موزه شکلات سوئیس؛ خوشمزه‌ترین موزه جهان

1 ماه پیش 0 دیدگاه

 

 آیا تا به حال به تماشای فواره‌ای از شکلات نشسته‌اید! آیا علاقه دارید با تاریخچه شکلات‌سازی و مراحل ساخت این خوراکی لذیذ آشنا شوید؟ پس از خوشمزه‌ترین موزه جهان بازدید کنید و از دیدن انواع گوناگون این خوراکی لذت ببرید. شکلات از جمله خوراکی‌هایی است که همه ما آن را دوست داریم و از خوردن آن سیر نمی‌شویم. شاید شما هم کارتون‌ها و انیمیشن‌هایی درباره کارخانه شکلات و از این قبیل دیده‌اید و با خود فکر کرده‌اید که چقدر خوب می‌شد اگر چنین جایی وجود داشت که سراسر از شکلات‌های خوشمزه بود. موزه شکلات لینت چنین فضایی را برای شما فراهم کرده است و بزرگ‌ترین موزه و کارخانه شکلات جهان است. در ادامه به معرفی کامل این موزه جذاب خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

موزه شکلات لینت 

همه ما انسان‌ها لیستی را در طول زندگی برای خود داریم که حتماً باید سر فرصت از آن‌ها دیدن کنیم. موزه شکلات لینت نیز یکی از آن‌هاست که حتماً یک‌بار در طول زندگی خود باید آن را تجربه کنید. این موزه جزء بزرگ‌ترین موزه‌های زوریخ و فروشگاه‌های شکلات جهان است و فواره شکلاتی که در لابی‌اش ساخته شده آن را بسیار منحصربه‌ فرد کرده است. موزه شکلات سوئیس حدود ۶۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و جزء موزه‌های بزرگ جهان به حساب می‌آید.

بازدید از موزه شکلات سبب می‌شود شما با فرهنگ و تاریخچه شکلات‌سازی در این کشور نیز آشنا شوید. همان‌گونه که به شما گفتیم این موزه فضای بسیار بزرگی دارد و متشکل از یک نمایشگاه چندمنظوره و مراکز تحقیقاتی و تولیدی است. در موزه شکلات سوئیس می‌توانید بزرگ‌ترین فروشگاه شکلات را ببینید؛ به گونه‌ای که هر شکلاتی را که می‌خواهید می‌توانید در آن پیدا کنید و همین‌طور کافه لینت که هر چیزی با جنس و مخلوطی از شکلات می‌توانید در آن میل کنید و لذت ببرید.

موزه شکلات لینت به زودی قرار است به یک مقصد جذاب برای سفر یک‌ روزه طرفداران شکلات در سوئیس و همچنین توریست‌هایی از دیگر نقاط جهان تبدیل شود و سفری خاطره انگیز را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. جالب است بدانید در این موزه کارگاه‌ها و آموزش‌هایی درباره شکلات‌سازی نیز برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به ساخت شکلات سوئیسی و دیگر انواع شکلات‌ها می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. این موزه حتی نمای ساختمان بسیار جذابی نیز دارد و علاقه‌مندان را به سمت خود جذب می‌کند.

موزه شکلات لینت 

چه کارهایی در موزه شکلات لینت می‌توانیم انجام دهیم؟

زمانی که وارد موزه شکلات می‌شوید، می‌توانید خودتان را با شرکت در یک تور هیجان انگیز شگفت زده کنید. می‌توانید تک تک مراحل ساخت شکلات از گیاه کاکائو را خودتان انجام دهید و با فرایند تولید شکلات آشنا شوید. از جمله کارهایی که در موزه لینت می‌توانید انجام دهید و از آن لذت ببرید عبارتند از:

1.  کاشت گیاه کاکائو به عنوان ماده اولیه مورد نیاز برای تهیه شکلات

2.  آشنایی با تاریخچه شکلات و اینکه چگونه سوئیس به پایتخت شکلات جهان تبدیل شد

3.  تست کردن انواع شکلات با طعم‌های متفاوت و دوست داشتنی

4.  طراحی شکلات‌های شخصی در کنار کارشناسان شکلات سازی

5.  شرکت در دوره‌های تخصصی شکلات سازی که برای گروه‌های ۶۰ نفره در نظر گرفته شده

6.  تماشای آبشار شکلاتی بسیار جذاب با ارتفاع ۹ متر

 

موزه شکلات سوئیس

 

 

چگونه به موزه شکلات سوئیس برویم؟

اگر همراه با تور سفر کرده‌اید موزه شکلات لینت یکی از جاهایی است که حتماً از آن بازدید می‌کنید؛ زیرا درواقع می‌توان این موزه را برند کشور سوئیس دانست و برای این کشور بسیار حائز اهمیت است. پس اگر همراه با تور بروید دیگر نیاز به دانستن آدرس دقیق ندارید.

اما اگر خودتان قصد رفتن به موزه شکلات را دارید می‌توانید این موزه را در نزدیکی ایستگاه حمل و نقل عمومی مترو شهر زوریخ بیابید. رفتن به این کارخانه شکلات بزرگ هم از طریق مترو و وسایل نقلیه عمومی و هم از طریق خودرو شخصی بسیار آسان است و سریع آن را پیدا خواهید کرد.

بیشتر کسانی که با تور اروپا سفر می‌کنند یک روز از خود را به بازدید از موزه شکلات سوئیس اختصاص می‌دهند. شاید پیش خودتان فکر کنید که یک روز آن هم تنها برای بازدید از یک موزه ممکن است بسیار زیاد باشد، اما باید به شما گفت فضای این کارخانه به‌قدری زیبا و وسیع است که به‌هیچ‌وجه به این زودی‌ها از آن دست بر نمی‌دارید.

اگر در سایت‌های مختلف سرچ کنید شاید بتوانید توری را با عنوان تور زوریخ بیابید که یکی از جاهایی که در این تور از آن بازدید می‌کنند همین موزه شکلات لینت است که شاید به نظر شما یک موزه ساده باشد، اما زمانی که از نزدیک آن را می‌بینید قطعاً نظر شما عوض خواهد شد و عاشق آن خواهید شد.

لینت سوئیس

هزینه بازدید از موزه شکلات سوئیس

معمولاً بازدید از موزه‌ها چون که جزئی از فرهنگ آن کشور به حساب می‌آیند و گردشگران علاقه‌مند از این مکان‌ها دیدن می‌کنند، گران نیست؛ برای مثال هزینه ورودی بازدید از موزه شکلات لینت برای هر نفر حدود ۱۵ فرانک است. این هزینه تنها مختص ورودی است و اگر بخواهید خریدی جداگانه انجام دهید یا آموزشی ببینید باید بهای آن را پرداخت کنید. هزینه ۱۵ فرانک که گفته شد برای افراد بالغ است. هزینه‌ها در صورتی که شما بازنشسته باشید حدود ۱۳ فرانک، برای کودکان ۸ تا ۱۵ سال ۱۰ فرانک و برای کودکان زیر 7 سال رایگان است.

 

ساعات بازدید از موزه شکلات سوئیس

بازدیدکنندگان از موزه شکلات سوئیس می‌توانند در روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ از این موزه دیدن کنند. آخرین ساعتی که مجاز به ورود هستید ۱۷:۳۰ است؛ زیرا بازدید از موزه حداقل یک ساعت و نیم طول می‌کشد. نکته جالب این موزه این است که می‌توانید یک راهنمای صوتی را با خود به همراه داشته باشد تا جاهای مختلف موزه را به شما معرفی و در تمام طول مسیر شما را همراهی کند. این راهنمای صوتی در زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، ماندارین، پرتغالی برزیل و عربی موجود است. همچنین اگر کودک و خردسالی با خود به همراه دارید در این موزه برای کودکان و خردسالان نیز راهنمایی صوتی به زبان‌های انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شود. اگر شما نیز قصد بازدید از موزه شکلات سوئیس زا دارید بهتر است همین الان تور سوئیس ۱۴۰۳ خود را خریداری کنید و به این مکان هیجان‌انگیز بروید.

سخن پایانی

با سفر به سوئیس حتماً از موزه شکلات سوئیس یا درواقع همان موزه شکلات لینت دیدن کنید. در این موزه انواع و اقسام شکلات‌ها در طعم‌ها و طرح‌های مختلف را خواهید دید و به طور کامل با تاریخچه ساخت و فرآوری شکلات آشنا خواهید شد. اگر به شهر زوریخ بروید دسترسی به موزه شکلات سوئیس اصلاً سخت نیست و به‌راحتی می‌توانید با وسیله حمل و نقل عمومی خصوصاً مترو به این موزه بروید. همچنین راهنماهای صوتی که در اختیار شما قرار می‌گیرند شما را کامل هدایت خواهند کرد. در این مطلب سعی کردیم به‌خوبی موزه شکلات لینت را به شما بشناسانیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

پرسش‌های متداول

1.  موزه شکلات لینت کجاست؟

موزه شکلات لینت یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین موزه‌های جهان است که در کشور سوئیس، شهر زوریخ قرار دارد و می‌توانید همه روزه از آن دیدن کنید.

2.  قیمت بلیت موزه شکلات لینت چقدر است؟

قیمت بلیت بازدید از موزه شکلات برای افراد بالغ ۱۵ فرانک، برای بازنشستگان، جوانان و معلمان ۱۳ فرانک، برای کودکان ۸ تا ۱۵ ساله ۱۰ فرانک و برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است.

3.  چگونه خود را به موزه شکلات لینت برسانیم؟

دسترسی به موزه شکلات بسیار آسان است و در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد. پس شما می‌توانید با استفاده از مترو که روش راحت‌تری است یا با ماشین شخصی به آنجا بروید؛ چون با ترافیک بالا رو به رو نخواهید شد.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات