مهیج‌ترین جاهای دیدنی بورگوس اسپانیا 

30 روز پیش 0 دیدگاه

بورگوس یکی از زیباترین شهرهای اسپانیاست که هر گوشه از آن، یادآور دوره قرون وسطایی است.

همچنین بازدید از بخش قدیمی شهر، مانند سیر و سفر در کتاب تاریخی زنده است. عبور از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک نیز گردشگران را به دوران قرون وسطی می‌برد؛ دوره‌ای که  بورگوس رونق تجاری بسیاری داشت. در ادامه چند مورد از جاهای دیدنی بورگوس اسپانیا را معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی بورگوس اسپانیا

بورگوس زیبا که تحت ‌سلطه کلیسای جامع گوتیک است، شهری کوچک و خیره‌کننده به شمار می‌آید که بین مادرید و بیلبائو واقع شده است. این شهر در گذشته در مسیر زیارتی سانتیاگو بود. در این میان، کلیسای جامع بورگوس اسپانیا، یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی شهر است که در ادامه به معرفی کامل‌تر آن می‌پردازیم.

کلیسای جامع بورگوس اسپانیا با معماری خیره‌کننده قرون وسطایی

 کلیسا بورگوس که در قرن سیزدهم میلادی بنا شده، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر بورگوس محسوب می‌شود که در فهرست یونسکو ثبت شده است. ساخت این بنای عظیم و منحصربه‌فرد از سال 1221 تا 1261 میلادی طول کشید و درنهایت به شکل امروزی تبدیل شد. این کلیسا نه تنها مکانی برای عبادت بلکه موزه‌ای زنده از هنر و تاریخ است. تماشای گنبد زیبا و محراب حکاکی‌شده کلیسای جامع و تصویر چهره‌های مشهور اسپانیا در سرداب کلیسا گردشگران را مجذوب این بنای تاریخی زیبا می‌کند.

کلیسا بورگوس

 

 قلعه دیدنی بورگوس

 دقیقا در بالای کلیسای جامع بورگوس در سمت غرب شهر بورگوس، بلندترین تپه شهر قرار دارد، روی این تپه، قلعه بورگوس واقع شده که دیوارها و برج‌های بیرونی آن هنوز پابرجاست. بخش زیادی از قلعه در سال 1813 در عقب‌نشینی ناپلئون در نبرد از بین رفت. همچنین در داخل قلعه موزه‌ای کوچک وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. قلعه بورگوس اسپانیا به علت آتش‌سوزی و گذر زمان تاکنون چندین بار بازسازی شده است.

قلعه بورگس

صومعه سانتا ماریا (Monasterio de Santa María de)

در ادامه معرفی جاهای دیدنی بورگوس اسپانیا نوبت به معرفی صومعه سانتاماریا می‌رسد که در یک و نیم کیلومتری شهر بورگوس قرار دارد. برای بازدید از این صومعه باید از تور همراه با راهنما به زبان انگلیسی و اسپانیایی استفاده کنید و از دیدن آثار تاریخی و معماری اسپانیا لذت ببرید.

موزه بورگوس

 این موزه یکی دیگر از جاهای شهر بورگوس اسپانیاست، این موزه که در کاخی متعلق به قرن شانزدهم دایر شده است مجموعه‌ای متنوع از تکامل فرهنگی و تاریخی منطقه را نشان می‌دهد. این مجموعه شامل آثار باستانی قرن 1 تا 4 میلادی، آثار هنری قرون وسطایی و نقاشی‌های باروک قرن هفدهم و هنر مدرن قرن معاصر است.

 کامینو د سانتیاگو، مسیر زیارتی اسپانیا

 کامینو د سانتیاگو که بیشتر بهعنوان راه سنت جیمز شناخته میشود، مسیر زیارتی مشهوری است که در سراسر شبه جزیره ایبری امتداد دارد و هر ساله هزاران زائر را به یک سفر معنوی هدایت میکند. یکی از مهمترین بخش‌های این مسیر از بورگوس اسپانیا میگذرد.

بورگوس اس‍پانیا

 صومعه باشکوه اوئلگاس

 یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا صومعه اوئلگاس است. این بنای باشکوه به دستور دختر هنری دوم، الینور در سال 1187 بنا شد و مقبره بسیاری از پادشاهان و ملکه‌های اسپانیا را در خود جای داده است. همچنین یک موزه نساجی داخل صومعه قرار دارد که  لباس‌ها و رداهای سلطنتی را نمایش می‌دهد. جالب است بدانید در حال حاضر تعدادی راهب در این صومعه زندگی می‌کنند.

  صومعه باشکوه اوئلگاس

 کاسادل کوردون

کاسادل کوردون که نام دیگر آن کاخ پاسبان‌های کاستیاست، در قرن پانزدهم در مرکز تاریخی شهر ساخته شد. معماری این کاخ به سبک گوتیک است و شاید جالب باشد بدانید محل استقبال پادشاه اسپانیا از کریستف کلمب بود.

 کاسادل کوردون

  پاسپودل اسپولون (Paseo del Espolón)

یکی از جاذبه‌های دیدنی بورگوس پاسئو دل اسپولون است که قدمت آن به قرن 18 بازمی‌گردد. این مکان دقیقاً در کنار یک رودخانه قرار دارد و در گذشته نیز محل عبور کالسکه‌ها و پیاده‌روی بوده است. شما می‌توانید با عبور از مسیری سرسبز و پردرخت به این مکان زیبا برسید. بهترین زمان بازدید از این مکان در روزهای گرم تابستان است که شاخ و برگ انبوه درختان سرسبز آن همه جا را خنک می‌کند. رستوران و کافه‌های زیادی که در اطراف پاسئو دل اسپولون قرار دارند نیز محل خوبی برای تجمع دوستانه و استراحت هستند.

بورگوس اس‍پانیا

جشنواره فولک

این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در شهر بورگوس است که در هفته سوم جولای برگزار می‌شود و سالانه صدها گروه محلی از کشورهای اسپانیایی زبان در آن شرکت می‌کنند. برنامه‌های این جشنواره شامل موسیقی، رقص محلی، پوشیدن لباس محلی، رژه، غذاهای محلی و کارگاه‌های صنایع دستی است.

 موزه کتاب شهر بورگوس

 اگر از علاقه‌مندان به کتاب باشید بازدید از موزه کتاب بورگوس را در تور اسپانیا 1403  را از دست ندهید. موزه کتاب بورگوس اسپانیا شامل آثار تاریخ و تکامل اسپانیاست و آثار موجود در آن با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. آثار موزه به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند: متون مکتوب نوشته‌های باستانی، خط‌های رهبانی قرون وسطی، آثار مربوط به قرن 15 تا 18 و آثار مربوط به قرن 19 و 20.

صرف غذای کلاسیک در بهترین رستوران بورگوس

در کنار بازدید از بناها و جاهای دیدنی قرون وسطایی خوردن غذاهای مطبوع کلاسیک بورگوس بسیار دلچسب خواهد بود. یکی از مهم‌ترین رستوران‌های شهر رستوران اوخِدا (Ojeda) است که فعالیت خود را در سال 1912 شروع کرد. علاوه بر غذاهای مطبوع کلاسیک، ظاهر این رستوران شاهکاری فوق‌العاده است.

هتل لاندا، لوکس‌ترین هتل بورگوس

 هتل لاندا (Landa) که در ابتدا کاخی قدیمی بود در باغی سرسبز واقع شده است. رستوران‌ هتل لاندا، با ارائه غذاهای سنتی و چشم‌انداز زیبایی که دارد به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود.

هتل لاندا، لوکس‌ترین هتل بورگوس

 

بهترین زمان برای سفر به بورگوس اسپانیا

شهر بورگوس آب و هوایی معتدل دارد. هوای تابستان آن گرم و دلپذیر است و در زمستان نیز هوای معتدلی دارد؛ بنابراین در تمام فصول سال می‌توانید بهترین سفر به اسپانیا را داشته باشید. در کنار سفر به بورگوس اسپانیا می‌توانید از کاخ سلطنتی اسپانیا نیز دیدن کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید بورگوس یکی از شهرهای دوست‌داشتنی و کوچک اسپانیاست که چیزهای زیادی برای ارائه دارد. بورگوس ترکیبی زیبا از معماری قرون وسطایی و امکانات مدرن را نمایش می‌دهد و آن را به مقصدی ضروری برای گردشگرانی تبدیل می‌کند که به‌دنبال لذت بردن از میراث غنی بورگوس و اسپانیا هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به اسپانیا می‌توانید با کارشناسان رز آبی تصمیم بگیرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات