برج لندن و افسانه کلاغ‌های آن

16 روز پیش 0 دیدگاه

شاید این موضوع که این برج و افسانه کلاغ‌های آن از کجا سرچشمه می‌گیرد ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. برج لندن (The tower of london) از معروف‌ترین سازه‌هایی است که در پایتخت کشور انگلیس واقع شده است. افسانه‌هایی درباره این برج وجود دارد که در ادامه به‌صورت مفصل توضیح خواهیم داد؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه برج لندن

این برج سنگی در دهه ۱۰۷۰ توسط ویلیام ساخته شد. برج لندن هیبت بسیاری دارد و هم اکنون نیز پس از گذشت نزدیک به ۱۰۰۰ سال از ساخت آن، هنوز در بازدیدکنندگان وحشت ایجاد می‌کند. برج لندن انگلیس هر ساله بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. در این برج همچنان سنت‌هایی که از قدیم برپا بوده پابرجاست و مراسم‌هایی نیز در آن برگزار می‌شود. درواقع می‌توان گفت برج لندن انگلستان تاریخ غنی و پیچیده‌ای دارد؛ زیرا مجموعه وسیعی از ضراب‌خانه سلطنتی، اسلحه‌خانه سلطنتی و حتی یک باغ وحش بزرگ را در خود جای داده است.

برج لندن در انگلیس طی گذر سال‌ها کاربردهای مختلف داشته است. این برج در زمان جنگ و شورش امن‌ترین قلعه در سرزمین‌ها بود و از اموال سلطنتی و حتی خانواده سلطنتی محافظت می‌کرد. پس از آن پادشاهان از این برج به‌عنوان قصری برای برگزاری مراسم‌های مجلل و باشکوه خود استفاده کردند، اما تنها چیزی که در همه دوران ثابت بوده این است که در تمام طول تاریخ، این برج نمادی از هیبت و ترس بوده است؛ به همین دلیل پادشاهان و ملکه‌ها، رقبا و دشمنان خود را در داخل دیواره‌های برج زندانی می‌کردند.

 

علت نگهداری کلاغ در برج لندن

کلاغ‌ها پرندگان باهوشی هستند و مانند انسان‌ها شخصیت ویژه خود را دارند. برخی از آن‌ها می‌توانند صداها را تقلید کنند، بازی کنند و معماها را حل کنند. اگر شما هم درباره افسانه کلاغ‌های برج لندن کنجکاو شده‌اید ادامه مطلب را از دست ندهید.

در زمان‌های قدیم گفته می‌شد که اگر شش کلاغ مقیم قلعه را ترک کنند، پادشاهی و عظمت برج سقوط خواهد کرد. گفته می‌شود چارلز دوم اولین کسی بود که پس از هشدار به او درباره کلاغ‌های برج لندن، اصرار داشت از کلاغ‌های برج محافظت کند. اگر هم اکنون نیز تور لندن را رزرو کرده‌اید و قصد دارید از این برج دیدن کنید، می‌توانید کلاغ‌ها را در برج مشاهده کنید. معمولاً کلاغ‌ها را در حال خوردن غذا مشاهده می‌کنید، اما دقت داشته باشید که خودتان هرگز به آن‌ها غذا ندهید؛ زیرا اگر احساس کنند قلمروشان در معرض تهدید است، اقدام به گاز گرفتن شما خواهند کرد. این پرندگان باهوش تنها به Ravenmaster ها پاسخ می‌دهند و هیچ‌کس نباید به آن‌ها نزدیک شود.

 

زندان برج لندن

همان‌گونه که گفته شد در ابتدا این برج اقامتگاه و قلعه سلطنتی بود و با گذشت زمان به اسلحه‌خانه و زندان تبدیل شد. ملکه‌ها و پادشاهان در یک دوره، دشمنان و رقبای خود را در این برج زندانی می‌کردند و به شکنجه آن‌ها می‌پرداختند. جالب است بدانید افرادی از خانواده سلطنتی همچون ملکه الیزابت اول و آنه بولین در اینجا زندانی شده بودند. امروزه این برج در فهرست میراث جهانی قرار دارد و هرساله بیش از ۳ میلیون نفر برای بازدید از آن اقدام به خرید تور اروپا می‌کنند.

 

جاهای مختلف برج لندن

مهم‌ترین جاذبه دیدنی این قلعه مجموعه معروف جواهرات سلطنتی است، اما چند بخش مهم دیگر نیز دارد که عبارت‌اند از:

کلکسیون بزرگ اسلحه جهان

مناره‌های پیازی‌شکل

زندان‌های مخوف

جواهرات برج

باغ وحش بزرگ و عظیم

قیمت بلیت و ساعات کاری برج لندن

از آنجا که این برج بخش‌های مختلفی دارد، قیمت بلیت‌های بازدید از این بخش‌ها نیز متفاوت است:

بلیت نمایشگاه تاج لندن و جواهرات: ۳۴ پوند

تور خصوصی بازدید از همه‌جای برج‌: ۷۲ پوند

بلیت vip بازدید از برج: ۸۵ پوند

تور کامل برج: ۹۷ پوند

با توجه به متنوع بودن بلیت‌‌ها ممکن است انتخاب برای شما سخت شده باشد؛ بنابراین اگر دوست دارید بازدید مفیدی داشته باشید به شما تور خصوصی بازدید از همه‌ قسمت‌های برج را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا می‌توانید از مراسم‌ها هم دیدن کنید. برج لندن در نیمه اول و دوم سال، هر روز میزبان بازدیدکنندگان است و ساعت کاری آن نیز به‌صورت زیر است:

در نیمه اول سال:

سه‌شنبه تا شنبه: ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر

یکشنبه و دوشنبه: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر

در نیمه دوم سال:

سه‌شنبه تا شنبه: ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر

یکشنبه و دوشنبه: ۱۰ صبح تا ۴:۳۰ عصر

 

راه‌های دسترسی به برج لندن

برای اینکه از این برج دیدن کنید بهترین راه، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است؛ زیرا استفاده از ماشین شخصی شما را در ترافیک گرفتار خواهد کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این برج تاور هیل است. درصورت استفاده از قطار زمینی هم می‌توانید در ایستگاه لاندن بریج پیاده شوید.

 

نکات بازدید از برج لندن

برای بازدید از برج بهتر است وسایل زیادی با خود به همراه نبرید؛ زیرا جایی وجود ندارد تا وسایلتان را برایتان نگه‌داری کنند. همچنین بهتر است ساعات اولیه صبح را که خلوت‌تر است برای بازدید انتخاب کنید تا با شلوغی مواجه نشوید. سعی کنید بلیتی را انتخاب کنید که تور هم داشته باشد؛ زیرا راهنمایان تور همه جای برج را به شما معرفی خواهند کرد و تاریخچه آن را نیز برایتان توضیح خواهند داد.

 

دیدن برج ایفل از لندن

برج ایفل یکی از بلندترین برج‌های جهان است و ارتفاع بسیار زیادی دارد. این برج در شهر پاریس قرار گرفته است و جالب است بدانید می‌توانید برج ایفل را از لندن تماشا کنید. برای تهیه تصاویر از صحنه‌ها می‌توانید از چرخ و فلک که با نام چشم لندن شناخته می‌شود استفاده کنید. علاوه بر تمام جاهای دیدنی که نام بردیم می‌توانید از برج آلفرد انگلیس هم دیدن کنید.

 

سخن پایانی

برج زیبا و عظیم لندن از بهترین جاذبه‌های دیدنی لندن است که هر ساله به‌دلیل شهرت و برگزاری مراسم جذاب در آن بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به لندن فرامی‌خواند. در این مطلب سعی کردیم شما را با این برج دیدنی و جذاب و تاریخچه آن آشنا کنیم و نکاتی را که برای بازدید از این مکان به آن نیاز پیدا خواهید کرد برای شما بازگو کردیم. امیدواریم بتوانید با استفاده از این متن، سفر خوب و خوشی را به لندن داشته باشید و بتوانی در بهترین فرصت از این برج زیبا دیدن کنید.

 

سؤالات متداول

از چه طریق می‌توان به برج زیبای لندن دسترسی پیدا کرد؟

برای رفتن به این برج می‌توانید در ایستگاه مترو تاورهیل پیاده شوید یا با استفاده از قطارهای زمینی و اتوبوس خود را به آنجا برسانید. بهتر است از ماشین شخصی به‌دلیل وجود ترافیک استفاده نکنید.

 

چه زمانی از روز برای بازدید از برج قدیمی لندن مناسب است؟

بهتر است برای بازدید از این برج ساعات اولیه روز را انتخاب کنید؛ زیرا هم خلوت‌تر و هم برای عکاسی مناسب‌تر است.

 

علت نگهداری کلاغ در برج باشکوه لندن چیست؟

در زمان‌های قدیم پادشاهان اعتقاد داشتند که اگر کلاغ‌ها قلعه را ترک کنند، ممکن است پادشاهی و سلطنت حاکمان رو به نابودی و زوال برود؛ به همین دلیل می‌گفتند که حداقل باید شش کلاغ برای همیشه در قلعه وجود داشته باشد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات