چرا پل سیدنی شهرت دارد؟

2 ماه پیش 0 دیدگاه

 

 پل سیدنی یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی استرالیاست که در سال 1932 ساخته شده است. برای ساخت این شاهکار مهندسی حدود 53000 تن فولاد به‌منظور اتصال سیدنی به حومه شمالی به کار رفته است. تا قبل از ساخت این پل، مردم سیدنی برای عبور از بندر باید 20 کیلومتر را سوار بر کشتی طی می‌کردند، اما امروزه عابران پیاده می‌توانند تنها در 15 دقیقه این فاصله را طی کنند.

در طراحی پل بندرگاه سیدنی از دروازه جهنمی نیویورک الهام گرفته شده است؛ با این تفاوت که پل هاربر سیدنی حدود دو برابر دروازه جهنمی نیویورک است. این پل 134 متر بالاتر از سطح آب بندر سیدنی و این‌رو بلندترین پل قوسی فولادی جهان است.

سال ساخت پل سیدنی

در طول سال‌های 1926 تا 1932 حدود 1200 تا 1400 کارگر از سیدنی به ساخت پل مشغول شدند. برنامه‌ریزی اصلی ساخت پل را جان بردفیلد در سال 1914 آغاز کرد که ایده طراحی این سازه را پس از سفر به آمریکا در سال 1921 به دست آورده بود.

 در آن دوره رکود استرالیا، کارگران پل سطح ایمنی مناسبی نداشتند؛ با این حال از این فرصت برای مشارکت در ساخت پل منصرف نشدند تا بتوانند درآمد خوبی کسب کنند. درنهایت نیز غذا و مکان مناسبی برای خانواده‌های خود در این دوره رکود در تاریخ استرالیا فراهم کنند.

سال ساخت پل سیدنی

  دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی روی پل سیدنی

پیاده روی روی پل سیدنی استرالیا در سفر با تور استرالیا در سمت ضلع شرقی آن امکان‌پذیر است. برای این منظور گردشگران می‌توانند از گذرگاه عابر پیاده در نزدیکی هتل هریتیج استرالیا در خیابان کامبرلند پیاده‌روی کنند. مسیر دوچرخه‌سواری در ضلع غربی پل نیز امکان‌پذیر است، در این قسمت دسترسی نزدیک به رصدخانه سیدنی وجود دارد و شما می‌توانید برای دیدن این ساختمان زیبا با تلسکوپ برای رصد ستارگان دوچرخه کرایه کنید.

حقایق جالب و خواندنی درباره پل بندرگاه سیدنی

بعد از معرفی پل راهنمای سفر به استرالیا، بد نیست کمی درباره پل سیدنی بدانیم:

  • شروع پروژه پل در ژوئیه 1923 آغاز شد و حدود هشت سال سخت طول کشید تا درنهایت ساخت این سازه در مارس 1932 به پایان رسید.
  • برای تکمیل پل سیدنی در استرالیا 1400 کارگر 8 سال تمام زحمت کشیدند
  • برای ساخت پل بندرگاه سیدنی که یکی از جاهای دیدنی سیدنی است، حدود 53000 تن فولاد و بیش از 6 میلیون پرچ دستی برای کنار هم قرار دادن پل استفاده شد.
  • پل سیدنی، بزرگترین پل قوسی فولادی جهان، در ارتفاع 134 متری قرار دارد و 503 متر در سراسر بندر سیدنی از داوز پوینت تا نقطه میلسونز را شامل می‌شود.
  • پل سیدنی به‌طور مداوم باید رنگ‌آمیزی شود که دلیل رنگ‌آمیاین امر تازه نگاه داشتن پل و محافظت از سازه در برابر عناصر است. برای این‌کار، یک تیم حرفه‌ای متشکل از 100 نفر و 2 ربات برای رنگ‌آمیزی لازم است، پل به‌قدری بزرگ است که زمانی که رنگ‌آمیزی به پایان می‌رسد، رنگ‌آمیزی بعدی باید انجام شود.
  • استرالیا، بهشتی برای افرادی است که خواهان هیجان هستند و پل سیدنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. گردشگران می‌توانند از طاق پل بندرگاه سیدنی بالا بروند و از فراز پل نمای اطراف بندر زیبای سیدنی را تماشا کنند.
  • اتفاق عجیبی دیگری که در طول ساخت پل رخ داد سقوط کارگری به نام وینسنت کلی از فاصله 55 متری روی پل بود که خوشبختانه جان سالم به در برد‌. این کارگر موفق شد در هوا به‌صورت سالتو حرکت کند و با پا روی آب فرود بیاید. او تنها با چند دنده شکسته راهی بیمارستان شد و جان سالم به در برد. بعدها این کارگر استرالیایی توسط شرکت مسئول نظارت مدال دریافت کرد.
  • در جریان بازی‌های المپیک در سیدنی در سال 2000، حلقه‌های المپیک از روی پل آویزان شدند.

 

پل سیدنی استرالیا المپیک

  • در سال 1900، دولت نیو ساوت ولز یک مسابقه برای طراحی پل برگزار کرد، اما طرح برنده برای پل سیدنی هرگز استفاده نشد.
  • در مراسم افتتاحیه پل، قبل از اینکه نخست‌وزیر نیو ساوت ولز بتواند روبان را برش دهد، مردی سوار بر اسب، به نام نیو‌ساوت ولز با شمشیر روبان را برید و البته بلافاصله دستگیر شد.
  • در سال 1973، فیلیپ پتی، بندباز معروف فرانسوی از سیمی بین دو ستون در انتهای جنوبی پل عبور کرد.
  • این پل هشت خط ترافیک و دو خط راه آهن دارد. یک مسیر پیاده‌روی در ضلع شرقی پل و یک مسیر دوچرخه‌سواری نیز در ضلع غربی وجود دارد که پل بندرگاه سیدنی را به یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای رفت و آمد در جهان تبدیل کرده است.

پل معروف سیدنی

  • همان‌طور که گفته شد، طراحی منحصربه‌فرد پل بندرگاه سیدنی از پل دروازه جهنم نیویورک الهام گرفته شده است. بندر سیدنی به اندازه دروازه جهنم در رودخانه شرقی خطرناک نیست، اما این دو پل دارای ویژگی‌های زیادی از جمله شکل زیبای قوسی و دکل‌های تزئینی هستند.
  • این پل در برخی از بهترین رویدادهای سالانه سیدنی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ به‌ویژه به‌عنوان مرکز کانونی آتش بازی تماشایی شب سال نو اهمیت زیادی دارد.
  • چهار ستون روی پل کاملا تزیینی هستند. پل بندرگاه سیدنی به‌دلی چهار دکل بلندش در هر گوشه شهرت دارد و منظره‌ای باشکوه روی پل ایجاد می‌کند.
  • هر روز حدود 160000 خودرو از روی پل بندرگاه سیدنی، بیش از 160000 ماشین، 400 قطار و 2000 دوچرخه و هزاران عابر پیاده از روی پل عبور می‌کنند.
  • افراد مشهوری از جمله اپرا، کیتی پری، هیو جکمن، جیمز کامرون، ویل اسمیت، دیوید هاسلهوف، جیمز بلانت، لوک ایوانز، بن استیلر و جیجی حدید همگی از این پل بالا رفته‌اند.
  • ارتفاع طاق پل و قوس برج پل بندر سیدنی با توجه به شرایط آب و هوا تغییر می‌کند و این تغییر ارتفاع ممکن است تا 18 سانتی‌متر باشد.

پل استرالیا

آیا برای بالا رفتن از پل بندرگاه سیدنی محدودیت سنی وجود دارد؟

آخرین سؤالی که در مورد پل سیدنی وجود دارد درباره محدوده سنی افرادی است که اجازه بالا رفتن از پل را دارند. کودکان 8 سال و بالاتر می‌توانند از پل بندرگاه سیدنی عبور کنند و کودکان تا 15 سال باید یک بزرگسال همراه داشته باشند.

سخن پایانی

سیدنی بدون‌شک شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین شهر استرالیا و مملو از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های مشهور جهان است. پل بندرگاه سیدنی که سواحل شمالی و جنوبی بندر سیدنی را به هم مرتبط می‌کند، نمادی از استرالیاست. از معماری فوق‌العاده‌ پل سیدنی گرفته تا بدلکاری‌ها، جاذبه‌های هیجان‌انگیز زیادی درباره پل بندرگاه سیدنی وجود دارد! برای دیدن این پل دیدنی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات