محله گوتیک کوارتر بارسلونا؛ جاذبه‌ای 2000 ساله

4 ماه پیش 0 دیدگاه

معماری خیره‌کننده، تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوش تنها برخی از ویژگی‌های شهر بارسلون است. قدم زدن در میان 2000 سال قدمت، بازدید از عطر و طعم‌های گوناگون و عبادت در کنار سبک گوتیک هر گردشگری را جذب این مکان دیدنی خواهد کرد.

در میان بسیاری از محله‌هایی که این کلان‌شهر شلوغ را تشکیل می‌دهند، محله گوتیک یکی از جذاب‌ترین مناطق برای کاوش در شهر است. محله گوتیک بارسلون با بیش از 2000 سال قدمت، یکی از محله‌های محبوب در شهر است که جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که در این محله شلوغ جاهای زیادی برای دیدن وجود دارد. در ادامه مطلب نکات مهمی را که برای دیدن جاذبه‌های بارسلونا در تور اسپانیا لازم است مطالعه می‌کنید.

تاریخچه عجیب محله گوتیک بارسلونا

قدم زدن در محله گوتیک مانند سفر در تونل زمان است. خیابان‌ها مملو از ساختمان‌های باستانی است که قدمت بسیاری از آن‌ها به دوره قرون وسطی بازمی‌گردد. همان‌طور که در پیچ و خم کوچه‌ها پرسه می‌زنید، با میدان‌های جذاب، حیاط‌های مخفی و کلیساهای خیره‌کننده روبه‌رو می‌شوید که همگی حکایت از تاریخ غنی بارسلونا دارند. این محله دستکمی از آثار بسیار معروف بارسلونا مثل پارک گوئل ندارد. 

گفته می‌شود تاریخ واقعی شهر بارسلونا، دقیقاً از محله گوتیک کوارتر بارسلون شروع شده است. درست اینجا بود که رومی‌ها ادعای مالکیت زمین کردند و اولین شهرک خود را ساختند. این محله با افزودن یک دیوار ضخیم که 60 فوت ارتفاع داشت مستحکم شد. بقایای دیوار و همچنان بسیاری از بناهایی که قدمت آن‌ها به قرون وسطی بازمی‌گردد هنوز وجود دارند.

 امروزه بسیاری از مسیرها در محله گوتیک به روی خودروها بسته است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک و پرپیچ‌وخم پیاده‌روی کنند. در زمان پیاده‌روی می‌توانید از دیدن میدان‌های پر از جاذبه و شگفتی محله گوتیک لذت ببرید.

 

جاهای دیدنی گوتیک کوآرتر بارسلون

محله گوتیک بدون اغراق یکی از جالب‌ترین محله‌های بارسلوناست که باید بازدید از آن را در فهرست دیدنی‌های تور اسپانیا قرار دهید. این محله از خیابان‌ها و کوچه‌های باریک تشکیل شده و می‌توان گفت قدیمی‌ترین بخش شهر بارسلونا محسوب می‌شود و بسیاری از چشمگیرترین جاهای دیدنی بارسلونا را در خود پنهان کرده است. در ادامه، راهنمای ما را درباره جاهای دیدنی محله گوتیک بارسلون مطالعه کرده و تا حد امکان از همه آن‌ها بازدید کنید.

کلیسای جامع محله گوتیک بارسلونا؛ یادگاری از قرن 4

ستاره برجسته محله گوتیک بارسلونا، کلیسای جامع این شهر است که می‌توان با تور بارسلونا از آن دیدن کرد. این بنای باشکوه که بین قرن‌های 13 و 15 از سنگ استخراج‌شده کوه مونتجوئیک ساخته شده است. این مکان به افتخار قدیس حامی شهر و گران‌بهاترین آثار، رسماً به‌عنوان کلیسای جامع صلیب مقدس و سنت اولالیا شناخته می‌شود.

فضای داخلی ظریف و شگفت‌انگیز کلیسا، نمونه‌ای کامل از سبک گوتیک کاتالان است و با ستون‌های باریک، زیبا و غرفه‌های چوبی و مجسمه‌های شگفت‌انگیز همه گردشگران را به وجد می‌آورد. همچنین گردشگران می‌توانند با آسانسور به پشت‌بام کلیسا بروند و مناظر وسیع بارسلونا را مشاهده کنند.

کلیسای جامع محله گوتیک بارسلونا

میدان رئال محله گوتیک؛ ازدحام در میان شکوه و شگفتی

پس از تخریب صومعه کاپوچین‌ها در سال 1835، آنتونی گائودی میدان رئال را در محله گوتیک ایجاد کرد. عمارت‌های باشکوه که در کنار میدان قرار گرفته‌اند و مشتریانی که از کافه‌ها در رواق‌های میدان خارج می‌شوند، میدان Plaça Reial را به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شبانه بارسلون تبدیل کرده است.

میدان رئال بارسلونا

محله یهودی آل کال بارسلونا؛ قتل‌عامی هولناک

شاید ندانید که شهر بارسلون در قرون وسطایی، مرکز جمعیت یهودی اروپا بود. درواقع باید گفت قلب تپنده جامعه یهودیان شهر، ناحیه آل کال بود که در پیچ و تاب محله گوتیک قرار داشت، اما متأسفانه، جمعیت پر جنب و جوش و ثروتمند محله گوتیک، به‌شدت تحت‌ تأثیر احساسات یهودی ستیزانه و سیاست‌های دولت در قرن چهاردهم قرار گرفت و درنتیجه قتل‌عام‌هایی وحشیانه، میدان آل کال را ویران کرد. کشتار هولناک روز سنت دومینیک در سال 1391 و تفتیش عقاید اسپانیا اوضاع را بدتر کرد و اخراج یهودیان از اسپانیا در سال 1492 به اوج خود رسید. این بخش از محله گوتیک، تنها نقش مهمی را که بازرگانان یهودی در تاریخ اولیه بارسلونا ایفا کردند، ارج می‌نهد.

محله یهودی آل کال بارسلونا

میدان جوی Plaça Sant Felip Neri؛ نماد اصلاح‌طلبی

میدان جوی یکی از زیباترین گوشه‌های محله گوتیک در بارسلون است. این میدان نام خود را از سنت فیلیپ نری، واعظ و عارف ضد اصلاح‌طلبی گرفته است که در اواخر قرن شانزدهم اروپا به شهرت رسید. این فواره هشت‌ضلعی که به‌آرامی در مرکز Plaça در سایه درختان اقاقیا می‌چرخد یکی از جاهای دیدنی میدان گوتیک است.

 

میدان جوی بارسلونا

معبد آگوستوس؛ مکانی مخفی در محله گوتیک

 آیا می‌دانستید که محله گوتیک در بارسلون یک معبد رومی دارد؟ محل این معبد از نمای خیابان، پنهان است؛ بنابراین بسیاری از مردم حتی متوجه وجود آن نمی‌شوند! معبد آگوستوس در خیابانی باریک پشت کلیسای جامع پنهان شده و بیشتر روزها تا ساعت 8 شب باز است.

معبد تماشایی آگوستوس خاطره‌انگیزترین بنای تاریخی به شمار می‌آید که از بارسینوی باستانی باقی مانده است. معبد باشکوه با ستون‌های کرنتی به ارتفاع 9 متر که قدمت آن به دوران سلطنت امپراتور در قرن اول قبل از میلاد برمی‌گردد. در قرن بیستم، عمارت گوتیک که اطراف معبد را احاطه کرده بود، توسط باشگاه پیاده‌روی کاتالونیا خریداری شد که معمار Lluís Domènech را به طراحی یک حیاط هدفمند برای نمایش ستون‌های سر به فلک کشیده سفارش داد.

معبد آگوستوس بارسلونا

پل Puerta del Bisbe؛ جاذبه‌ای قوسی شکل

 این پل خیره‌کننده روی Carrer del Bisbe، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی در محله گوتیک بارسلوناست و کمتر از یک قرن قدمت دارد. این پل قوسی شکل با مجسمه نیمه جمجمه که در قسمت زیرین طاق کشیده شده است یکی از جاذبه‌های محله گوتیک بارسلونا محسوب می‌شود.

پل Puerta del Bisbe

موزه پیکاسو؛ نگینی در محله آل بورن

خارج از محدوده رسمی باری گوتیک در محله آل بورن، بازدید از موزه پیکاسو را فراموش نکنید. این موزه با وسعت بیش از پنج کاخ زیبای قرون وسطایی، در سال 1963 افتتاح شد و در طول سال‌ها به لطف اهدای آثار خود پیکاسو، گسترش یافت. اگرچه خود پیکاسو هرگز پا به موزه نگذاشت؛ زیرا او اسپانیا را در اعتراض به رژیم فاشیستی فرانکو رها کرده بود، اما کمک‌های او به این مجموعه، آن را به محلی ضروری برای هنردوستان تبدیل کرده است.

بازار Mercado de La Boqueria؛ گشت و گذار در میان عطر و طعم

این بازار گنجینه‌ای غنی از محصولات خوراکی است؛ از میوه‌ها و سبزیجات گرفته تا ادویه‌های عجیب و غریب، ماهی تازه و گوشت‌های پخته‌شده در این بازار دیده می‌شود. سوغاتی‌های هنری مانند بطری‌های زیبای زیتون‌ و خوراکی‌های شیرین خانگی نیز در این بازار وجود دارند.

بازار Mercado de La Boqueria

سخن پایانی

هر گردشگری که روحیه ماجراجویی داشته باشد، از گردش شگفت‌انگیزی که در سفر به اسپانیا، دیدن محله‌های بارسلونا و مادرید دارد لذت خواهد برد. جذابیت محله گوتیک تنها مربوط به گذشته نیست. درواقع، محله گوتیک بارسلونا، امروزه نیز مرکز پر جنب و جوش و فعالیت است. خیابان‌های آن مملو از بوتیک‌های مد روز، فروشگاه‌های عجیب و غریب و کافه‌ها و رستوران‌هاست. وقتی خورشید غروب می‌کند، محله گوتیک واقعاً زنده می‌شود.

اگر به هنر و فرهنگ علاقه دارید، موزه‌ها و گالری‌های زیادی نیز در محله گوتیک برای دیدن وجود دارد. بازدید از موزه پیکاسو که در بالا ذکر شد برای هر کسی که عاشق هنر است ضروری است. در انتهای مطلب باید گفت فرصت کاوش در میان انبوهی از هنر، تاریخ و فرهنگ واقعاً شگفت‌انگیز است و می‌توانید برای کشف شگفتی‌های شگفت‌انگیز بیشتر برنامه‌ریزی کنید و با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات