جزیره ایبیزا اسپانیا کجاست؟

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

 شاید باورش برای شما سخت باشد، اما جزیره‌ای در اسپانیا قرار دارد که در دل نمکزارها، سواحل باشکوه و جذابیت‌هایی در دل زمین، چشم هر گردشگری را خیره می‌کند. از جزیره اسرارآمیز ایبیزا می‌گوییم که جزیره‌ای زیبا در نزدیکی خط ساحلی اسپانیاست. این جزیره افسانه‌ای به‌دلیل قرار گرفتن در حوضه مدیترانه، آب و هوای گرمی در تمام طول سال دارد و این ویژگی آن را به مقصدی عالی برای تفریحات مختلف تبدیل کرده است.

این جزیره یکی از چهار جزیره‌ای است که در کنار مایورکا، منورکا و فورمنترا، بالئاریک را تشکیل می‌دهند. درواقع با قاطعیت می‌توان گفت ایبیزا جذاب‌ترین جزیره در اسپانیاست که با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده فوق‌العاده و اسکله‌های ساحلی درخشان، جمعیت بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. زبان‌های رسمی جزیره ایبیزا کاتالانی و اسپانیایی هستند. برای آشنایی با جاهای دیدنی ایبیزا، ادامه مطلب را بخوانید.

سواحل ایبیزا؛ بیانگر شکوه و زیبایی

همان‌طور که گفته شد جزیره ایبیزا، یکی از جزایر اسپانیا است و بهترین سواحل جهان را دارد. این مکان با آب و هوای فوق‌العاده خود مقصد تعداد زیادی از گردشگران بوده و برای قایقرانی یا شنا در تمام طول سال مناسب است.  ساحل Benirras در ساحل شمال غربی، نزدیک به San Miguel، مکانی ایده‌آل و نشان‌دهنده شکوه فوق‌العاده جزیره است. بازدیدکنندگان می‌توانند از خدمات، رستوران‌ها، کافه‌ها و بستنی‌فروشی‌ها و بسیاری دیگر از امکانات سواحل جزیره استفاده کنند.

ساحل کالا کنته، با مناظر مسحورکننده مدیترانه‌ای خودنمایی می‌کند و یکی از سواحل دیدنی جزیره است. این ساحل، با ماسه‌های طلایی بکر خود گسترش یافته و جای وسیعی را برای گردش و تفریح فراهم می‌کند. آب‌های اینجا با رنگ آبی فیروزه‌ای، زیبایی خاصی دارد و بدون شک تعطیلات بی‌نظیری را برای گردشگران رقم می‌زند.

محله سن آنتونیو؛ محله‌ای متنوع

شهر سن آنتونیو (Sant Antoni de Portmany) یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این جزیره و همچنین دارای محله تاریخی کوچک و طیف کاملی از خدمات برای گردشگران است. هتل‌ها، رستوران‌ها، تراس‌ها، کلوپ‌های شبانه و بسیاری موارد دیگر در این محله دیده می‌شوند.

جاهای دیدنی جزیره ایبیزا اسپانیا

لاس سالیناس؛ نمادی از تاریخ و طبیعت

بسیاری از مردم نمی‌دانند که جزیره ایبیزا، مرکز نمکزارهای تاریخی زیاد مربوط به دوره فنیقی است. در گذشته این منطقه، تقریباً به اندازه طلا ارزش داشت. امروزه لاس سالیناس دایبیزا (Ses Salines) به‌دلیل موقعیت آن در منطقه‌ای جذاب، به‌منزله یک پارک طبیعی زیبا شناخته می‌شد.

در این نمکزارها می‌توانید تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را مشاهده کنید که از شمال اروپا می‌آیند و تا رسیدن به مقصد مدتی در اینجا توقف می‌کنند. همچنین در این منطقه سواحل باشکوهی مانند ساحل Ses Salinas و یک نوار نازک 1.5 کیلومتری از شن و ماسه وجود دارد که توسط آب‌های شفاف محصور شده است.

 غار شگفت‌انگیز Can Marça؛ شگفتی در دل زمین

این غار شگفت‌انگیز در شمال ایبیزا، در پورت د سان میکل (شهرداری سان خوان)، قرار دارد. شاید جالب باشد بدانید این غار سال‌ها انباری برای قاچاقچیان بود. تا دهه 1970 که غارشناس بلژیکی به اهمیت واقعی غار پی نبرده بود توجه زیادی به این غار نشد. این روزها می‌توانید از این غار دیدنی بازدید کنید تا از دیدن استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها و همچنین دریاچه و آبشارهای داخل آن شگفت‌زده شوید.

 غار شگفت‌انگیز Can Marça

 کلیسای جامع ایبیزا؛ عبادت در مکانی زیبا

این کلیسای جامع که در گذشته مسجدی قدیمی بود، پس از فتح توسط نیروهای کاتالان در قرن هجدهم ساخته شد. موقعیت کلیسای جامع در بالاترین نقطه دالت ویلا، محله دیواری تاریخی، آن را به نقطه عطف ضروری برای گردش در شهر تبدیل کرده است. کلیسای جامع فقط یک شبستان و 14 نمازخانه جانبی دارد و محراب آن در مقابل نما و در اصلی قرار دارد.

 کلیسای جامع ایبیزا

 قلعه تاریخی ایبیزا؛ نگهبان تاریخ و فرهنگ

علاوه بر کلیسای جامع، قلعه ایبیزا نیز یکی دیگر از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر است. البته مقدار بسیار کمی از این دژ باقی مانده است. این قلعه مجموعه‌ای از ساختمان‌های قرن شانزدهم و هجدهم است که به‌عنوان نگهبان تاریخ و فرهنگ در جزیره ایبیزا خودنمایی می‌کند. این قلعه باستانی، با دیوارهای باشکوه و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک، بازدیدکنندگان را به گذشته می‌برد. هر سنگ و کوچه در قلعه، داستانی برای گفتن دارد که گردشگران را با تاریخ گذشته جزیره آشنا می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب قلعه، پلکان مدرنی است که در ورودی قلعه است که ایبیزا الیاس تورس آن را طراحی کرده است. قدم زدن در این مجموعه این امکان را می‌دهد که با تاریخ جزیره ایبیزا بیشتر آشنا شوید.

 قلعه تاریخی ایبیزا

 بازار هیپی؛ چهارشنبه‌ای رنگارنگ

در روزهای چهارشنبه، از شیک‌ترین بازار جزیره ایبیزا اسپانیا بازدید کنید؛ مکانی با حدود 500 غرفه که همه چیز از لباس‌های قدیمی گرفته تا جواهرات دست‌ساز و محصولات تخصصی مراقبت از پوست و محصولات آرایشی در آن دیده می‌شود. توجه داشته باشید که این بازار تنها در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور از ساعت 8 شب تا 12 صبح باز است.

جاهای دیدنی ایبیزا

 

غذاهای تخصصی ایبیزا

غذاهای تخصصی اسپانیا، یکی از موارد مهمی است که باید در سفر به جزیره ایبیزا تجربه کنید. اگر از به امتحان کردن طعم‌های جدید و متفاوت علاقه‌مند هستید می‌توانید در این جزیره غذاهای مختلف اسپانیایی را بچشید. غذاهایی مانند پائلا، سانگریا، تاپاس از غذاهای مهم جزیره ایبیزا اسپانیا هستند.

چشمه‌های آبگرم در جزیره رؤیایی ایبیزا

جزیره ایبیزا اسپانیا تنها برای لذت بردن از موسیقی الکترونیک و کلوپ‌های شبانه نیست، بلکه به‌خاطر چشمه‌های آبگرم و آرامش‌بخش خود مشهور است. 15 چشمه آبگرم در سراسر جزیره وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به هتل‌ها و مجتمع‌های آپارتمانی متصل هستند؛ برای مثال، آبگرم آتزارو متعلق به یک مجتمع گردشگری کشاورزی آرام است که توسط باغ‌های مرکبات و زیتون در حومه ایبیزان احاطه شده است.

 

رفت و آمد در اطراف جزیره ایبیزا

جزیره ایبیزا اسپانیا تنها 571 کیلومتر مربع وسعت دارد و مکانی ایده‌آل برای تجربه متفاوت سفر در تور اسپانیاست. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره بسیار راحت بوده و ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد در جزیره اتوبوس است. حمل و نقل عمومی با تهویه مطبوع گردشگران را در جزیره جابه‌جا می‌کند. بسیاری از شرکت‌های کرایه خودرو در این جزیره حضور دارند تا امکان جابه‌جایی آسان را در اوقات فراغت به شما بدهند. با این حال، به یاد داشته باشید که قبل از رفتن به تعطیلات، وسیله نقلیه خود را رزرو کنید.

بهترین زمان برای رفتن به ایبیزا چه زمانی است؟

بهترین و شلوغ‌ترین زمان برای دیدن جاهای دیدنی اسپانیا در تابستان است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم در بهار یا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر از جزیره ایبیزا بازدید کنید؛ زیرا این بهترین زمان‌ها برای رفتن به ایبیزا یا هر جزیره بالئاری دیگر (منورکا و مایورکا) است.

سخن پایانی

فعالیت‌ها و تفریحاتی که در جزیره ایبیزا اسپانیا منتظر شماست بسیار زیاد است. درواقع، جزیره ایبیزا در اسپانیا جزیره‌ای رؤیایی است که برای همه سلیقه‌ها، جذابیت زیادی خواهد داشت. چنانچه قصد دارید از جاهای دیدنی اسپانیا بازدید کنید جزیره ایبیزا در اسپانیا را فراموش نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از تور اروپا می‌توانید با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات