زیباترین جاهای دیدنی ونیز (تاریخی، موزه‌ها، طبیعی و...)

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 

ونیز، یکی از رؤیایی‌ترین شهرهای جهان است که امکان ندارد با دیدن آن هیجان‌زده نشوید و حسی خارق‌العاده را تجربه نکنید. این شهر به‌حدی زیبا و جذاب است که دیدن جای جای آن، شما را میخکوب خواهد کرد. چه کسی از دیدن بناهای زیبای میان آب هیجان‌زده نمی‌شود؟ این شهر زیبا که در کشور ایتالیا قرار دارد، جاذبه‌های شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است که تماشای آن‌ها، حسی فوق‌العاده را در شما ایجاد خواهد کرد. اگر قصد دارید سفری به ایتالیا داشته باشید و به تور ونیز گردی بروید، بهتر است پیش از هر چیزی با جاهای دیدنی ونیز آشنا شوید. در این مقاله، بیست مورد از مکان‌های دیدنی ونیز را به شما معرفی خواهیم کرد که همه آن‌ها در شمار برترین جاهای توریستی ونیز قرار می‌گیرند و دیدن این اماکن به همه کسانی که به ایتالیا سفر می‌کنند، توصیه می‌شود.

جاهای دیدنی ونیز در چند دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی، کلیساها و موزه‌ها اشاره کرد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

اماکن تاریخی دیدنی ونیز

  1. میدان سن مارکو، میدان مرکزی ونیز

میدان سن مارکو، اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین میدان شهر ونیز است که از سه طرف با ساختمان‌های تاریخی زیبا و دیدنی احاطه شده است. محال است کسی برای گشت و گذار به ونیز برود و به میدان سن مارکو نرفته باشد

کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در میدان سن مارکو قرار دارند که شما می‌توانید برای صرف یک وعده غذایی یا لذت نوشیدن یک قهوه از خدمات آن‌ها استفاده کنید. این کافه‌ها و رستوران‌ها، روزانه با غذاها و خوراکی‌های رنگارنگ، از تعداد زیادی از مشتریان و مردم محلی پذیرایی می‌کنند. همچنین در این میدان، ساختمان‌های بسیار مهمی وجود دارد که از جاهای دیدنی ونیز به شمار می‌روند. مهم‌ترین خیابان شهر ونیز یعنی خیابان مرسریا، به میدان سن مارکو منتهی می‌شود و همین مسئله، اهمیت این میدان را دوچندان کرده است. شاید رفت و آمد زیاد کبوترها به این میدان برای شما نیز جالب باشد. این رفت و آمد پرندگان، منظره‌ای بسیار زیبا و فوق‌العاده را، به‌خصوص برای عکاسی، ایجاد کرده است.

میدان سن مارکو ونیز

  1. برج سن مارکو، بلندترین سازه شهر ونیز

این برج به ناقوس کلیسای سن مارکو اختصاص داده شده است و با ارتفاع حدود ۱۰۰ متری خود، بلندترین سازه شهر ونیز شناخته می‌شود. آجرهای این برج به رنگ قرمز بوده و همین موضوع سبب شده است برج سن مارکو توجه رهگذرها را به خود جلب کند. برج سن مارکو در قرن نهم میلادی ساخته شد و به‌دلیل قدیمی بودن بنا، بارها و بارها مرمت و بازسازی شده است. برای بازدید از این بنای زیبا می‌توانید به کمک آسانسور تا بالای برج بروید و منظره بسیار زیبای شهر ونیز را زیر پای خود ببینید و از دیدن این همه زیبایی و شگفتی، حیرت‌زده شوید.

برج سن مارکو ونیز

  1. پل افسوس ونیز، مکانی با داستان تاریخی

پل کوچک ونیز اگرچه در اولین نگاه آن‌قدر که باید شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسد، اگر داستان آن را بدانید، نظرتان درباره شگفت‌انگیز بودن این مکان تغییر خواهد کرد. داستانی که علت نام‌گذاری این پل به نام پل افسوس است و این محل را به یکی از جاهای دیدنی ونیز تبدیل کرده است. پل افسوس، زندان شهر و کاخ دوک را به هم متصل می‌کند. گفته می‌شود بیشتر زندانی‌هایی که پس از دریافت حکم خود که اغلب حکم اعدام بود، به زندان منتقل می‌شدند از این پل عبور می‌کردند. آن‌ها در زمان گذر خود از پل افسوس ونیز، برای آخرین بار منظره شهر پاریس را از آن بالا نگاه می‌کردند و حسرت می‌خوردند. از آن زمان، مردم ونیز این پل را به نام پل افسوس می‌شناسند. این پل ۱۱ متری در سال ۱۶۰۲ طراحی شد و ساخت آن در سال ۱۶۰۴ به پایان رسید. وجود مجسمه‌هایی با چهره‌های غمگین یا عصبانی که در ساخت این پل به کار رفته‌اند، تناسب بسیار زیادی با نام‌گذاری پل افسوس دارد. برای بازدید از این پل می‌توانید با قایق از زیر آن عبور کرده و این جاذبه زیبا را تماشا کنید.

پل افسوس ونیز

  1. کاخ دوکاله، محل زندگی دوکها و خانواده سلطنتی در ونیز

کاخ دوکاله، محل زندگی دوک‌ها یا حاکمان شهر ونیز بوده است که در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ساخته شده است. دوک‌ها یا حاکمان ونیز با وجود امپراتوری بیزانس، به‌صورت تقریباً مستقل فعالیت می‌کردند. آن‌ها تمام دفاتر عمومی، دادگاه‌ها، واحدهای مسکونی، زندان و تمامی مواردی را که به یک حاکم مربوط می‌شد به کاخ دوکاله منتقل کردند. در قرن هفدهم، زندان به‌کمک پل افسوس از قسمت اصلی کاخ جدا شد. این کاخ از نظر تاریخی و معماری از اهمیت بالایی برخوردار است و بازدید از آن برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود.

کاخ دوکاله ونیز

  1. پل ریالتو، یکی از مهم‌ترین پل‌های کانال بزرگ

اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ونیز و مهم‌ترین پل‌های کانال بزرگ را نام ببریم، قطعاً پل ریالتو ونیز اولین انتخاب ما خواهد بود. پل ریتالو در کنار بازار ونیز قرار دارد و در گذشته محلی برای عبور و مرور بازرگانان بوده است. پیش از ساخت پل ریتالو امروزی، یک پل چوبی در این محل قرار داشت که بسیار ناامن و متزلزل بود، اما با اقدامات مسئولان شهر و در مدت سه سال، پل سنگی ریتالو به شکل امروزی ساخته شد.

امروزه این پل یکی از جاهای دیدنی ونیز ایتالیاست که سه گذرگاه با مغازه‌هایی در دو سمت دارد. البته خرید از این فروشگاه‌ها را اصلاً به شما توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا کالاهایی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، بسیار گران‌قیمت هستند.

پل ریالتو در ونیز

  1. کاخ سانتا سوفیا، کاخ طلایی ونیز

کاخ سانتا سوفیا، یکی از جاهای دیدنی ونیز است که به‌سبب وجود جزئیات و تزیینات طلایی روی نمای خارجی آن، به کاخ طلایی معروف است. ساخت این کاخ در سال ۱۴۱۳ به پایان رسید و از پنجره‌های آن می‌توانید کل کانال بزرگ را زیر پای خود ببینید. این کاخ نماد فرهنگ غنی و فوق‌العاده شهر زیبای ونیز است که در طول سال‌های مختلف، توسط افراد مختلفی خریداری و بارها و بارها بازسازی شده است. آخرین مالک این کاخ زیبا، جورجیو فرانچتی است که بیشترین بازسازی را روی این بنای زیبا انجام داده است.

کاخ سانتا سوفیا

  1. مدرسه سن جرج، محلی برای ارائه خدمات به مهاجران

از جمله جالب‌ترین جاهای دیدنی ونیز می‌توان به مدرسه سن جرج اشاره کرد که با وجود سه مدیر مذهبی به نام‌های سن جرج، سن ژروم و سن تریفون، محلی برای ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به مهاجرانی که از کرواسی می‌آمدند، بوده است. بنای این ساختمان بسیار زیبا و خارق‌العاده بوده و هنر و معماری فوق‌العاده ایتالیا در جای جای آن دیده می‌شود.

مدرسه سن جرج

  1. برج ساعت یا تورری دل اورولوجیو

این برج یکی از بهترین جاهای دیدنی ونیز است که در میدان سن مارکو واقع شده است. این برج به‌دلیل قابل رؤیت بودن از میان آب و دریا اهمیت بسیار زیادی برای بازرگانان دارد؛ چراکه آن‌ها به محض رویت این برج، می‌دانستند فاصله زیادی از ونیز ندارند. اگر دوست دارید بدانید ماشین‌های به‌کاررفته در یک ساعت غول‌پیکر چگونه کار می‌کنند، حتماً از برج ساعت سن مارکو بازدید کنید. ماشین‌های این ساعت با رفتن به بالاترین نقطه برج ساعت، رؤیت می‌شوند. اعداد به‌کاررفته در این ساعت، به زبان یونانی کار شده‌اند. همچنین دور تا دور این ساعت، نمادهایی از برج‌های فلکی کار شده است که زیبایی و جذابیت این بنا را دوچندان کرده‌اند.

برج ساعت یا تورری دل اورولوجیو

  1. آرسنال ونیز، کارخانه کشتی‌سازی قدیمی در ونیز

از آنجا که در ونیز تعداد قایق‌ها و کشتی‌ها از ماشین‌ها بسیار بیشتر است، وجود کارخانه‌های متعدد کشتی‌سازی دور از ذهن نیست. آرسنال ونیز علاوه بر کارخانه کشتی‌سازی، یکی از جاهای دیدنی ونیز هم هست که بسیار قدیمی بوده و بازدید از آن توصیه می‌شود. البته آرسنال ونیز تنها یک کارخانه کشتی‌سازی نیست و علاوه بر کشتی، سلاح نیز در آن ساخته می‌شده است. این کارخانه از سال ۱۱۰۴ تا ۱۷۹۷ فعالیت می‌کرد، اما امروزه دیگر سلاح یا کشتی در این کارخانه ساخته نمی‌شود و این مکان به یکی از جاهای توریستی ونیز تبدیل شده است.

آرسنال ونیز

کلیساهای دیدنی ونیز

  1. کلیسای سنت مارک، مهم‌ترین کلیسای شهر زیبای ونیز

این کلیسا به سبب تاریخچه بسیار غنی و آثار هنری فوق‌العاده به مهم‌ترین کلیسای این شهر و یکی از خارق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی ونیز تبدیل شده است. کلیسای سنت مارک ونیز، بهترین محل برای دیدن کانال بزرگ ونیز است و به منظره‌های خارق‌العاده‌ای اشراف دارد. نزدیک بودن این کلیسا به کاخ زیبای دوج، امکان بازدید هم‌زمان از این دو بنا را برای شما فراهم کرده است. بخشی از آثار تاریخی موجود در این کلیسا، مربوط به قرن نهم میلادی است؛ زمانی که قاچاقچیان، اشیای عتیقه را از مصر به ایتالیا وارد می‌کردند. زیبایی این کلیسا در طول زمان‌های مختلف ایجاد شده است. درواقع می‌توان گفت که نقاشی‌های سقفی و دیواری خیره‌کننده و طلاکاری‌ها، مجسمه‌های کوچک و بزرگ و گنبدها، چیزهایی نیستند که یک‌باره ایجاد شده باشند، بلکه در طول زمان و به دست هنرمندان خارق‌العاده خلق شده‌اند. با وجود اینکه این کلیسا در سال ۱۰۹۴ افتتاح شد، طول عمر بیشتر آثار موجود در آن بسیار بیشتر است. این کلیسا در زمان حکومت دوک ونیز و تا سال ۱۸۰۷، به‌عنوان کلیسای اختصاصی او شناخته می‌شد، اما در این سال، سن مارکو به‌عنوان کلیسای جامع شهر معرفی شد.

 

کلیسای سنت مارک ونیز

  1. کلیسای سان زاکاریا، کلیسایی به سبک معماری گوتیک

کلیسا سنت زکریا ونیز یکی از جاهای دیدنی ونیز است که حتماً باید در طول سفرتان از آن بازدید کنید. این کلیسا در قرن نهم میلادی به سبک معماری گوتیک ساخته و بارها در قرن‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۵ میلادی مرمت شد. برج این کلیسا به‌صورت ترکیبی از بیزانسی و کری ساخته شده است، اما ظاهر کلیسا بیشتر رنسانی است. ارتفاع این کلیسا به اندازه یک ساختمان ۶ طبقه‌ است و در قسمت‌های بالایی آن، سازه‌هایی به شکل دایره و نیم‌دایره قرار گرفته است. صومعه بندیکتین در قرن هجدهم میلادی در نزدیکی این کلیسا ساخته شد که بعدها به پناهگاه افراد بدنام تبدیل شد.

کلیسای سان زاکاریا ونیز

  1. کلیسای سن سالوادور، کلیسایی کوچک در نزدیکی پل ریتالو

کلیسای سنت مارکو، تنها کلیسای دیدنی ونیز نیست و این شهر زیبا، کلیساهای دیدنی دیگری نیز دارد که بازدید از آن‌ها بسیار ارزشمند است. این کلیسا در سال ۱۱۷۷ ساخته شد و ساخت آن، داستانی جالب توجه وجود دارد. بنا به گفته‌ها، اسقف مگنوس پس از دیدن تصویری از عیسی مسیح که از او خواست این بنا را برایش بسازد، کلیسای سن سالوادور را ساخت.

البته این بنا از اول به شکل امروزی نبوده و بارها و بارها بازسازی شده است. قسمت اصلی کلیسا در قرن چهاردهم ساخته شد و بخش‌های دیگری در قرن نوزدهم به آن اضافه شد. این عمارت زیبا به‌واسطه وجود محراب مرمری و مجسمه زیبای عیسی مسیح شهرت یافته است. سه گنبد زیبای این کلیسا دارای پنجره‌های مختلفی هستند که نور از طریق آن‌ها به کلیسا وارد می‌شود.

کلیسا سن سالوادور ونیز

  1. کلیسای سن روکو، جلوه‌ای از زیبایی پس از یک همه‌گیری کشنده

در قرن هفدهم میلادی، بیماری طاعون در ونیز همه‌گیر شد و خیلی از مردم این شهر را بیمار و مبتلا کرد. به دنبال این همه‌گیری، تعداد زیادی از مردم ونیز جان خود را از دست دادند. پس از آنکه طاعون در ونیز به پایان رسید، عده‌ای خیر غیر روحانی کلیسای سن روکو را در شهر زیبای ونیز ساختند. نام سن روکو به کشیشی که در زیر این کلیسا دفن شده است، برمی‌گردد.

این کلیسا که یکی از جاهای دیدنی ونیز است، سه اتاق اصلی دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها دارای راه‌پله‌ای است که به طبقه دوم کلیسا می‌رسد. در این طبقه، یک محراب چوبی زیبا وجود دارد که زیبایی خاصی به این قسمت بخشیده است. نقاشی و کارهای هنری بسیار زیادی در این کلیسا وجود دارد که فضا را بسیار زیبا و دیدنی کرده‌اند.

کلیسای سن روکو ونیز

  1. کلیسای سانتا ماریا دی میراکولی، کلیسایی کوچک و زیبا از هنر دوره رنسانس

این کلیسای بسیار کوچک، یکی دیگر از جاهای دیدنی ونیز است که معماری زیبا و فوق‌العاده‌ای از دوران رنسانس دارد. شهرت و محبوبیت این کلیسا به‌دلیل وجود تصویری زیبا، آرامش‌بخش و دل‌نشین از حضرت مریم است که خیلی‌ها معتقد هستند این تصویر، قدرت معجزه دارد. کلیسای سانتا ماریا دی میراکولی در مقابل کانال بزرگ قرار دارد و در منطقه کارناجیو واقع شده است.

این بنا در قرن پانزدهم میلادی ساخته و مانند هر بنای دیگری، بارها و بارها بازسازی شده است. عمده متریالی که در ساخت نمای این کلیسا به‌کاررفته، سنگ مرمر است. به‌طوری‌که نمای خارجی از سنگ مرمر سفید و نمای داخلی از سنگ مرمر صورتی و خاکستری پوشیده شده است. علت نام‌گذاری این بنا به‌دلیل وجود تابلوی حضرت مریم است. واژه میراکولی به معنای معجزه بوده و خیلی‌ها بر این باور هستند که این تابلو بارها معجزه کرده و حتی یکبار مرده‌ای را زنده کرده است.

  1. کلیسای سانتا ماریا سلوته، کلیسایی که وقف حضرت مریم شد

این کلیسا نیز یکی دیگر از کلیساها و جاهای دیدنی ونیز است که در قرن هفدهم به دنبال همه‌گیری طاعون در این شهر ساخته شد. مردم و حاکمان کاتولیک آن زمان، تصمیم گرفتند کلیسای سانتا ماریا سلوته را برای ریشه‌کن کردن طاعون و پایان دادن به این بیماری، بسازند و وقف حضرت مریم کنند. سال بعد از این ماجرا، طاعون کاملاً ریشه‌کن شده و مردم ونیز برای وفای به عهد خود، این کلیسا را ساختند. در تمامی قسمت‌های این کلیسا، می‌توانید نمادهایی از حضرت مریم را به‌صورت مجسمه، تابلو و... ببینید. این کلیسا امروزه محلی برای برگزاری جشن‌ها و میهمانی‌ها استفاده می‌شود.

کلیسای سانتا ماریا سلوته

موزه‌های ونیز

  1. موزه پگی گونگ‌هایم، موزه هنرهای مدرن در ونیز

از دیگر جاهای دیدنی ونیز می‌توان به موزه پگی گونگ‌هایم اشاره کرد. این موزه به هنرهای مدرن تعلق دارد و آثار بسیار دیدنی و جالبی در آن می‌بینید که شخصی به نام پلی گونگ‌هایم گردآوری کرده است. این موزه در نزدیکی کانال بزرگ واقع شده و دسترسی به آن برای شما بسیار آسان است.

موزه پگی گونگ‌هایم

  1. گالری آکادمیا، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان

از جمله اصلی‌ترین جاهای دیدنی ونیز می‌توان به گالری آکادمیا اشاره کرد که یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد گالری آکادمیا می‌توان به ترتیب نمایش آثار اشاره کرد؛ به‌طوری‌که آثار موجود در این گالری به ترتیب زمانی به نمایش درآمده‌اند. این موزه ۲۴ اتاق دارد که در هرکدام از این اتاق‌ها، آثار متنوعی برای بازدید وجود دارد.

گالری آکادمیا ونیز

جاذبه‌های طبیعی ونیز

  1. جزیره مورانو، یکی از جزایر هشت‌گانه اطراف ونیز

این جزیره یکی از جزایر هشت‌گانه نزدیک ونیز است که با پل به سایر جزیره‌ها متصل شده و در فاصله یک و نیم کیلومتری شمال ونیز قرار گرفته است. هنر اصلی مردم این جزیره، شیشه‌سازی است و درواقع مردم ایتالیا جزیره مورانو را به‌خاطر همین هنر شیشه‌سازی می‌شناسند. از سوی دیگر، دولت ایتالیا کمک‌های زیادی را برای گسترش این هنر به مردم مورانو کرده است.

مجسمه‌های شیشه‌ای، ظروف شیشه‌ای و اشیا مینیاتوری بخشی از آثار زیبا و رنگارنگ شیشه‌ای این جزیره هستند که در مغازه‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را ببینید یا به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. در طول سفر هیجان‌انگیز خود به مورانو می‌توانید از کارخانه‌های شیشه‌سازی نیز بازدید کنید و فرایند ساخت این شیشه‌های زیبا را از نزدیک ببینید. همچنین موزه شیشه در این جزیره وجود دارد که شیشه‌های ساخته شده در زمان‌های مختلف و نحوه ساخت آن‌ها را در این موزه خواهید دید.

جزیره مورانو ونیز

  1. جزیره بورانو، جزیره‌ای با خانه‌های رنگارنگ

این جزیره، یکی دیگر از جزایر هشت‌گانه اطراف ونیز است که به‌سبب وجود ساختمان‌های رنگارنگ خود معروف شده است. ساختمان‌های رنگی این جزیره با رنگ‌های شاد خود، منظره این جزیره را به یک تصویر کارت پستالی تبدیل کرده‌اند. وجود این ساختمان‌ها سبب شده است که قدم زدن در این جزیره به‌تنهایی یک ماجراجویی دل‌انگیز باشد.

جالب است بدانید تمامی مردمی که در جزیره بورانو ساکن هستند، موظف‌اند در صورتی که مایل به رنگ‌آمیزی ساختمان خود باشند، این موضوع را به دولت اعلام کنند. در ازای انجام این کار، دولت ابزار لازم برای رنگ‌آمیزی را به همراه لیستی از رنگ‌های مجاز به مالک می‌دهد. این موضوع به یکپارچه‌سازی سیستم رنگ‌آمیزی جزیره کمک می‌کند. همچنین در این جزیره رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی وجود دارند که با خوراکی‌های لذیذ و رنگارنگ از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

جزیره بورانو ونیز

  1. گرند کانال یا کانال بزرگ، مهم‌ترین مکان شهر ونیز

شاید بتوان گفت گرند کانال یا کانال بزرگ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاهای دیدنی ونیز است. گرند کانال یک استراحتگاه ساحلی است که بین میدان سن مارکو و آرسنال قرار دارد. جزیره جورجیو مگیگور یکی از جزیره‌های محدوده گرند کانال است. این کانال در قرن نهم میلادی ایجاد شد. در اطراف این کانال، تعداد زیادی ساختمان و بنای مهم و دیدنی وجود دارد که با بازدید از این کانال، از آن‌ها نیز بازدید خواهید کرد. قایق‌های مختلفی از جمله قایق‌های اتوبوسی و قایق‌های لوکس در این کانال وجود دارند که می‌توانید سوار آن‌ها شوید و از قایق‌سواری در گرند کانال لذت ببرید.

جاهای دیدنی ونیز

سخن پایانی

در این مقاله تعدادی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی ونیز را به شما معرفی کردیم که در زمان سفر به ایتالیا حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید. لازم به ذکر است که ونیز به‌تنهایی آن‌قدر دیدنی است که باید مدت‌زمان زیادی را برای تماشای تک‌تک اماکن دیدنی آن صرف کنید. با توجه به جذابیت بسیار زیاد این شهر، قطعاً قیمت تور ایتالیا هر چقدر هم که زیاد باشد، ارزشش را دارد. امیدواریم مطالب گفته‌شده در این مقاله برای علاقه‌مندان به ایتالیا و ونیز و کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، مفید واقع شده باشد. همچنین از خوانندگانی که تجربه سفر به ونیز را داشته‌اند، درخواست داریم که نظرات خود را در رابطه با بازدید از این شهر زیبا با ما در میان بگذارید و به ما بگویید که کدام یک از جاذبه‌های این شهر زیبا ارزش دیدن را دارند و از تماشای آن‌ها بیشترین لذت را برده‌اید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات