موزه خوان میرو؛ سورئالیستی‌ترین موزه جهان

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

با تصور خود در موزه خوان میرو بارسلونا می‌توانید دنیایی از رنگ‌ها را ببینید. اگر شما نیز به هنر و رنگ‌ها علاقه دارید، موزه خوان میرو می‌تواند یکی از مقاصد جذاب برای شما در سفر با تور اسپانیا باشد.

شهر بارسلونا در اسپانیا مهد هنرمندان تأثیرگذار و مهم اروپاست. موزه خوان میرو بارسلونا نیز آثار جذاب و متعددی از هنرمندان معروف جهان دارد که قطعاً از تماشای آن‌ها خسته نخواهید شد. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر موزه خوان میرو خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کمی درباره خوان میرو بدانید

معمولاً بهتر است قبل بازدید از هر مکانی اطلاعاتی را درباره آن مکان به دست آورید. در این صورت بازدید از آنجا برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد بود. خوان میرو نقاش کاتالانی بود که هنر انتزاعی را با سبک فانتزی سورئالیستی ترکیب کرد. او در این سبک پخته خود ترکیبی از خیال‌های شاعرانه خود و بینشش از سختی زندگی مدرن را به تصویر کشیده است. همچنین مجسمه‌های متعدد و نقاشی‌های دیواری زیادی را طراحی کرده که امروزه در مکان‌های عمومی می‌توانید آن‌ها را ببینید. 

 

دیدنی‌ترین آثار موزه خوان میرو

آثار خوان میرو را می‌توان در سراسر جهان یافت، اما بهترین و برگزیده‌ترین آثار آن در جایی که بزرگ‌ترین بخش آن بنیاد خوان میرو است، نگهداری می‌شود که یکی از موزه های بارسلونا به شمار می‌رود. در ادامه به معرفی دیدنی‌ترین آثار موزه خوان میرو در بارسلونا خواهیم پرداخت.

  1. طلای لاجوردی

یکی از جذاب‌ترین آثار میرو، این بوم نقاشی دیدنی از سال 1967 با ترکیبی از رنگ‌های زرد و آبی روشن است که با نمادهای ظریف به تصویر کشیده شده است. در بیشتر نقاشی‌های موزه خوان میرو معمایی پنهان است که سبب می‌شود به‌سختی بتوانید چشم از آن بردارید.

اثر The Gold of the Azure از خوان میرو در موزه خوان میرو (طلای لاجوردی)

  1. امید یک مرد محکوم

خوان میرو در طول زندگی‌اش فردی بسیار سیاسی بود و همین بوم نقاشی را براساس تفاسیر سیاسی که داشت به نقش درآورد. بوم سفید مینیمالیستی که در مرکز خود خراشیده و لکه‌دار است و خط باریک سیاهی دور لکه میانه در حال چرخش است که نشان‌ می‌دهد فر بدون اینکه هرگز به هدف برسد دائماً دور آن می‌چرخد.

 

The hope of a condemned man یا امید مرد محکوم از خوان میرو

  1. شکل در مقابل خورشید

ترسیم فیگور عظیم در برابر خورشید منعکس‌کننده تأثیراتی است که در دهه‌های 1950 و 1960 در فلسفه هنری میرو غالب شد. تفاسیر زیادی درباره این بوم نقاشی وجود دارد. شاید مهم‌ترین دلیل برای نقاشی این فیگور عظیم در برابر خورشید، تصویری از سفر میرو به ژاپن بود. اسرار فلسفه بودایی و شرقی، خوان میرو را در بیشتر دوران کاری خود مجذوب کرده بود. این بوم می‌تواند یک اثر گرافیکی از سنگ راهب ژاپنی قرن هجدهم باشد که یک مربع، مثلث و دایره را به گونه‌ای که نقاشی میرو را به یاد می‌آورد به تصویر می‌کشد.

اثر . Figure in front of the sun موزه خوان میرو

 

  1. جفت عاشق در حال بازی با شکوفه‌های بادام

میرو در ادامه علاقه‌اش به هنر، مجسمه‌سازی را نیز ادامه داد. یکی از برجسته‌ترین آثار او در موزه خوان میرو همین مجسمه است. با بررسی دقیق این مجسمه درمی‌یابید چیزی به طرز عجیب و ظریفی بین اشکال و رنگ‌ها و انسان نما وجود دارد که همه‌ درگیر تبادلی مرموز هستند.

Loving couple playing with almond blossoms خوان میرو

  1. نوازش پرنده

این مجسمه نمایانگر حس شوخ‌طبعی بالای خوان میرو است. این سازه کمی مضحک و خنده‌دار روی پشت بام موزه خوان میرو قرار گرفته است. اگرچه این مجسمه کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد، انتزاع نمادین آن از فرم زنانه به طرز جالبی نمادهای بت‌پرستی باستانی را به یاد می‌آورد.

آثار موزه خوان میرو؛ caressing the bird

 

راه‌های دسترسی به موزه خوان میرو

امروزه با وجود تعداد بالای اپلیکیشن‌هایی که راه را به شما نشان می‌دهند پیدا کردن مسیرها اصلاً سخت نیست. برای دسترسی به موزه خوان میرو می‌توانید هم از اتوبوس و مترو استفاده کنید یا اگر حوصله استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ندارید با ماشین به مقصد بروید. در هر صورت باید با استفاده از اتوبوس، مترو یا ماشین به بنیاد خوان میرو در بارسلون برسید.

 

اگر بخواهید از اتوبوس استفاده کنید، می‌توانید سوار اتوبوس‌های 55 یا 150 شوید و در ایستگاه Miramar-Estacio Funicular پیاده شوید. سپس پنج دقیقه تا موزه خوان میرو پیاده‌روی کنید. یکی دیگر از مزیت‌های شهر بارسلون داشتن اتوبوس‌های توریستی است که می‌توانید از آن برای دیدن مکان‌های دیدنی استفاده کنید.

برای استفاده از مترو می‌توانید از خط 2 یا 3 مترو استفاده کنید. معمولاً نقشه‌هایی از مسیر متروها در داخل ایستگاه‌ها قرار داده شده‌اند تا برای رسیدن به مقصد به شما کمک کنند. چنانچه می‌خواهید از ماشین شخصی استفاده ‌کنید می‌‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل مپ به موزه خوان میرو برسید.

 

قیمت بلیت موزه خوان میرو در اسپانیا

اگر می‌خواهید برای بازدید از موزه‌های اسپانیا هزینه کنید، موزه خوان میرو در بارسلونا انتخابی بسیار درست است. قیمت خرید بلیت این موزه به‌صورت حضوری 15 یورو و آنلاین 14 یورو است. پذیرش برای افراد زیر 15 سال و بیکار نیز رایگان است.

 

ساعات کاری موزه خوان میرو

از شنبه تا سه‌شنبه: 10 صبح تا 7 بعدازظهر

روزهای یکشنبه: از 10 صبح تا 7 بعدازظهر و دسترسی به بنیاد 30 دقیقه قبل از بسته شدن

روزهای دوشنبه: بسته است.

 

جاهای دیدنی نزدیک موزه خوان میرو

بازدید از این موزه شاید مدت زیادی طول نکشد. پس از اینکه به‌صورت کامل از موزه دیدن کردید می‌توانید به جاهای نزدیک موزه خوان میرو بارسلونا بروید و از آنجا نیز دیدن کنید. اگر با تور بارسلونا سفر کرده باشید قطعاً می‌توانید از بیشتر مقاصد گردشگری بازدید کنید. از مکان‌های نزدیک موزه خوان میرو می‌توان به موزه پرادو، پارک رتیرو، کاخ سلطنتی مادرید، میدان پلازا مایور، خیابان گران ویا، معبد دبود، میدان سیبلس و میدان دروازه خورشید اشاره کرد.

سخن پایانی

همواره کسانی که به آشنا شدن با فرهنگ و هنرهای کشور دیگر علاقه دارند به محض رسیدن به بارسلونا از موزه خوان میرو دیدن می‌کنند. آثار و هنرهایی که در این موزه وجود دارد نظیرش را نمی‌توان در دیگر کشورها پیدا کرد؛ پس اگر با تور اروپا به بارسلونا آمده‌اید این فرصت را هرگز از دست ندهید. در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل موزه خوان میرو را به شما معرفی کنیم امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

سؤالات متداول

 1. دیدنی‌ترین آثار موزه خوان میرو کدام‌اند؟

بوم‌های نقاشی طلای لاجوردی، امید یک مرد محروم، شکل در مقابل خورشید و مجسمه معروف عشق‌بازی با شکوفه‌های بادام.

 2. قیمت بلیت موزه خوان میرو چقدر است؟

این بلیت برای افراد زیر 15 سال و بیکار رایگان است و برای دیگر افراد به‌صورت حضوری 15 یورو و آنلاین 14 یورو است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات