌ترتیب جمعیت عبارت‌اند از: بی‌دین، بودا، مسلمان، هندو و یهودی.

اقتصاد داروین چگونه است؟

به‌طورکلی اقتصاد داروین در دو زمینه بسیار قوی عمل کرده است: استخراج معادن و صنعت توریسم. این شهر می‌تواند دروازه‌ای برای مسافران استرالیایی به مقصد آسیا باشد. همچنین استخراج معدن و تولید انرژی می‌تواند هر ساله بیش از 2.5 میلیارد دلار را برای این شهر درآمدزایی کند. بیشترین ذخایر معادن این شهر را طلا، روی، بوکسیت، اورانیوم، منگنز و دیگر ذخایر مانند نفت و گاز در اطراف دریای تیمور تشکیل می‌دهد و وجود منابع اورانیوم در این شهر بسیار قابل‌توجه است.

صنعت توریسم 8 درصد از شاغلان شهر داروین را به خود اختصاص می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود آمار تعداد توریست‌های داخلی و خارجی و به‌دنبال آن رونق صنعت گردشگری در شهر داروین زیاد ‌شود. شروع پروژه‌های زیادی در زمینه مراکز نمایشگاهی، ساخت و ساز آپارتمان‌های مسکونی، خرده‌فروشی و صنعت سرگرمی همچون افتتاح استخر بزرگ برای موج‌سواری و یک تالاب شنای امن و افتتاح محله چینی‌ها در این شهر از دیگر توسعه‌های اقتصادی اخیر این شهر محسوب می‌شود.

صنعت توریسم در شهر داروین بسیار رایج است؛ تا جایی که در سال 2005 تعداد 1.38 میلیون نفر از قلمروی شمالی استرالیا و از جمله از این شهر دیدن کردند که هر ساله بین ماه آوریل تا سپتامبر این منطقه بیشترین گردشگر تور استرالیا را تجربه می‌کند.

 کیفیت و هزینه‌های زندگی در داروین

میانگین درآمد سالیانه مردم شهر داروین حدود 66 هزار دلار استرالیا و نرخ بیکاری در داروین 5.7 درصد است. شهر داروین منابع ذخیره‌شده قابل‌توجه از آب و آذوقه و انرژی توسط اداره آب و برق قلمرو شمالی استرالیا را دارد. بیش از 90 درصد آب آشامیدنی این منطقه را سد نهر داروین پاسخگوست. شهر داروین و اطراف آن یعنی پالمسترون و کاترین، از نیروگاه (Channl Island) تأمین می‌شوند که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌ها در قلمرو شمالی استرالیاست.

اتوبوسرانی و تاکسیرانی سیستم حمل و نقل عمومی شهر داروین هستند که سامانه اتوبوسرانی آن در همه منطقه‌های شهر تردد می‌کند، ولی این شهر سیستم حمل و نقل ریلی مثل مترو ندارد. دو فرودگاه بین‌المللی داروین و فرودگاه نظامی نیروی هوایی سلطنتی استرالیا در این شهر واقع شده است. همچنین بیمارستان دولتی رویال داروین یکی از برترین بیمارستان‌های قلمرو شمالی استرالیا و بیمارستان خصوصی مجهز در کنار رویال داروین از جمله بیمارستان‌های برتر داروین به شمار می‌آید.

شرایط تحصیل در داروین

بی‌شک دانشجویانی که به زندگی در شهر داروین استرالیا تمایل دارند، نام دانشگاه چالز داروین برایشان آشناست. شرایط تحصیل در این شهر در مقایسه با شهرهای ملبورن و سیدنی به‌دلیل کوچک و کم‌جمعیت بودن، کمی متفاوت است و مزایای خود را دارد. به‌دلیل کم بودن تعداد دانشجو در هر کلاس ممکن است تمرکز استادان همه دانشجوها زیاد باشد. تحصیل در این شهر به‌خاطر استاندارد بالای تحصیل، بین‎المللی بودن و تنوع قومیت برای دانشجویان بین‎المللی می‎تواند جذاب باشد.

فرهنگ در شهر داروین 

تنوع فرهنگی شهر داروین به‌قدری زیاد است که می‌توانید افراد از رنگ‌ها، نژادها و ادیان متفاوت را در همه جای این شهر ببینید. نزدیکی داروین به کشورهای آسیایی دلیل اصلی این تنوع فرهنگی است و از دیرباز رفت و آمد کشورهای شرق آسیا به این منطقه زیاد بوده است. وجود افراد با نژادها و ادیان متفاوت سبب شده است این شهر با روی باز از مهاجران استقبال کند.

این تنوع فرهنگی باعث ایجاد برنامه‌های متنوعی در این شهر شده است؛ از جشنواره‌های مختلف فرهنگی تا برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده در این شهر اجرا می‌شوند. جشنواره گارمالانگ، یونان گلینتی و جشن سال نو چینی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در شهر داروین هستند.

جاذبه‌های دیدنی و توریستی شهر داروین

این شهر به لحاظ تفریحی و گردشگری به رویدادها و جشنواره‌ها، هنر و سرگرمی، معماری، ساحل‌ها، ماهیگیری و پارک‌ها و باغ‌هایش مشهور است. با ما همراه باشید تا لیستی از 13 جاذبه گردشگری برتر شهر داروین را با شما به اشتراک بگذاریم.

  1. موزه و گالری هنر قلمرو سرزمین شمالی
  2. بازار غروب ساحل میندیل
  3. اسکله استوکس هیل
  4. گردش کشتی کروز اطراف شهر به صرف شام
  5. بخشی از موزه نظامی داروین
  6. قایق‌سواری در تالاب‌های رود مری
  7. غار کرو کوزاروس
  8. جزیره تیوی
  9. باغ گیاه‌شناسی جورج براون (george brown park)
  10. موزه هوانوردی داروین
  11. معبد چینی و موزه چانگ‌وا
  12. پارک حیات‌وحش
  13. آکواسین

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه‌های دیدنی آدلاید استرالیا که نباید از دست بدهید

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم یکی دیگر از شهرهای استرالیا را خدمت شما معرفی کنیم. شهر داروین شهری کوچک و دورافتاده در شمالی‌ترین نقطه استرالیاست که جمعیت کمی دارد؛ درحالی‌که از اقتصاد خوبی برخوردار است و توریسم و گردشگری از مهم‌ترین راه‌های درآمدی شهر محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به استرالیا را دازید، بازدید از این شهر زیبا را از دست ندهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات