معرفی پارک‌های ملی اسپانیا

8 ماه پیش 0 دیدگاه

 پارک‌های ملی در اسپانیا تنوع شگفت‌انگیزی دارند. شما می‌توانید از مناظری همچون کوه‌های پوشیده از برف تا بیابان‌های آتش‌فشانی و جزایر دریایی را مشاهده کنید و لذت ببرید. اکوسیستم‌های متنوع در این پارک‌های ملی نیز یکی از مواردی است که سفر به این منطقه را جذاب می‌کند. در ادامه تعدادی از پارک‌های ملی اسپانیا را معرفی خواهیم کرد.

 

1. پارک ملی tablas de Daimiel

این پارک ملی از مسیرهای پیاده‌روی، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و پارک‌های بسیاری تشکیل شده است و پوشش گیاهی غنی دارد. تالاب‌های این پارک ملی محل مناسبی برای توقف بسیاری از گونه‌های پرندگان مهاجر از جمله اردک‌ها و غازها هستند. برخی از این پرندگان در منطقه لانه می‌سازند و زمستان در این ناحیه اقامت می‌کنند. حواصیل ارغوانی و خاکستری، مرغ ماهی کوچک، مرغ ماهی کاکل قرمز و گونه‌های مختلفی از ماهی‌ها از ساکنان این پارک ملی هستند که در طول سال مهاجرت می‌کنند. این پارک به‌دلیل غروب‌های چشمگیری که روی آبراهه‌ها نقش می‌بندد بسیار محبوب است.

 

پارک ملی tablas de Daimiel در اسپانیا

2. پارک ملی Cananeros

این پارک ملی به‌دلیل فراوانی گونه‌های مختلفی از حیوانات به سرنگتی اسپانیایی معروف شده است. این منطقه پناهگاه حیواناتی همچون آهو، سیاهگوش ایبری، گوزن، گراز وحشی، روباه، سمور و پرندگانی همچون لک‌لک سیاه، عقاب امپراتوری، کرکس سیاه و زنبورخواران رنگارنگ است. دیدن گوزن‌های نری که با قفل کردن شاخ‌های خود دوئلی برای توجه ماده گوزن‌ها برگزار می‌کنند، در فصل جفت‌گیری عادی است. این پارک از معدود نمونه‌های جنگل‌های اسپانیاست که مدیترانه‌ای بوده و پوشش سرسبز گیاهی دارد و دست‌نخورده باقی مانده است. اگر با تور اسپانیا به این کشور سفر کرده‌اید، این جواهر را از دست ندهید.

پارک ملی Cananeros

3. پارک ملی تیمانفایا

این پارک ملی منظره‌ای ماورایی است که ممکن است تصاویر آن با مریخ اشتباه گرفته شود. در طول تاریخ چشم‌اندازی قرمز و مشکی از آتش‌فشان‌های موجود در این پارک دیده می‌شد که اکنون دیگر این گدازه‌ها جامد شده و مناطق را پوشانده‌اند. در حال حاضر بیشتر این آتش‌فشان‌ها خاموش هستند، ولی بازدیدکنندگان می‌توانند گرمایی را که از زمین ساطع می‌شود به‌خوبی حس کنند. در بعضی موارد ریختن آب روی زمین سبب بروز آبفشان شده است.

 

پارک ملی تیمانفایا

4. پارک ملی Aiguestortes

این پارک ملی طبیعتی بکر از چشم‌اندازهایی سبز، آبی و سفید است. کوه‌هایی پوشیده از جنگل‌های انبوه و آبراهه‌های شفاف زیبایی بسیاری به چشمان شما هدیهِ می‌کند. بیش از 200 دریاچه در محدوده پارک وجود دارد و انواع درختان کاج، توس، راش و درختان مخروطی در آن دیده می‌شود. یافتن حیات‌وحش در این منطقه دشوار است، اما برخی از گردشگرانی که خوش‌شانس بوده‌اند با بزهای وحشی و کرکس‌های ریش‌دار برخورد داشته‌اند.

 

5. پارک ملی monfrague

این پارک منحصربه‌فرد خانه بسیاری از گیاهان و جانوران است. همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای پرندگان در اروپا محسوب می‌شود و تاریخی غنی دارد. مونفراگ خانه بیش از 400 پرنده شکاری است. کرکس‌ها و عقاب‌ها به‌وضوح در حال لانه‌سازی مشاهده می‌شوند و شاه‌ماهی‌ها و بلبل‌ها در دو رودخانه تاگوس و تیتار قابل کشف هستند. خرابه‌های قلعه مونفراگ یکی از جاذبه‌های دیدنی است و نقاشی‌های مربوط به دوران پیش‌تاریخی در غارها باقی مانده است.

 

monfrague پارک ملی

6. جزایر اقیانوس اطلس، پارک ملی گالیسیا

جزایر گالیسیا در اقیانوس اطلس شامل 4 جزیره خالی از سکنه است و پارکی دریایی-زمینی محسوب می‌شود. این پارک با اینکه تنها در ماه‌های تابستان به روی عموم باز می‌شود همچنان در گردشگری پایدار پیشرو است. سواحل شنی سفید، آسمان آبی شفاف و جنگل‌های کاج مناظری بی‌نظیر ایجاد کرده‌اند. بیش از 200 گونه از جلبک‌های دریایی در زیر آب‌های شفاف و در کنار صخره‌های مرجانی و غارها رشد کرده‌اند. صدف‌های متنوع، کوسه‌ها، نهنگ‌ها و دلفین‌ها این پارک را خانه خود می‌دانند. جالب است بدانید این جزایر زمانی مکان مورد علاقه دزدان دریایی بوده و داستان‌های دریانوردی جالبی در این باره گفته شده است.

 

 پارک ملی گالیسیا

7. پارک ملی Caldera de Taburiente

قله‌های کوهستانی و کاج‌های قناری بومی کمیاب از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک ملی هستند. کالدرا دره‌ای مسطح بین رشته‌کوه‌های شیب‌دار و پارک‌هایی است که 10 کیلومتر عرض دارد. فوران آتش‌فشانی و فرسایش شدید سبب ایجاد این منطقه در 2 میلیون سال پیش شده است.

8. پارک ملی مجمع‌الجزایر کابررا

منطقه این پارک ملی به‌دلیل دورافتاده بودن، برای هزاران سال دست‌نخورده باقی مانده بود. این پارک عمدتاً در مزارع نپتون گراس پخش شده و میزبان گونه‌های گیاهی بومی بسیاری است. بسیاری از حیواناتی که یافتن آن‌ها در مناطق بالئاریک مشکل است در اینجا زندگی و رشد می‌کنند. مارمولک سیاه و حلزون دریایی از انواع این حیوانات هستند. اقیانوس‌های اطراف این منطقه محل زندگی جمعیت زیادی از لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و نهنگ‌ها هستند. همچنین کلونی‌های پرندگان دریایی در امتداد سواحل این پارک ملی زندگی می‌کنند.

 

9. پارک ملی سیرا نوادا

سیرا نوادا بزرگ‌ترین پارک ملی اسپانیا و خانه تعدادی از وسیع‌ترین کوه‌های اروپاست. تنوع طبیعی در این پارک ملی یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های آن است. دره‌های سرسبز، جنگل‌ها و مسیرهای رودخانه‌ای قسمت‌های کم‌ارتفاع پارک را در بر می‌گیرند. در مناطق مرتفع جنگل‌های آلپ و قله‌های کوهستانی دیده می‌شوند. همچنین در روزهایی با هوای صاف می‌توان دریای مدیترانه و مراکش را از رشته‌کوه‌های سیرا نوادا مشاهده کرد. گیاهانی مانند بنفشه‌های یومی، ارس و زرشک از نمونه‌هایی هستند که در شرایط ناهموار کوهستانی رشد می‌کنند.

 

 پارک ملی سیرا نوادا

10. پارک ملی تید

پارک ملی تید با بیش از 3 میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین پارک ملی اروپا محسوب می‌شود. این پارک در جزایر قناری واقع شده و بلندترین کوه اسپانیا را در خود جای داده است. تید در مقایسه با دیگر پارک‌های ملی اسپانیا زمین‌های کم‌ارتفاعی دارد و به‌دلیل وسعت بالای خود تا به حال شلوغ نشده است و بازدیدکنندگان از تنوع مناظر بسیار لذت می‌برند. غارها، دهانه‌ها و رودخانه‌های گدازه‌ای که به سنگ تبدیل شده‌اند اکنون بسیار محبوب‌اند.

 

11. پارک ملی اوردسا

اوردسا اولین پارک ملی اسپانیا است که زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. در میان جنگل‌های انبوه و قله‌های شیب‌دار، آبشارها، رودخانه‌ها و نهرهای فراوانی دیده می‌شوند، اما نقطه مثبت این پارک رشته‌کوه پیرنه است که با ایجاد یک خط افق باشکوه همگان را هیجان‌زده می‌کند. این رشته‌کوه بلندترین کوه در این منطقه است که در ارتفاع 3330 متر از سطح دریا قرار دارد. همچنین مرتفع‌ترین قله سنگ آهک اروپا محسوب می‌شود و حیوانات زیادی در میان توده‌های این کوه‌ها زندگی می‌کنند. کرکس ریش‌دار، کرکس گریفون و عقاب طلایی از نمونه حیواناتی هستند که در این محل به بقا ادامه می‌دهند.

 

12. پارک ملی Picos de Europa

Picos de Europa به معنای قله‌های اروپا به‌دلیل وجود سه رشته‌کوه مرکزی، غربی و شرقی نام‌گذاری شده است. این پارک یکی از عالی‌ترین مناظر جهان را داراست که مسیرهای پیمایش آسان و مشخصی دارد و برای لذت بردن از مناظر طبیعی بسیار مناسب است. دریا در 20 کیلومتری این پارک قرار دارد و مناظر دریایی بسیاری را ارائه می‌دهد. جنگل‌های برگی راش و بلوط، علفزارها، صخره‌های تیز، آبراهه‌ها، قله‌های بلند و دره‌های عمیق از ویژگی‌های این پارک هستند.

 

پارک ملی Picos de Europa

سخن پایانی

با اینکه اسپانیا تعداد محدودی از پارک‌های ملی را شامل می‌شود، دارای بهترین موارد از آن‌هاست. بکرترین و جالب‌ترین مناظر جهان که با ثروت اکولوژیکی متمایز شده، متعلق به پارک‌های اسپانیاست. جالب است بدانید چندین پارک اسپانیا بهترین فرصت تماشای پرندگان شکاری ذکر و معرفی شده‌اند؛ پس اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید دوربین چشمی خود را فراموش نکنید. پیشنهاد می‌کنیم به این کشور سفر کرده و از پارک‌های ملی آن بازدید کنید؛ چراکه تنوع طبیعت و اکوسیستم موجود در این پارک‌ها گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. در رز آبی می‌توانید انواع تور اروپا و اسپانیا را خریداری کنید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات