معرفی کامل قصر دوک ایتالیا

2 ماه پیش 0 دیدگاه

 

 قصر دوک ونیز شاهکار معماری گوتیک در ایتالیاست. این کاخ سازه‌ای چشمگیر است که معماری باشکوه چند قرن را نشان می‌دهد. کاخ دوک در ونیز در میدان سنت مارک قرار دارد و نمادی از قدرتی است که جمهوری ونیز بر دریا و خشکی اعمال می‌کرد.

 این بنای تاریخی از سه بلوک بزرگ تشکیل شده که ساختارهای قبلی را در خود جای داده است. ظاهر معماری محکم و استوار با یک دیوار و چهار برج از اولین بنای قصر دوک ایتالیا به جا مانده است. این قصر در گذشته شامل دفاتر عمومی، کاخ دادگستری، زندان و همچنین اصطبل و اسلحه‌خانه بود. در ادامه مطلب درباره تاریخچه قصر دوک و دیدنی‌های آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاریخچه قصر دوک

کاخ دوکاله احتمالاً بین قرن‌های 10 و 11 میلادی ساخته شده است. این سازه با بدنه مرکزی و برج‌هایی که در گوشه و کنار دارد یکی از شاهکارهای گوتیک ونیزی را نمایش می‌دهد. در قرن دوازدهم، اولین بازسازی با دوک سباستیانو زیانی انجام شد که قلعه را به قصری زیبا تبدیل کرد. بعدها در قرن دوازدهم تغییرات اساسی در کاخ ایجاد شد.

در طول سال‌های 1339 تا 1342 در زمان حکومت بارتولومئو گرادنیگو، کاخ شکل امروزی خود را به دست آورد. دوک فرانچسکو فوسکاری در سال 1424 قصر را به سمت کلیسای سن مارکو گسترش داد. در سال 1442 معمارانی به نام جووانی بون و بارتولومئو بون پورتا دلا کارتا را به قصر اضافه کردند. قسمت داخلی قصر دوک را در خود جای داده و آنتونیو ریزو پس از آتش‌سوزی سال 1483 آن را ساخته است. متأسفانه در طول قرن شانزدهم چندین آتش‌سوزی مهیب و متوالی در قصر دوکاله اتفاق افتاد که سبب بازسازیهای متعدد در آن شد.

در آغاز قرن هفدهم، معماری به نام آنتونیو کانتین، زندان جدیدی را به آن اضافه کرد. در سال 1797 نیز پس از سقوط جمهوری ونیز، کاخ برای استقرار دفاتر اداری انتخاب شد، اما قسمت زندان قصر موقعیت قدیمی خود را حفظ کرد. پس از الحاق ونیز به پادشاهی ایتالیا، این کاخ چندین بار بازسازی شد تا اینکه در سال 1923 به یکی از مهم‌ترین موزه‌های ونیز تبدیل شد.

 

تاریخچه قصر دوک ایتالیا 

کاخ دوک به چه دلیل معروف است؟

قصر دوک که یکی از بهترین جاهای دیدنی ونیز محسوب می‌شود بیشترین اهمیت خود را مدیون معماری آن است که بدون‌شک، یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک ونیزی است. دلیل دیگر اهمیت قصر ثروت، میراث هنری و ارزش تاریخی و نمادین این بناست که در واقع مهم‌ترین نهادهای نمایندگی جمهوری ونیز و آپارتمان‌های دوج را در خود جای داده است.

ساختار قصر دوک

با ورود به قصر متوجه می‌شوید از سه بدنه ساختمان که در اطراف یک حیاط بسیار بزرگ قرار گرفته‌اند تشکیل شده است:

  •       ساختمانی که به سمت حوضه سنت مارک و در واقع قدیمی‌ترین بخش قصر است در سال 1340 بازسازی شده است.
  •       ساختمانی که به سمت میدان سنت مارک (کاخ عدالت سابق) است در سال 1424 ساخته شد.
  •       قسمت بعدی، بخش رنسانس است که در طرف مقابل سنت‌مارک قرار دارد. این بخش بین سال‌های 1483 و 1565 بازسازی شده و محل اقامت دوک و دفاتر دولتی بوده است.

نمای امروزی قصر دوک

زمانی که قصر دوک ساخته شد، شبیه قلعه‌ای بود. همچنین در گوشه و کنار آن برج‌هایی قرار داشت و این کاخ در نقطه استراتژیک شهر بود. با گذشت زمان و چندین بازسازی و آتش‌سوزی، این کاخ باشکوه به شکل امروزی تبدیل شد. در حال حاضر، قصر به موزه‌ای تبدیل شده که نمایشگاه‌هایی با زمینه تاریخی ارائه می‌کند و برای عموم مردم که در تور ونیز هستند باز است.

 داخل قصر دوک

حقایق جالب درباره قصر دوک

  •       جالب است بدانید رنگ کاخ دوک، با توجه به زمان روز و میزان نور تغییر می‌کند.
  •       در کاخ دوک یک صندوق پستی با صورت شیر قرار دارد که نام آن بوکا دی لئونه است. در گذشته، اقدامات غیرقانونی شهروندان ونیزی با شکایت‌نامه در این صندوق پستی پیگیری می‌شد.
  •       بخش زندان قصر آخرین قسمتی است که در بازدید از قصر می‌توانید آن را ببینید. این زندان مربوط به سیاه‌چال‌های کاخ دوک است، در سال 1756، زندانی معروف کازانووا از این زندان فرار کرد.

آیا قصر دوک ارزش بازدید دارد؟

بسیاری از گردشگرانی که در تور ایتالیا شرکت کردند دوست دارند بدانند این قصر تاریخی ارزش بازدید دارد. در ادامه توضیح مختصری درباره ظاهر قصر دوک ارائه می‌دهیم. نمای قصر دوک دوج شاهکاری گوتیک محسوب می‌شود. فضای داخلی از سنگ مرمر ورونا پوشیده شده است. ورودی اصلی کاخ دوک در اصل «پورتا دلا کارتا» بود و به سبک گوتیک قرن پانزدهمی ساخته شده است. بعد از عبور از یک رواق به حیاط داخلی می‌رسید. در این قسمت اثر معروف پلکان غول‌ها را مشاهده خواهید کرد؛ محلی که دوک تاج‌گذاری خود را انجام داد.

علاوه بر بازدید از قصر دوک، گرند کانال نیز یکی از جاذبه‌های دیدنی ونیز است که شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند. این کانال به شکلS  برعکس است و از کلیسای سنت موراکو تا کلیسای سانتاکیارا امتداد دارد. اگر قصد دارید بهترین چشم‌انداز ونیز را تماشا کنید حتماً از آن دیدن کنید. پل افسوس ونیز هم دیگر جای دیدنی ایتالیا و تنها پل سرپوشیده ونیز است. این پل در سال 1602 برای اتصال نمای شرقی قصر دوک به زندان جدید توسط آنتونیو داپونته ساخته و هزینه آن توسط رئیس بخش اداره نمک ونیز تامین شد.

قصر ونیز

دوک به چه معناست؟

لقب دوک نامی بود که به رهبران جمهوری ونیزی داده شد و تا بیش از 1000 سال از آن یعنی قرن 8 تا 18 استفاده می‌شد. دوک نه‌تنها رهبر ونیز بود، بلکه نماد حاکمیت و استقلال ونیزی بود. یکی از ویژگی‌های دوک ونیز این بود که خانواده‌های حاکم ونیز او را برای این سمت انتخاب کردند. همچنین اختیارات آن‌ها به مجلس قانونگذاری محدود می‌شد. مانند بسیاری از القاب اشرافی در ونیز، دوک نامی رسمی بود.

 

خرید بلیت قصر دوک ایتالیا

برای خرید آنلاین بلیت قصر دوک ایتالیا، زمان موردنظر خود را انتخاب کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند تا یک روز قبل از بازدید بلیت خود را لغو کنند. برای جلوگیری از انتظار غیرضروری در ورودی، می‌توانید با خرید گذرنامه موزه ونیز که اجازه ورود به 11 موزه ونیزی را می‌دهد، بلیت را از قبل رزرو کنید. در عوض، ورودی موزه‌های میدان سنت مارک و شرکت در تورهای گروهی با راهنما را خواهید داشت.

 

سخن پایانی

همان‌طور که اشاره شد قصر دوک در سال 1923 به‌عنوان موزه در معرض دید عموم قرار گرفت. این قصر، یکی از 11 موزه ونیز است که می‌توانید از آن بازدید کنید. کاخ دوک، تجربه‌ای فوق‌العاده را برای هر کسی که به تاریخ شهر ونیز و طراحی فضای داخلی کاخ علاقه‌مند است، ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به ایتالیا با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات